Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Današnja sintetička ulja su odavno "long life" i mogu da izdrže 500-600mč (motočasova) prosečne eksploatacije, što je prosek brzine od 50-ak km/h. 

Zvanično, Maretov auto je na intervalu svakih 30kkm ili 12M, koji uslov prvi bude ispunjen. To je uslov Proizvođača i njegov skalkulisani rizik. Preporuka majstora za prepoloviti interval je sasvim ok ako Mare želi da zadrži svoj auto još koju godinu. I verovatno će dobra servisna istorija značiti za rezidualnu vrednost i kasniju prodaju vozila. A ako se zna da je prosek brzine većine nas koji najviše vozimo po gradu oko 25km/h i ako znamo da ulje traje oko 500mč, onda tačno dođemo na cifru od 15000km za zamenu ulja i filtera ulja. 

Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati. 
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena. 
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :)


Zoran

Pisao sam INI nešto vezano za Millennium 5w40 oni su mi ponudili besplatnu analizu rabljenog ulja. U Zagrebu nisam bio 25 godina i neznam kada ću ići te sam se obratio Rafineriji u Modriči. Poslao sam 2 mejla i moje pitanje je bilo, dali bi mogli uraditi analizu rabljenog Optima Magnuma 5w40 i koliko bi me koštalo? Nisam dobio ni jedan odgovor na ta dva pitanja.
 Šta reći? Kakav bi bio vaš komentar?
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Da, to je frustrirajuće kada na svoj upit ne dobiješ nikakav odgovor. Možda samo nema ko da ti trenutno odgovori. Možda si poslao upit na neku "korporativnu" mejl-adresu koju niko ne otvara. A možda je politika rafinerije da ne rade sa fizičkim licima, što ne znam i samo nagađam. U ovom poslednjem slučaju lično bih očekivao takav odgovor i prihvatio bih ga. Veliki plus i aplauz za Ininu laboratoriju. Ovom prilikom bih na osnovu ličnog iskustva izuzetno pohvalio laboratorije SGS u Staroj Pazovi ( i osoblje sa Novog Beograda takođe) i laboratoriju RNB. Izuzetan ljudski i profesionalni odnos prema inače jednom za njih beznačajnom klijentu.

Citat: slavko_bgd poslato juče u 17:56Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati.
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena.
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :).


Sad vidim da sam zaboravio najvažnije: trenutno ulje je Total Quartz 9000.
Možda ću ostati na tom ulju a možda ću preći na Shell Helix Ultra 5W40 ili na KroonOil Emperol 5W40. Emperol 10W40 sam već koristio i to ulje tadašnji motor praktično nije trošio do 15kkm, znači vozio sam bez dolivanja dok nivo ne padne na MIN, i kada padne na MIN tada sam ga i menjao. Gotovo da nije bilo oksidacije ulja, onako laički koliko se moglo proceniti i siguran sam da je moglo da gura i do 20000km. Za razliku od prethodnog Elfa 10w40 kojem je potrošnja u istom motoru i uslovima vožnje rapidno počinjala da raste već posle 8-9000km i počinjalo je da smrducka onako na izrabljeno ulje. 
Helix nikada do sada nisam koristio ali za sve postoji prvi put. Pa ako bude Shell, dogodine prenesem iskustva.