Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

 :aplause:

  S pažnjom i razumevanjem sam pročitao sve što si napisao.

   Kod trocilindrasa koje imam kočenje motorom je slabo i to je jedini razlog zašto nemam kuku. 0.9tCe sam doživeo kao slab za kretanje uzbrdo, 1.0tCe pruža drugačiji osećaj. Ipak, kamp kućica stoji u dvorištu i prolazi joj vek.

Sir Oliver

Drago mi je ako sam nekome pomogao i hvala svima koji su procitali moje iskustvo...
Posebno mi znace reci starog drumskog vuka izbosne koji, sudeci po slikama na FB, ne zaobilazi ni jednu ozbiljnu kafanu sa svojom lepsom polovinom.

@veterinar
svestan sam i ja da su ovi novi motori, pa i 1.0 turbo preslabi za kampovanje ili jednostavno, ne bi dugo izdrzali, to je bar neko misljenje. Sto se tice prikolice, greh je da stoji, jer letovanje moze da bude veoma povoljno kad je covek povuče za sobom i odabere parce plaze na kojoj 24 sata udise more. Kazem udise, jer uvece je sve kompletno mokro... sto, stolice, lezaljke,  dodatni sator, prikolica, kola... ama bas sve. A to nasa deca i mi udisemo nocu dok spavamo. Probaj nekako da je pokrenes... sta dalje da ti pricam. 🍻
I drink to make other people more interesting.

Capriolo

Citat: Veterinar poslato 22.08.2022. - 20:55
:aplause:

  S pažnjom i razumevanjem sam pročitao sve što si napisao.

   Kod trocilindrasa koje imam kočenje motorom je slabo i to je jedini razlog zašto nemam kuku. 0.9tCe sam doživeo kao slab za kretanje uzbrdo, 1.0tCe pruža drugačiji osećaj. Ipak, kamp kućica stoji u dvorištu i prolazi joj vek.

Mislim da to slabo mašinsko kočenje nema veze sa 3 cilindra. Sa čime tačno ima veze, pojma nemam. Povremeno teram neki benzinac sa 4 cilindra sa preko 170 ks i mašinsko kočenje mu je "duplo golo" (taj u smeru ka Bubanj potoku bez dodavanja gasa u trećoj (ako ga pustiš sa 80) lako dodje do 130).
Mislim da je to više do pitanja benzinac/dizel, ali i do toga koliko se neki motor pri ubrzanju uopšte rado vrti u visokim obrtajima, jer iz prakse nemam dileme ni da dva benzinca ( ili dizela ) slične snage uopšte ne moraju imati jednako jako mašinsko kočenje. Koliko se meni čini, taj novi 1,0 TCE se jako lako (rado) zavrti do skoro 5.500-6.000 rpm (kao što se novi Toyotin 1,5 sa 3 cilindra lako zavrti do 7.000) i ne možeš ti od takvih motora ni da očekuješ jako mašinsko kočenje na nizbrdicama (dok npr. stari Toyotin 1,5 od 111 ks kao da ima neki otpor ka visokim obrtajima i kao da jače mašinski koči).

saša61beograd

Bez obzira na sve kvalitete,Tce slabo koči jer je to u osnovi  ipak samo motorčić od 1000 kubika.Broj cilindara i turbo sa tim nemaju veze.

Capriolo

Vozio sam paralelno dva dizela, oba 1,6, u odnosu na vozilo oba su bila sa odnosom mase i snage oko 15 kg po 1 ks, ali, jedan je imao bolje, a drugi lošije mašinsko kočenje i to onaj koji je slabije mašinski kočio - taj je nekako daleko lakše i sladje uletao i "u žute obrtaje", dok onaj koji je bolje mašinski kočio, taj je pri ubrzanju na kraju (subjektivno) maltene nerado stizao do obrtaja maksimalne snage.
Tako da mislim da to što danas TCe 90, 100 ili 110 možda slabije mašinski koči, možda i nema veze sa njegovom zapreminom motora od samo 1.000 kubika, jer taj motor od 1.000 kubika, zavsno od verzije i vrste goriva, razvija danas maksimalnih 160, 170 ili 200 Nm ( a što je značajno više nego raniji 1,4 ili 1,6 atmosferski motori koje je koristila Dačija ). A koliko se ja sećam, nekadašnji 1,4 i nije baš voleo slatko da uleće u visoke obrtaje, dok to sa 1,0 TCe nije slučaj ( bar je to bio moj utisak, on je lako i rado otišao na 6.000 rpm ).

MitarMrgulic

#276
Kocenje motorom najviše zavisi od stepena kompresije, koji je kod diesela daleko veći nego kod benzinaca, pa su zato dizelčine, bolje za kočenje motorom, a tako im se na "partizanski" način utvrđuje stanje motora prilikom kupovine ili sl.

Pusti se nizbrdo, ubaci u drugu, pa pusti kvačilo, ako koči motorom i drži brzinu nisko, dobra je kompresija, pa vjerovatno i opšte stanje motora, a ako ubrzava,
taj kompresioni omjer je sa nekih 25:1 pao vjerovatno na ispod 17-18. Kod novog benzinca, stepen kompresije je npr. 12:1 kod golfa 2 1,3 benzinca iz 80-ih, što je dvostruko manje nego kod diesela.

Analogno tome, kočenje motorom zavisi i od kubikaže :)  Zavisi to i od prenosnih odnosa u mjenjaču i još dosta faktora.

Npr. nekadašnji dvotaktni motori, poznati iz Wartburga i Trabanta, nisu nikako imali kočenje motorom, zbog svoje konstrukcije.

Loganovac

Profesore, nov si ti izgleda u ovoj školi pa ne znaš da smo na tu temu epove pisali, ali su ti teorije stare. Današnji (turbo) dizeli imaju otprilike isti stepen kompresije kao benzinci.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Stare, ali provjerene :) Sa autima koje vozim svaki dan, istina je da mi Megane 1.5 dci, mnogo bolje koči motorom od Logana 1,0 Sce, naravno da ima tu više faktora, ali tako je

Mare

Ja sam zadovoljan kočenjem motora kod novog Logana. Očekivao sam da će kočnica više raditi nizbrdo.

Zoran

Sir Oliver, ja sam sretan jer sam uspio da radim ono što volim a uz to i nešto zaradim. Moja Krasna Slađana je izvrsna žena, koja hoće da radi a zna da uživa. :ziveli: .
Cilj današnjih konstrukcija je smanjenje otpora u motoru, radi uštede goriva. Zbog toga noviji motori sve slabije koče.
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

#281
Pa ne bih se složio.To što su karike sada "labave" ili ulje manje viskozno,ne utiče na kočenje motorom.Motor koči zbog kompresije u GMT.A ako manje koče,to je što su sada motori manje zapremine i što im je prenos u višim brzinama duži (a što je moguće jer su sada skoro svi motori sa turbom).I zato što su automobili mnogo teži nego pre.

Zoran

To jeste tako ali kompresija je samo jedan faktor. Manje je trenja u samom motoru. Jedan cilindar manje, dva ležaja na radilici manje, varijabilna uljna pumpa.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Na istoj nizbrdici, pri puštanju svih pedala na 40km/h u trecem stepenu prenosa, Lada Niva 1.7i na kraju nizbrdice ide oko 50km/h, Logan MCV 0.9tCe 75km/h, Jogger 1.0 eco-G oko 70km/h. Jogger bi uzbrdo vukao kamp kućicu lakše od Lade, kao što i sebe natovarenog na istoj uzbrdici "vuče" upola većom brzinom od nje prazne. Nizbrdica je sporna.
  Nije problem samo u autu. Kamp kućica stoji trideset godina (od toga u garaži preko 25), ali o prikolicama ćemo u drugoj temi.

slavko_bgd

#284
Niva koči aerodinamički kao Pagani, zahvaljujući aerodinamici šifonjera.  :)

Šalu na stranu. Mislim da je osnovna razlika između Nive i ostalih u prenosnim odnosima menjača/diferencijala i u hodu klipova. Zato ona najbolje koči motorom, ima najmanji max RPM i najbolje troši gorivo. Svojevremeno je jedan kolega iz Italije rekao za Nivu 1.7i "da nikada u životu nije radio podešavanje benzinskog motora koji ima sve karakteristike dizela".

Citat: Loganovac poslato 23.08.2022. - 21:25
Profesore, nov si ti izgleda u ovoj školi pa ne znaš da smo na tu temu epove pisali, ali su ti teorije stare. Današnji (turbo) dizeli imaju otprilike isti stepen kompresije kao benzinci.

Da, kad se gledaju specifikacije na engleskom, najčešće piše "n.b"   :Smiley:

Renault neki benzinci, od najslabijeg ka najjačem:
1.0sCe = 11:1
1.0tCe = 9.46:1
1.6sCe = 10.8:1
1.3tCe = 10.5:1

Pritisak cilindra pri merenju:  očekivani je 12.2-12.9kg/cm2, minimalni je 10,9kg/cm2. Najveća dozvoljena razlika pritiska između cilindara zavisno od motora je ili 1bar ili 2bar (1.3tCe npr)

Dizel 1.5dCi zavisno od verzije ima stepene kompresije od 15.1:1 do 18.25:1.
Minimalni pritisak u cilindru pri merenju je propisan za sve verzije na 18bar i najveća dozvoljena razlika pritisaka je 1bar.

Tačno je da se kod novih turbo dizel-motora ide na smanjenje stepena kompresije radi smanjenja tzv "pumpnog otpora" što vodi ka manjoj specifičnoj potrošnji, buci,naprezanju elemenata itd.  Kod benzinaca se svi, osim Mazde i SkyActiv sistema, drže "old school" granica stepena kompresije od 9.5:1 do 11:1 .

I onda kada se uporedi stari dobri novi 1.5dCi sa 15.1 i Mazdin SkyActiv sa 14:1 , da - benzinci se skoro približavaju dizelima.