Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

kiconix


LoganBoy

Prvi akumulator (40 Ah) koji sam dobio uz novi auto trajao je skoro četiri godine. Drugi akumulator  (45Ah) trajao je sedam godina a spadao je u jeftinije (Varta). To su bili akumulatori bez održavanja. Meni je sasvim u redu da akumulator traje od sedam do osam godina za neke manje pare. Mislim da nema potrebe bakćati se sa održavanjem akumulatora. Samo ga treba pravilno odabrati u prodavnici, staviti i povezati. Voziš dok ne rikne.

Loganovac

Citat: lovac poslato 03.11.2018. - 20:06
Čovek je lepo ispričao postupak startovanja uz pomoć kablova.  :aplause:
... ako se postupi striktno po njegovom objašnjenju, tu greške nema!


Ma ajte molim vas - pa reče li on da prikačiš crvenu krokodilku na plus klemu, crnu na minus, pa onda ko zombi ideš sa te dve kleme u rukama do drugog auta "pazeći da se ne dodirnu"???  :fiju:  Alo bre, prikačiš crvenu na plus pa drugi kraj kabla, opet crven, prikačiš na plus drugog auta. Tek onda povezuješ drugi provodnik, odnosno crni. I to je dobro podučio laike?

Dalje, reče li on da instrumentom meri neke "površinske struje"? Zona sumraka?  :fiju: Ono što su mu verovatno pokazali na polusatnom kursu je da izmeri pad napona od stubića akumulatora do kleme, ako postoji znači da je loš kontakt. Ali to bi moralo da se radi pod opterećenjem, da ne kažem u toku verglanja, inače će šipak da izmeri! Mlati se sa onim instrumentom i šiša naivne koji još manje od njega znaju... Ima još, samo ako insistirate.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Ma i ovo je bespotrebno.
Uzalud trosis vreme.
Sta sam kola upalio u prethodne 4 godine bez video instrukcija raznih budaletina, dobro sam ziv ostao kad se petljam sa hemijskim bombama u automobilima.

miki-bgd

#409
Citat: Loganovac poslato 03.11.2018. - 18:06
Samo uvedi u priču unutrašnje otpornosti akumulatora (serijski otpornici idealnom naponskom izvoru jelte) i konačnu otpornost kabla za masu (dakle nije nula) i počinje da se nazire.
Teorijski, kad paralelno povežeš dva akumulatora različitog stepena napunjenosti (napona) onaj puniji počne da dopunjava onog praznijeg. Problem zaista može da nastane ako je onaj prazan jako skenjan, odnosno u delimičnom ili totalnom kratkom spoju, tada bi struja izjednačenja bila prevelika i dovela bi do opasnog pada napona na ispravnom akumulatoru, time možda do kojekakvih pomenutih problema, od kojih sigurno teorije nema da je ne-znam-neka blokada ili sagorevanje kompjutera ispod bla-bla 11V - pa dok verglaš i na ispravnom akumulatoru napon pada normalno i na 10V.
Zašto upaliti auto-donor? Pa da bi njegov alternator dodao deo struje potrebne za start onog drugog - akceptora, je li... E sad treba pitati onog Čiča-Glišu - Torbicu kako to da sad alternator može da dodaje struju a u toku vožnje neće da napuni akumulator. Jel zna dileja iz kog razloga je napon akumulatora u toku vožnje 14.2 do 14.4V i da to znači da se akumulator puni, odnosno da je upravo proticanje struje punjenja akumulatora stvorilo tu razliku napona na njegovom untrašnjem otporu... Što bi rekla braća Rusi, on ađin durak!  :laugh1:
Propustio sam tu "sitnicu", ako je u kratkom spoju. Sad kapiram, kad se prikaci na sasiju, ima bar neki ogranicavajuci faktor za struju (otpor kabla). Ako je npr 1om, onda je struja 12A, sto nije strasno.
Sto znaci da bi, ukoliko se sumnja na kratak spoj akumulatora, najbolje bilo otkaciti minus i voziti na alternator, do prvog gasenja  :too:

