Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

oliver83


Keka

Da u ovoj zabiti mogu da narucim ovo da mi donesu na vrata za 29 evra, ne bih razmisljao ni 3 sekunde.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Turbo

Ja,pre dve godine,pazario ovde za 100e,slican ovome.Prosto mi dodje da sam sebi odgrizem ............!

silent


Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

Ljudi, može li mala pomoć u vidu saveta? :)

Akumulator (Rombat) se nalazi na vozilu od kada je kupljeno (2010.) i nikada do sada nije skidan, dopunjavan, niti je dolivana voda  :c:

Ja bih sada da ispravim tu nepravdu, i da sve to nadoknadim. :)

Moja pitanja su - da li da dolivam destilovanu vodu, oni čepovi ne deluju da su napravljeni da trpe otvaranje, plastika je vrlo meka i ima zareze koji su namenjeni samo zatvaranju?
Kleme su čiste, nema korozije niti oksidacije, da li ima smisla da ih pre vraćanja preventivno namažem litijumskom mašću?
Šta prvo skidam, + ili minus klemu?

hobbista

Prvo skini šta god hoćeš - samo neka ti ključ od kola bude u džepu (isto važi i za vraćanje).
Mast ne stavljam nikada.
Čepove skidaj lagano - nislim da mož špicanglama da se malo bocne (ne duboko) pa da se odvrne.
Doli destilovanu vodu.

Eto  :cul:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Kleme ako skidaš,  prvo skidaj minus pa plus.  Kada vraćaš,  prvo plus pa onda minus. Ako tako radiš a dohvatiš karoseriju ključem, nećeš napraviti kratki spoj.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Kleme kad skidaš, prvo skidaj koju oćeš, ali pažljivo. Bez obzira koju prvo skidaš nepažljivim manipulisanjem može da se napravi veliki belaj ako napraviš kratak spoj ( recimo gedorom gospodski odvijaš vijak kleme, razmašeš se i ručica ti dotakne onu drugu) - posledice mogu da budu veoma ozbiljne: opekotine, požar, oštećenje vida i drugo. Akumulator može da eksplodira.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Autoelektričarska struka kaže ako se skida prvo plus klema da se lako može oštetiti diodni most u alternatoru. Za ovo nemam znanja pa neću ni komentarisati ali na Forumu ima vrsnih el. Inženjera koji bi to mogli prokomentarisati. Riječ je o nekakvim špicevima napona.
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68


hobbista

@Zoran:
Koju god klemu da skidaš (i vraćaš) prvu pojavljuju se "spajkovi" ili špicevi.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Hvala Hobbysta, ta oblast mi je dosta nepoznata. Ko pravi špiceve? Vjerovatno neki kondenzatori u vozilu, ali odosmo u off.  :friends:
Sam svoj gazda - vazda.

silent

Hvala svima na korisnim savetima  :dobro:

Uspešno sam skinuo akumulator po vašim uputstvima, dopunio ga i vratio. Nisam skidao kleme sa samog akumulatora jer nije išlo baš lako, nego sam samo skinuo kablove sa klema.
Stanje akumulatora (7 i po godina na vozilu bez ikakve intervencije) me je prijatno iznenadilo - 7 dana nakon poslednje vožnje napon je bio 12.8V, tako da je dopunjavanje trajalo prilično kratko, ni pola sata, nakon čega je punjač prijavio da je akumulator pun i prešao u mod ''održavanja'' sa naponom od 12.8V. Prilikom inicijalnog povezivanja punjača, prikazao je 80% napunjenosti (4 od 5 crtica). Moguće da je tome doprinelo što sam prošlog vikenda napravio turu od oko 300 km u cugu.
Samo jednu ćeliju (krajnju levu) sam morao da dopunim sa oko 1 decilitar vode, ostale su bile iznad graničnika.

szs

Jako pametno pred mrazeve  :dobro:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella