1.5 dCi - merenje nivoa ulja

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Možeš uzeti plastičnu cijev od akvarijima ili WD dužine 1 m.
Gurneš u cijev od šipke i pušući i vukući zrak, napipaš ulje. Zabilježi položaj, izvuci je i usporedi sa šipkom.
Sam svoj gazda - vazda.

kovdejan

#16
Citat: Loganovac poslato 13.11.2021. - 10:45
Sme čime god hoćeš, ali tek kad se cevčica izvadi napolje. Nemoj da ti padne na pamet da bilo šta takvo sipaš u ulje čak ni u malim količinama, pogotovo ne tako jak razređivač kao što je sprej za kočnice!
Što se krede tiče, opet možda je OK ako si siguran da neće ni trunčica otpasti sa šipke dok je uvlačiš i izvlačiš, a to je nemoguće. Ljudi, ulje je krv i limfa motora, što ne biste sebi u krv nemojte motoru u ulje!

Nemam pojma, bio sam u servisu. Prsnuo je malo taj Wurth za kočnice, pustio da izvetri, kad je ubacio i izvadio šipku, video se jasan trag na pola.Mereno je nekih 10tak minuta nakon što je ugašen auto. Valjda tako mala količina neće degradirati ulje, nisam pametan.

Jedino da ne merim nikako, ili da se pouzdam na prvo merenje, nakon dužeg stajanja, pa sve što je iznad minimuma da smatram da je ok. Mada ni tako nije pouzdano, ali koliko toliko nešto može da se očita.

Citat: Zoran poslato 13.11.2021. - 13:16
Možeš uzeti plastičnu cijev od akvarijima ili WD dužine 1 m.
Gurneš u cijev od šipke i pušući i vukući zrak, napipaš ulje. Zabilježi položaj, izvuci je i usporedi sa šipkom.

Ovo ne zvuči kao loša ideja. Pustim da uđe ulje, pa držim prst i izvučem, ako uspe tačno bi se videlo dokle se ulje uvuklo u cevčicu.

Ayrton

Citat: kovdejan poslato 13.11.2021. - 09:30
...mesec pošto je promenjeno ulje. Tek tad se ništa ne vidi jer je ulje novo...
Teško! Na dizelu, odmah po promeni ulja i startovanju motora, ulje drastično promeni boju.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Keka

Zavisi u kakvom su stanju dizne i koliko cadjavi.

Na Kadetu ulje je zuto i do 500km od zamene. Ali su normalno napravili sipku, od metala i sive boje, pa se vidi nivo bez obzira na boju ulja. Na Ibizi je sipka metalna, ali crna i tesko se ocitava nivo.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

Jeste, ja sam također na 1.5 dci primjetio da ulje skoro odmah po zamjeni, strašno pocrni, tako da jednom kad sam stigao sa servisa kući, nisam mogao biti siguran da su na servisu zamijenili... :cekicem:

Od tada, odmah nakon servisa, pogledam, jer se tad vidi da se radi o novom ulju.

Šipka je plastična i nisam imao problema sa mjerenjem nivoa ulja, uvijek je negdje blizu maksimuma, a interesantno je da ne troši skoro ništa od zamjene do zamjene.

Također, na board kompjuteru ima opcija na kojoj pokazuje nivo ulja i uvijek je na punom iznosu kružića, samo se sjećam da je jednom nekad, bio jedan kružić ispod maksimuma.


Capriolo

I moje iskustvo sa dizelima je da ulje posle zamene kod njih mnogo brže pocrni, mada ni oni nisu svi isti. Kod 2,0 HDI mi je znao prećii 3-4.000 km pre nego pocrni, a na 1,6 HDI bi već posle 1.000 km bilo skroz crno.
Savremeni benzinac zna da predje i 10-15 kkm a da ulje vizuelno deluje čisto.

kovdejan

Nije pitanje stepen crnoće ulja, zamolio sam za pomoć oko merenja...;) A ako nekoga baš interesuje, evo sledeći put kad promenim ulje možemo organizovati merenje svakog vikenda, da se vidi koliko brzo ulje menja boju, a možda nekome i sine ideja kako da mi pomogne, na licu mesta... :)

