Zamena seta kvacila na Jugu 1.1 IN

prethodna tema - sledeća tema

zac

Znam da nije Dacija u pitanju, ali princip je slican, dok neko ne odradi zamenu seta kvacila na Daciji, predlazem da stoji ova tema.
Ako moderatori misle da je ne prikladna, neka je obrisu....  :wave:

Pre neki dan sam menjao set kvacila na caletovom Jugu... Jugo je presao samo 37 000km. ali kvalitet delova je ucinio da korpa oslabi pre vremena, toliko se zamorila tanjirasta opruga (japanski sesir) da je lamela proklizala i zapalila se.... ali da ne duzim, evo malo slika u upustvo.


-Pre svih radova treba otkaciti kleme sa akumulatora, i izvaditi isti iz vozila, takodje izvaditi i rezervni tocak.





SKIDANE MENJACA.

-Dok je vozilo na tockovima, otpustiti centralne navrtke homokinetickih zglobova ( gedora br. 32 + kraci nastavak + T racva + cevka kao poluga)





-Podignuti prednji kraj vozila na klocne i skinuti prednje tockove. Podmetace postaviti na ojacanja kad prednjeg dela sajtne (ojacanje u obliku kocke) i dobro obezbediti vozilo.
-Ispustiti ulje iz menjaca... odvrnuti cep na najnizoj tacki menjaca.... sa strane levog tocka (okasti kljuc br. 17)





-Zatim raskaciti otpustiti zavrtnjeve koji drze kocione celjusti M8, (pomocu okastog kluca br. 13 i viljuskastog kljuca br. 15 , kojim se pridrzava vodjica celjusti da se ne okrece u klizacu-telu celjusti)
-Zbog zamene gumenih manzetni ove radnje odraditi na obe strane trapa (levo i desno)





-Po skidanju kocionih celjusti, iste, zicom zakaciti za oprugu amortizera... ne dozvoliti da se koviono gumeno crevo preterano savija i isteze! )
-Prelazimo na otpustanje dva zavrtnja M10 koji povezuju donji deo amortizera sa glavcinom tocka (potrebna su dva kljuca br. 17 okasti i viljuskasti)





- Zatim prelazimo na otpustanje navrtke rukavca kraja spone (okasti kljuc br. 17)  i pomocu izbijaca izbiti rukavac spone iz njegove glavcine....









-Otpustiti zavrtanj M 10 koji vezuje oscilirajuce rame za karoseriju vozila (dva kljuca br. 17 viljuskasti i okasti)
-Napomena, ovaj zavrtanj drzi i zadnji kraj sanki, ako su ugradjene na vozilo!






-Prelazi se na odvijanje navrtkke prednjeg stabilizatora M14. (okasti kljuc br. 22)





-Posle skidanja ove navrtke, izbiti prethodno otpusten zavrtanj na vezi oscilirajucek ramena sa sasijom.



Kod onih koji imaju, kao ja, ugradjene sanke, odviti i zavrtanj za pricvrscivanje prednjeg dela sanki za prednju poprecnu traverznu... isti zavrtanj drzi i obujmicu gimice prednjeg stabilizatora.

-Sa levestrane trapa je potrebno skinuti komplet glavcinu (rame se moze izbiti iz glavcine radi kontrole i podmazivana kugle...ja sam izbijao ramena iz glavcina i podmazao kugle, za otpustanje navrtke kugle ramena potreban je okasti kljuc br. 19 )





-Prelazimo na otpustanje prirubnice gumene manzetne na levoj strani menjaca ( 4 brezona M8 .. gedora br. 13 + kraci i duzi nastavak + racva)





-Sada je poluvratilo moguce izvuci iz zubcanika diferencijala...





-Po vadjenju vratila voditi racuna o profilisanim podloskama koje sluze za otklanjanje aksijalnog zazora lezaja diferencijala  ( podloske sa ne smeju izgubiti i moraju se vratiti na mesto) !!!!!!! 

