Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Što u tvom slučaju znači da je prosečna godišnja čista ušteda oko 500€ sa tvojom prosečnom godišnjom kilometražom od oko 20000km. Ako je cena ugradnje sa atestom danas oko 500€ u proseku znači da je granica isplativosti oko 20000km godišnje. Jel' dobro razmišljam?   

dekiv68

U 0.9TCe LPG za pređenih 22.489km utrošeno 1.406l TNG + 196l BMB

kiconix

Ja se vracam plinu, na mojih 30kkm + isplati se sigurno.
Nekom sa 10kkm sigurno ne.

jasho

Citat: slavko_bgd poslato 04.05.2018. - 18:38
Što u tvom slučaju znači da je prosečna godišnja čista ušteda oko 500€ sa tvojom prosečnom godišnjom kilometražom od oko 20000km. Ako je cena ugradnje sa atestom danas oko 500€ u proseku znači da je granica isplativosti oko 20000km godišnje. Jel' dobro razmišljam?

Sa ovim sadašnjim za*ebancijama oko atesta i sadašnjom cenom TNG u pravu si! Ali ne treba zaboraviti da je cena TNG u nekoliko navrata bila i ispod 0,60 centi, pogotovo što ja dobar deo kilometraže napravim preko BiH, HR i Nemačke, pa kad sam u BiH tad sipam Tng i za 0,40 centi. Konkretno izračunao sam da sam nakon ugradnje vratio uloženih 500 eura nakon nekih 10 meseci vožnje, sve posle toga je plus. Sa uređajem nisam imao nekih problema, dobar majstor, dobro urađen posao, redovno održavanje i teraj... mislim da se i dan danas svima koji prelaze više od 15000 godišnje on isplati da ugrade, e sad za ljude koji voze manje od toga i nemeravaju da nakon par godina menjaju automobil nisam siguran, moj auto ove godine slavi 10 godina, kupljen nov i sve u svemu vrlo sam zadovoljan sa njim, isplatio mi se u svakom smislu, nije imao nekih velikih kvarova, sve više manje fercera, ja zadovoljan  :dobro:

Loganovac

Citat: slavko_bgd poslato 04.05.2018. - 18:38
Što u tvom slučaju znači da je prosečna godišnja čista ušteda oko 500€ sa tvojom prosečnom godišnjom kilometražom od oko 20000km. Ako je cena ugradnje sa atestom danas oko 500€ u proseku znači da je granica isplativosti oko 20000km godišnje. Jel' dobro razmišljam?

Ne! Ovo je, čini mi se, računica koliko treba da pređem kilometara da bih otplatio uređaj i sve prateće troškove, neka bude pomenutih 20.000km (godinu dana), posle toga mi uređaj ostaje džabe a svaka sledeća ušteda je čist ćar.

Ali da trujemo sve redom teme - trujemo...  :palica:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Sve vise benzinaca prelazi na direktno ubrizgavanje goriva, veselje sa jeftinijom voznjom nece biti dugog veka.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 04.05.2018. - 21:09
Ne! Ovo je, čini mi se, računica koliko treba da pređem kilometara da bih otplatio uređaj i sve prateće troškove, neka bude pomenutih 20.000km (godinu dana), posle toga mi uređaj ostaje džabe a svaka sledeća ušteda je čist ćar.

Ali da trujemo sve redom teme - trujemo...  :palica:

Vidi... što nas ne otruje to nas ojača  :njanja: . Nego, misliš da je isplativost ugradnje gasa za vozila kao naša manja od 20000km godišnje? Sigurno da jeste. I neka realna cifra je između 12 - 15.000km. Jasho-va "matematika" je malo drugačija jer je period korišćenja 6 godina a u 5-toj godini ga je zadesio reatest i radovi na usklađivanju sa  kasnijim izmenama pravilnika. Slažem se s tobom da je nakon 20000km pređenih u 1-oj godini otplaćena ugradnja i svi realni budući troškovi u periodu od 6 godina.
Nedavno je bilo tačno 12 meseci od kada je ovaj poslednji automobil kod nas. Za 12 meseci pređno je oko 9400km. Auto troši 11L/100km gasa i neka bi trošio 10L/100km benzina(kupljen je sa već ugrađenim i atestiranim uređajem). Ušteda na gorivu je za 12meseci oko 51600RSD/433€ bez utroška benzina "za potpalu". Kad se i to odbije (cca 60L*1.2€/L) moja ušteda na gorivu je čistih 361€/12meseci ili cca 30€/mesečno.

Zoran

Energetska vrijednost TNG a je 27 MJ /l a benzina 34  MJ/ l. Prosta matematika kaže da bi se dobila ista ogrijevna vrijednost treba vam 26 % više litara plina nego benzina. Isto to vam piše i na Dacia stranici kod distributera.
Izvor za energetske vrijednosti Wikipedija.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ajde postavi link da vidimo koji je to avionski benzin od 34 MJ/L u pitanju, pa onda napiši na kojoj pumpi ga tankujaš, možda je to ključ tvoje male potrošnje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

@Zoran:
Po toj teoriji moj auto koji troši 11L plina bi trebalo da troši 8,14L benzina?!?!
E, da znaš da ću da verujem u to. Baš si mi ulepšao dan.  :D .

Današnja vozila kad im otvoriš vrata kažu "Dobar dan".


Moj auto kad mu priđeš blizu kaže:  "srrrrrrk!" :) .

Zoran

Loganovac,  www.izvorienergije. com
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Zorane, za jedno jesi u pravu: Dačija u svojim katalozima za npr motor 0.9tCe zaista deklariše za cca 26% veću potrošnju gasa od benzina:

https://www.cdn.daciagroup.com/content/dam/Dacia/HR/Brosure/katalogi/katalog_novi_sandero_stepway.pdf , strana 22.

Ovo može biti iz razloga što se pri kalibraciji ubrizgavanja po NEDC-u ide ka nešto bogatijoj smeši na lpg u mernim režimima radi smanjenja NOx-a . CO/CO2 su svakako manji kod LPG-a iz razloga manjeg broja atoma C u molekulima, tako da se uvek lako postižu manje vrednosti CO i CO2 nego na benzin. Prosta hemija. Ono što znam(o) je da niko od nas ne vozi po NEDC-u, da su u praksi vrednosti potrošnje goriva uglavnom veće od deklarisanih i da su prosečne razlike u potrošnji oba goriva uglavnom negde između 10-15%.

Dalje, specifična energija benzina i LPG-a je prema nekim izvorima na netu jednaka i iznosi 46,4MJ/kg . Poenta je u kg, jer je masa ta koja je konstantna bez obzira na zapreminu i temperaturu goriva. I kad se definiše stehiometrijski odnos goriva i vazduha, računa se kao odnos mase jednog i drugoga, ne odnos zapremine. Zapreminski odnos energije (MJ/L, ili energy density) jeste na "štetu" LPG-a jer je na istoj temperaturi/pritisku gas lakši od benzina. Ima ga manje, prosto rečeno.

Pad snage motora i veća potrošnja kad radi na gas je iz dva osnovna razloga: a) nešto niži kompresioni odnos od idealno mogućeg i b) manja gustina punjenja smeše zbog grejanog isparenog tng-a. Za LPG se idealnim kompresionim odnosom smatra 12:1 do 13:1 a motori najčešće imaju oko 10:1.Tu naravno nema pomoći, to je tako. Gustina punjenja cilindara se poboljšava kod uređaja za ubrizgavanje tečne faze LPG-a. Imao sam prilike da probam nekoliko automobila sa tim sistemima - u vožnji zaista nema nikakve razlike ni u jednom režimu. Nedostatak im je cena.

Da li ugraditi gas? Da, ko prelazi puno. Da, ko nije gadljiv na gas. I da, ko neće da proteruje novac kroz auspuh.

  :ziveli:

saša61beograd

Citat: slavko_bgd poslato 06.05.2018. - 16:10
I da, ko neće da proteruje novac kroz auspuh.

  :ziveli:
Taj vozi bickl,osim ako plin nije od juče besplatan.
Smirite euforiju do sledećeg događaja kad će opet biti kukanja i psovanja,što se ciklično ponavlja u ovakvoj državi i ovakvom tržištu.

Loganovac

Kakvu euforiju, ja sam ovde jasno izračunao, uključujući sve moguće troškove, da sam za ovih sto i kusur hiljada kilometara uštedeo jedan auto.
Ovde je Slavko sve rekao i stavio tačku na ovu dilemu.  :to:

Ali moram da konstatujem da me Zoki izgleda zavlači, prvo wikipedia, onda neki izvori energije gde ne možeš da nađeš ono što tražiš...

Zoki, Zoki...  :gun:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Boban

Reko vam čovek u jednom postu,laganica na pedali gasa od 1800-2300 obrtaja  :lazy: