ventili

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Ako se pre štelovanja nisu čuli ventili, a posle štelovanja se čuju, odgovor se nameće sam.  :ne:
Ne traži problem gde ga nema.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Prati, dok rade, da li ce ih ponovo podesavati ili samo kontrolisati...ako budu ponovo podesavali, gledaj da li ih dotezu ili otpustaju...odvrtanje na levo- povecavanje zazora...na desno smanjivanje zazora...prati rad ruku majstora , da bar znamo da li su bili labavi ili pretegnuti :D

saša61beograd

Citat: Keka poslato 16.05.2013. - 06:17
Chipovanje pomera paljenje ranije, tako da moze teorijski da bude uzrok, ali niko se do sada nije zalio na to. Previse labavi ventili takodje mogu da dovedu do zveckanja.
Ovo je razlog vrlo verovatno.Zazor nema veze,predpaljenje je pomereno.

zac

Predpaljenje je bilo pomereno i pre dodesavanja ventila, pa nije bilo klaparanja. Klaparanje se pojavilo posle podesavanja ventila, koliko sam shvatio Jekylla.

saša61beograd

Da raščistimo.Ako se ventili čuju,čuju se na dva načina:
1.Štektanje ventila,čuje se na leru i na gasu,ritam se menja sa obrtajima.Najčešće znači preveliki zazor ventila.
2.Kliktanje ventila (detonantno sagorevanje),ne čuje se na leru.Čuje se kod jačeg ubrzavanja iz niskih i srednjih obrtaja.Kad se gas popusti,trenutno prestaje.Mogući uzroci:poremećen ugao predpaljenja,presiromašna smeša,premali oktanski broj benzina,gas "do daske" pri malim obtrajima,naslage na pečurki ventila...

Ako je DrJekyll radio chip tuning,možda je poremećen ugao predpaljenja ili smeša.A veza sa skorašnjim štelovanjem,jbmlg?

hobbista

I da je poremecen ugao pretpaljenja/smesa, morao bi senzor detonacija (knock sensor) da odreaguje i gurne paljenje u kasnije.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

saša61beograd

Neko je na Forumu (ne znam u kojoj temi) ranije imao problem sa kliktanjem ventila i koliko se sećam u servisu su mu nešto radili sa predpaljenjem.Moje laička predpostavka je da i senzor kliktanja ima neki ograničen "hod",preko njega ipak treba proveriti fabričke parametre.Znam da su mnogi sa Fiatima sa 1,2 motorom imali kliktanje ventila bez obzira na senzor kliktanja.

hobbista

Slazem se da moze svasta da bude u pitanju, ali je najbolje krenuti od onoga sto je radjeno neposredno pre nego sto se problem pojavio. Za sve ostalo treba prvo "konsultovati" dijagnostiku :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DrJekyll

#143
Jbga, nisam mogao da budem pored majstora dok su proveravali, ali mi je rečeno da su bili kako su ih i postavili, tj usis na 0,10 i izduv na 0,25, onako kako Reno grupa propisuje. Naravno da se ništa nije promenilo, i dalje zveči.
E sad da pojasnim onima koji nisu pratili:
Ventili "zveče" iliti klaparaju samo kada se pritisne gas...da dodam samo....bilo kakav pritisak gasa, znači ne do kraja nego blago, a u 4.oj i 5.oj i na održavanju brzine pri oko 110-130 sve vreme se čuju. Naravno kada se stisne pun gas, više se čuju.
Moje mišljenje je da je motoru prijalo da budu "raštelovani" ventili posle čipovanja, a kada se to stanje promenilo, promenio se i zvuk. Sada treba provaliti koje je stanje bilo pre štelovanja pa namestiti sva 4 na isto.
Kada sam prvi put štelovao pre oko mesec i po, imao sam pola rezervoara u njemu i nije se amabašništa čulo kada sam dolazio, a posle štelovanja...par minuta koliko mu je trebalo da se zagreje...je krenulo da "zvoni". Da napomenem kada je full hladan motor, ne čuje se ništa...doduše ja ga tada nikad ne stiskam pun gas, ali uopšteno se ne čuju pri ubrzavanju.

Moram da dodam da mi se sad auto vuče kao slinčuga slinava...gore nego ono fabrički, a kamoli u poređenju sa čipovanje..tj mapiranjem.

Moje rešenje je da uzmem par metaka i pobijem te gremline koji su mi ispod haube....Žac i ja ćemo da ih nađemo ovih dana pa javljamo. :nami:

Eto, sad oni koji imaju remapiran motor neka obrate pažnju...mislim da je 80-90% zbog toga, jer je to jedino logično rešenje. Samo mi nije jasan toliki gubitak snage :agr:


Ako sam propustio nešto ili neko ima nešto da pita....cepajte.


P.S.
Ne bih bilo loše da neko ko je dobar sa "Rumunima" ili poznaje jezik da malko pročešlja njihov forum ili eventualno kontaktira Kristija ili Vlada....onako usput samo predlog :c:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

hobbista

Hmmm, mislim da bi to primetio ranije. Sta je jos radjeno na servisu, kada su stelovani ventili? Da nije diran zupcasti?
Ne smem da tvrdim, ali mislim da se na ovim motorima ne stizu ventili i klipovi kada se omasi za 1 zub (koliko se secam Zoki je imao tu muku).

Citat: saša61beograd poslato 16.05.2013. - 18:35
...
2.Kliktanje ventila (detonantno sagorevanje),ne čuje se na leru.Čuje se kod jačeg ubrzavanja iz niskih i srednjih obrtaja.Kad se gas popusti,trenutno prestaje.Mogući uzroci:poremećen ugao predpaljenja,presiromašna smeša,premali oktanski broj benzina,gas "do daske" pri malim obtrajima,naslage na pečurki ventila...

Ako je poremeceno predpaljenje, najizrazenije kliktanje ce biti kada na malim obrtajim nagazis pedalu gasa (recimo u III ili IV stepenu prenosa na 1500 o/min), dok se na visim/visokim obrtajima ne cuju.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Pretece me Hobi...  :D  bas htedoh da pitam da li su dirali razvodni mehanizam, ili da im nije motor nekako prezubio prilikom podesavanja...valjda ga nisu okretali u kontra smeru...prem da je spaner fiksan, ne bi trebalo....ali mi na to lici...na prezubljen motor.  :ne:

PS> Zasto ti nisu dozvolili da budes pored auta???? ..kad navodno Ziva to dozvoljava...meni je to sumnjivo..  :ces:

hobbista

#146
Ma, nebitno je da li si pored auta ako ti rese problem.
Posto je hebeno da skines poklopce razvoda (a cujem da ces ti raditi ovu kosku :D ), skini mu dekl ventila i svecice, pa vidi da li su ventili na vagi kada klip dodje u GMT
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Da kad rese problem, al` oako...pitam se da li su stvarno i kontrolisali????

Hvala na sugestiji... tako cu i da uradim....pa meni samo koske ulecu.  :ljut: :ranting:..


Keka

Verovatno su bili malo labaviji ranije, a ako su stelovani ranije, da nisu sacekali da se auto potpuno ohladi.

BTW Renault propisuje za izduvne 0,25-0,35.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Ventile uvek stelujem na gornju meru - na tesno (konkretno, izduv na 0,35 i spijun jedva prolazi). I obavezno na hladan motor. Ne postoji podatak, ukoliko su dati zazori za topao motor, koliko je to "topao".
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D