Loganovac

Nemoj, kad te molim! Nije to Jugić, nema vožnje bez akumulatora jer niko ne garantuje koliki će tad biti napon alternatora, da ne bi spržio elektroniku ki licnu!
S druge strame, ako otpor 1 Om kako će anlaser moći da pri startovanju povuče stotinak Ampera? Dakle otpor te veze je bar dva reda veličine manji, ali bi akumulator trebalo da je bezbedan sve dok ne prekoračiš njegovu startnu struju, a ona je recimo 500-600A.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Nisam pogledao snimak, niti zelim, obzirom ko sve lupeta po YT.

Ono sto sigurno nije rekao a sto je vaznije od svih polemika ovde-kablovi moraju da budu krsteni. Oni iz prodavnice za crvenu ne mogu ni sijaicu da upale.

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=6496.0
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miki-bgd

@Loganovac
Ono bez akumulatora nije bio ozbiljan predlog  :cul:
Ovo ostalo sve je jasno  :wave:

silent

Kao i prošle godine (prvi put od kupovine vozila 2010.) skinuo sam i napunio akumulator, očistio kleme i namazao ih vazelinom. Zanimljivo, ove godine ni jedna ćelija nije morala da se dopunjava vodom (prošle godine jedna). Punjaču je trebalo vrlo malo vremena da pokaže da je akumulator pun, ali za svaki slučaj ostavio sam ga 3 dana na punjaču i vratio.

Vladan P

Nema tog slučaja koji zahteva 3 dana punjenja. :-)1
Zajedno smo skupa !

silent

Pa i nije se punio 3 dana, nigde to nisam ni napisao. Da je napunjen, pokazao je posle 5-10 minuta, a ostatak vremena je proveo u modu "automatskog održavanja punjenja".

Vihor

Predpostavljam pametni punjac,ja npr svaka 3 meseca zakacim, bez skidanja klema i dopunim. u pitanju CTEK 5,0
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

lovac

Može li neko da mi objasni zašto kada prikačimo ''pametni'' punjač ne moramo skidati kleme sa akumulatora, a kada operaciji punjenja pristupimo sa klasičnim (nepametnim) punjačem moramo skinuti kleme !?  :ha:

Po nekoj prostoj logici, punjač - k'o punjač, imitira alternator, puni bateriju.....
Možda je u pitanju neregulisani napon (15 i više V) koji obični punjači mogu isporučiti, i koji bi eventualno mogao nešto spaliti kod osetljive elektronike u autu.
Ili je u pitanju neregulisana struja punjenja? Ne verujem da je ovo drugo u pitanju, jer struju ''guta'' prazan akumulator, pa u slučaju nepametnog punjača, usled velike struje, mogu da crknu neki drugi potrošači

silent

Citat: Vihor poslato 24.11.2018. - 07:44
Predpostavljam pametni punjac,ja npr svaka 3 meseca zakacim, bez skidanja klema i dopunim. u pitanju CTEK 5,0

Jeste "pametan", ovaj je u pitanju https://www.akumulator-shop.rs/proizvod/punjac-akumulatora-cars-pro-ebc4000-612v-4a/

Uputstvo kaže da se prilikom punjenja na vozilu minus veže na masu, kleme se ne skidaju.

Loganovac

Ja pročitah uputstvo, prepiručuje se da se akumultor ukloni iz vozila kako bi se izbegla moguća oštećenja alternatora i osetljive elektronike...  :ne:

Ovim impulsnim punjačima, koliko god pametni bili, stvarno mnogo ne verujem pa bih zaista skinuo akumulator jer ni njemu ne verujem. Fora je u tome da je u slučaju impulsnog punjenja ispravnost akumulatora ono što čuva elektroniku od opasnih prenapona. Drugo je punjenje konstatnom strujom (naponom), tada nema ove opasnosti, bez obzira na stanje akumulatora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.