Dacia Jogger Essential 7 sedišta 1.0 ECO-G 2022. god.

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Da... Kod mene je ta potrosnja verovatno niza, ali razlika je i sto nema zagrevanja na mestu. Pokrenem motor, vezem pojas i krecem. Obicno vec tada na plin,
a ako ne, onda nakon stotinak metara, kad je bas hladno (za one koji citaju kasnije, "bas hladno" je -1 stepen Celzijusa, nisam jos imao deblji minus).

Veterinar

#106
Nakon godinu dana i tridesetak hiljada kilometara moji utisci su pozitivni. Zapravo, ja sam oduševljen autom, dok mojoj supruzi vise odgovara Skoda Fabia, najviše zbog "mekseg" biranja stepena prenosa kod Skode. Takođe, imala je nekoliko puta zamerku na kratku prvu brzinu, kad iz mesta kreće u preticanje. Ne voli da salta u toku samog preticanja, ali ovde to mora, jer ako "ne mora", kako tvrdi moja draga, rizik je da ce motor da zapne u najvecim obrtajima i to veoma brzo. Osim toga, to je zvuk koji nerado slusam.
 Opet, ako se presalta u drugu, onaj izraz "lepi za sedište" je apsolutno primenljiv.  :to:
Zvuk koji se svima javlja na 1.0 tCe motoru nije ni nas zaobisso, ali ne utice na performanse. Za one koji ne znaju, rec je o patoloskom zvuku koji se pojavi kod svih nakon nekoliko hiljada kilometara od početka eksploatacije. Nikako ne mogu da nadjem adekvatne reci za opis,ali recimo kao da neka zicica ili selna skakuce negde dole po motornom prostoru. Resice se, ne brine me to

  Procitao sam sta sam ranije pisao u ovoj temi i ti utisci su uglavnom isti i dalje. Sta god da radim, kako god da se vozim, ako 5-6000km ne resetujem potrošnju, po bordu bude oko 8.6 litara plina/100km. To je kod mene uvek mesavina uslova. Primera radi, u poslednjih 4000km imao sam oko 1200km autoputa (najčešće 130 km/h, 2800o/min,potrosnja oko 10l, nekad cak i veca), 1500 km voznje van grada i kroz sremska sela, a ostatak je ovaj put bio grad i to spicevi. Tako se zalomilo. Trenutno na tabli pise prosek 8.7 l. U praksi to znači oko 8, mozda i nešto malo manje. Za navedene uslove, zbog brda po Gorskom Kotaru, zbog krovnog kofera, zbog puzanja u spicu i tokom blokade mostova, ali i zbog velicine samog automobila, ovo je fantastičan rezultat. Zapravo, ovi trocilindrasi su iz ekonomskog ugla dobri, jer registracija nije jako skupa, kilometar je jeftin, servis jeftin u sopstvenoj režiji. Ako se radi servis u ovlašćenim servisima, situacija je drugačija. Ipak, pre nekoliko dana sam dobio ponudu za Fabiju 1.0, zamena ulja, filtera ulja, vazduha i polen-filtera u iznosu od oko 21000 dinara. Ako to posmatram, onda lakse prihvatim cenu servisa Joggera, kao cenu zadržavanja garancije na vozilo, koja je u našem slučaju petogodišnja.
  Svako ko je seo u auto, dakle SVAKO, imao je reci hvale za automobil, osecaj u voznji, tovarni prostor, prostor generalno. Cak i oni koji su ranije ulazili u Dacije koje sam vozio i lupkali po plastici uz komentar:"Ali slusaj ovaj zvuk, Draganče...", sada su promenili stav o Daciji. Nisam nikome dao da vozi, jer ne dajem svoj auto i ne pozajmljujem tudji, ali sam bar tridesetak puta poznanicima ili kupcima pokazao detaljno auto ili ih provozao. Ako zvuci puno, zapravo mislim da sam ublazio i da je broj veći, a mnogi od tih ljudi su vec ili ce da postanu vlasnici Dacije.
  Ima nekoliko stvari koje bi proizvođač mogao da unapredi. U ovom slučaju nije stvar prilagodjavanja, kao što sam pisao o A-stubu i zapinjanju glavom prilikom ulaska, nego je vise pitanje bezbednosti. Kao sto sam davno pisao da podešavanje pojasa po visini ne sme da bude vezano za nivo opreme bilo kog automobila, jer je o bezbednosti rec, a ne o komforu, takvo misljenje imam i o retrovizorima. U nasem nivou opreme su rucno podesivi. Kada namestim sediste vozača u položaj koji mi odgovara, levi retrovizor mogu da namestim idealno, ali desni bi mogao bolje. Nije to neki veliki problem (mada, meni najčešće nista nije veliki problem), ali bilo bi dobro da retrovizor ili samo ogledalce imaju jos "centimetar" hoda ili da je retrovizor mrvicu veci. Ovako, kada pogledam desni retrovizor, vidim malo vise automobil nego što bih zeleo. Velika vecina vozaca ovo ne bi konstatovala.
 Kada se ukljuci "eco" mod (praktikujem po snegu), ne svetli prekidac, nego je ispisano na tabli "ECO" sitnim slovima. OK. Kada se zakljucaju vrata na prekidac, prekidac svetli. OK  E, pa onda je moglo da se napravi i da svetli prekidac sva cetiri migavca koji je odmah pored. Kada se uključe svi migavci na displeju blinka uobičajeno, obe zelene strelice. Medjutim, prekidac je u mraku. Kako znam gde sam ga ukljucio, tako ga i iskljucim, ali ispritiskam u mraku sve zivo dok ne potrefim to. Ako razvozim robu cesto imam potrebu za tim prekidacem. Preko njega ponekad idu i zice, jer je USB priključak pored volana, a pregrada za sitnice ispred menjaca, pa kablic telefonskog punjaca tuda prolazi. I kabl kamerice. Samim tim, to sto je prekidac u mraku nije dobro resenje.
  Automatska dnevna i kratka svetla su odlicna stvar. Jedinu manu sam im nasao po magli. Ne znam u luksima kada senzor reaguje i ksda se pale svetla, ali imao sam situacije kada uletim u gustu maglu (u oblak, bukvalno), ali svetla se ne upale. Ne maglica, nego magla, u nejguscem smislu reci. To treba imati na umu.
 Kako svi nivoi opreme sada imaju termometar, imalo bi smisla da se zadnji brisac ne uključuje automatski kada radi prednji, a ubaci se u rikverc, nego samo kada je dnevna temperatura iznad 5-6 stepeni. Ja metlice cuvam, uvek ocistim stakla i odvojim metlice od njih, ali verujem da ima puno vozaca koji ne provere da li su se metlice zaledile ili ih ne ociste dovoljno od snega. Naravno da zdrav razum nalaže da se ocisti celi auto, ali vidjao sam automobile koji se voze sa po' metra snega na krovu, pa sam svestan da ima nepažnje po ovom pitanju. Svakom moze da se desi da hoce da pomeri auto malo, ubaci u rikverc, a brisaci su recimo od prosle voznje ostali ukljuceni, pa da mu stradaju metlica ili cak polugica.
 Dakle, auto je fantastičan, motor je fantastičan. Nema ozbiljnih zamerki, ovo o cemu sam pisao bi bila dodatna opravdana unapređenja.
Idemo dalje sa testiranjem.  :wave:
 
