Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

Dexterslab

Ljudi treba mi mala pomoc, tast mi je nasao nekog prijatelja koji ce mi uraditi zvucnu izolaciju u kolima, rekao mi je da samo da kupim materijal, ali ja ga bas i nisam najbolje slusao jer sam vozio, pa mi sada treba pomoc. Rekao mi je da kupim neku plutu...e sada,zna li iko kakva je to pluta i ge ima da se kupi u BG-u?
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

Keka

@ peja: gde to ima da se kupi? U NS nema.

@ Dexterslab: to pitaj izvodjaca radova. Nisam cuo da neko izoluje kola sa plutom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

#137
 Plutane pločice ima da se kupe u boljim salonima keramike.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

I onda da ih le[i lepkom za plocice na ravne povrsine u autu da ne bi pukle?  :whistling:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Pluta? Nemam pojma, ja to ne bih stavljao NIKADA. Vlaga, budj, korozija....

Mogu ti preporuciti samolepive bitumenske ploce 2mm. Aplikacija kada je napolju preko 30*C ili upotreba fena i zagrevanje lima pre lepljenja.

Edit: Upravo sam primenio iskustva zvucne izolacije sa Logana na neku kinesku masinu za pranje sudova. Neverovatno tise!

Keka

Zamotao si je u tepih i stavio joj keder pod haubu?  :njanja:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Dexterslab

hvala ljudi, probacu sa tim bitumenskim plocama. :to:
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

dzaga

#142
Mislim da se buka u kabini efikasno može smanjiti samo ako se utiša brujanje samog motora. To se može postići jedino ako se podigne tepih i na metal između kabinskog i motornog prostora postavi izolacioni materijal (bitumenske ploče ili moderniji materijal debljine najmanje 1-2cm), precizno iskroji, izbuše potrebne rupe, spoje ploče međusobno (topljenjem?) i vrati tepih. Takođe se mogu postaviti i na pod, ispod tepiha. Tada bi podigle i toplotnu izolaciju kabine na viši nivo, ne samo zvučnu.

Može se postaviti nešto u vrata, haubu i sl. ali efikasnost tih radnji je neuporedivo manja nego na samoj karoseriji između kabine i motornog prostora i na podu.

Iskustvo sam stekao sa Opel Europom. Jedino je to donelo isplative rezultat s obzirom na rad (trud) i materijal koji je uložen.

Zoran

#143
 I ja mislim da je najvažnija izolacija na pregradi motor - kabina.

                                                         
Sam svoj gazda - vazda.

krle

Mislim da je izolacija po Kekinom modelu najidealnija.

                                                 


Keka

Razmisljao, ali nisam smislio adekvatan materijal posto se tuda sliva voda iz oluka iznad vrata i iz oluka ispod sofersajbne.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Primetio sam da je granica brzine, pri kojoj dominira buka od vazduha, dosta niža nego li kod nekih drugih automobila.

Potražio sam "najvrelije" oblasti, gde je aerodinamički pritisak najveći.



"A" stub je najkritičniji

DACIA na tom mestu ima kriminalno loše rešenje.



Vazduh se em cepa, em se podvlači ispod

Predložio bih ovakvo rešenje



Ovim bi se dobilo sledeće




Za brzu probu, Danijel je lepo predložio da se ta napadna ivica oblepi krep trakom.


silent

Da li upotreba ovog acetatnog (kiselog) silikona moze da utice korozivno na deo auta sa kojim je u dodiru? Ili moze da se stavi i neutralni silikon?

ppejic

Pretpostavljam da ne deluje korozivno. Međutim one se i onako ne bi aplicirao na farbu već na keder vetrobranskog stakla.

Ovo je samo ideja, još nisam probao, ali nema razloga da ne uspe.