Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

Capriolo


Loganovac

Zvezdice su za debile. Ono sve što piše da ima meni je dovoljno. Ne znam koliko američki tenk ima zvezdica...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Kriterijumi su se u međuvremenu promenili, pa pretpostavljam da je bolji od svih automobila koje sam do sada vozio.  :ne:

Loganovac

U prevodu to sam i ja gore napisao. I više od toga. Ja tu fobiju svaki dan gledam i doživljavam u industriji, vidim isto to i kod automobila. Pa dal nećemo da ih obložimo jastucima i spolja da slučajno nekome ne nagnječimo koleno dok bulji u mobilni na pešačkom prelazu? Ili zamisli, crvena zona za povredu glave su A stubovi spolja! Pa šta će, da ih praviš od ratluka a ovamo boduje čvrstinu konstrukcije vozila... Treba raditi svim silama pre svega na preveniranju udesa, dakle pamet u glavu. A ginulo se uvek i u najskupljim i najbezbednijim automobilima, verovatno i više nego u ovim našim sirotinjskim i nebezbednim. Sve razumem, može se pa što da ne, ali preterivanje je prevršilo svaku meru. Pa pročitajte šta sve od pasivne i aktivne bezbednosti ima taj Džoger pa pokušajte to da sravnite sa jednom zvezdicom - bruka!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Citat: Loganovac poslato 15.04.2022. - 12:06
... Treba raditi svim silama pre svega na preveniranju udesa, dakle pamet u glavu.
Veliki deo u ocenjivanju je baš prevencija
Aktivni i pasivni sistemi nove generacije....radari sa PCS i sl
Tu se baš i gubi silan broj zvezdica na ADAC, NCAP i sl testovima
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kiconix

U Captura su stavili i zadnje senzore za pojaseve jer dobijaju bodove i za to.
Nasta je spao crash test..

Loganovac

Da li sam ja lud ili nepismen, ali pročitao sam da upravo Džoger ima radarsku kontrolu naletanja na vozilo ispred, prestrojavanje i levo skretanje? I to radi autonomno, bez volje ili akcije vozača, kao recimo ABS.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

@Loganovac
Ima NEŠTO, nije sporno
Ima direkt PCS i za skretanje kako vidim na NCAP snimku
Ali ne sve što se boduje pa time i zbir...
Primer:
Pešaci ispred,  pešaci u pretrčavanju, pešaci na skretanju u neku ulicu, biciklisti, upozorenje na umor i upozorenje za izlazak iz trake
Airbegovi za kolena i izmedju vozača i suvozača

I nešto što je tebi i meni možda smešno ali Veterinaru možda baš treba
Kompatibilnost sa SVIM dečijim sedištima na tržištu
Upozorenje na odvezan pojas na srednjem sedištu pozadi
.....
Nekako gledamo sve to kao .. pa moglo je i bez toga do sada  :ne:
Jeste
Moglo je i bez pojaseva i airbegova ali sam siguran da su i pojasevi i jastuci spasli milione života
1 po jedan....

Možda se smejemo na upozorenje za umor...ok
Ali nije mi bilo svejedno kada sam išao u GR i kada mi se na ekranu pojavila slika šoljice za kafu posle 4h vožnje "take a rest?"
Da znaš da sam stao na kafu iako sam bio odmoran..sve mi znamo nesporno i bolje od jednog čipa .. ALI ZABORAVLJAMO
Ali čuvene rupe u švajcarskom siru kada se poklope....kasno je
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

#143
Sve si lepo rekao. Znači 5 zvezdica podrazumeva da ne vozi vozač nego kompjuter...
Ratovi zvezda. Ispada da je bezbedno da nuklearne projektile ispaljuje računar, ali Putin ipak nosi koferče...  :lau: Mator sam naravno, ali još nekako volim da auto sluša mene, čak me i ABS nervira, baš kao i ESP i hill assist, ja sam polagao kretanje pod ručnom, za razliku od ove mlađarije. Zamisli kako bih se posvađao sa ovim pametnjakovićem koji bi da vozi moj auto umesto mene! :laugh1:

