Kada i kako se koristi gumena pumpa koja se nalazi iznad desnog prednjeg tocka Logana 1.5DCI ?
Iz uputstva sam razumeo ako nestane goriva ili kada se menja filter goriva, da ovom pumpom treba da se navuce gorivo u sistem, a ne da se verglanjem na prazno dovlaci jer tako moze nesto da se osteti...
Upravo tako. Stisne se nekoliko puta da se napumpa gorivo. U HIT-u sam gledao kako nakom zamene filtera goriva pokusavaju da pokrenu moj motor zaboravivsi da ucine to. Bio sam daleko... :banghead:
Jel ima to na benzinjari?
Nema.
Kada se menja filter benzina samo se da kontakt dva-tri puta i onda se zavergla.
Ne mogu da verujem da su u HIT-u toliko nesposobni i neobuceni da ne znaju da promene filter goriva. :fiju:
Čak i ja znam za ovo kod dizelaša iako imam benzinca.
Kako znam?
Pa, piše u uputstvu koje sam dobio uz kola :Smiley:
Moj matori kadet je za ove naftarice sofisticirana masina: ima samoodzracujucu pumpu i sistem za napajanje goriva. :aplause:
Nema gumenih pumpi i cudesa.
Citat: mladen895 poslato 19.02.2010. - 16:09
Ne mogu da verujem da su u HIT-u toliko nesposobni i neobuceni da ne znaju da promene filter goriva. :fiju:
Umeli su da zamene, ali su zaboravili da napumpaju. Video sam sa ulaznih vrata (ulaz zabranjen, ali sam stalno nesto spijunirao) kako bezuspesno verglaju (nisam ni ja znao sta se desava, mislio sam da su to vec uradili... Auto je imao 15000 i to mi je bio drugi servis (ne morate komentarisati "kad pre drugi")). Elem, dotrcao covek krupniji koji je pre tri godine radio tamo (mozda jos radi, uzimao je kljuceve, uvozio aute...), napumpao, a majstor se (po faci bih rekao) iznervirao sto je to zaboravio.
Samo se vi igrajte sa ovlascenim servisima u koje nemate pristup dok vam je auto na kanalu.Ako ne mogu da budem prisutan tu i ne ulazim.Takvim zabranama kriju svoj nerad i neznanje,a ponekad ti skinu alternator,anlaser ili bilo sta a uvale neciji u raspadu.To se pre desavalo u drzavnim servisima,a ovi ako su maksimalno strucni i korektni zasto brane vlasniku da udje u servis?
Valjda se plaše da nam ne padne neka alatka na glavu pa da posle imaju problema po sudovima zbog odštete. :Smiley:
Izvinjavam se zbog off topica.
Gde je ondah najbolje raditi servis. Ja sam pazario u Hit-u pa ako je dotle doslo da moram sumljati u sve postati cu paranoican... :ha:
Zato su se mnogi od nas i "preselili" u PA, posto se tamo moze divaniti sa majstorom dok radi.
Kako stvari stoje morati cu i ja kad dodje vreme...
Evo sam da odgovorim na svoje pitanje. Bio sam kod Zive u PA i majstor mi lepo objasnio: :dobro:
- kad nestane goriva ili menjas filter, onda se otkaci crevo koje vodi od gumene pumpe do motora. Na samom prikljucku creva u motor ima (zeleni) utvrdjivac koji se stisne i crevo lako otkaci, a zatim se pumpa gumenom pumpom dok ne potece gorivo. Treba uzeti neku posudicu da se spreci da se gorivo prosipa po motoru... Zatim se zakaci crevo nazad... i zavergla elektropokretac (naki kazu anlaser, a ja sam koristio izraz alnaser)...
Sam sam menjao filter nafte,zavukli su ga nema sta, ali i nije neki problem kad dodjes do njega, gumena pumpa sluzi da ispraznis vazduh i iz creva,pumpas i gledas na crevu kad nema vise mehurica to je ok :to:
Kako si dosao do filera za dizel? Jesi liskidao tocak ili samo onu plastiku na podu?
postoje dva nacina, tezi je da skines plastiku ispod branika zato sto malo imas mesta za ruke za skidanje a pogotovo za otkacivanje i zakacivanje spojnica ( klik-klak ili brze spojke) ,drugi nacin je da skines tocak,zatom pola plastike blatobrana zavrnes i zakacis zicom na primer, takodje skidas i donju plastiku branika ,onda imas dosta komfora za rad, odvrnes dva srafa levo i desno,skines lim, oddzekujes dzek senzora za vodu,pazljivo gledaj dovode goriva i izlaze svi su razlicite boje tako zapamti kad budes stavljao novi da ne pogresis ( mada nema sanse sve ima svoje mesto) zatim otkacis senzor za vodu sa filtera i prebacis ga na novi,( stavlja se malo teze trebas pritisnuti jako i naravno moze uci samo pod odredjenim polozajem),vratis filter udzekujes senzor,spojis ulaze izlaze ,zavrnes dva srafa i vratis ostalo na mesto ,mozda ti se cini ovaj postupak duzi ali u stvari je kraci jer imas prostora da to uradis komforno,u drugom slucaju ces se namuciti nemozes prici, a da posle toga drukaj gumenu pumpu i gledaj na crevu dok prodju mehurici,onada upalis auto,verovatno ce ti se ugasiti jednom ,jer uvek ostane malo vazduha a ti opet nadrukaj dobro pumpom i upali i to je to :to:
Do sada su majstori menjali filter za gorivo na mom autu odozgo, bez skidanja plastika, odvrtanja srafova...
je si ti to video ? ja bih to proverio,jel jedini nacin je skidanje filtera goriva je skidanje plastike,govorimo o motoru 1.5dci naravno + klima :hm:
Da, gledao sam. Nemam klimu. Filter skidaju kao sto sam napisao, odozgo. Dakle auto nije podignut, stoji na tockovima, majstor uvuce ruku do filtera, skine ga, stavi novi. Dovoljno bi bilo da sam napisao samo prve dve recenice u ovom postu, ali cini mi se da nekima ovo zvuci neverovatno. Nisam ja to radio, ja cak i olovku nevesto zarezem.
kod mene ni prst nemoze da prodje i dodirne filter odozgo, bas cu da pogledam kod ovih sto nemaju klimu :ces:
Moras biti akrobata i to jako dobar da zamenis filter na dci + klima sa gornje strane.
Ovo je lagano otklizilo u off. Posto je utvrdjeno cemu sluzi gumena pumpica.
Zamena filtera za gorivo kod DCI motora.
http://www.youtube.com/watch?v=IHQFeHkYTPw&feature=player_embedded
Hvala za ovaj link na Youtube... tako sam dosao do jos nekoliko korisnik snimaka... jedini sto nista ne razumem momka koji proca na rumunskom:(