Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Sad kad dam kontakt imam odmah uključena dnevna svetla, ventilaciju, muziku (čim benzinska pumpa odradi svoje), kamericu, kabinsko svetlo.  :to:

Zoran

 I koliko to potroši struje u Ah od kada daš kontakt pa dok ne upališ?
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Zoki, iznenadićeš se koliko troši struje displej media-nava, displej brzinomera, displej borda, dva dupla kabinska svetla, svetla u svim vratima...  i da ne nabrajam. To je oprema koja koju ima svaka malo bolje opremljena Dacia tako da je ovo prava tema za diskusiju jer i to polako postaju radnička vozila. I većina ovih potrošača se gasi ne kad ugasiš motor već pošto izađeš i zaključaš auto.  Ja čak i volim da ostavim uključena svetla ako se parkiram negde na mračnom da mi svetli da ne ugazim u neko g... pa ih ugasim sa kartice sa bezbedne udaljenosti. Isto tako i kada prilazim kolima. Šta ću kad volim jbga... E , akumulator sad traba da izdrži svo to isprđivanje i još da osrane snage za grejače i da kresne motor. Jbga , 21 vek...

Keka

Ima tu mnogo nelogicnosti....kad ste vec pomenuli karting, jeste, ima akumulator od citavih 36 Ah i ima svu mogucu opremu.

Ali je akumulator Exide za fabricku ugradnju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks

Niko to ne spori. Ja pokušavam da kažem da ništa nije čudno da dva automobila sa identičnim motorima ali različitim nivoima opreme , nose akumulatore različitih kapaciteta.

Loganovac

Citat: Zoran poslato 23.12.2016. - 16:23
Pa auto se koristi kada je motor upaljen i sve potrošače napaja alternator.

Znači ne treba akumulator?  :crazy:

Da možda neće alternator u leru da napoji svetla + svu tu silu opreme? Ti auto voziš uglavnom na otvorenim drumovima i sam biraš režim vožnje, dok je prosečan vozač primoran da vozi onako kako saobraćajna gužva diktira. Kad god staneš prazniš akumulator. Stari vozači su znali da se pri noćnoj vožnji akumulator sporije dopunjava, mi sad i danju imamo noćnu vožnju, odnosno mi koji smo "zatečeni" ovom budalaštinom od zakona o obaveznoj uportebi svetala danju, kasnije su vozila donekle prilagođena tome, plus nova LED tehnologija omogućila je smanjenje potrošnje u toku vožnje. Ovo je možda glavni razlog što danas automobili sasvim normalno mogu da funkcionišu i sa akumulatorima manjeg kapaciteta.
Sve gore rečeno implicira da kapacitet akumulatora nema veze sa motorom u vozilu.

Ponavljam, za startovanje bilo kog motora nije potreban kapacitet akumulatora (Ah) nego njegova sposobnost da u okviru nominalnog pada napona isporuči potrebnu struju za startovanje (A).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Slažem se sa većinom što si rekao samo bih te zamolio (znam da možeš i umeš) da ovo proveriš
Citat: Loganovac poslato 24.12.2016. - 12:46
...Da možda neće alternator u leru da napoji svetla + svu tu silu opreme? ... Kad god staneš prazniš akumulator.
Ja merio na 1.4 i na 1.5 pa dobio
a) Hoće i
b) ne prazniš.
Voleo bih da mi niko ne veruje nego da proveri kod sebe sa ampermetrom. Kod ispravnog sistema na trenutak (samo delić sekunde) Ametar ode u minus i odmah nakon toga u plus tj puni. Sa svetlima i svim gore nabrojanim potrošačima naravno manje puni sam akumulator ali i tada puni.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

Pa ako mi budu šaka pala DC amper klešta, rado ću premeriti. Do tada moguće je proceniti na osnovu napona akumulatora u leru sa uključenim potrošačima. Sve ispod recimo 12.5V (za pun akumulator) značiće da se ne dopunjava već da mu nešto pije krv...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ja imam voltmetar u autu i nikada , ni u leru nije pao izpod 13 V, bilo šta da je uključeno.
Loganovac, a šta ako treba kod dizelaša ponoviti verglanje nekoliko puta?
Sam svoj gazda - vazda.

duster

Ja jesam kupio osnovnu ( base) verziju Dustera i ona je došla sa akumulatorom 12V 40Ah ali sam još pre 5 godina ugradio alarm sa centralnom bravom i multimedijalni uređaj (radio, DVD , kamera za rikverc i još ponešto) sa displejom od 7 inča i snagom, od čini mi se, 4x45W. I sve je radilo 5 godina i sa takvim akumulatorom bez greške i zimi i leti, i napred i u rikverc. Nikakav problem mi nije bio da kupim akumulator od 55 i više Ah. Ali zbog čega? I ovo je povećanje od 12% sa garancijom od 25 meseci. Jedina mi je nepoznanica startna snaga kao što sam i napisao.
Da se vratimo na temu, Biloxxi radi ovih par dana "ko nov".

Turbo

Ja uvek prvo gledam startnu struju,pa tek onda kapacitet.

duster

Ti i treba da gledaš tako jer voziš dizel.

glavonja3

Citat: Loganovac poslato 24.12.2016. - 12:46
Kad god staneš prazniš akumulator.

Ako sam dobro shvatio, kada stanem u leru sam i onda se akumulator prazni. Ako bi dovoljno dugo bio leru, recimo sat-dva akumulator bi se poprilicno ispraznio?

bmiillan

#268
toliko da ne bi mogao da startuješ motor kad ga ugasiš  :Smiley:

naravno da ne bi, sigurno da na manjem broju obrtaja alternator manjom strujom puni akumulator ali i to je dovoljno da zadovolji potrošače na vozilu i da se ne prazni, već puni sporije nego na većem broju obrtaja.



Zabranjeno je:
Citiranje prethodnog posta u celini kao i Citiranje delova i/ili celih postova u potpisu
nemoj na silu uzmi veci cekic

Keka

Na osnovu navedenih karakteristika alternatora, sasvim je moguc scenario da u leru dodje do praznjenja akumulatora kod vozila sa slabijim alternatorom. Sve zavisi od snage ukljucenih potrosaca.




Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!