Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

speedo

I u Bosni je obaveza, ali tek od 15. novembra, sve četiri zimske gume i lanci. Međutim, već prije par dana je padao prvi snijeg i temperature bilježe minuse...

Logan1.4MPI

Citat: jasho poslato 25.10.2014. - 11:59
felna na daciama 4 rupe, felna na kliu ?!

isto cetiri ali nisam detaljno ulazio u dimenije, polozaj i velicinu centralne rupe... al nadam se da je isto, zbog "slicnog" proizvodjaca
isto su 15ice pa se nadam da je to to, videcu kad budem skinuo ratkapne i kad budem menjao

mladja73

Citat: miki-bgd poslato 26.10.2014. - 16:45
Jao, sad nas podseti, od 1. novembra obavezne zimske gume  :doh:

Da kada su snezni uslovi u saobracaju.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Ljuba_Zemun

Da li balansirati zimske gume pre montaže obzirom da prošle sezone nije bilo nikakvih primetnih promena vezanih za habanje,pojavu "balona",ispuštanje vazduha ili slično ? Da li izvršiti reglažu trapa posle montiranja zimskih guma i ako ništa ne ukazuje da se nešto promenilo u funkciji istog do sada ?

Logan1.4MPI

meni stalno predlazu da izbalansiram gume iako ih ne skidam sa felne... ako ne primetim nikakve vibracije, neobicnu buku, da vuce u stranu i slicno, ja to ne uradim jer kontam da samo hoce da uzmu kes... (jednom mi je samo provrteo po onoj masini za balansiranje i nikakav tegic nije stavio, sve bilo ok, a uredno naplatio balans)

reglazu trapa ne radim ako se auto ponasa normalno

miki-bgd

Ja diram samo ako osetim neki problem. Mada i tu zavisi da li odmah treba ici kod majstora.

Npr prosle godine sam imao problem kad sam vracao letnje, vukao je u stranu. Pre stavljanja zimskih nisam imao problema. Problem je nastao jer sam pre vracanja rotirao tockove, a resen je rotacijom guma samo na pogonskoj osovini.

Sto se tice vucenja u stranu, takodje sam dobio savete na forumu da je to normalno kad se rotiraju gume i da posle par stotina km sve vrati u normalu.

Sir Oliver

#1506
Citat: Zoran poslato 26.10.2014. - 14:11
Speedo, na satu imam oko 243000 km. Stare S3 su progurale 5 zima i proteklo ljeto. Po mojoj računici oko 130 000 km. Uvijek su pumpane na 2,5 at. i samo 5 minuta su vožene preko 80 km/h.  :wave:.

Šta znači otvoren drum... više nego odlična kilometraža za S3.
Nego, reci Zoki, živ nisam... kad je bilo tih nesmotrenih 5 min. preko 80 km/h?  :huh:
I drink to make other people more interesting.

LeNgenda

Garantovano je bezao iz neke stete...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Ljuba_Zemun

Da li rotiranje guma,odn.točkova (na mojim zimskim Dunlop piše"rotation") podrazumeva da prednju levu i desnu gumu (sa prednje osovine) u narednoj sezoni premestim na zadnju levu i desnu stranu (na zadnjoj osovini) ?

ivan-bgd

Tako može,jer moraš da pratiš smer rotacije.Ne možeš da ih ukrštaš.

miki-bgd

Ako pise rotation i ima smer (kao npr wintera zimska), znaci da tocak mora tako da se okrece kad ides napred. Znaci mozes da stavis gde god, samo da ide napred. Ako je guma na tocku, onda mozes da stavis levu zadnju napred, prednju levu nazad, i isto sa desne strane. Ako bi levu stavio desno, onda bi se promenio smer rotacije gume, a to ne sme.



Drugi tip guma je da ima inside/outside, znaci mozes da je stavis bilo gde, samo da unutrasnja strana bude unutra. Kao npr fabricke continental.

Da li postoji kombinacija 2 navedena tipa, ne znam.

Loganovac

Suludo bi bilo da postoji takva kombinacija, jer bi morali da proizvode zasebno leve i desne gume - složićete se da gume na prednjem i zadnjem točku sa iste strane vozila imaju isti smer rotacije i ista strana gume je spolja, dok je sa druge strane vozila ta strana gume unutra pri nepromenjenom smeru rotacije.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Sir Oliver

Upravo.
Kada gume nisu na felni, možeš ih stavljati gde god hoćeš.
Kod zimskih rotation sa strelicom, zbog šare i kopanja po snegu, a kod letnjih inside/outside zbog šare na gumi i najboljeg aquaplaninga.
E sad, dodao bih još samo, da je najduži vek gume kad se svaki put rotiraju dijagonalno pri montaži, ali je to trošak jer guma mora da skida sa felne. Tako gume najduže traju, tj šara, ako vozilo prelazi konstantne kilometraže.
I drink to make other people more interesting.

miki-bgd

Citat: Loganovac
jer bi morali da proizvode zasebno leve i desne gume
Da, nisam ni razmisljao dok sam ono pisao  :doh:

Vukša

Vlasnik Logana 1,4 sa letnjim gumama 165/80 R14 (ona retkost)  -zvao sam Hit auto u Bgd, i Reno Sava u Pvo, vezano za izbor veličine guma (ganjam zimske). U oba servisa mi rekli da idem na varijantu 175/65 14 ...još mi u Savi rekli da je ova fabrička dimenzija na nivou grupe reno-dačija "loš" potez, i da sada u servisu preporučuju i stavljaju upravo 175/65...A dimenziju 175/70 14 ne preporučuju odmah (kao skuplja je, a kad poredim po kaluklatoru, ona više odgovara kao alternativa).
Je l neko imao još imao slično iskustvo, još neko mišljenje?