Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

hobbista

@Zoran:
Skidanje i stavljanje kleme pravi male varnice - to je uzrok tih pikova. Svako varničenje "prlja" napon u mreži.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

Citat: silent poslato 04.12.2017. - 08:29


Samo jednu ćeliju (krajnju levu) sam morao da dopunim sa oko 1 decilitar vode, ostale su bile iznad graničnika.

Samo  bih dodao da ne bi bilo loše da ti neko bometrom proveri kiselinu u toj ćeliji gde je nedostajala voda, i polako počni da skupljaš lovu za nov
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

silent

Hvala na savetu  :hat:
Zašto, da li je gubljenje vode simptom nekog neodstatka?

Vihor

jeste, kratak spoj ćelije, veća temperatura u toj ćeliji, kuvanje i isparavanje vode.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Keka

Zavisi u kom vremenskom periodu. Posle 7 godina je ocekivano da opadne nivo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Nivo elektrolita se provjeravao nekad bar 2x na godinu.  Ja sam starinski tip pa tako radim i dalje i po potrebi dospem destilovane vode.
Sam svoj gazda - vazda.

silent

Proveravao bih i ja češće, samo da nisu napravili čepove od plastike koja se vrlo lako kida, jer je akumulator navodno ''bez održavanja''.

Vihor

Kada voda ravnomerno nedostaje to je ok, ali samo u jednoj i to KRAJNJOJ vrlo miriše na brzi kaput.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

dekiv68

Na žalost, tako je, u većini slučajeva

Lazar@

#370
Ajde da pitam ovdje  :40:
Kakve su sanse da ozivim jedan akumulator?(i da ga koristim u mom starom Hyundaiju, koji se ne vozi bas cesto)

U pitanju je Exide Excell 71ah...Bio je u pezou 407 2.0hdi, i akumulator je star oko 5 godina...
Medjutim pezou crkne nepovratni ventil na filteru nafte, tako da je svako jutro verlglao po 15 sekundi da upali...Dok jedno jutro nije mogao da ga upali  :ne:  (obrnuo 5-6 puta i "ostao bez struje" )

Na pezou otklonjen kvar, a posto se auto stalno vozi, zamijenjen je i akumulator da se ne bi gatalo kad ce da upali a kad nece...

Meni je ostao sad taj akumulator, i evo pokusavam da ga ozivim...Kad sam ga uzeo imao je oko 12.4v, i evo sam ga sad stavio na dobar punjac za akumulator i vec je na 13.5v (posle sat vremena)

Racunam da ce uspjeti da upali hyundaija jer je benzinac, kojem treba mnoogo manje struje da upali, a nema ni grijace...(a i fabricki akumulator je 54ah)?


e sad ne znam da li moze da se otvori, i da se sipa destilovana voda?
postoji plasticni poklopac koji moze da se skine ali nisam gledao, cekam da se napuni(mada mislim da je kao ona serija bez odrzavanja, ali 90% sam siguran da ima one "cepice"  )

ovakav je
https://media1mi.pl/p/1/225/486/photo-7bddb8d5-da47-4bf3-9d2e-b3f3f4c75a3f-for_zoom.jpg

Zoran

Skini sve naljepnice sa gornje strane, ako se pojave čepovi odvrći i kontroliši.
Sam svoj gazda - vazda.

Vladan P

Exide Excell jeste serija koja je ''bez održavanja''
Zajedno smo skupa !

Lazar@

Citat: Vladan P poslato 25.12.2017. - 14:41
Exide Excell jeste serija koja je ''bez održavanja''

Ja u zivotu lakse nisam  otvorio akumulator...srafcigerom podigao ovu lajsnu (a na nju vec ugradjeni gumeni cepovi, u kompletu otvori sve celije)
(zanemariti sijalicu, s njom sam ogranicio struju punjenja na 3Ampera)


Nivo tecnosti bio dosta nizak, a dvije celije  bile vlazne ali nisam vidio nivo...U njih dosuo malo vise, a u ostale vrlo malo destilovane vode, i vratio na punjac...
Za nekih sat vremena cu da probam da upalim auto sa njega :ces:

Vladan P

To što kažu da održavanje nije potrebno ne znači da ne može  :)
Zajedno smo skupa !