Zamislite samo akcione filmove kad bi se snimali sa takvim automobilima  nema driftovanja, nema cik-cak preticanja kroz svih 5 traka freeway-a, nema uletanja u izloge i prevrtanja tezgi po tržnim centrima - j#beš ti takav auto i takvu vožnju. :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

neskafa

When we are born, we cry that we are come to this great stage of fools.

szs

Citat: Loganovac poslato 16.04.2022. - 08:13
Zamisli kako bih se posvađao sa ovim pametnjakovićem koji bi da vozi moj auto umesto mene! :laugh1:
Paaa....ne moram da zamišljam
Misliš da meni nijje bilo neobično da se prilagodim ovom sadašnjem koji ima na istom testu svih 5 zvezdica?
Ali, svako čudo za 3 dana
Čak sam imao situaciju da me je spasao sudara jer je sam ukočio iza magarca u kombiju koji je opalio "mestaču" a da mu ne rade štopaljke uopšte

A navika...
Danas sam vozio suprugin Aygo i čudio se što ne koči kada idemo pravo u gepek jednom Golfu  :lau:
Šala naravno...ali poenta je da se lako i BRZO navikneš na dobro
Sutra ako bude i vozio autonomno bez volana...uživaću
Možda uz malo gundjanja na početku .... (znam ja sebe)
Opusti se
Svet ide napred, tehnologija sa njim a naše kaskanje samo ublažava to za par godina ali je NEMINOVNO
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Capriolo

Bar pola vozačkog veka sam vozio kola bez ABS-a,ESP-a, air baga, serva, klime. Svega. Sada, kako kada, nekada vozim kola sa svim sistemima asistencije, a nekada i ona bez toga. Mada jesam u početku bio skeptičan, osećam se odavno mnogo bezbednije u onima sa sistemima.Možda i zato jer sam već malo stariji. Mog sina iritira da uključi čak i običan tempomat uz obrazloženje da tako nema potpunu kontrolu nad vozilom. A mene nervira ta njegova mladalačka samouverenost i što gasi sve sisteme asistencije koji mogu da se ugase.
Što se Joggera tiče, siguran sam da je sa svojom jednom današnjom zvezdicom aktivno i pasivno bezbedniji od jednog mog vozila koja je na NCAP-u dobilo 5 zvezdica davne 2012. Taj bi danas imao "minus" 5 zvezdica.

Mare

Ne smatram NCAP test objektivnim. Na osnovu Sandera izvode zaključke za Logana i Joggera. Pogledajte malo bolje Sandera na pomenutom testu - šoferka nije pukla. Svu energiju sudara, apsorbovao je motorni prostor i to je izuzetno pozitivno. :to:
Činjenica je u tome da se prednost kod crash testova stavlja u prediktibilnim sistemima bezbednosti.

ABS i ESP su "must have" sistemi u vozilu. ESP me prošle godine spasao velikog krambola (malo više moja krivica, malo manje uslovi na putu).

Ovi ostali sistemi su potrebni jer ljudi iz godine u godinu voze sve retardiranije.
Sa druge strane, žalimo se kako su nam putevi loši. Mali je broj vozača koji priželjkuju bolje puteve zarad udobnije vožnje, uglavnom to bude "pedal to the metal". Tu onda ni zvezdice, ni čvrstoća karoserije a kamoli sistemi - ne pomažu.

Za poslednjih 15k km, automatsko kočenje se aktiviralo 3 puta i to više kroz zvučni signal nakon što je detektovao neki otpad na putu. Na autoputu aktivno koristim retrovizore i slično...

slavko_bgd

Pre neki dan sam imao priliku da se prvi put, relativno kratko, provozam u novom Jogger-u. Opšti utisak je da je dobar auto, unutra prostran i sasvim pristojnog kvaliteta enterijera za taj tip vozila. Ovaj je bio neki viši paket opreme ali nisam pitao za detalje. Nadam se da ću imati prilike da ga malo više probam pa da podelim utiske. Na prvu loptu: kome treba tako veliki automobil za prevoz putnika i prtljaga, eventualno češća duža putovanja, mislim da ga treba uzeti u razmatranje...

maestral5747

sviđaju mi se ona zadnja svjetla ala Volvo na Jogeru, dok na obićnom Sanderu zadnji dio izgleda nekako pusto s onim malim svjetlima, pogotovu dok su ugašena