Poliranje farova

prethodna tema - sledeća tema

paja011

#15
Evo i ja da se javim na ovu temu. Moj Logan je 2006. godište i prešao manje od 120 K, nikada garažiran, a nije baš ni kupan previše često. U skladu sa time i stanje farova. Zapravo na to nisam ni obraćao pažnju sve do pre par nedelja, kada su na parkingu sa 50-ak vozila, samo dva dobila ponudu/reklamu za sređivanje farova. Naravno, jedan od ta dva je bio moj Logan, a drugi neki "Francuz" (čini mi se Citroen), takođe sa plastičnim farovima. Cena usluge, promotivnih 2000 dinara za oba fara.

Pogledao sam po internetu i pronašao neka sasvim banalna "uradi sam" rešenja - cena oko 50 dinara i maksimum dva sata rada. Ovih 50 dinara je onako "od oka", a verujem da je trošak i manji. S obzirom da je Logan već na izlasku iz puberteta (13+ godina), smatrao sam da mi je ovo jeftino rešenje sasvim primereno. Varijanta "uradi sam" je delovala previše prosto, pa sam i sam počeo da izmišljam toplu vodu, tj. kako bi to moglo još jednostavnije. Da skratim priču, pregledao sam više načina sređivanja farova i na kraju sproveo neko svoje rešenje, tj. nešto "između". Zato sam morao popravljati ono što sam prethodno upropastio i evo nekih pouka koje sam izvukao iz svog iskustva - u svojeručnom sređivanju farova, neke stvari su zaista obavezne, neke suvišne, a neke su "no-no":
1. Ne koristiti Vim za inicijalno pranje farova, previše je abrazivan;
2. Ne koristiti onu "žičanu" stranu kuhinjskog sunđera, previše je abrazivna, napraviće se preduboki risevi;
3. Za one nestrpljive (kao što sam i ja), nije neophodno koristiti "zilion" vrsta šmirgle, može i manje, ako ste zadovoljni rezultatom (meni ovo moje izgleda super);
4. Far se nikako ne sme šmirglati "na suvo", već je neophodno konstantno kvasiti površinu koja se šmirgla;
5. Međufaze sređivanja dovode far u naizgled "katastrofalno i nepopravljivo" stanje - ne brinite, ispoštujte postupak do kraja i sve će dobro ispasti;
6. Ne izmišljati rupu na saksiji, u pitanju je jednostavna procedura i nema smisla gubiti vreme na izmišljanje "lakših" načina;
7. Postupak je dosadan i zamoran, ali ovo je praktično besplatna usluga samom sebi i valjda vredi odvojiti dva sata, jednom u deset godina "života" svog automobila;

Utrošena sredstva - ulaganja, u mom slučaju:
1. Običan deterdžent za pranje stakala ili posuđa - nekoliko kapi;
2. Običan kuhinjski sunđer, jedan komad, vraćen kući nakon upotrebe;
3. Šmirgla graulacije 1000 i 3000, ja kupio po jedan tabak (30x30 cm) od obe po ceni 40 dinara (ukupno 80 din.). Od svakog tabaka utrošio manje od petine;
4. Pasta za zube - iz tube istisnuto 30-ak centimatara, ukupno za oba fara i to iz dva puta;
5. Čista krpa za brisanje fara nakon obrade;

Umesto opisa mog rada, ostaviću par linkova, gde je savršeno prikazan postupak, a i varijacije na temu:
https://www.youtube.com/watch?v=3wnKCLglrFw
https://www.youtube.com/watch?v=FyLda25Jj4A
https://www.youtube.com/watch?v=_WtI1no8CMo
Na kraju, samo bih naglasio da sam ja radio šmirglanja sa granulacijama 1000 i 3000, po nekih 10 minuta svako. Nakon toga poliranje zubnom pastom, po dva puta svaki far (još po 10-ak minuta) i dobio, za mene super rezultate. Uzgred, poslednja fotografija pokazuje kako je far izgledao nakon šmirglanja granulacijom 1000 - kao što se vidi, taman da čovek pomisli, da će ipak morati kod stručnjaka za ove stvari. Već posle šmirglanja sa 3000 bilo je očigledno da će stvar ispasti dobro, a onda još dve runde sa zubnom pastom i voi la! :lux:

kiconix

Samo da napomenem, dzaba ti sva ova rabota ako ne stavis neki lak (barem).
Stavlja se neka vrsta zastite jer far jako brzo matira (zaboravi 10 godina).

Bata83

Drugar mi je nesto spominjao neki sinteticki vosak, namaze posle poliranja i on drzi nekoliko pranja pa ponovo mazanje.

Lazar@

Citat: kiconix poslato 22.07.2019. - 17:48
Samo da napomenem, dzaba ti sva ova rabota ako ne stavis neki lak (barem).
Stavlja se neka vrsta zastite jer far jako brzo matira (zaboravi 10 godina).
Ni slucajno da se lakiraju!!!  :banghead:

Nismo u 2001 godini.

Ima da se kupi nano sealant za farove od mnogo brendova!
Farovi se premazu i osuse i zastita traje 5 godina.
Zastita od svih spoljnih faktora, kao fabricka.

Tipa ovaj sonax, koji kosta 13e.
Nanosi se na farove odmah nakon poliranja.

(moji su izgurali 2 godine posle prvog poliranja, bez ikakve zastite)



kiconix

Dobro, da se ispravim.
Nikako lak, zastita obavezno.

Lazar@

#20

lak ispuca od grijanja, krene da se guli, da zuti...
e ajde ti majcin sine onda to opet smirlglaj...  :D

kiconix

Znam, lose sam se izrazio.
Poenta price je zastita posle poliranja jer ce far matirati.

paja011

Hvala na sugestijama, ne sumnjam u tačnost onoga što ste naveli. Zapravo sam, u onome što sam pregledao po internetu, i video da je nakon poliranja potrebno uraditi UV zaštitu. Ipak, sam izostavio taj deo procesa, baš da bih video koliko će ovo izdržati. Ako bude godinu dana, super, a onda trljanje iznova. Računam ništa neće da mi fali, da se malo preznojim, ionako imam višak 20-ak kila, pa taman da skinem neki gram  :)

U svakom slučaju još jednom hvala za sugestiju zaštite.

Uzdravlje!
:ziveli:

szs

Odličan posao
Svaka čast  :hall:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

nik

Kako su ovi zaoštrili sa tehničkim pregledom, da se zapljunem u ovoj temi.
Postupak odrađen po uputstvima @paja011 uz male izmene.
Ukupno vreme nešto više od 3 sata.

Stanje farova pre poliranja, izrazito matirali u gornjem delu i blago požuteli.


Posle šmirglanja vodenom šmirglom granulacije 600, ...


... posle 1000, ...


... posle 2000 ...


... i posle 3000.


Na kraju prebrisan alkoholom i antisilikon sprejem i poliran ABRO sredstvom za poliranje farova
Na slici stanje na kraju i na početku.


Farovi posle poliranja.


Za zaštitu sam pazario foliju za farove. Probao da postavim sam, ali ne ide, treba pomoćnik i fen. Čekam dok se omladinac vrati sa mora.