 

Mare

Sve je tako kako si napisao i kod Logana.
Retrovizori taman, vidiš zadnji kraj sa obe strane, ali isti su uzrok šuštanja na brzinama preko 100 km/h.
Jedino je potrošnja kod mene niža i prosek je i dalje ispod 7 litara.

Sir Oliver

I drink to make other people more interesting.

MitarMrgulic

Sve više viđam Joggere i to u bijeloj boji, kod nas je BH Telekom, uzeo kao flotu služb.vozila, baš ih ima po gradu...


Ovo što veterinar reče za prekidač za sva 4 žmigavca, isti slučaj imam sa Crosslandom...smješten je negdje u donjem lijevom uglu kod Radio-CD portala, dok je kod većina auta nekako na sredini između vozača i suvozača ili na tunelu volana ispred instrument table...

Baš mi je nezgodno jer rukom palim mahinalno sva 4 kad idem u rikverc, okrećem se na ulici i sl.

Zoran

Jako lijepa recenzija. Za mene, zadnji brisača = zla namjera proizvođača.
Sam svoj gazda - vazda.

Mare

Moj utisak je da automatska svetla funkcionišu odlično, dok senzor za brisače treba prečesto inicirati (tako što povećam osetljivost).

Turbo

Citat: Mare poslato 21.05.2023. - 07:07dok senzor za brisače treba prečesto inicirati (tako što povećam osetljivost).

Slazem se i bas me to nervira.

Andrix

Citat: Mare poslato 21.05.2023. - 07:07Moj utisak je da automatska svetla funkcionišu odlično, dok senzor za brisače treba prečesto inicirati
I mene brisaci na Loganu isto nerviraju. Kad se ide brzo-na putu rade ok, ali po gradu, kreni-stani i male brzine, nikako da se usaglasimo.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

MitarMrgulic

Ima li Jogger opciju automatskih dugih svjetala, koja se sama pale-gase u zavisnosti od situacije na cesti...

Isprobao sam tu opciju na Crosslandu, baš kad sam se vraćao iz BG i Barajeva, uhvatila nas noć negdje poslije Zvornika...Dobra je stvar, samo pali i gasi, bez da razmišljaš.

Nisam siguran ima li ta opcija na Joggeru i Daciama...

Veterinar

#115
Ne postoji opcija.  Medjutim, Kiconix mi kaze da je automatsko uključivanje zadnjih brisaca podesiva opcija.

maestral5747

Citat: MitarMrgulic poslato 21.05.2023. - 19:15Ima li Jogger opciju automatskih dugih svjetala, koja se sama pale-gase u zavisnosti od situacije na cesti...

Isprobao sam tu opciju na Crosslandu, baš kad sam se vraćao iz BG i Barajeva, uhvatila nas noć negdje poslije Zvornika...Dobra je stvar, samo pali i gasi, bez da razmišljaš.

Nisam siguran ima li ta opcija na Joggeru i Daciama...

Nema. Ima samo automatiku kratkih, tj. oborenih

Keka

Citat: Andrix poslato 21.05.2023. - 08:46I mene brisaci na Loganu isto nerviraju. Kad se ide brzo-na putu rade ok, ali po gradu, kreni-stani i male brzine, nikako da se usaglasimo.

Pojacaj osetljivost i iskljuci opciju "zavisno od brzine".
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

bice da je to zavisno od brzine u pitanju, a mislio sam da je to da mi se pojacava volume radija kad idem brze, sto sam imao na Loganu 1. 2004 g. Hvala
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

maestral5747

danas sam pol sata štelao prskalice. Tri na svakoj strani, a bacaju kriminalno nisko