Zamena antifriza

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

#150
Ne, ne mislim ozbiljno. Video sam kakvo blato ispada iz rashladnog sistema i više puta se uverio da majstor trecinu prihoda ubire od popravke, zamene i pokušaja čišćenja malih hladnjaka. Lično bih kod benzinca menjao ekspanzionu posudu i antifriz na velikom servisu i to smatram manjim troškom u odnosu na one muke koje sam vidjao kod drugih. Sa dizelašem sam drugačije razmišljao i antifriz sam menjao na 140000, što je bila moja logika. Opet, zbog vidjenog, kod benzinca se vodim drugačijom logikom.

Dodatak. Mada na ambalažama piše da bi trebalo praviti takvo i takvo razređenje antifriza, majstori ne vode mnogo računa o tome. Kod mene je majstor sipao 3 l antifriza. To je bio koncentrat. Nije ispirao sistem od starog antifriza, niti je iscurio sav stari antifriz. To znači da je rastvor rashladne tečnosti žešće koncentrovan u sistemu. Destilovanu vodu sipao je veoma malo pri odzračivanju, jer nije bilo potrebe. Tako je rečeno. Što se tiče rada motora pri odzračivanju, čekanja da se uključi ventilator  i sl. - o tome nije bilo ni govora. Doduše, znam da je paljenje ventilatora kod dizelaša veoma teško postići, jer sam samo jednom uspeo na silu to da izvedem kad je bila visoka dnevna temperatura i vreo motor.  Iskreno, nisam mario mnogo za sve ovo, na velikom servisu na 180000 bih (možda) menjao fabričku vodenu pumpu, pa bih menjao ponovo antifriz na drugom mestu. Pišem zapažanja, jer sam bio posmatrač. Doduše, destilovanu vodu sam doneo ja, a s obzirom da se u druge sipala destilovana voda za koju je bilo potrebno otići napolje sa praznim balonom, mislim da je u druge motore sipana česmovača. Uvek budite uz majstora.

zac

Na flasama 100%-tnog antifriza uglavnom stoji upozorenje "Ne koristiti koncentracije veće od 70%, ni manje od 30% ".   Verovatno je agresivan i na plastiku u vecim procentima.  :ne:

Veterinar

Šta sprečava vodenu pumpu da procuri? Nekakav gumeni deo?

zac

Da gumeni semering. Ovako nesto...


Veterinar

#154
Hm. Ekspanziona posuda i gumeni semering su isti ili slični kod benzinca i dizelaša. Posude se krune samo kod benzinaca, a pumpe procure mnogo češće u odnosu na dizelaše. Nekoliko stepeni razlike u radnoj temperaturi može biti jedini razlog za probleme sa posudom, jer sve ostalo funkcioniše po sličnom principu.  Po logici stvari benzinci teže višim obrtajima, pa je i vodena pumpa benzinaca "aktivnija", ali je to ipak relativno jer mnogi vrte turbodizelaše više nego što neki vlasnici teraju u obrtaje svog benzinca, pa svejedno procure pumpe benzinaca. Ja sam izneo svoja zapažanja o uticaju koncentrovanog antifriza na običnu gumicu i čep ambalažne boce. Opet, tokom vremena i pri zagrevanju rashladne tečnosti njeno dejstvo na plastične i gumene delove je možda radikalnije. Celokupno moje pisanije je puko filozofiranje laika, tako da nema potrebe da me neko napuderiše ako sam nešto lupio. Ostajem pri stavu da kod benzinca nikakvo trajno dolivanje antifriza ne dolazi u obzir, a ako neko bude imao priliku da vidi kakva tečnost izlazi iz demontiranog malog hladnjaka nakon 100000 km verujem da će se složiti sa mnom.

saša61beograd

Kod zamene antifriza neka količina uvek ostane,ako se ne izduva kompresorom.Nemam kompresor, zato sam uvrteo u glavu da sipam isti onaj koji je sipan fabrički (da ne mešam različite) a to je Glaceol rx tip D,žuto-zeleni.
Imaju ga u Kompresoru,zvao telefonom pre neki dan,nisam pitao pošto je.Neko je skoro plaćao 770din litar koncentrata (od toga se pravi do 2,5l razređenog).Uz iskustva sa Foruma,i Rajin savet o odzračivanju (hvala još jednom!) to je sledeći posao na Logiju.
Sada mi je vreme za veliki servis (ulazim u petu godinu sa 55.000km) i zamenu pumpe i antifriza ali... "Lubaznošću" Reno-Dačije u prve tri godine sam dva puta menjao zupčasti (zbog curenja ulja) pa od svega sledi samo antifriz.I da se nadam da neće procureti pumpa,da su španeri ok,i da su mi stvarno svaki put zamenili zupčasti (linijski jesu,to se vidi).

kiconix

#156
Iz sopstvenog iskustva:
Menjan (kobajagi) zubcasti, spaner  i vodena pumpa. Sve ovo zbog curenja semeninga na bregastoj (u garanciji)
Na 78k pumpa rikavela, kad je skinuto sve, imalo je sta da se vidi.
Menjan samo zubcasti, pumpa i spaner ostali stari.
Toliko o Kompresoru.
@ Saša
Da sam na tvom mestu, ja bih ipak odradio taj veliki servis.

glavonja3

Kojim alatom a da nije specijalni Renoov se moze skinuti selna sa creva pri ispustanju antifriza? Ili kojim 'metodom'? Mozda je preseci?

Mislim posle da stavim selnu na srafciger. Koja velicina odgovara za Logan 1.4MPI bazni model?

Ljota

Preseci staru i stavi novu šelnu sa vijkom. To rade i ovlašćeni servisi jer nemaju fabričke šelne!

Keka

Citat: glavonja3 poslato 27.08.2012. - 11:46
Kojim alatom a da nije specijalni Renoov se moze skinuti selna sa creva pri ispustanju antifriza?

Dovoljno velika klesta ce odraditi posao i selna bi trebala da ostane ponovo upotrebljiva.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Pre neki dan zamenjen fabricki antifriz sa Totalovim. Blok, hladnjak i ekspanzioni sud isprani filtriranom kisnicom iz par puta, sipao sam kisnicu i palio motor da se sistem skroz ispere...postupak ponavljan sve dok nije izlazila skroz cista voda.
Pri izlivanju starog antifriza primetio sam sitne cestice-opiljke ili ??? , izlazili su i u toku ispiranja sistema.
Totalov antifriz sam razblazio u odnosu 1/1 , navodna zastita do -37oC

Selnu nisam menjao...uspesno je vracena fabricka.

glavonja3

Mozes li malo da pojasnis kako si 'ispirao pa palio motor'? Koji redosledom, sta je bilo zatvoreno/otvoreno i sl. I da, koliko je stalo tecnosti?

saša61beograd

Neko je već pominjao opiljke u antifrizu.Verovatno su aluminijumski,zaostali još od mašinske obrade glave u fabrici.Nije dobro,ali mislim da ih svi imamo u sistemu,neko primeti, neko ne.
Da li je neko izmerio tačnu količinu antifriza koja izađe na donje crevo hladnjaka?

zac

#163
Evo da pojasnim.

Otvorio sam ventil za ispustanje vazduha (na gornjem crevu ka grejacu kabine), otvorio cep na ekspanzionom sudu, zatim skinuo donji suspleh ispod motora i skinuo donje crevo hladnjaka.  Ispustio sam antifriz u veliki lavor i video opiljke... nisam izmerio kolicinu koja je iscurela, ali bilo je oko 4 l , nesto se prelilo i preko donjeg veznog lima, pa ne znam tacnu kolicinu.
Zatim sam navukao crevo na hladnjak (bez selne) i nalio u sistem cistu vodu, zatvorio ventil za vazduh, ukljucio motor i sacekao da otvori termostat. Svukao ponovo crevo i ispustio vodu. Postupak sam ponovio 3-4, puta sve dok nije izlazila potpuno cista voda. Auto mi je bio nagnut ka napred (na nagibu) tako da mislim da je veci deo iscureo i iz grejaca kabine.

Kada sam nalio nov antifriz, stalo je tacno 4.7 litara. Ostalo mi je 1.3 litre za dolivanje.

saša61beograd

Planiram zamenu antifriza pa se preslišavam.Molim da me ispravite ako grešim:
1.otvoriti čep sa plast.posude i odvrnuti "sisicu" na crevu ka grejaču.
2.smaknuti donje cervo sa hladnjaka.Šelna se može skinuti pomoću tankog šrafcigera.Vraća se spec. klještima.Zato stavljam običnu šelnu koja se steže.
3.kad isteče,vratiti crevo hladnjaka i stegnuti šelnu.
4.nalivati antifriz dok ne poteče na "sisicu".Zavrnuti sisicu.Napuniti plast.posudu do vrha i zatvoriti.
5.odzračivanje:upaliti motor,držati na 2500o/min dok tri puta ne aktivira vent.hladnjaka.Nivo antifriza pada na oko pola plast.posude.Gotovo?

Ispiranje,produvavanje i ostale finese,otom-potom.Zanima me da li je osnovna procedura ispravna.