ventili

prethodna tema - sledeća tema

Zee

A da mu nisu stelovali ventile na "vruce", tj. da se motor nije ohladio?

DrJekyll

Auto je oba puta prenoćio u servisu, tako da je na "ledeno" štelovan.
@Žac
Ma dozvoljavaju oni, nego su imali par kola pre mene pa sam reko da ću biti gore da pijem čaj i čitkam novine, a oni u međuvremenu završiše....jbga.


E sad, moram da podelim jutrošnja iskustva. Auto sada ide bolje i malo se manje čuju ventili, tj nije toliko izražen zvuk i nije konstantan kao juče. Definitivno auto ide bolje, a da me sad neko pita zbog čega, ja bih rekao da je zbog gremlina. I dalje mislim da treba da se našteluje to sve sa pretpaljenjem ili kako već, ali od jutros je bolje malo....možda zato što je bilo malo hladnije :conf:
Videću ovih dana malo da ga izvozam pa da vidim da li se nešto stvarno poboljšalo.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Loganovac

Citat: DrJekyll poslato 16.05.2013. - 20:08

Moje mišljenje je da je motoru prijalo da budu "raštelovani" ventili posle čipovanja, a kada se to stanje promenilo, promenio se i zvuk. Sada treba provaliti koje je stanje bilo pre štelovanja pa namestiti sva 4 na isto.


Ovo ti je brate baš biser!  :doh:

Pa valjda bi trebalo krenuti od kriterijuma šta se ne slaže sa fabričkim podešavanima pa to korigovati, a ne obrnuto!

I meni liči da je prezubio i to bi bilo jedno od logičnih objašnjenja ovog problema. Nikako ne bi valjalo da ispadne da je uzrok čipovanje, a i malo je verovatno, jer em nisi ti jedini čipovao auto u toj turi, em nisi imao problema do onog kobnog odlaska u servis.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Citat: DrJekyll poslato 17.05.2013. - 11:58
@Žac
Ma dozvoljavaju oni, nego su imali par kola pre mene pa sam reko da ću biti gore da pijem čaj i čitkam novine, a oni u međuvremenu završiše....jbga.

:doh: :doh: :doh:  Pa ti kao da si morao cekati 15 dana...jblte... novine  :bonk: , citas novine kad dodjes kuci..  :cekicem:

dejanz

Posle stelovanja ventila i zamene dihtunga poklopca (stavljen novi Asam kupljen u TTD), javlja se vlazenje ulja na poklopcu tj. dihtungu. Majstor naknadno dotego dva zavrtnja, ali nista. Pa sam ja dotegao sve zavrtnje (neki su bili manje stegnuti neki vise) ali nisam smeo mnogo da zatezem i opet se ljavlja curenje ali manje.
Da li je neko imao slican problem, sta mi je ciniti,
1. da li da otpustim sve zavrtnje, pa da ih ponovo zavrnem po ovom uputstvu  ?
2. da li da vratim stari dihtung?
3. da li da kupim neki treci dihtung? (original je oko 2500din - Hit, Kompresor)
ne ide mi se opet kod majstora.

hobbista

Moze biti svasta u pitanju.
Najbolje bi bilo da skines poklopac, i da pogledas da li postoje neka ostecenja na poklopcu ili na glavi (mesto gde lezi dihtung), odnosno da li je ostalo neko parce starog dihtunga ili neko drugo "strano telo" na mestu gde ne bi trebalo da bude.
Ako je sve cisto, sledi ili kupovina novog dihtunga, ili ciscenje i mazanje silikonom postojeceg. Ako radis silikonom, bitno je da sve povrsine budu odmascene. Naneses tanak sloj na dihtung, pa postavis sve na svoje mesto, ali srafove samo privuces rukom. Sacekas 15-30 minuta, pa pritegnes srafove.

Kod pritezanja je najbitnije da svi srafovi budu istom silom pritegnuti (sto ne znaci da ih treba pretegnuti!).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

dejanz

Uspeo sam da polomim sraf, na slici sraf pod brojem 7. Prvo sam ih sve odvio pa sam ih postepeno pritezao. Vozao nekoliko dana ali je ulje i dalje vlazilo, mozda malo manje. Reko ajde jos malkice da ih dotegnem. Slomljeni sraf je pri pritezanju davao najmanje otpora u odnosu na ostale, vise mi se cinilo kao da je oblajznuo. Interesantno da bez tog srafa nije nista vise vlazilo nego sa njim.
Srecom majstor se nije mnogo mucio da izvadi zalomljeni deo iz bloka, na dihtung i poklopac je stavio silikon i zamenio sve ostale srafove  polovnim.

hobbista

Da je oblajznuo ne bi pukao. Od pretezanja se istegao, pa je zato pukao. Biće da nisi podesio ruku na dobru kilažu  :wink:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Vec sam postavljao negde ovu tabelu, ali neka je i ovde...tu su univerzalni momenti pritezanja za odredjene vijke razlicitih kvaliteta.
..


trajce

#159
Ovako radi moj motor. Ako mozete da ocenite i cujete nesto na osnovu ovog, javite kako vam se cini.  :hall: Opet na temu ventili
i


saša61beograd

Isto je i kod mene,moj je 1,4 ali je glava ista.
Čuju se klackalice i dizne,valjda je to normalno,sve Dačije se ovako čuju,bar se meni tako čini.



DrJekyll

Aj videću ja danas da ga snimim posle Žac-ovog štelovanja kako se čuje pa uporedite. Žao mi je samo što ga nisam snimio pre toga pa da i ja uporedim kako je bilo.

A sada se tvoj čuje kao da je dizel :doh:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Pa mora malo da klapara, jer ako je tijesno izgorise ventili...
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: trajce poslato 05.08.2013. - 22:23
Ovako radi moj motor. Ako mozete da ocenite i cujete nesto na osnovu ovog, javite kako vam se cini.  :hall: Opet na temu ventili
i


Meni se čini da se malo jače čuje jedan ili dva ventila, iako je jako teško proceniti zvuk slušajući na računaru. U svakom slučaju, što kaže Zoran, bolje da malo klaparaju nego da su pretegnuti.

Evo ilustracije kako treba da radi motor  :)  :
http://www.youtube.com/watch?v=FEvs4OyMzDM

perke21

Evo i ja da se javim. Dakle problem se javio kao i kod drugih kolega. Gasi se kad je hladan, na benzinu ili gasu, svejedno. Kad se oduzme gas obrtaji padnu na 0 i naravno motor se ugasi. Oterano juče kod mog majstora uz moju dijagnozu - preštelovati ventile. Iako je prva reakcija bila "možda je nešto drugo", na insistiranje i činjenicu da je ovde toliko pisano o ovom probleemu (a forum smatram kompetentnim mestom za dijagnostiku) majstor preštelovao ventile. Kaže "stvarno si bio u pravu". Dva venila bila skroz zategnuta, jedan na 0,15, a još jedan na 0,10. Dakle sada su na 0,15 i 0,30 po propisu. Motor se više ne gasi, obrtaji ne padaju ispod 1000 kada je hladan i subjektivni osećaj je da je motor tiši. Potrošnju ću izmeriti u narednom periodu (da li je došlo do promena)  :lazy: