Ugradnja gasa Da ili Ne?

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Fabrički ugrađen uređaj nije čudo tehnike, ima svoje prednosti i svoje nedostatke. Prednosti (mislim uopšteno na sve proizvođače vozila i oba gasa, tng i metan) fabričke ugradnje su u pripremi karoserije, pripremi motora, unificiranim komponentama i optimizovanim karakteristikama vozila i opreme. Nedostatak je ograničeno i skupo održavanje, pogotovo u van-garantnom roku.

Primera radi, Opel Zafira ili Fiat Multipla su za moj pojam savršenstvo za vožnju na metan (kpg), sve do momenta dok uređaji ispravno rade. Nakon toga nastaje pakao (mislim na Srbiju, ne znam kako je "napolju") i to gotovo svakodnevno vidim. Fabrički ugrađen tng uređaj u Punto je takođe savršenstvo, što jes'-jes'!. Košta u startu dvostruko više od "radioničke" ugradnje, komponente sistema su vrhunske, izvedba je fantastična ali.. praksa je pokazala da je u srpskim uslovima eksploatacije taj uređaj jako ranjiv i da je u slučaju kvara kroz ovlašćenu Fiat mrežu praktično nepopravljiv odnosno vrlo skup za popravku.

Dacija, kao što znamo, sa doskorašnja tri benzinska motora u ponudi (K7J, K7M i K4M) nema nikakvih problema nakon ugradnje tng-a na "0" km. Motor 1.2 16V (D4F) je iz opravdanih i logičnih razloga bio zabranjen za naknadnu ugradnju gasa. Dobra stvar je da se nove Dacije sa ovim motorom mogu kupiti i sa fabrički ugrađenim uređajem. Vreme će pokazati da li će u srpskim eksploatacionim uslovima taj uređaj dobro raditi i koliko dugo. Dobro je što je uređaj na novim Dacijama kompatibilan sa "aftermarket" Landirenzo uređajima pa će ih za koju godinu biti moguće po razumnoj ceni održavati. Kao npr što sada radimo sa Puntićima van garancije...

U svakom slučaju, bilo da je Dacia ili Renault u pitanju, nikada ne bih kupio benzinca i vozio ga na benzin jer:
-i vozila i motori su pogodni za prepravku. Dacija fantastično pogodna, Renault "a little bit tricky"...
-garancija na vozilo važi podjednako bez obzira da li je naknadno ugrađen tng uređaj ili je fabrički ugrađen;
-tng je još uvek značajno jeftiniji od benzina i razlika u troškovima goriva još uvek je značajno u korist tng-a.

Ko voli benzinca a ne voli dizel ili tng normalno da će voziti automobil na benzin i to se mora i razumeti i poštovati.
Na kraju krajeva, davno je neko rekao da "merak cijene nema..." .

Loganovac

Pozdravljam sve izrečeno, mada ne mogu da se setim ko od članova Foruma ima benzinca i vozi ga na benzin zbog naročitog užitka u vožnji, koliko znam najveći broj takvih vozi krajnje ekonomično (u smislu minimizacije potrošnje), a ovamo kao pričamo da "uživanje cene nema". Dalje, moj ispisnik saša61beograd kaže da nema živaca za natezanje sa alavom državom i servisima pa vozi na benzin - cenim da se radi o daleko manjoj količini živaca nego da moram da gledam u obrtomer i šaltujem ko robot, da putujem dva sata duže nego kad bih vozio opušteno ali po ograničenjima i to opet za više para. Ako ćemo o živcima, imao sam stvarno jače cimanje i živciranje pri sramotnom reatestiranju uređaja i tu je kraj spiska, deslilo se, ne povratilo se! Uostalom, i ja sam od onih koji prelaze tek nešto više od 10.000 km godišnje i nemam dilemu oko vožnje na gas, sto puta sam rekao da nije u redu posmatrati ugradnju gasnog uređaja kao investiciju - investicija obuhvata kompletnu priču nabavke vozila, sa ili bez opreme, sa ili bez gasnog uređaja. Ima vas nekoliko koji bi trebalo da objasnite opravdanost takve investicije - kupiti auto, voziti par hiljada km godišnje na benzin, kao ne isplati se ugrađivati gas - ma ne isplati se uopšte kupovati auto! U mom slučaju uređaj je isplaćen još pre pet i više godina, nemam nikakve probleme oko toga, a imam veliko zadovoljstvo dopunjavanja goriva za tri crvene (nije malo, ali vidim u Rodi da većina pazar u nivou rezervoara benzina uzima na 180 dana odloženog plaćanja ili na nekoliko čekova pa vi vidite gde ste).
Da se vratim na nervni sistem još jednom - da bih sačuvao živce najbolje bi bilo da dam otkaz, tu ih najviše skenjavam. Toliko.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Sad nešto grubo računam: od 2004 do danas, sa 5 automobila prešli smo preko 300.000km na gas. Mojoj porodici koja prelazi oko 30kkm godišnje gas je "must have"...

saša61beograd

Citat: Loganovac poslato 30.12.2013. - 11:22Dalje, moj ispisnik saša61beograd kaže da nema živaca za natezanje sa alavom državom i servisima pa vozi na benzin - cenim da se radi o daleko manjoj količini živaca nego da moram da gledam u obrtomer i šaltujem ko robot, da putujem dva sata duže nego kad bih vozio opušteno ali po ograničenjima i to opet za više para.
Ne gledam mnogo u obrtomer,a šaltujem po osećaju.I vozim onom brzinom koju smatrem bezbednom.I pod tim uslovima uživam u vožnji,a na kraju ispadne da je i ekonomično.I kad bih vozio na plin,vozio bih istom brzinom.Pa da je gorivo besplatno,opet isto.
Tvoje i moje neslaganje oko vožnje na plin ili na benzin nije u nekim racionalnim i merljivim relacijama;radi se o potpuno subjektivnom neslaganju u shvatanju vožnje i troškova uopšteno.Prema tome sve je ovo jedan veliki off,ali drago mi je da smo popričali,kao i uvek!
Slavko,sa 30.000km godišnje,pa i mnogo manje,nema dileme.Sa oko 12.000km godišnje mogu sebi dozvoliti da se "razbacujem".

drzarkod

Samo jos jedan  :offtopic: Kad sam vozio na tng cepao sam i Vectru i MCV-a. Cepam kad stignem i Dustera. Na plin je ekonomična vožnja samo ako je umerena, kad jurcamo razlika se smanjuje.

Loganovac

 :-)1  Upravo suprotno - ušteda je srazmerna kumulativnoj potrošnji goriva.

Pa ne možeš da porediš jurcanje na plin i cinculiranje na benzin!  :cekicem:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Alo, drugari, kako bre jurcate na plin kad taj plin ništa ne valja za motor?!  :hihi1:


drzarkod

 Nisam ni mislio to da poredim babe i zabe, vec kazem da mi je pri umerenoj voznji na tng MCV trosio 7l bmb ali i 9 l tng a na autoputu 10 l bmb i preko 12 l tng na oko   120  na sat . Znaci voznja na tng svakako ekonimicnija kad jurimo ali ako idemo sporije na bmb razlika se smanjuje.... :ne: Naveo sam to u postu sa potrosnje tng na putu za Grcku kad sam cepao a kum vozio kao penzos na bmb.....znaci verovatno sam se pogresno odrazio s time kad juris vise trosis pa se ekonomija kao razlog zanemaruje. Ovi iz Rodića nisu kupili kavijar na rate

zac

Citat: saša61beograd poslato 30.12.2013. - 12:05
Ne gledam mnogo u obrtomer,a šaltujem po osećaju.I vozim onom brzinom koju smatrem bezbednom.I pod tim uslovima uživam u vožnji,a na kraju ispadne da je i ekonomično.I kad bih vozio na plin,vozio bih istom brzinom.Pa da je gorivo besplatno,opet isto.
Tvoje i moje neslaganje oko vožnje na plin ili na benzin nije u nekim racionalnim i merljivim relacijama;radi se o potpuno subjektivnom neslaganju u shvatanju vožnje i troškova uopšteno.Prema tome sve je ovo jedan veliki off,ali drago mi je da smo popričali,kao i uvek!
Slavko,sa 30.000km godišnje,pa i mnogo manje,nema dileme.Sa oko 12.000km godišnje mogu sebi dozvoliti da se "razbacujem".

Potpuno se slazem sa tobom. :aplause: :respect:  samo bih dodao na gore receno, volim brate da imam i gepek u autu..

Veterinar

#354
Letos smo prešli za nedelju dana blizu 3500 km. Kako bismo imali vremena da nešto i vidimo od željenih destinacija, morali smo voziti normalno. To za mene znači oko 130 km/h na autoputu. 100 km prelazili smo sa (u dinarima) oko 800 dinara. Da smo vozili na BMB, potrošili bismo bar 14000 dinara više za gorivo. Ukoliko uzmemo u obzir cene benzina u Italiji i brzinu kojom smo putovali, verujem da smo realno manje potrošili preko 150 evra. To je još preko 2000 km vožnje na plin "gratis".

  Prve godine auto je prešao oko 10000 km na benzin.
  Druge godine prešao je oko 9000 km.
  Treće godine prešao je oko 17000 na benzin.
  Četvrte godine prešao je 5000 na benzin, a nakon ugradnje TNG uređaja prešao je 21000.

Uštedeli u toku godine nismo ni jedan jedini evro, ali nas je auto po znatno nižoj ceni pređenog kilometra odvezao na mnogo više mesta. Gepek (i pored rezervnog točka u malenom Sanderu) je poslužio dovoljno dobro da se spakuju četiri odrasle osobe za krstarenje evropskim saobraćajnicama. Druga stvar je što sam ja poneo i lubenice i kartone soka, mleka i još sto čuda (u jednom momentu sam pomislio da će moj brat Kićonix da me istuče  :laugh1: ), pa su putnici pozadi dobili jednu torbu kao centralni naslon. Dakle, bilo nam je lakše, lepše i jeftinije. To smatram uživanjem u vožnji. Svi neuroni na broju.  :wave:

Loganovac

Žac se u potpunosti slaže da  "sa oko 12000 km. godišnje mogu sebi dozvoliti da se razbacujem", ili mene to uši varaju???
Pošteno da kažem, znamo se i više puta smo se usput dohvatili raznih tema o finansijskim prilikama, kreditnoj zaduženosti i slično - ne mogu da se otmem utisku da moj imenjak ovde više sam sebe ubeđuje da mu plin u kolima ne treba nego što ima nekih razumnih argumenata. Čitam u poslednjem broju SAT revije da Toyota priprema novi model motora sa gorivnim ćelijama za 2015. godinu i mislim se kako ja to sigurno neću imati para da kupim. Nemam nekih problema sa time, dobar mi je ovaj Logiša i nemam nameru da ga menjam dok god bude u stanju da me dobro služi, ali da li je to razlog da sad počnem po forumima da trubim protiv gorivnih ćelija, da ubeđujem auditorijum kako to zauzima mnogo mesta u gepeku, kako će država naći načina da nas odere ako se upustimo u takvu avanturu i da je bolje da plaćam kilometar 7 dinara nego recimo 4? Realnost je, da ponovim, što jednostavno nisam i neću biti u situaciji da kupim, vozim i održavam auto tog kalibra i stvari hoću da nazivam pravim imenom. A možda bih voleo i novu Mečku koja troši benzina taman koliko i Zokijev Sandero, bar na  papiru. 1200  EUR, koliko je mnoge od nas koštala ugradnja plinskog uređaja, nisu baš svakome nebitna kinta, baš kao što većina zbog ograničenog budžeta bira osnovni model, sa minimumom opreme, kuva se leti u njemu i plaća litar goriva 150 dinara.
Nisam imao nameru da pišem offtopic, smatram da se ovde dugo provlače ovakve stvari i da imaju uticaja na donošenje odluke o ugradnji ili neugradnji plinskog uređaja. Takođe, podsetiću cenjene kolege i sve bivše i buduće moderatore, da samo aktualni moderator teme ima pravo da odluči da li post off ili nije i da u tom smislu komentariše i preduzima određene akcije.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Kao prvo, kopirao sam ceo Sasin post, pa ostalo i to, a inace ne prelazim 12 000 godisnje, vec pola od toga...mozda 7-8 000 kako kad.... a Sasu sam podrzao u predhodne dve trecine posta, prvenstveno  o ekonomicnom stilu voznje i o subjektiuvnom  stavu oko TNG-a...  ti uvek izvuces zakljucak koji samo tebi odgovara..  :gun:

nik

Citat: Veterinar poslato 30.12.2013. - 18:23
Uštedeli u toku godine nismo ni jedan jedini evro, ali nas je auto po znatno nižoj ceni pređenog kilometra odvezao na mnogo više mesta.
Posle 24 strane ove, slobodno ću reći, smarajuće teme u kakvu smo je pretvorili jer se isti argumenti vrte iznova i iznova mislim da je u ovoj rečenici suština.
Kada sam 2003. "prelomio" (argumenti contra su mi bili apsolutno isti kao i što se pominju u ovoj temi, od pouzdanosti do smanjenog gepeka) i ugradio uredjaj u Keca predjena kilometraža mi se popela sa nekih 700 na 1200 km mesečno. Kada sam kupovao Logana nije bilo razmišljanja, TNG uredjaj je bio na prvom mestu od potrebne opreme, zbog čega sam se svesno odrekao recimo, klima-uredjaja (jbg, nije bilo para za sve).
Od 2003. do danas, kao ni Veterinar, nisam uštedeo ni jedan dinar na razlici, ali sam uštedeo vreme koje nisam trošio na prevoženje drugim sredstvima prevoza već sa svojom porodicom, prijateljima, na ovom forumu,... i to smatram najvećim benefitom od uredjaja.

Matematika je jasna, uštedeti novac neće niko, pa ko šta voli, nek izvoli.
:ziveli:

PS
Apropo ekonomičnog stila vožnje, može to i na gas. Na relaciji BG-KV Ibarskom mi potrošnja gasa nije nikad prelazila 6,2 l/100km, a i gepek mi treba jednom godišnje.

Andrix

Ja sam kotrljao Logisu na tng 6 god, i nije mi se isplatio / zato sto sam za 8 god ukupno presao 55000 km, zato sto mi je  posle par hiljada na gasu zaglavila dizna, koja je nova 105 e, servisi po 3/4000 d, atest, zivci. Zato sada Sandero 1.2 kotrljam na benc i pevam.A i tu su novine oko re/atesta, papira o atestu za svaku registraciju, koji se ceka do 30 dana u Ljermontovoj + taksa...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

Tvoj izbor je sto si ugradio BRC koji dere ovce sa cenama i sa servisima. Ja servis placam 1500 din. Ako si vec izabrao da zadrzis garanciju, tu diznu su trebali da ti zamene u garanciji. (Re)atest ide na 5 godina, za to vreme moze da se lepo otplati uredjaj, tvoj izbor je da ti auto stoji na parkingu, za to nije kriv gas. Vadjenje papira za svaku registraciju-prvi put cujem, jedan papir vazi trajno. U svakom slucaju, za tih 55000 km si otplatio uredjaj.

Moze i Vihor da peva ako bude kotrljao Mercedesa na benc, ali mi se cini da ce da peva neku tuzbalicu.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!