Razrađivanje motora

prethodna tema - sledeća tema

Logan1.4MPI

Pozdrav svima,

zanima me kako se ophoditi sa novim vozilima. Svi saveti su dobro dosli:

tipa prvih 1000km nemoj vozii preko 80km/h i slicno?  :write:

drzarkod

Evo ja prvi da ti kazem.......kao sa zenom..... :friends:

Loganovac

Ako imaš nov auto, imaš i uputstvo za rukovanje i održavanje. Niko ovde ne može da ti preporuči nešto što nije u skladu sa tim, a tamo piše da u toku prvih nekoliko hiljada kilometara (i to se menja sa godinama, najčešće tri hiljade) treba držati obrtaje ispod 3500 i to je to što se tiče perioda uhodavanja. Kao generalna preporuka piše da nema potrebe zagrevati motor u mestu pre vožnje, ali se samo po sebi podrazumeva da ga treba voziti pažljivo (sa malim gasom i na umerenim obrtajima) dok se ne zagreje. Takođe preporučuju da se auto što češće pere (!).


Edit: šta kao sa ženom? Nema rasprave, ubeđivanja, izvinjavanja, samo sedneš i voziš... I uvek bude kako ti kažeš!  :)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nenad28

Citat: Loganovac poslato 21.04.2014. - 11:23
Takođe preporučuju da se auto što češće pere (!).

Meni je zao sto preporuku proizvodjaca nisam postovao. Dozvolio sam da mi pticija kaka i smola sa drveca upropaste lak na pojedinim mestima  :badmood:.

U svemu ostalom se slazem sa Loganovcem.

Logan1.4MPI

Problem je sto auto dobijam 15.05. pa sam hteo na vreme da se upoznam sa preporukama :)
Znaci ne gine mi voznja do Ljubljane po autoputu sa 80km/h...  :badmood:

Loganovac

Hehe, 3500rpm u petoj je skoro 130km/h! Pa nisi kupio Fiću!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Logan1.4MPI

Nadam se da mu nece skoditi da mu prva voznja bude 500km po autoputu.

Kupio sam:

https://www.youtube.com/watch?v=QycnbLJuV0s

Loganovac

Što bi mu škodilo? Ima da uživate i ti i on. Srećno!  :wave:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kapsid

...djevojku ili auto :njanja:!A ja pomislio još jedna nova Dacia na putevima :amen:! :badmood:
Ne može somun bez najmanje četiri kifle da balansira!

Logan1.4MPI

 :offtopic:
Dacia odlazi nekom drugom, posle toliko godina druzenja, kome je salon proda  :whistling: U svakom slucaju, ako ga Logisa bude sluzio kao mene, bice presrecan.

Nadam se da me necete sutniti sa foruma, ipak je i ovo Reno  :Smiley:

boxit

Ma hej, ovo što si pazario je Dačija sa znakom Renoa  :jea: :ziveli:
Anyway, good luck  :wave: :to:

drzarkod

Kao sa zenom.......pazljivo u pocetku....kasnije kako ti je volja...tako je bar kod mene......za ostale.... :ne: :lol1:

Veterinar

Polako, da ne ostanemo bez, ionako malobrojnih, ženskih članova foruma. Meni kad su rekli da se sa autom postupa kao sa ženom, ja sam to protumačio na svoj način, pa sam bio pažljiv dokle god je bio kod mene. Auto ne pozajmljujem drugima, mada ću svakog rado odvesti i na kraj sveta ako treba, a ne pozajmljujem auto ni od drugih. Možda i to ima veze sa ženama, možda ne, ali bilo bi lepo da se vratimo na preporuke iz servisnih knjižica i iskustva iz prakse, bez poređenja...  :wave:

silent

Da li je prilikom razrade bolje voziti duže vreme na istom broju obrtaja (ne prelazeći 3.500) ili obrtaje varirati (opet do granice)?
Da uprostim, da li je bolje razrađivati motor na auto-putu pri konstantnim obrtajima, ili u gradskoj vožnji gde oni variraju?

vujanovgoran

#44
Bolje je konstantnom voznjom, t.j. auto putem. Stvar je u tome da se tokom razrde motora ne prelaze odredjeni obrtaji i da nema naglih oscilacija (ubrzanja i usporavanja), srpski receno, voziti kao penzioner. Kod Dacie i renaulta je to sve precizirano u knjizi uputstva gde pise koji broj obrtaja nije dozvoljeno prekoraciti, da ne sme biti naglih usporavanja i ubrzavanja, kao i da se auto ne greje u mestu.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!