Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Kakve to sa ugradnjom gasa ima?  Ako troši manje benzina trošiće manje gasa.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

djomla1977

Razmisljam nesto o ugradnji LPG uredjaja. Poslao sam upit na par sajtova i evo par odgovora:
-jedan ovlasceni dacia servis: zvanicno nemaju dozvolu za ugradnju na 0.9tce, ako pak ugrade gubi se garancija i kosta oko 850e (landi renzo)
- ovlasceni landi renzo servis 550e
-ovlasceni stag servis 540e ( uz napomenu da je potrosnja plina veca za 5-15%, da je svaki neparni servis 1500 din, a parni 3000 din rade se na 10000km)

S obzirom da godisnje prelazim oko 10000-11000 km siguran sam da je ugradnja plina ekonomski gledano vrlo diskutabilna. Sta znam misli me gone na tu stranu, jer jos ne mogu da se 'oporavim' od potrosnje sa autoputa za grcku (o cemu sam pisao u posebnoj temi 10l pri konstantnih 130km/h).

Cisto prenosim dobijene informacije, ako nekoga zanima naknadna ugradnja.

kiconix

Kako god okrenes, za isti novac mnogo vise kilometara.
Isplati se u svakom slucaju, za uredjaj ce se verovatno javiti Slavko.
Mislim da ce raditi odlicno i jedan i drugi ovlasceni.

Zoran

Po Dacia katalogu,  za MCV 0.9 tce LPG.
Potrošnja benzina 4.3 ili 5.4 plina.
To je znatno više od ovih 5-10 %.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Mani kataloge.
Cena plina 50% cene benzina.

Veterinar

@Djomla1977

Ne bih gledao to na trenutnom, nego na višegodišnjem nivou, naravno. Posto se sećam tvojih razmišljanja o kupovini Dacije, znam da razmišljaš mnogo i na kraju odlučuješ ispravno. Pretpostavljam da će auto, s obzirom da ne prelaziš veliku kilometražu, u tvojoj kući da bude dugo. Desetak godina još? Daj Bože da uslovi budu da se automobil menja češće, više pišem napamet, posmatrajući rentabilnost...
  U narednih 10 godina preći ćeš 110000 km.
Ugradnja sa atestom koštaće te 700 evra. Neka te košta i 200 evra reatest za deset godina kako bi prodaja bila realna, pa neka imaš i 100 evra troškova usput (npr. par čišćenja ventila na isparivaču...). To je 1000 evra, a imaćeš i (recimo) šest servisa (pet zapravo), pa neka to budu svi za 3000, to je 180 evra. Neka bude 1200 evra ukupni trošak tvoj (nazovimo to investicijom).

Koliko troši benzina Stepway? OK, znam da je posrkao tri rezervoara na godišnjem odmoru, ali ne troši uvek tako. Hajde neka bude prosečna potrošnja oko 7.5 l benzina i računajmo da će trošiti litar više plina u proseku. Ne znam ni kakve su relacije kojima voziš. Zimi 0.9tce sporo dostiže radnu temperaturu. Kako računam sve kao najgoru moguću varijantu, dodaćemo u godišnji prosek, na svakih 100km i jedan litar benzina. Namerno pišem prosek.

Ovo što je Kiconix napisao za odnos cena plina i benzina je tako. Plin je oko 75 dinara / l, a benzin (od) 150 din/l.

7.5 l BMB x 150 dinara = 1125 dinara  (9.7 evra na 100km, 10670 evra tokom 10 godina)
8.5 l TNG x 75 dinara + 1 l BMB x 150 dinara = 788 dinara (6,8 evra na 100km, 7480 evra tokom 10 godina)

Jasno je da je razlika oko 3200 evra u tvoju korist , a kada oduzmemo "investiciju", ostaje ti oko 2000 evra.

2000 evra za deset godina se čini malo. Poenta je uvek ista, što se više voziš, više ti se isplati. Ti se ne voziš puno, pa svejedno, ušteda od 2000 evra bi se mogla protumačiti kao nepune dve godine "gratis vožnje". 2000 evra je učešće za novi Sandero možda. 2000 evra je, u proseku, pet meseci odlaska na posao, najčešće teškog rada i povratka sa posla. Ako ništa drugo, 2000 evra su dva letovanja gratis u Grčkoj (možda i više, možda i ne, zavisno od apetita i afiniteta). Neko će preračunati 2000 evra u vekne hleba, neko u broj kafa u kafani ujutru... Isplati se.


bocca

Da, da, Veterinar pedantan i analitičan kao i uvek. Ja prelazim svake godine malo preko 20000km. Za koji dan ću okrenuti 200000km. Davno sam računao da mi se investicija od 950 eura (ugradnja sa garancijom) u najgorem slučaju, isplati posle 30000km. Do sada mi se odplatio ceo auto (primer u šta još može da se preračuna ušteda).
p.s deklarisana potrošnja benzina za moj motor je 7,6 l. Verujem da nikako ne bi mogao ispod 8 l realno a možda i 8,5 l. (Nikad nisam izmerio). Plin meren puno puta i to u grubo dođe 9 l plina i 1l benzina (gornja granica). Za 200000 km samo mali servisi na 15000 km do 2000 dinara i jedan senzor bio 5000 dinara i na 5 godina zbog države još možda 5000 dinara. (Sve ukupno oko 300 eura). Na današnje cene
8x150=1200
9x75+150=825
Znači 4 dinara za svaki kilometar. Hm, nisam još odplatio ceo auto ali vozim ka tome!
Dobro jutro svima.

djomla1977

@Veterinar
Pa iskreno, ja sam planirao (ako na ovim nasim prostorima i moze nesto da se planira na duze) da promenim masinu po isteku kredita, znaci za 5 godina. Matematika je egzaktna nauka i kroz brojeve uvek prikaze realno stanje. 2000e kao cifra zvuci mnogo cak i na 10 godina. Ako govorimo o mojih 5, dolazimo do 1000e. Ne kazem da je 1000e malo, samo se pitam da li je, pored svega vec navedenog, taj iznos opravdan da se jos i izgubi garancija proizvodjaca? To moje "mnogo" razmisljanje je uvek problematicni faktor pri bilo kojoj odluci. Moja dvojba ce sigurno biti aktuelna jos neko vreme... :)

kiconix

Ti si spominjao ovlascene, zar tu ne spada garancija?

djomla1977

@kiconix

Dobio sam odgovor na upit iz jednog ovlascenog reno/dacia servisa da zvanicno nemaju odobrenje od dacie da naknadno ugradjuju tng u motore 0.9tce. Inace oni mogu da ugrade landi renzo uredjaj (koji se fabricki ugradjivao u verzije sa plinom) ali po ugradnji se gubi garancija na vozilo. Kod njih taj zahvat kosta oko 850e.

dekiv68

Mislim da je, u ovom slučaju, bolja varijanta ovlasceni landi renzo servis 550e

slavko_bgd

Slažem se. Na trenutnom automobilu imam 3-ći Stag u životu i nadam se poslednji.
Prvi Stag ,Q-Box Plus, tada najjači, najskuplji, naj-naj-čudo tehnike sam sebi ugradio na Lagunu2 koju sada vozi Hobista. U startu sam morao da kupim i stavim Landirenzo MED dizne da bi to moglo da radi kako treba, pa me koštao kao svetog Petra kajgana;
Drugi Stag 300-4 sam dobio u miraz na prethodnoj Alfi. Osim potrošnje od 11-14L, davljenja pri ubrzavanju sa kojim-god diznama, ček lampicama i ostalim igrarijama sve je drugo bilo podnošljivo. Onda sam pukao, kupio polovan motorski set Landi Blue sa polovnim MED diznama, ugradio i preporodio se kako sa performansama tako i sa potrošnjom koja nije prelazila 11L u istim uslovima;
Treći Stag4+ sam dobio na ovoj sadašnjoj Alfi u miraz. Ovaj je još i pomoz' Bože. Poslednje štelovanje bilo je sinoć, ne dugo, možda 20-ak km i mislim da sam ga "uter'o u liniju". Uteram mu ga komšinici :)

Šalu na stranu: Stag-ovi su OK uređaji za proste motore sa prostim tehnologijama i širokim marginama greške. Cena im je dobra, "otključani" su, ima delova i ima majstora. Za vozila standarda od Euro5 moja preporuka su uređaji italijanskih proizvođača, od BRC-a preko Zavolija, Tartarinija, Lovata do Landirenza. Skuplji su u startu ali su setovi kvalitetniji, stabilnije rade u dužem vremenskom intervalu i mnogo su precizniji za podešavanje što daje bolje vozne performanse uz manju potrošnju gasa a što je najvažnije smanjuje rizike od oštećenja motora. 

djomla1977

Citat: djomla1977 poslato 11.10.2019. - 10:55
@kiconix

Dobio sam odgovor na upit iz jednog ovlascenog reno/dacia servisa da zvanicno nemaju odobrenje od dacie da naknadno ugradjuju tng u motore 0.9tce. Inace oni mogu da ugrade landi renzo uredjaj (koji se fabricki ugradjivao u verzije sa plinom) ali po ugradnji se gubi garancija na vozilo. Kod njih taj zahvat kosta oko 850e.
evo da se malo dopunim sa novom informacijom:
ovlasceni servis BRC moguca ugradnja 2 uredjaja 450e i 650e. Naravno preporucuju skuplji. Neparni servis 1000 din, parni 5000 din, garancija 2 godine

dekiv68

Na Puntu 1.2 8V 60KS imam BRC ugrađen 2009. ali za 1000e. prešao oko 100k km. Solidan.

Loganovac

Nekako lako redovno skliznemo sa teme...

Da ili ne i zbog čega?

Da, zbog evidentne uštede. Ne ako pretate sa ambicijom za uštedu. Da ako ugrađujete kod krštenog majstora, ne ako patite od gasofobije (vrsta bolesti, bezrazložan samrtnički strah od tempirane bombe u kolima). Da ako imate benzinca koji spaljuje preskupo gorivo, ne ako vam pare ne znače, ako vozite dizlo...  ili jednostavo zainat...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.