-U otvor na zubcaniku diferencijala nabiti parce ciste krpe, da se spreci kontaminacija unutrasnjosti menjaca!!





-Zatom prelazimo na otpustanje navrtki prirubnice desnog poluvratila. Takodje se radi o bre o brezonima, ali ovog puta o tri brezona M6    (male gedore br. 10 ili cevasti i okasti kljuc)





-Po izvlacenju desnog poluvratila, u otvor diferencijala takodje ugurati cistu krpu!!!





-Kada smo poskidali poluvratila ("poluosovine"), prelazimo na skidanje samog menjaca.
-Prvo je potrebno raskaciti polugu rucice menjaca od poluge menjaca ( potreban viljuskasti kljuc br. 13 i okasti kljuc br. 10), Takodje treba raskaciti sajlu kvacila od poluge (2 navrtke M6)  otpustiti do kraja i izvici buzir sajle iz otvora na kucistu menjaca.





-Zatim treba raskaciti sajlu brzinomera od njegovog pinjona.





-Idemo dalje, sledece sto je potrebno, je skidanje anlasera. Anlaser se vezuje za zvono menjaca sa 3 zavrtnja M8...na jednom od njih se nalazi i masa. (potrebna gedora br. 13, racva, dugi i kratki nastavak)
-Raskaciti kablove od anlasera  (M8 navrtka za + na automatu i zicica sa buksnom)








-Zatim prelazimo na otpustanje navrtki M8 na donjem nosacu sklopa motor-menjac (uzduzna traverzna) prvo se otpustaju navrtke sa zvona menjaca, i po njihovom skidanju se vadi donji  zastitni lim zvona menjaca.





-Posle skidanja ovog lima, prelazi se na skidanje uzduzne traverzne nosaca motora. Prednji kraj traverzne se kaci za prednju poprecnu traverznu u dve tacke zavrtnjevima M10 , i sa zadnje strane za poprecnu traverznu ispod nogu vozaca (pracku) takodje u dve tacka zavrtnjevima M10  (Zavrtnjevi su osigurani savijenim limom od odvrtanja. Potrebno je ispraviti lim da bi gedora naisla na glavu zavrtnja).








-Kada skinemo uzduznu traveznu, prelazimo na otpustanje 3. zavrtnja M12 oko zvona menjaca (gedora 19 + kratki nastavak + T-racva)





-OVE ZAVRTNJEVE, ZA POCETAK TREBA SAMO OTPUSTITI, NE VADITI NAPOLJE!!!

Posle ove operacije postaviti hidraulicnu dizalicu (zabu) ispod motora!





-Kada smo oslobodili tri zavrtnja M12. prelazimo na odvajanje levog nosaca menjaca, nalazi se neposredno ispod postolja za akumulator, a njegovom zavrtnju M10 se prilazi kroz tehnoloski otvor na postolju akumulatora.





-Odvrnuti zavrtanj nosaca do kraja...





-Sad sklop motor-menjac stoji na desnom nosacu motora i dizalici pod karterom.
-Potrebno je dizalicu lagano spustati dizalicu, toliko da se menjac slobodno moze svuci sa spojnickog vratila.
-Pri ovoj radnji, potrebna su dva coveka (jos bolje 3) da bi se izbeglo oslanjanje spojnickog vratola na tanjirastu oprugu korpe (japanski sesir-lepeza) i time ostecenje iste!!!

-Menjac je potrebno ljuljati gore dole, i polako povlaciti ka levom tocku.... Kao pomoc odozgo, moze se zakaciti kuka za otvor sajle kvacila, kao st sam ja uradio....





-Kada menjac spadne sa oslonca u centru zamajca, treba ga polako spustiti na pod i izvuci .

-Sledi ciscenje spoljasnjeg kucista menjaca sa benzinom i cetkicom, odstranjivanja blata i masnoce.





-Kada se pedantno ocistikuciste menjaca, sledi ispiranje unutrasnjosti petrolejom.... time se iz menjaca izbacuju svi opiljci od trosenja zubcanika i sinhrona.....
-Sa viljuske poluge kvacila skinuti potisni lezaj (druk-lezaj), pri tome paziti na zicane osigurace, da se ne izgube (ne dobijaji se novi uz lezaj)...











Ocistiti spojnicko vratilo, proveriti da nema tragova curenja na semeringu spojnickog vratila...ako ima, potrebno je zameniti semering.  Otvara se kuciste semeringa sa dva zavrtnja M 6.   (kljuc 10)





-Na kraju podmazati uljem ose okretanja viljuske kvacila, i blago podmazati grafitnom mascu nutove na spojnickom vratilu.

-Prelazimo na demontazu korpe kvacila, sa lamelom.... Otpusta se 6. zavrtnjeva M6... (mala gedora br.10 + kratki nastavak + racva (krckalica))











-Sledi ciscenje zamajca suvom cetkom od prasine-opiljaka frikcionih obloga, zatim cistom-suvom krpom, natopljenom u medicinski benzin se prelazi na odmascivanje frikcione povrsine zamajca....

-Potrebno je odmastiti potisnu plocu na novoj korpi, kao i frikcione obloge nove lamele....








-Moj predlog je da se novi potisni lezaj do-podmaze, skidajuci metalno-gumenu zastitu.... za lezaj upotrebiti kvalitetnu tov. mast otpornu na visoke temperature i velika opterecenja...





-Sklapanje sklopa korpa+lamela obrnutim postupkom, stim sto je potrebno centrirati lamelu na zamajac sa pomocnim trnom precnika FI 16.5 mm. Ja sam trn napravio od sipke 15 mm. na koju sam namotao alu. lim od 0.5 mm.





-Centriranje lamele je potrebno radi kasnijeg uzubljenja spojnickog vratila...ako nije centrirano kako treba, menjac se ne moze montirati!!!

-ZAMENA MANZETNI DO MENJACA NA OBA POLUVRATILA .

-Da bi zamena bila moguca, potrebno je pronaci cev koja odgovara unutrasnjem precniku lezaja manzetne...





-Potrebno je naci cevku sa unutrasnjim precnikom od 23 mm. i debljine zida bar 2 mm. , a bolje je od 3-4 mm.
-Poluvratilo se postavi u stegu, zatim se seger-klestima skine osigurac krsta diferencijala.











-Demontaza starog lezaja se vrsi pomocu tupog sekaca i cekica, tako da se preko sekaca udara o unutrasnji prsten lezaja...pazljivo da se ne osteti povrsina nalezanja lezaja, na vratilu....

-Skinuti lezajevi sa vratila...





-Za nabijanje novog lezaja manzetne se vrsi predhodno pripremljenom cevkom sa unutrasnjim precnikom od 23 mm.








-pri tome voditi racuna do koje mere se nabija...treba da se lezaj nalazi na istoj poziciji kao i predhodni, u suprotnom "harmonika" manzetne moze biti prenabijena ili istegnita, sto utice na vek same gumene manzetne.

-Kada se zamene obe manzetne, prelazi se na ugradnju menjaca.
-Ugradnja se vrsi obrnutim redosledom od skidanja, jedino se treba baziti pri postavljanju spojnickog vratila na utore lamele... pri tome je moguce da se ceono sudare nut osovine sa nutom u srcu lamele, sto onemogucava prolazak spojnicke kroz lamelu.... da bi se to izbeglo, dovoljno je okrenuti malo zubcanik diferencijala, tek tliko da se nutovi gadjaju....
-Kada se menjac nabaci, rukom se uhvate tri zavrtnja oko zvona M 12.  pa sve redom...opet dizalica pod karter, ovog puta se dize, dok se ne usrafi levi nosac menjaca.....

-Pre postavljanja anlasera, moj savet je... prekontrolisati bendix-zubcanik, to jest njegovu kocnicu...ako se bendix vrti u oba smera, a rotor anlasera stoji, tada je potrebno zameniti bendix..... Takodje anlaser treba detaljno ocistiti i podmazati klizne lezajeve (biksne) sa motornim uljem....dovoljna je kap-dve na svaku biksnu.














-ULIVANJE NOVOG ULJA U MENJAC

-Posle postavljanja menjaca, poluvratila i trapova, potebno je naliti novo ilje u menjac.
-Ja sam iskoristio gumeno crevo i levak....











-Sipao sam oko 3.5 litara ulja 80W90 .

-Posle montaze menjaca i sklapanja trapova, potrebno je podesiti kvacila. Kvacilo  treba da je podeseno tako da prazan hod pedale treba da bude 25 mm.
-Probati vozilo i po potrebi prestelovati kvacilo posle par stotina km, kada nova lamela skroz legne.

P.S.  Ne zaboravite da osigurate centralne navrke homokinetickih zglobova, udarcem cekica preko valjkastog trna od 4 mm....za tu  svrhu moze da posluzi krstasti srafciger od 4-5 mm. prcnika.















VaskezNS

Care, ovo nije majstorski, na ovome bi ti mnogi doktori trebali pozavideti i naučiti kako se radi "posao"  :too: :to: :aplause:
Ovo je mesto za sLogan ;-)


miki-bgd


shole


Zoran

Čestitam,tako se to radi. Nisam siguran ali mislim da oni šarafi na vezi glavčina - amortizer i kraj balans štange imaju "sitniji" navoj od standardnog Ma . Pišem zato što se drugarima dešavalo subotom da rade ovakve stvari i izgube maticu te odu u gvožđaru i kupe standardnu koja se ne može naviti. U međuvremenu dođe kraj radnog vremena pa nastanu problemi... Za malo veće laike bi napomenuo da se lamela može okrenuti naopako, pa to treba imati na umu. :ziveli:
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

 :aplause:

Ako se ne varam (a mislim da se ne varam), mogao si samo da odsrafis ramena sa pracke, i da odsrafis navrtke sa balans-stangle. Kada namotas pun desni, ima dovoljno prostora da se izvadi leva poluosovina (suprotno za drugu stranu). Glavcina i kraj spone ne moraju da se skidaju.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Zoki, tako je, u pitanju je sitni navoj, i ne samo na amortizerima, vec i navrtke za kugle spone i ramena, zatim zavrtanj koji vezuje rame za sasiju... pogresio sam sto sam piso (M) ... jbga, nema veze...

Hobi, znam da ne moraju ramena da se skidaju sa glavcine i  glavcina sa amortizera, ali ti znas da su moji automobili zasticeni na novo i da je svaki zavrtanj i matica skinuta, podmazana grafitnom mascu....to je uradjeno i na Jugu a i na Loganu, a sada je bila idealna prilika da se sve skine, ocisti i ponovo namaze novom mascu, naravno da sam skidao i ramena sa glavcina da bih obnovio mast u kuglama i proverio stanje manzetni...... Isto tako sam iskoristio priliku i otvorio anlaser, ocistio i podmazao biksna, a i seo je onaj alternator sto sam zimus sredjivao..... ma pusti ja sam pomalo bolesno pedantan...  :c:

Evo i slike Iskrinog alternatora... ovog puta na autu...  :woo-hoo:



Uploaded with ImageShack.us

DarioGTI

Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

Ali nisi skidao rezervoar da isperes od mulja? E, razocarao si me, mislio sam da si pedantniji  :laugh:


:respect: za takav pristup poslu  :dobro:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Veterinar


Jelenko


Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Hvala drugari...  :hat:

Citat: hobbista poslato 28.04.2013. - 20:00
Ali nisi skidao rezervoar da isperes od mulja? E, razocarao si me, mislio sam da si pedantniji  :laugh:


:respect: za takav pristup poslu  :dobro:

Rezervoar je na redu kada se bude radilo na zadnjem trapu...prvom prilikom...  :D

Boka