ventili

prethodna tema - sledeća tema

Boka

@Loganovac , tacno u pravu si , ali auto je vec bio gotov kad sam otisao po njega, tako da nije bilo svrhe dalje nesto razglabati. Ranije sam na pocetku ove teme pisao da kad sam kupio logana (polovnog, predhodni vlasnik nije ni znao da se steluju ventili) na 53kkm i da je radio neravnomerno do bola i sa prevelikom potrosnjom,  isti majstor mi je nastelovao ventile (i tad bili pretegnuti, nisu mu stelovali u ovlascenom servisu) i od tada mi je auto pevao u svakom smislu. Majstor mi nije daleko , cena je razumna 400din , tako da sledeci put mogu i na predjenih 25kkm da ih proverim.

rookie

Mislim da je pisano, ali meni je ostalo enigma, kao laiku.
Na 1.6 16v na Dusteru se ventili ne šteluju? Nilkad?

Keka

Nikad, nikad, a ni tad.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Magična reč: "hidropodizači"
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Ja podesavam i hidropodizace..  :laugh: :laugh: :laugh:

saša61beograd

Kako se šteluju ventili na 1,2 16v motoru,klackalice sa kontranavrtkom,pločice ili možda hidropodizači?

hobbista

#201
Trebalo bi da su hidropodizači.

Ups, sad vidim da taj motor u Twingu (D4F 772) ima štelovanje  :ces:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DrJekyll

Aj malo off, a mozda i ne....sto se zovu HIDROpodizaci? Bas me nesto zanima, a ako bi neko znao da mi objasni.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

slavko_bgd

http://www.youtube.com/watch?v=Q6A15dhtJN4

http://www.answers.com/topic/hydraulic-valve-lifter

"hidro" je skraćeno od "hidrauličnog principa" i pritom se misli na upotrebu ulja , iako "hidro" asocira na vodu, zar ne?

Sklop hidrauličnih podizača ventila ("hidro-podizač" je pogrešan termin, pravilno je "hidro-pritiskač" ili "hidro-potisnik", ili prosto HP) radi na principu viskoznosti ulja (za podmazivanje motora), odnosno koristi 2 osobine: tečljivost i nestišljivost.

U dve rečenice: kada breg pritisne hidro-potisnik, ulje kao nestišljiva tečnost omogućuje da se sila pritiska brega u potpunosti prenese na ventil u toku njegovog otvaranja. Princip tečljivosti ulja primenjen je u fazi kada je ventil zatvoren: isticanjem male količine ulja kroz kalibrisani otvor pod dejstvom opruge ventila obezbeđuje se potpuno zatvaranje ventila bez zazora između brega-HP-ventila.

Prednosti u odnosu na razvod sa podešavanjem:
-nema održavanja, nema podešavanja zazora između brega i ventila;
-manje habanje bregaste osovine i delova ventilskog razvoda;
-manja buka ventilskog razvoda;

Nedostaci:
-skuplja izrada glave motora i skuplje popravke u slučaju havarije
-zahteva korišćenje kvalitetnijih ulja sa visokim detergentnim karakteristikama i manjim viskozitetom;

Nadam se da sam malo razjasnio...



DrJekyll

Hvala :wave: Nesto "sazetije" mi je bilo objasnjeno na okupljanju i hvala i njima takodje :dobro:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

silent

Auto mi je star 4 godine i presao je 31.000 km, nemam plin, motor je 1.4.
Da li treba da stelujem ventile?
Normalno trosi i dobro se ponasa.

zac

Preporuka je da se podese na 30 000 ...ja sam tako uradio i bili su razdeseni..a isto i na jos par Logana koje sam radio.
Ipak ti moras odluciti.  :ne:

silent

To mora na hladno, je l' da? Mislim, jel treba da prenoci u servisu, ili je dovoljno recimo 1 sat da se ohladi?
I moram da nabavim dihtung poklopca?

zac

Na hladno, najbolje posle stajanja preko noci...ja bar tako radim.

Zoran

Dovoljno je i 2 -3 sata stajanja. Važno je da se ventili ohlade sa  nekih 500 *C na sobnu temperaturu. Sada ih podesi pa si 100 000 km miran  :wave:. Dihtung može a ne mora. sam odluči.
Sam svoj gazda - vazda.