Vazduh u instalaciji za hlađenje motora

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Rajo, posto ne menjas nikakve delove sa serijskim brojem ne bi trebao da ides ponovo na atest, samo idi kod postenog majstora da ti to sve isprebacuje kako treba.
Sto se tice pokazivanja nivoa tng-a u rezervoaru, Keka je to lepo objasnio, iznad dugmeta kojim prebacujes na benz ili tng imas 5 malih dioda, one se pale u zavisnosti od kolicine u rezervoaru. E sad, zasto je majstor stavio multiventil bez pokazivaca nivoa, to je vec za drugu temu.

Raja

To je ono što kažem da moram  bolje da poznajem  pravo od advokata, finansije od knjugovođe, mehaniku od mehaničara... sve ono što ne znam makar 1:1 sa davaocem usluge on će to da iskoristi.
Citat: kiconix poslato 10.09.2009. - 15:52
Rajo, posto ne menjas nikakve delove sa serijskim brojem ne bi trebao da ides ponovo na atest, samo idi kod postenog majstora da ti to sve isprebacuje kako treba.
Tako je Kiconix. U potvrdi o ispravnosti ugradnje uređaja i opreme stoji napomena: Ukoliko se izvrši zamena neke od komponenata uređaja, potvrda gubi važnost i mora se pristupiti ponovnom ispitivanju. NIšta se ne zamenjuje samo se vrši velika rokada u 24 potezu.

Loganovac

Jeste, ali ko može da dokaže da je bilo šta menjano? Niko živi, osim onih koji su izdali atest (jer imaju slike), a do njih priča nikad neće da stigne, osim u slučaju (ne daj Bože) veštačenja nekog žešćeg incidenta prouzrokovanog pomenutom instalacijom. Jel imaš pečat u saobraćajnoj - imaš - znači, sredi to kako liči i vozi Miško.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

A za sredjivanje izaberi krstenog majstora, a ako ne znas, pitaj  :cekicem:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Raja

Pitam, mada mislim da ću to odraditi kod Žive u Pančevu. Tamo, inače, održavam auto a i zadovoljan sam uslugom.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Citat: Raja poslato 07.09.2009. - 21:23
kome je isparivač ugrađen ispred desnog koša u gornjem desnom uglu motornog prostora, gledajući iz vozila.

Meni stoji kod desnog kosa i prosao atest bez problema. Kod dore ugradio....


krle

#37
 :Smiley: Baš me zanima šta će reći Keka na ovo (  LPG by Dora).

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

#39
Keki nisu jasne dve stvari: Za Doru je previse aljkavo uradjeno, pa moram da se zapitam da li si siguran da je ugradjeno kod Dore (mada je uredjaj isti kao kod mene), a drugo, zasto je crevo, na slici zaokruzeno zuto, ostavljeno da visi i nije nigde utaknuto?  :ces:

Ovo prvo zato sto u istoj ulici postoje dva majstora za gas, i bilo je vec puno slucajeva da su se ljudi prevarili.
Ovo drugo....jasno je....kod mene je utaknuto, samo moram da zavirim gde.

Trece, nije najbitnije da li je isparivac na desnom kosu, bitna je udaljenost od creva za toplu vodu i visina u odnosu na ekspanzionu posudu, kao i relativna duzina creva za gas od isparivaca do dizni, kao i od dizni do usisne grane.

Ovo resenje sa slike je izuzetno zahvalno za odrzavanje, filteri su na izvolite, kao i konektor za dijagnostiku, dok kod mene majstor rodi mecku dok promeni oba filtera.

Vazno je da radi i da je po zakonu.

U prilogu je izvod trenutno vazeceg zakona o ugradnji TNG.
http://rapidshare.com/files/278939823/bitno_za_ugradnju_gasa.pdf.html
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Kao mačka si, uvek se dočekaš na noge...
A za link, svaka čast! Ne znam samo koliko je merodavno, odnosno da li je ozvaničeno objavljivanjem u Sl.glasniku...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

 :hihi1:
Na linku su izvuceni najvazniji delovi, inace ima pravilnik o TNG od pre Hrista.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

#42
Citat: Loganovac poslato 08.09.2009. - 05:33
Ovo što si napisao za Eko Luka servis i majstor Slavka je tipično za nas Srbe. Ne znamo mi za preventivu, guraj dok ne crkne...  :ranting:

Kakva glupost "da li se pregrevao kada? -ne. Da li penje temperaturu na 5.-6. crticu?-ne. Da li troši vodu?-ne." - vozi Miško.

Ja pitam:

1. Jel treba da klokoće - ne.
2. Jel možete da ozračite instalaciju - ne.
3. Kad pregreje, hoćete li da mi remontujete motor za DŽ - ne. Kome onda ja da j... m... kad se to dogodi?
4. Zašto više ovako ne ugrađujete isparivač - JBMLGa  :mad6:

Druže "LOGANOVAC",

Ja sam taj Slavko iz EKOLUKA servisa, a pošto sam prozvan i od strane forumaša Raja evo par reči:

1.Na mom CAMPUSU klokoće radijator iako mi je isparivač ispod akumulatora.Znaš li zašto?
2. Instalacija koja drži konstantnu temperaturu bez varijacija je ispravna i to nema veze ni sa odzračivanjem ni sa visinom isparivača,
3.Kad ti pregreje motor dođi kod mene u Ozrensku 66 Beograd pa ćemo da vidimo ko će kome da *******; Edit by Keka: Ovakav pristup nije primeren forumu
4. Isparivač ne montiramo tu zbog prostora, odnosno pristupa zupčastom, usisnoj grani i slično. Pretrpan je prostor kada se stavi i isparivač i gasni ventil.

S obzirom da auto dve godine nije pregrejao , ti mi kao stručnjak koji i pita i odgovara  reci u čemu je kvar?

Pozdrav,

Loganovac

Dobro, nije trebalo staviti i tvoj odgovor pod quote, ali razumemo se.
Dakle, sve što je napisano u ovoj temi rezultat je onoga što nam je Raja prezentovao o svom slučaju. Ako sve to stoji, stojim i ja iza svog stava iznetog u citiranom postu. Koji fabrički auto ima instalaciju rashladne tečnosti koja klokoće, ima znači vazdušni mehur i ne može da se odzrači? Ako negde neko naiđe na takav slučaj neka nas tom informacijom ovde prosvetli. Veliki deo priče o ugradnji plina bazira se na bojazni ljudi i pitanju da li je pametno modifikovati nešto što su inženjeri u R&D centru proizvođača vozila pažljivo projektovali i ugradili u veliki broj vozila i modela. Imajući u vidu da je svako ugrađivanje uređaja za pogon na TNG upravo remećenje originalnog koncepta i iz tog razloga podleže obavezi atestiranja, trebalo bi nastojati što manje remetiti režime u svim modifikovanim sistemima vozila. A ako voda nije klokotala pre ugradnje LPG uređaja, ne bi trebalo da klokoće ni posle. Vazdušni čep predstavlja opasnost po sistem i može (ali ne mora) da izazove problem u cirkulisanju rashladnog fluida. Zar je to što se nesrećna okolnost nije desila duže vreme dobar razlog da tvrdimo da je sve u redu i da čovek treba samo da sedne i da vozi, a da se vrati u servis kad mu motor prokuva? Između ovog pristupa i večnosti nalazi se nešto što se zove preventivno održavanje, koje podrazumeva da se potencijalni izvor problema blagovremeno otkloni upravo da bi se eliminisala mogućnost nastanka otkaza. A pregrevanje motora je veliki otkaz sa ozbiljnim posledicama i nije za igru. Čvrsto stojim iza stava da niko nema pravo da  zahteva od vlasnika da se pomiri sa ovim rizikom, i to za dobre pare.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Poštovani kolega,

Slažem se da ne treba da "klokoće" i to je zvuk koji nervira vozača ali diskutujemo da li postoji ili ne postoji potencijalna opasnost po motor. Slažem se takođe i da je prevencija broj jedan u funkcionisanju svakog tehničkog sklopa,bilo da je to motor ili bojler.
Motor ima zatvoren sistem za hlađenje i ima konstantnu recirkulaciju,što znači da kad se pokrene motor i pumpa za gorivo, rashladni fluid cirkuliše kroz ceo sistem.Potencijal pumpe rashladnog sistema je takav da isparivač,radijator ili bilo šta drugo može da bude na bilo kojoj visini i da ima normalan protok fluida, što znači da ako je sve ostalo u tom sistemu ispravno motor ima normalno hlađenje.Mnogo LOGANA i drugih vozila je prepravljeno tako da im je isparivač bio iznad hladnjaka i prelivnog suda i ta vozila se voze bez ikakvih problema.Dakle, iz iskustva tvrdim da visina isparivača kod svih motora na DACIA vozilima nema negativnog uticaja na ispravno funkcionisanje motora.
Na mom CAMPUSU zadnje 3 godine "klokoće" radijator kada se motor upali. Razlog je to što radijator gubi tečnost,ima na jednom mestu malu prskotinu kroz koju curka antifriz.Ne menjam ga jer me mrzi i nemam vremena da vadim i vraćam kompletnu tablu a gubitak tečnosti je podnošljiv.
G-din RAJA u svakom slučaju treba da uradi sledeće: u ovlašćenom servisu da se proveri prisustvo izduvnih gasova u rashladnom sistemu,koje nepogrešivo otkriva neispravnost glave motora ili zaptivača.Ne znam ko to radi u RNS mreži ali radi AC ANDJELKOVIĆ,Stolačka 8 Beograd. Ako je to u redu,treba razdvojiti isparivač od rashladnog sistema, voziti dan ili dva na benzin i proveriti da li radijator i dalje klokoće. Ako da-"neispravnost" je u rashladnom sistemu. Ako ne-izmestiti isparivač ispod akumulatora.
Ako g-din RAJA još uvek prati ovaj forum,neka posluša savet i neka nas obavesti o rezultatima.

Pozdrav, kolega LOGANOVAC!