5. servis - nedoumica

prethodna tema - sledeća tema

userbor

Prva četiri sam radio kod ovlašćenog servisera. Ovaj peti neću pa sam u nedoumici šta da radim od servisa.
U pitanju je Dacia Logan 1.6 MPi (2004) koji je prešao 38.000km. Mislio sam da uradim zamenu filtera za ulje, vazduh i gorivo, kao i zamenu ulja. Pogledao sam PK kaiš i deluje mi kao da je i on za zamenu (pomalo ispuckan).
Koje su vaše preporuke i sugestije.
Hvala unapred!

zac

Da li si menjao do sada kaiseve (zubcasti i Pk)?
Ako nisi, ne bi bilo lose da se zamene, posebno zubcasti, posto "gazi" osmu godinu.  :to:

userbor

Nisam do sada menjao nijedan kaiš. Bilo bi dobro da ukoliko još neko želi da svoje mišljenje.

Hvala na odgovoru.

Loganovac

Što se mene tiče, dileme nema, trebalo bi zameniti kaiševe i španere. Takođe, kočiono ulje, rashladnu tečnost, svećice i štelovanje ventila ako do sada nisi to radio. Ovo je minimum, trebalo bi odraditi kompletnu Renoovu ček listu, pogotovo uzimajući u obzir godište.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

userbor

#4
Sa ovog spiska jedino sam prošle godine promenio svećice.

Ako sam dobro razumeo:
- zamena ulja
- zamena svih filtera (ulje, vazduh, gorivo)
- zamena kaiševa i španera
- zamena kočionog ulja i rashladne tečnosti
- štelovanje ventila

Tek sada sam video VELIKU GREŠKU u postu. Auto nije 2004 već 2006. godište.
Još jednom se izvinjavam se svima na grešci.




Strogo je zabranjeno: Citiranje prethodnog posta u celini.  :friends:

VaskezNS

Upravo tako - pre svega i obavezno oba kaiša - zupčasti i PK. "Bajati" su, bez obzira na kilometražu. Uz zupčasti obavezno menjaš njegov španer a uz PK njegove rolere i španer samo po potrebi, odnosno ako majstor proceni da su na izdisaju. Zato je dobro servis raditi u radno vreme prodavnica da možeš da "skokneš" po ove delove, a ne da ih kupuješ bezveze unapred (ako ne radiš u nekom većem servisu koji bi trebalo da ih imaju na lageru).

Uz to možda, ali samo možda će biti potrebna i zamena pumpe za vodu jer nisi puno prešao pa to možda neće biti potrebno. Stanje pumpe će se videti kada se pristupi zupčastom kaišu.

Antifriz, ulje, filteri...to se standardno "računa" kada već radiš servis visokog prioriteta (zamenu kaiša). Filter ulja sigurno, filtere vazduha i goriva možeš i naknadno.

Štelovanje ventila...neka drugi kažu da li sada da i to radiš, ja to još nisam.

Nešto više o svemu imaš u mojih par postova pa pogledaj cenu delova i još nešto što te može zanimati:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=2090.msg92339#msg92339

Mislim da ti zamena kočionog ulja nije "hića" u ovoj turi.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

userbor

Vaske, hvala puno na informacijama.
Moj najveći problem je što nemam baš nekog iskustva sa automobilima, a pošto ne idem kod ovlašćenog servisera ove godine, bitan mi je svaki koristan savet.
Još jednom hvala.

kiconix

Veliki servis se radi na 60000 km ili 4 godine.
Mislim da je sve jasno.

zac

Samo da se nadovezem na Vasketa, odradi i podesavanje zazora ventila. Fabrika propisuje na 30 000km tako da si ispunio i taj uslov.
Evo kako sam ja to uradio sam.

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3165.30