Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

saša61beograd

Vlažnim krpicama.Moj stari Rombat je to imao,pa je izdržao preko 7 godina.

lovac

Mazati kleme nečim ili samo očistiti?
Da li uopšte treba dopunjavati akumulator, ako se većina kilometara pređe u (relativno) dužim vožnjama (retke su gradske vožnje 4-6 km, češće 20-30 km, dosta često nekoliko stotina km u toku godine)
Da li puniti akumulator vanjskim punjačem, kada su kleme spojene na auto? Ili treba odspojiti kleme prilikom punjenja?
U tom slučaju se resetuju uređaji na autu!

Moj rombat gura sedmu godinu. Do sada nije zakašljao ni jednom - ali, dolazi zima ...  :conf:

Vihor

Moja preporuka, dopunjavati svaka tri cetiri meseca, ako je smart punjac ne treba skidati kleme, ako nije ipak skinuti. A pise i u uputstvu, koristim ctek 5.0 i nema problema. Kleme da sijaju i ne treba mazati kontakte, mozda po stezanju malo odozgo, malo, ne nasljepati.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

silent

E sad, čime mazati? Tovatna mast?

Andrix

Citat: lovac poslato 01.11.2018. - 20:23
Mazati kleme nečim ili samo očistiti?
Da li uopšte treba dopunjavati akumulator, ako se većina kilometara pređe u (relativno) dužim vožnjama (retke su gradske vožnje 4-6 km, češće 20-30 km, dosta često nekoliko stotina km u toku godine)
Da li puniti akumulator vanjskim punjačem, kada su kleme spojene na auto? Ili treba odspojiti kleme prilikom punjenja?
U tom slučaju se resetuju uređaji na autu!

Moj rombat gura sedmu godinu. Do sada nije zakašljao ni jednom - ali, dolazi zima ...  :conf:
moj rombat na nekadasnjem loganu je crkao dok sam stao na pumpu i sipao gorivo, a trajao je 7 god bez ijednog stucanja
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

slavko_bgd

Citat: silent poslato 02.11.2018. - 11:57
E sad, čime mazati? Tovatna mast?

Postoji specijalna mast za kleme a u nedostatku iste tanko premazati kleme i stubiće posle stezanja najobičnijim vazelinom. Vazelin je dobar jer je neutralan i  fantastično dobro odbija vlagu.

Dopunjavanje akumulatora: samo u slučaju dugog, višemesečnog stajanja. Kod starih olovnih akumulatora na vozilima koja nemaju ESM(Energy Smart Management) ključna stvar za održavanje je nivo elektrolita. Znači, samo i isključivo po potrebi dolivanje destilovane vode (jer samo voda isparava) do nivoa koji pokazuje marker svake ćelije. To je generalna preporuka za akumulatore koji se mogu održavati. Važi i kada se vozilo koristi i kada se dopunjuje punjačem. Akumulatore koji nemaju opciju za dolivanje destilovane vode ne treba dopunjavati bez preke potrebe, naročito ne lošim, improvizovanim i neproverenim punjačima. Novi akumulatori na vozilima sa S&S-om i ESM-om ( AGM i VRLA) se dopunjuju isključivo "smart" punjačima i isto tako samo ako vozilo stoji duže od 2 meseca bez pokretanja. Ako se vozilo normalno koristi - dopunu i kondiciranje akumulatora radi vozilo preko ESM-a . Opravdana ( i obavezna) je dopuna bilo kog akumulatora u slučajevima kada ga nešto isprazni, npr ostavljena uključena svetla ili besomučno "verglanje". 

astmario

Moja preporuka jeste punjenje pomocu namenskog pametnog punjaca barem jednom godisnje, naravno pozeljno modernim uredjajem koji podrzava impulsno punjenje na visokoj frekvenciji sto omoguca delimicnu desulfatizaciju ploca.
Sa druge strane ovakav uredjaj obicno kosta koliko i sam akumulator, pa je diskutabilno koliko ima smisla kupiti ga, osim ako nemate prilike da sa nekim podelite troskove.

kiconix

Odrzavam akumulator tako sto vozim, kad zvizne kupim drugi.
Od ovolikog pisanija boli glava.

dekiv68

Možda će nekome koristiti
Kako pravilno startovati akumulator kablovima
https://www.youtube.com/watch?v=V-6YdwmVZW4

kiconix

Bog te.
Gde mogu da kupim akumulator koji nije hidrogenska bomba.
Sad me strah i da upalim motor ujutru.

glavonja3

Citat: kiconix poslato 02.11.2018. - 20:11
Odrzavam akumulator tako sto vozim, kad zvizne kupim drugi.

+1

Cak i Blek hors iz Sombora na ovaj nacin radi sestu godinu u mojim kolima.

Loganovac

Evo tek sad sam stigao da odgledam G-dina Torbicu - neverovatno je sa kakvim autoritetom neko ko blage veze nema o onome što priča donosi širokom auditorijumu "suštinu svega postojećeg". Nemam nijedan uljudan način da dalje ovo komentarišem, ali je očigledno da čovek sebe smatra vrhunskim stručnjakom. Verovatno je, pošto je očigledno ovlašćeni serviser, završio neki polusatni kurs za zamenu akumulatora, i to u kafani preko puta. Uh, eto otelo mi se, a lepo sam hteo još malopre da prekinem...  :bonk:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd

Nisam nikad palio auto na kablove (pu pu). Da budem iskren, nisam se ni nesto posebno interesovao. Pa ajd da malo da razjanimo, ako moze  :D

Teorijski kada paralelno vezemo drugi akumulator, nista bitno se u sistemu ne menja osim kapaciteta (koji je zbir kapaciteta akumulatora). Al to nije bitno.
Auto se inace startuje na ~12.3V (zavisi koliko je napunjen akumulator). Ne vidim razlog zbog kog mora da se pali "donor" auto, dok se pali los auto, jer u tom slucaju je napon >14V.  :ne:

Takodje, sto se tice povezivanja minusa "donora" na sasiju, umesto na minus loseg akumulatora, jedina razlika je sto struja nece da ide kroz kabl koji povezuje minus loseg akumulatora sa sasijom, a stvarno ne vidim kako bi to mogao da bude problem.
A naisao sam nekoliko puta po netu da tako treba. Da li ima neka skrivena fora, ili je to samo pustena buvara pa se ustalilo?

Loganovac

Samo uvedi u priču unutrašnje otpornosti akumulatora (serijski otpornici idealnom naponskom izvoru jelte) i konačnu otpornost kabla za masu (dakle nije nula) i počinje da se nazire.
Teorijski, kad paralelno povežeš dva akumulatora različitog stepena napunjenosti (napona) onaj puniji počne da dopunjava onog praznijeg. Problem zaista može da nastane ako je onaj prazan jako skenjan, odnosno u delimičnom ili totalnom kratkom spoju, tada bi struja izjednačenja bila prevelika i dovela bi do opasnog pada napona na ispravnom akumulatoru, time možda do kojekakvih pomenutih problema, od kojih sigurno teorije nema da je ne-znam-neka blokada ili sagorevanje kompjutera ispod bla-bla 11V - pa dok verglaš i na ispravnom akumulatoru napon pada normalno i na 10V.
Zašto upaliti auto-donor? Pa da bi njegov alternator dodao deo struje potrebne za start onog drugog - akceptora, je li... E sad treba pitati onog Čiča-Glišu - Torbicu kako to da sad alternator može da dodaje struju a u toku vožnje neće da napuni akumulator. Jel zna dileja iz kog razloga je napon akumulatora u toku vožnje 14.2 do 14.4V i da to znači da se akumulator puni, odnosno da je upravo proticanje struje punjenja akumulatora stvorilo tu razliku napona na njegovom untrašnjem otporu... Što bi rekla braća Rusi, on ađin durak!  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lovac

Ne znam što napadoste ovog majstora   :conf:

Čovek je lepo ispričao postupak startovanja uz pomoć kablova.  :aplause:
Njegova priča je namenjena i prilagođena i najgorim laicima (ubeđen sam da se to odnosi 80 % vozača) - i ako se postupi striktno po njegovom objašnjenju, tu greške nema!

Pravi majstorski savet iz prve ruke.