Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

Boqy

Fabrički Rombat je AGM, kod starijih Dacia, za nove ne znam.

AGM se puni sa konstantnim naponom (~15v), zbog male otpornosti stari punjači odma dignu napnon na ~16, 17v što ne valja, pogotovu što su osetljiviji na prepunjavanje od olovnih.
Brže se pune, bitno za Start-Stop?

Ima još dosta toga.

Loganovac

Cenim da AGM sa kontrolnim "okom" ne biva, a svi su prijavljivali kontrolno oko na Rombat akumulatorima, baš kao i moja malenkost.
Ako se ne varam naši Rombati su bili PbCa tipa i "reduced maintenance" u vezi s tim.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Citat: Aleks poslato 26.09.2017. - 11:28
Saša, bio sam u sličnoj dilemi. Ubacio sam voltmetar u upaljač i rešio dilemu. Napon mi ne pada ispod 12.6-12.8v preko noći tako da su prestale da me plaše svakodnevne kratke relacije.
I ja sam kupio voltmetar koji se stavlja u upaljač i neko vreme testiram i ovo su rezultati (testiran moj Logan sa 26 meseci starim akumulatorom 60Ah i Pežo 307 benzinac sa novim akumulatorom 55Ah).
Logan:ujutro,pre paljenja,12,4-12,6,kako kad.Posle paljenja 14,1-14,2V,kasnije u vožnji sa upaljenim farovima 13,4-13,7 V,kako kad.
Pežo:ujutro 12,5-12,7,kako kad.U vožnji sa svetlima 14,1-14,3V.
Da li je ova razlika u naponu u toku vožnje normalna (različiti alternatori i ostalo)?
Da li napon u vožnji zavisi od alternatora ili i stanje akumulatora ima uticaja?
Ako voltmetar greši,a verovatno greši,ipak je velika razlika,relativna,kod Logana i Pežoa.

Ovo su pitanja posle kupovine (jeftinog) voltmetra.Koliko li ću tek da vas davim kad kupim novi pujnač (i to "pametni,sa procesorom)!

szs

#288
1) da li koristiš isti voltmetar?
2) da li su oba vozila približnih godišta?
3) da li su isto pauzirala pre vožnje?
4) da li su merenja vršena u istom režimu?
5) da li ih voziš na istim relacijama?

Ovo što si napisao deluje mi OK i za jedan i za drugi auto odnosno akumulator

Npr kod mene (mereno preko OBD i Kineza na upaljaču):
ujutru 12.4 kad upalim ide oko 14.0 do 14.3
u toku vožnje se vrti OKO 13.4 a zapravo konstantno šeta od 12.9 do 13.8
Upalim svetla (imam  dnevna pa ne palim uvek) ode na 14.0-14.3
a kad kočim motorom do 14.9
(žele zeka akumulator, zamenjen pre oko 1 god)

Test alternatora/punjenja možeš i sam da uradiš:
upali grejač zadnjeg stakla, ventilator na max, duga svetla pa vidi napon.
Ako je preko 12.8 mirno spavaj
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Dobar predlog je ovo testiranje pod jakim potrošačima.Probaću,nisam se setio ranije.
Nego,vrlo zanimljivo je ovo što kod kočenja motorom skoči napon (Dačija - mikro hibrid !).Onda možda kod jakog ubrzanja padne napon da alternator manje opterećuje motor.Vrlo zanimljivo.

saša61beograd

Kupio sam novu igračku.Nameravam  da ovom spravom akumulatore u porodici i užoj rodbini održavam u približno punom stanju.2-3 dopunjavanja godišnje mislim da će biti dovoljno.
Zapravo,ovo mi i nije bilo neophodno.Kao rezervni točak-možda mi nikad ne zatreba,ali volim da ga imam.
Kupljeno u www.andreja.co.rs na Novosadskom putu za 3.400 din.
Ovo je više neki distributivni centar nego klasična prodavnica i izbor akumulatora je relativno uzak,uglavnom Exide i srodni brendovi.Zbog toga mislim da su im akumulatori sveži jer imaju stalan promet (kome je to bitno,a mislim da je kod akumulatota bitno).
Tu sam nedavno kupio akumulator za sinovljev auto.Taj novi akumulator ću odmah staviti na punjenje ovim sokoćalom jer nov akumulator ne znači da je i 100% pun.



Loganovac

Da ti kažem - sviđa mi se. Čestitam!  :aplause:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Čestitam, uvijek je dobro sam se brinuti o svom autu koliko je to moguće.
Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

Verovali ili ne, akumulator dok stoji gubi 1% kapaciteta dnevno.   :doh:  Pa bi i nov pre nego se ugradi dopuniti ovakvin gore punjačem.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Zoran

Pa u JNA smo svaki mjesec nosili akumulatore na dopunu iz vozila koja su stajala  (za potreba veze ).
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68


Veterinar

#296
Danas uginuo akumulator na Sanderu. Auto je prešao 140000km, tri godine je star. Nije bilo znakova upozorenja. Indikator lampica zelena. Spas pružio Kićonix sa kablovima.  :friends: :friends: :friends:
  Posle toga palio i radio normalno, ali je zamenjen, naravno.

Zoran

Malo li je? Bez obzira na sve malo je 3 godine.
Sam svoj gazda - vazda.

VaskezNS

Koliki mu je period garancije ?
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.