Ovaj Wurth što je poprskao majstor je stvarno na alkoholnoj bazi. Ne mogu da nađem tačan sastav, ali izgleda da nije klasičan odmaščivač. Trebalo bi samo da opere površinu pod pritiskom i da alkohol odma ispari, tako da površina ostaje suva. Svejedno ni meni se za sad ne sviđa takav način merenja, bar ne često tako da proveravam, dok ne nađem još neku potvrdu da je to bezbedno. Ima li hemičara na forumu? :)

glavonja3

Sto tice tamnjenja ulja posle zamene, moje iskustvo (posle jedinog menjanja ulja) je da bar hiljadu km da se vidi jaca razlika. Sipam ulje sa RN odobrenje, zato netamni brzo, mozda je bas kvalitetno  :laugh1:

kiconix

Ostavite se sad potamnjivanja ulja, kolega ima problem.
Ako neko ima neku ideju kako da ga resi, pomagajte.

Veterinar

Obrise skroz sipku, umoci, nasloni sipku na ubrus, poravnat sa rubom sipke. Videti odmah dokle je pokvasen ubrus, dok se ne razvuce ulje, uporediti sa vrednostima na mernoj sipci.

kovdejan

#25

Ne može tako, šipka je sa jedne strane mokra preko maksimuma, sa druge strane je nekad mokra i razmazana, a nekad čak ima mokro, pa prekid pa opet mokro. Pogledaj slike sa onog foruma što sam poslao.

atomic

I ja sam imao tu tegobu na dCi motoru dok nisam došao do ovakvog rešenja koje meni radi posao. Dakle izvučem mernu šipku, obrišem je i čekam više minuta da se ulje slije sa cevčice kroz koju prolazi šipka. Na taj način izbegavam da se šipka zamaže prilikom sledećeg spuštanja u karter. Ovako dobijam jasno vidljiv trag na mernoj šipci.

kovdejan

Probaću, zvuči logično. :)

saša61beograd

Moderna sintetička ulja se ne slivaju tako lako,gde su razmazana tu dugo ostaju.To je posledica više od jednog veka razvoja motornih ulja i to je dobro!Ali se teže očitavaju sa merne šipke koja se nije mnogo promenila tokom vremena.
Ja ulje merim ujutro nakon cele noći mirovanja.Šta izmerim iz prve,to je to,drugo uvlačenje šipke je već razmazano.
Drugo,mernu šipku sam (još davno) blago i pažljivo matirao finom šmirglom,deo između min i max.Malo se bolje razlikuje gde je suvo,a gde masno.

kovdejan

Nađoh danas malo više vremena, pa rekoh da primenim Atomicovu metodu. Na žalost, nije se pokazala praktičnom. U dodatku su rezultati merenja:

1. merenje - nakon skoro 20 h mirovanja
2. merenje - neposredno nakon prvog, samo obrisana šipka u umočena ponovo.
3. merenje - pola sata nakon prvog merenja
4. merenje - neposredno nakon trećeg (nazvao sam ga četvrtim, ali je bilo i par merenja zaredom u međuvremenu)

Zagledao sam malo, problem je što kanal za šipku savija kad ulazi u motorni prostor, pa verovatno dodiruje ivice (pretpostavljam ovu sa nižim nivoom dok se šipka ne ispravi). Prskanje sredstva za kočnice mi se nikako ne sviđa (iako ju je serviser primenio već dva puta). Ne znam da li bi umesto čistača kočnica prskanje čistog alkohola u minimalnim količinama moglo da napravi problem? Od rešenja koja su predložena ostaje mi samo još da nabavim cevčicu pa da probam merenje na principu pipete, kao što je Zoran predložio.

Ukoliko ni to ne uspe, ne znam šta da radim. Ostaje ili da se pouzdam u instrumentalizaciju, ili da pišem Dačiji da organizuju neku obuku... Pri tome mi se ne sviđa što opada nivo ulja na novom autu, iako je u nekim razumnim granicama, ali u kombinaciji sa ovakvim načinom merenja...