Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Ljudi, samo nemojte o strahu od plina da pisete, mislim da je to provereno i prouceno do zadnjeg detalja.

VeDuS

Citat: kiconix poslato 01.10.2009. - 19:09
Ljudi, samo nemojte o strahu od plina da pisete, mislim da je to provereno i prouceno do zadnjeg detalja.

Ma nije to strah od plina.
"Dizelaski" lobi bre ima strah i od benzina!!! :Smiley: :Smiley: :Smiley:

kiconix


Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Tek kad proba DCi motor shvatiće on šta je dizel, ono pre su bile naftarice...
A što se straha od plina tiče, mnogi i bojler isključuju kad ulaze u kupatilo, neki ne smeju da se voze liftom, neki pa ne smeju ni da pogledaju s prozora 10. sprata... Znači, svako ima svoje fobije i niko to ne može da mu zabrani. Činjenica stoji da u incidentnim slučajevima veću opasnost predstavlja benzin nego plin u kolima i tačka. Mislim, naravno, na "krštenu" insatalaciju, kako kaže Keka  :D .
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VeDuS

Niko i ne tvrdi da dci (85ks pogotovo) "ne jede" benzinca 1.4 MPI , ali covek je hteo porodicni autic sa kojim ce jeftino da se vozi i u startu plati 1500-2000 jevrosa manje,a perfomanse za "kidanje" mu izgleda nisu bile prioritet.
Ajd' da ne pocinjemo jel' bolji ovaj ili onaj,neka se on navoza i pridruzi nam se "punokrvno"

Loganovac

Moj prethodni post bio je upućen Branetu koji je vozio i voziće dizela. Hteo sam samo da naglasim razliku između dizela i naftarice koju je do sada vozio, biće oduševljen Renoovim common rail motorom.
Što se DCi motora tiče, već smo na odgovarajućim podforumima ustanovili da DCi 65 ili 70 jede 1.4 (sa sve kostima) i 1.6 8V (u međuubrzanjima, ne u draftu ili maks. brzini), a da će 85 da pojede i 1.6 16V...
Dobra strana ugradnje sequent uređaja je što se mnogo ne gubi na performansama, neki čak tvrde da im bolje ide na gas... Ja mislim da je osećaj subjektivan...  "heavy foot" efekat, ne plašiš se da zgaziš pedalu gasa, ne boli džep kao kad voziš na benzin. A i na benzin i na gas ili na evrodizel svi se vozimo onoliko koliko nam džep dozvoljava. Tačno je da se daleko lakše rešavaš da negde kreneš bez preke potrebe kad znaš da ne bije preterano po džepu, svi mi to poredimo sa najskupljom varijantom pa se tešimo. Naučili smo od Rodića da štedimo vozeći se...  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dsit

Ja vozim na gas vec 15tak hiljada i ne zalim se ni malo :lazy:
Jedino mi nije bas najjasnije da li voznja, u nasem slucaju logana/sandera, na gas donosi neke stetne efekte po motor. Konkretno sam sa dosta strana cuo da ranije stradaju ventili, zaptivke i sl...cak da neki proizvodjaci ne preporucuju ugradnju gasa za neke svoje modele a isto tako sam cuo da plin "cuva" motor.
Sta mislite o tome, konkretno za nase motore....

VeDuS

Citat: dsit poslato 02.10.2009. - 11:05
cak da neki proizvodjaci ne preporucuju ugradnju gasa za neke svoje modele a isto tako sam cuo da plin "cuva" motor.
Sta mislite o tome, konkretno za nase motore....
Nesto smo od svega po malo razglabali o ovome na razlicitim temama,pa.... otvori eto temu o tome jer je tvoja "ideja".
Pozzzz

dsit

Citat: VeDuS poslato 02.10.2009. - 12:02
Nesto smo od svega po malo razglabali o ovome na razlicitim temama,pa.... otvori eto temu o tome jer je tvoja "ideja".
Pozzzz
Mislim da nisam nesto odlutao od teme da sad pravim novu....Tema je gas-da ili ne a ovo je jedan od opredeljujucih faktora, zar ne?

david

Kad sam planirao da uzmem kola odmah sam planirao benzinca 1.4 pa sam posle doneo odluku za 1.6 zbog klime i gasa kojeg sam imao u opciji jer sam se vozio na gas pa znam kad treba da sipas 40L pa das npr 1800din umesto npr 4000din, zato sam gledao jeftiniju varijantu inace uopste ne potcenjujem dci jer sam pomalo mislio o njemu zbog male potrosnje a starci su imali Volvo 340D i znam da je malo trosio a ovaj je jefiniji u odnosu na dci i tu sam sebi ostavio supljinu za gas ukoliko se odlucim tj ja sam odlucio ali sto je pisano samo mi je trebala podrsaka.
Dobar je to auto i kad se pojavio na trzistu ja sam razmisljao o njemu zato sto je prostoran, nije skup i sve u svemu zacin C...

mkrnjic

Citat: Keka poslato 29.09.2009. - 18:59
... a potrosnju gasa racunaj 10-20% vise nego benzina.

sa sekvencijalnim sistemom nesme da bude razlike u potrošnji i snazi vozila. Priča 10-20% je vazila za venturi sisteme.

TNG ili NE ?? po meni teško pitanje, ali posle 2.5 godine i nekih 25000km voznje na LPG evo mojih nekih zaključaka:

1) TNG samo u NOV auto, dakle Fabrički i to sa garancijom i još kod Servisera tj Uvoznika direktno. Zašto ?? Da Vas ne bi vozali Plinadžija i Benzindžija i upirali prstom jedan u drugog kada se javi neki problem. Toga mi je preko glave, iako sam TNG ugradio u navodno najboljem servisu u gradu, da ga ne imenujem sada ovde.

2) TNG vs. DIESEL
Obično su dizeli skuplji 1500-2000e od benzinaca, ali ako računaš fabrički TNG to je odmah 1000e manje. Pa se sada meni postavlja pitanje dali je bolje imati dva sistema u kolima (benz + TNG) ili samo jedan (dizel) za razliku u ceni od 500-1000e

Laureat 1.6 je 8812e ... a Laureat 1.5 dci (85) je 10590 ... razlika 1800e

3) Plus Dizeli su ipak mnogo Živahniji i bolji za preticanje od Benzinaca ... ako je to nekome bitno ... Ustvari DCI je najnoviji motor (tj bio do skora) ... a benzinci su prilično stari 8v, skoro kao u mom Meganu I Ph I '97god ... tako da razlika od 800e u koristo Odličnog Dizela nije po meni velika ... li opet za naše uslove i nije da nije ...

Sve više naginjem na stranu Dizela, iako sam se kleo u TNG

Vihor


Mislim, brate, dizel je zakon, svi ovi na benz i tng ce jednog dana preci na dizel!  :c:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

#28
@mkrnjic: evo još jednog slučaja da član nije dovoljno proučio dosadašnje postove na forumu...

Nije tačno da sa sekvencijalnim sistemom ne sme da bude razlike - postoji razlika u snazi koja je mala (par procenata, nije uočljiva), ali u potrošnji mora da postoji iz prostog razloga što nije moguće energiju stvoriti niotkuda, odnosno navedenih 10-20% je upravo razlika energetske vrednosti litra benzina i litra gasa i nemojte da o tome sada polemišemo - to je činjenica.
Dalje, ljudi su već pisali da ih i u slučaju ugradnje TNG u NOVI auto ipak vodaju od nemila do nedraga, činjenica je da se auto servisira u ovlašćenom Renoovom servisu a gasni uređaj u nekom drugom, koji se takođe naziva ovlašćenim  (jer ima ugovor sa Renault-Nissan-om da ugrađuje uređaje u nova vozila) pa se desi da se ta dva prepucavaju - doduše retko. Ja nisam imao tih problema. A nisu imali ni oni koji su uređaj ugradili u "stara" vozila ako su to uradili u nekom "krštenom" (kako kaže Keka) servisu. Znači, pamet u glavu i odreši buđelar za koju stotku...
Pod 2) - u razliku cene treba uračunati i skuplje odžavanje dizela, i činjenicu da kvalitet goriva znatno utiče na radni vek i troškove održavanja gledano dugoročno, dok kod plina utiče samo na potrošnju.. Pa onda, veća je autonomija (dizel pređe 1000km sa rezervoarom, ali BMB+TNG prelazi do 1500km, kome znači)
3) - ako upoređuješ vozila sa istom cenom (1.5DCi i 1.6 16V) opet nisi u pravu, nije živahniji, da ne pričam o startnosti (drag 0-100km/h), nije ni brži, naprotiv!
Sve smo to već sažvakali, samo treba neko da pročita...

Ali, činjenica je da je izbor u vašim rukama, niko ovde ne protežira benzince sa plinom, samo se iznosi činjenično stanje uključujući i činjenicu da je DCi motor daleko savremeniji i savršeniji od benzinskog, verovatno najsavršeniji motor sa unutrašnjim sagorevanjem ikada - neće stići da ga značajno poboljšaju pre nego što se iscrpe sve zalihe nafte  :D . Ne bunim se protiv izbora već protiv pogrešnih stavova.

@brane - vreme će pokazati da će i dizel i benz i tng jednog dana preći na alternativne izvore, struju, solarnu energiju, ostale hemijske izvore energije, nuklearnu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Kolega Loganovac je sve rekao  :hall:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!