Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

silent

Slažem se, i ja mislim da je najsigurnije skinuti kleme pa puniti, uostalom, to su samo dva šrafa, lako i brzo se skidaju (kabl sa kleme, a ne klema sa akumulatora, to sam jedva skinuo :))

Loganovac

Što se toga tiče, ako već ne misliš da akumulator vadiš iz auta, dovoljno je da skineš jednu klemu (kabl). Ali to se odnosi ma sve kablove koji idu na posmatranu klemu (na plus ide više provodnika, možda je zato i lakše i bolje otkačiti minus pol).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lovac

Citat: Loganovac poslato 26.11.2018. - 00:00
Drugo je punjenje konstatnom strujom (naponom), tada nema ove opasnosti, bez obzira na stanje akumulatora.

Klasični punjači, ako im je izlaz dobro ''ispeglan'', i ako im je napon punjenja dobro regulisan (nije ni previskok ni prenizak) ne bi trebali da oštete akumulator (pregrevanje i ključanje = krivljenje ćelija).
Pitanje je kako se ponaša ostala elektronika u vozilu, ako kleme ostaju spojene prilikom punjenja!?  :conf:

Nemam praktičnih iskustava u tom pogledu, ali sam ubeđen da ne bi bilo nikakve havarije. Alternator je običan trofazni generator, čiji je izlaz ispravljen, ispeglan i naponski regulisan.
Ne znam da li uopšte postoji strujna regulacija napajanja, pošto, ako je napon dobro regulisan, potrošači ''gutaju'' upravo toliko struje za koliko kalibrisani. Zaštita od strujnog preoptrećenja su osigurači, kojih ima skoro za sve potrošače pojedinačno. .

Ako grešim, ispravite me!

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lovac

Počnite redom... pa neka traje!
Zaista želim da čujem ispravno tehničko mišljenje. Baš me interesuje gde sam pogrešio.

LeNgenda

Fabricki Rombat iz novembra 2009. se hrabro drzi i dalje.

Danas sam po prvi put skinuo kleme i kablove, liznuo smirglom da zasijaju i olovo i mesing, ocistio plave i bele naslage sa plusa i sve vratio nazad.

Nisam otvarao akumulator. Da je on meni ziv i zdrav jos ovoliko... :D
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

silent

Ево, да поделим са вама нешто, ја мислим да је ово добар резултат за један акумулатор.

Дакле, у питању је Аком Реактор капацитета 62Ah, стартне струје 660A, инсталиран пре тачно 5 година. Аутомобил је стајао 10 дана, од тога 7 дана температура није прелазила у плус, варирала је између -8 и -4. Јуче сам одлучио да стартујем мотор, иако се још нећу возити и напон је био 12.1V !! То ме је изненадило јер је иначе 12.2, очекивао сам већи пад. Наравно, упалио је без проблема.

Један једини пут је био на пуњачу, летос, два дана, јер сам мислио да сам заборавио светло кабине.

Veterinar

Hm. Svetlo kabine bi trebalo da se iskljuci samo posle nekog vremena.

silent

То сам и ја закључио накнадно. :)

Andrix

Mislim da ako se isprazni akumulator, tipa svetlo, dugo stajanje, da bi ga trebalo skinuti, napuniti na punjacu pa vratiti na kola. Nije pametno upaliti na kablove pa voziti da se napuni jer kazu da se tokom voznje samo dopunjava od paljenja.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Kažu, a?

Ne zna akumulator dal' se vozi ili je u garaži i da li ga puni alternator ili ispravljač sve dok nisu uključeni "pametni" algoritmi punjenja. Dakle, ako ispravljač održava isti napon punjenja kao i alternator - isto je. Jedino je pitanje koliko daleko treba da se odvezeš da bi ga potpuno napunio. Ako je bio baš prazan, taman do Pešte i nazad  :D

Ali da je bolje punjačem - bolje je.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

silent

Зато сам ја у дилеми - када не возим дуже, а хладно је (не пример), да ли је боље да палим мотор да допуни акумулатор или не?

И колико би уопште мотор морао да ради у слободном ходу, да би допунио акумулатор (губитак стајањем плус старт мотора)?

Raja

Jalov je to posao dopunjavati akumulator u leru. Pametnije je skinuti ga i uneti na toplo, pa kada
zatreba (nakon deset, petnaest dana) vratiti u kola.

Na drugo pitanje ne znam odgovor.

Zoran

Na leru, baš slabo.
Na 2000 obrtaja/ min, jedno 15 minuta je značajna dopuna.
Imam voltmetar u autu i vidim kako se napon punjenja značajno smanji nakon par minuta iako vozim svakodnevno.
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Citat: silent poslato 19.01.2024. - 17:29Зато сам ја у дилеми - када не возим дуже, а хладно је (не пример), да ли је боље да палим мотор да допуни акумулатор или не?
I ja sam razmisljao o tome i...prestao da razmisljam. Davno je proslo vreme kada je cale zimi pokrivao kola ceradom i nista do proleca. A akumulator bio Trepcin od ....Aha i uvek palila Lada na prolece.
Napunice i alternator samo treba voziti ceo dan ili noc, gorivo, vreme a na punjacu se samo puni, nema paralelnog praznjanja.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari