Imam Logan MCV 1.4 dve-ipo godine, malo je vožen prešao je 10300km, dobro ste videli 10300km i pojavila se rupa na izduvnom loncu prema karoseriji.Nažalost moju pre dva meseca sam ugradio plin kod neovlašćenih. U Auto Centru Živa Pančevo gde sam i kupio auto su mi rekli da mi garancija ne važi.Da li je normalno da auto te kilometraže izgori auspuh? Toliko o kvalitetu Dacie.Malo sam razočaran. Na fotografiji se ne vidi ta rupa jer je skroz okrenuta ka zaštitnom limu.Da li mi preostaje još nešta sem da se ljutim sam na sebe?
(http://d.imagehost.org/t/0033/DSCN1.jpg) (http://d.imagehost.org/view/0033/DSCN1)
(http://b.imagehost.org/t/0005/DSCN1603.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0005/DSCN1603)
vidi, najveci problem i jeste u maloj kilometrazi. dok sam vozio fordica, nismo prelazili puno godisnje...oko 7.500 - 8.000
uglavnom ga je vozila kao i sandera uostalom, moja supruga, i to na jako kratkim relacijama. znaci kuca-vrtic-posao 3 - 3,5 km. pa stane. pa posao njeni roditelji isto 2 - 2,5 km. pa stane...pa kuci nazad 2 km. pa stane...e tu je najveci problem, posto je ta kratka voznja ponarocito po gradu ubitacna za auspuh....meni je covek koji mi godinama radi auspuh i koji je cenjen u novom sadu rekao: bez obzira sto se znamo, za te uslove voznje nijedan auspuh duze od dve, dve i po godine ne radi, i ne mogu da ti dam duzu garanciju od godine...obrati paznju kako curi voda kad stanes posle kratkih voznji. resenje je da se izbusi rupica na loncu, da ta voda tu otice, a ne da se zadrzava.ali onda gubis i tih godinu dana garancije...znaci, nemoj se nervirati, to se desava...probaj, ali mislim da neces nista postici.
Problem je definitivno u maloj kilometrazi, ja sam na 120k i auspuh je kao nov.
Ima jos ljudi na forumu koji guraju veliku km i nema niko problema.
Nije stos u maloj kilometrazi nego u kratkim relacijama. Ako tako vozis mislim da ne vredi da reklamiras a ako ne, reklamacija :rtfm: i chao.
Upravo na to sam i mislio, mala km, kratke relacije i to je to.
U svakom slucaju treba probati sa garancijom.
U pravu ste vožen je na kratkim relacijama.Garanciju mi ne priznaju zbog ugradnje plina, za zamenu u pomenutom servisu traže oko 13000 din gde bi postojeći odsekli i šelnama pričvrstili novi.Šta mi je činiti.
Ako ti garancija vise ne vazi, sto ne pokusas u nekoj neovlascenoj varijanti?
Verovatno će tako i biti.Da li bi bilo dobro da nađem prohromsku varijantu zbog takvog načina vožnje i da li postoji opasnost da i katalizator tako završi? Možda bi Reno-Dacia trebalo da da uputstvo kako njihov auto treba da se vozi ili da serijski ugradi bolji auspuh.I dalje mislim da za 10000e auto treba da prođe više od 10000km bez kvara bez obzira na način vožnje.1km-1e vožnja mi je malo skupa.
Moj čale je mjenjao zadnji lonac na SuperNovi nakon 180 000km, sada je montirao lonac od inoxa, vidit cemo koliko ce taj izdrzat :ziveli:
Inox odnosno prohromski lonac ne utice na vijek katalizatora, obicno katalizator traje najduze jer se najbrze ugrije, posto je najblizi motoru (a i kat. se mora sto prije ugrijat kako bi pravilno filtrirao cestice iz ispusnih plinova).
Kao da sam negdje pročitao da garancija ne pokriva auspuh i felne uopšte?
Zoran
imas malu privredu od prohorma za oko 7000 do 8000 dinara sa garancijom od 5 godina
U pitanju su samo kratke relacije, koje pogubno uticu na lonac auapuha, posebno u ove hladnije dane. Ceo moj izduvni sistem je jos uvek kao nov. Ako nisi pri parama da stavljas novi lonac, verovatno moze neki majstor da ga malo pecne aparatom i bar privremeno zatvori nagrizeno mesto.
Neovlasceni dobar majstor je zlata vredan, nadji ga i nek ti pogleda i ako treba ugradi kod njega i to je to, ne vredi da bacas pare u ovlascenom.
Da li neko može da mi preporuči majstora iz Pančeva ili okoline (Zrenjaninski put, Krnjača,Borča...) koji ugrađuje prohromske lonce.Hvala na savetima, izgleda da bi najbolje rešenje bilo prohromski lonac bez varenja, pričvrćen sa šelnama.
Poslusaj savet taxiste i nadji nekog majstora da ti to pecne, ili da ti navari parce lima preko rupice. Ne verujem da ce ti uzeti majstor vise od 600din. Greota je da bacis lonac koji ima samo jednu rupicu a sve ostalo je dobro. U medjuvremenu skupljaj novac i raspituj se za nabavku drugog lonca. Ja bi tako uradio. I ja imam 66000km i loci su za sad dobri.
Ne bacaj pare. Krpež kuću drži.
Ako je truo (a verovatno jeste) krpez nece pomoci, vrlo brzo ce produvati na varu.
Bosal lonci su par hiljada dinara, imaju i neku garanciju, upotrebi search, pisao sam o zameni prednjeg lonca.
Evo ga link http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=417.0
Majstor za auspuhe ali ne ovlašteni. Ništa ne vari samo zamjeni. Mislim da bi taj prohrom bio dobro riješenje.
Zoran
Ako ne uradio ceo auspuh od prohroma, ne bi bio dobro resenje, zato sto ce zbog razlike u potencijalu prohrom vrlo brzo srediti obican lim.
Ovo ti je dobra informacija nisam znao. Jel to nešto kao kod bakra i aluminijuma?
Zoran
Da, upravo tako.
Ja sam prešao 104 000 km i produvao je srednji lonac a auto vozim od 2005.
Meni je produvala izduvna grana, (prvo sto izlazi iz motora) posle 80 000 km.
Mislim da sam jedini kome se to desilo, jer je taj deo auspuha, bar koliko sam upucen najizdrzljiviji.
U servisu su mi trazili oko 100e da ga zamene, ali nisam hteo.
U kabini se ne cuje bog zna koliko, a cim se zagreje prestane da se cuje i spolja.
@nenad28 Manje-vise bitno da li se cuje ili ne cuje, ali mislim da je bitnije da postoji mogucnost da izduvni gasovi prodru u putnicki prostor!!! Probaj da to saniras sto pre. Mozda gresim.... :ces:
Nesto tu ne pije vodu. :ces:
Ništa strašno niti strano - odeš u servis koji se bavi tom vrstom poslova i zameniš auspuh ( bez reklame ima jedan sa kojim ja imam dobra iskustva a u zemunu je ).
Lepo te majstor uvede u kanal da vidiš gde je produvao, sam biraš šta da ti zamene, popiješ kafu i sok o njihovom trošku - onda te svede u kanal i pokaže ti šta je uradio pa ideš na plaćanje. Garancija je 6 meseci ( mnogo više od kupovine novog auta gde auspuh ne ulazi u garanciju - ne ulazi ni u mnogo moćnijim firmama pod opravdanjem uslova korišćenja ( sasvim je sve jedno da li voziš ili ne, auspuh trune i zamenski je deo koji ne zavisi od pređenih kilometara ) a šta to znači pitajte iz zezanja bilo gde. Odgovor je eeeeeuuuuuiiiiii.... :too:
Auspuh je čudo!
Mogu izduvni gasovi u ovom slučaju doći do putnika ako vozilo stoji ( taxi na štandu) sa upaljenim grijanjem ako nema keder ispod haube (nemaju ga svi).
nenad28:
taj prvi deo izduva je od gusa (sivog liva) i retkost je da pukne sam od sebe. Pre bih posumnjao na dihtung izduvne grane, nego na naprslinu, ali bez skidanja je to skoro nemoguće reći (osim ako naprslina nije takva da je vidljiva golim okom, ali bi onda motor bio prilično bučan).
Kod kontrole auspuha možete se poslužiti i dimom od cigarete - izgleda blesavo ali daje solidne rezultate. Nemojte zaboraviti prvo upaliti motor a po potrebi malo auspuh progušiti (začepiti) .
hobbista:
Grana je pukla. Sastoji se iz tri dela (kao tri prsta). Srednji je pukao, video sam.
Za izduvne gasove ste verovatno u pravu, ali ja ih ne osecam :).
Veruj mi, nije bucan. Prvih par minuta se cuje, ali kako se zagreje, prestaje da se cuje. Valjda se lim zagreje i rasiri, pa se pukotina smanji :)
Pucanje izduvne grane je Renoov "specijalitet" na ovim motorima još od Klia2 i Megana1.
Posto prvi put cujem za tu "boljku", da li znas mozda sta je uzrok tome, i da li treba na nesto posebno obratiti paznju da ne bi doslo do pucanja?
Najveća osjetljivost odlivaka je na naglo hlađenje ( prskanje vodom).Zato i ma zaštitni lim :kava:.
Citat: Aleks poslato 08.05.2011. - 17:14
Posto prvi put cujem za tu "boljku", da li znas mozda sta je uzrok tome, i da li treba na nesto posebno obratiti paznju da ne bi doslo do pucanja?
Na nekom super-testu Klia2 sa 1,4 motorom su pokazali izduvnu granu sa pukotinom i rekli da se često dešava (Auto-bild).Ne znam kako bi se ovo sprečilo,lično ne brinem,motor sam po sebi je ocenjen odlično (u istom članku).Bilo je to u vreme kad sam počeo da razmišljam o kupovini Dačije (2004-2005).
Konacno sam zamenio granu.
Bio sam u pravu, pukla je. Sa zamenom kostalo 8500 dinara.
U servisu su mi rekli da su sami iznenadjeni sto je to tako jeftino, jer je navodno to ranije bio najskuplji deo auspuha i cena mu je bila oko 300 evra.
U medjuvremenu mi je otisao srednji lonac :badmood:. Uzivao sam u tisini punih 10 dana :bonk:
Novi kosta 4500 dinara, sa zamenom.
Citat: saša61beograd poslato 08.05.2011. - 17:01
Pucanje izduvne grane je Renoov "specijalitet" na ovim motorima još od Klia2 i Megana1.
Mom bivšem radnom kolegi se dogodilo baš to na Megane 1 1.6e