Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom

prethodna tema - sledeća tema

drzarkod

#45
Na novom naselju u NS, ima na sajtu Briska.....lepo radi, ne secka na leru,  ne trza pri ubrzanju. Preporuka.

Dragan

Pre 6 meseci ugradjene Brisk DR15YS      1334    SILVER svecice. Ovih dana posle 4kkm poceli problemi. Zadnjih nekoliko dana, pri ubrzanju dok je auto hladan pojavili se trzaji koji su nestajali kada se motor zagreje da bi od juce trzaji i neravnomeran rad motora bili i na leru . Sve se ovo desavalo i na benzinu i na plinu stim sto je na plinu bilo izraženije. Zamenio sam svecice starim prethodno koriscenim i problem se resio. Jedna od skinutih svecica je spolja vidno promenila boju. Postala je tamnija. Da li je jos neko imao slicno iskustvo?

sibelius

moj matori se sprema da ovih dana ubaci ove brisk u sandera posto tera na plin
kad budu na mestu javicu (njegove) utiske

pjovan

ima li neko iskustva sa Brisk    P4   1622   PREMIUM+ svecice

slavko_bgd

Citat: Dragan poslato 12.07.2013. - 17:27
Pre 6 meseci ugradjene Brisk DR15YS      1334    SILVER svecice. Ovih dana posle 4kkm poceli problemi. Zadnjih nekoliko dana, pri ubrzanju dok je auto hladan pojavili se trzaji koji su nestajali kada se motor zagreje da bi od juce trzaji i neravnomeran rad motora bili i na leru . Sve se ovo desavalo i na benzinu i na plinu stim sto je na plinu bilo izraženije. Zamenio sam svecice starim prethodno koriscenim i problem se resio. Jedna od skinutih svecica je spolja vidno promenila boju. Postala je tamnija. Da li je jos neko imao slicno iskustvo?

Meni se takav problem javio sa Briskom ali tek na nekih 16kkm. Dok su radile-radile su dobro. Kada sam ih skinuo, jedino što sam primetio je da se centralna elektroda poprilično potrošila i da se uvećao zazor. Mogao sam da ih podesim ali nisam hteo, rešio sam da ih zamenim.
Zamenio sam ih sa dvokrakim Eyquem svećicama (ne znam napamet oznaku) i nisam primetio da motor radi drugačije u poređenju sa Briskom dok su radile kako treba. Jedino što očekujem je da (možda) pređem više sa Eyquem-om. Cena po komadu bila je 460,00 dinara. Videćemo.

Kod tebe, možda ta svećica za koju si napisao da je mnogo potamnela nije bila dobra od starta, znači moguća je fabrička greška.
Pisali smo već, u nekim slučajevima Brisk Silver svećice mogu da budu dobro rešenje kada se jave problemi u radu motora na gas. Neki prosek km koji te svećice pređu je oko 20kkm, ako se uzmu u obzir izjave vlasnika koji su ih koristili, ali nisam čuo da je iko imao neki problem sa svećicama na tako maloj kilometraži...

bmiillan

#50
bio sam svedok više u slučajeva da su brisk svećice otkazivale na maloj kilometraži. od njih ne treba očekivati
čuda ali da otkažu pre pređenih 5000 km je u najmanju ruku problematično, ako su bobine ispravne. imao
sam i priliku da vidim brisk svećicu kojoj je otpala centralna elektroda na pređenih manje od 10000 km.
nemoj na silu uzmi veci cekic

daliborbrisk

Citat: slavko_bgd poslato 25.12.2013. - 10:30
Meni se takav problem javio sa Briskom ali tek na nekih 16kkm. Dok su radile-radile su dobro. Kada sam ih skinuo, jedino što sam primetio je da se centralna elektroda poprilično potrošila i da se uvećao zazor. Mogao sam da ih podesim ali nisam hteo, rešio sam da ih zamenim.
Zamenio sam ih sa dvokrakim Eyquem svećicama (ne znam napamet oznaku) i nisam primetio da motor radi drugačije u poređenju sa Briskom dok su radile kako treba. Jedino što očekujem je da (možda) pređem više sa Eyquem-om. Cena po komadu bila je 460,00 dinara. Videćemo.

Kod tebe, možda ta svećica za koju si napisao da je mnogo potamnela nije bila dobra od starta, znači moguća je fabrička greška.
Pisali smo već, u nekim slučajevima Brisk Silver svećice mogu da budu dobro rešenje kada se jave problemi u radu motora na gas. Neki prosek km koji te svećice pređu je oko 20kkm, ako se uzmu u obzir izjave vlasnika koji su ih koristili, ali nisam čuo da je iko imao neki problem sa svećicama na tako maloj kilometraži...

Postovani,
da li mozete da mi kazete koliko ste do sad presli sa Eyquem svecicama i kako su se pokazale?

Takodje sam hteo da napomenem jednu stvar koja je dosta bitna...
BRISK Silver po fabrickim specifikacijama imaju interval zamene od 30 hiljada kilometara, ali...
Na prvom mestu, ta testiranja su vrsena na gasu koji se vozi u EU,
a svi znamo (ko vozi na plin, mada ni sa benzinom nije drugacije) da je gorivu u EU daleko kvalitetnije od naseg,
pa samim tim, zbog loseg kvaliteta goriva i svecica vise trpi...
Takodje, to isto podrazumeva da je auto u potpuno ispravnom stanju, i da se redovno odrzava,
sto nazalost, zahvaljujuci "sjajnoj" ekonomskoj situaciji u nasoj zemlji, nije tako cest slucaj...
Postoje naravno i fabricke greske, to je glupo osporavati, ali je procenat prilicno mali...

U svakom slucaju, za sva pitanja, sugestije, nedoumice, slobodno pitajte,
trudicemo se da odgovorimo u sto kracem mogucem roku!

Hvala unapred!
www.brisk.rs
www.autogasservis.rs

Loganovac

#52
Dok se Slavko ne javi, da ja kažem: 1.6 16V K4M-690 motor sa BRC Sequent 24 uređajem, Eyquem svećice menjam na 30.000km - do sada (pu,pu...) ni najmanji problem, ali ni da štucne!  :cool:

Da, ni bobine nisam menjao...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

1.6 8v K7M.
Menjane na 30k, NGK sa jednim krakom.
Nikad stucnule nisu i uvek mi bilo zao sto ih menjam.

Ivan

1.6 mpi 8v, tng uređaj Landirenco, uvek koristim svećice Eyquem, menjam ih na 30.000km. Nikakvih problema nema. Svećice odlične.

slavko_bgd

#55
Citat: daliborbrisk poslato 24.04.2015. - 09:18
Postovani,
da li mozete da mi kazete koliko ste do sad presli sa Eyquem svecicama i kako su se pokazale?

Sa Eyquem svećicama na tom motoru sam prešao oko 17000km nakon zamene Brisk Silver svećica.
Onda je auto pretrpeo udes, proglašena je totalka i taj auto je prodat otpadu u Mojsinju. No, kako bilo da bilo ponavljam: nikakve razlike u radu motora nije bilo nakon zamene Briska sa Eyquem-om dok su Brisk svećice radile kako treba. I još jednu činjenicu ponavljam: dok sam se bavio auto-gasom, sa Brisk svećicama smo u nekim slučajevima rešavali probleme u radu motora na tng i metan, kada drugih rešenja više nije bilo. Isto kao kada smo NGK menjali sa Beru-om, Bosch sa Champion-om, itd,itd,itd.

Što se tiče servisnog intervala za Brisk Silver od 30.000 km mislim da je realan i u skladu sa cenovnim ranom i namenom. Treba znati da Silver ima najmekšu centralnu elektrodu (srebro).
Isto tako mislim da vek trajanja svećice ne zavisi toliko od samog tng-a kao goriva koliko od motora, njegovog sistema za paljenje,načina vožnje, uređaja za tng i podešenosti uređaja... To što su meni na K4M trajale 16000km uopšte ne znači da na nekom drugom motoru ne mogu da traju mnogo više ili da rade bolje. I suprotno. Sve je stvar probe i iskustva.

Uostalom, svako "zašto?" u moto-tehnici ima svoje " 'bem li ga...", zar ne?  :)

daliborbrisk

naravno, uvek ima nekoliko faktora koji uticu na stanje automobila da ne kazem motora,
isto kao sto se kod dva razlicita coveka isti auto drugacije ponasa, jer oni drugacije voze...

inace, slazem se sa poslednjom konstatacijom...
i bas je tako a zasto...bem li ga!?! ;)
www.brisk.rs
www.autogasservis.rs

krdzan

Evo i ja da prijavim otkaz brisk 15 na cca 4000 km. Srecom nisam bacio stare svecice (isto brisk) koje sam uredno zamenio na 30kkm. Simptomi su bili lagani povremeni trzaji u leru i trzanje na niskim obrtajima. Sa starim svecicama sve OK.

Aleksabgd

Koristio sam equiem Sa jednim i dva kraka. Poslednji put pre 20000km stavio beru z 15 ,neka nikakve razlike u ponasanju automobila

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!