Zamena radijatora kabine (malog hladnjaka)

prethodna tema - sledeća tema

nik

Pošto mi je procureo radijator kabine koji sam pre nekog vremena otvarao da bi pročistio zapušene kanale, rešim danas da ga zamenim, pa reko' da postavim uputstvo. Možda nekom i zatreba.

Radijatoru kabine (malom hladnjaku, kako ga neki zovu) pristupa se sa leve strane sklopa za ventilaciju kabine iz prostora kod nogu vozača. Radijator je u sklop uvučen sa te strane kao fioka.

Potreban alat:
Torx šrafciger TX20 i ključ 13 (okasti, viljuškasti ili nasadni)

Da bi se omogućilo "izvlačenje" radijatora iz sklopa ventilacije, prethodno je potrebno ukloniti sa puta donji deo centralnog dela table, koji ga delimično pokriva. Donji deo treba pomeriti za 2-3 cm u prostor kabine i za ovo nije potrebno skidati kompletnu tablu.

Treba odviti sve donje šrafove koji učvršćuju tablu. Dva u uglovima kod vrata, koji se nalaze ispod plastičnih "čepova-poklopaca"...


... i dva na donjim uglovima centralnog dela table.


Sledeće je potrebno skinuti oblogu volana odvijanjem dva šrafa sa donje strane, nakon čega se odvoje gornji i donji deo obloge.


Kada se odvoji obloga, sa gornje strane postaju vidljiva dva šrafa senila instrumenata. Isti ne moraju da se potpuno skinu, dovoljno ih je odviti za 1 cm.


Poslednje oko table je potrebno osloboditi mehanizam upravljanja snopom farova, svlačenjem točka sa osovine i odvrtanjem dva šrafa.


Nakon oslobadjanja table potrebno je donji deo centralne konzole povući za 2-3 cm ka kabini (da vas ne zbuni, na slici je prikaz posle obavljene sledeće aktivnosti).


Sledeće što treba uraditi je skidanje metalne ploče koja pokriva levu stranu sklopa ventilacije odvijanjem dva šrafa u donjem ...


... i dve matice u gornjem delu. Ove matice se najlakše odvijaju provlačenjem ruke proz prostor oko stuba upravljača (na slici je prikazana lokacija slikanjem iz prostora nožnih komandi vozača).


Nakon oslobadjanja ploča se izvuče na dole pored nožnih komandi. Pre izvlačenja, potrebno je osloboditi snopove provodnika električne instalacije iz vodjica na ploči.


Sada je radijator dostupan i prvo što treba uraditi je da se odvije šraf koji fiksira metalne cevi za dovodjenje i odvodjenje rashladne tečnosti iz motora (zelena strelica) i dva šrafa koja drže radijator fiksiran na poziciji (crvene strelice).


Šraf koji fiksira metalne cevi najlakše je odviti šrafcigerom sa produžetkom kroz otvor na centralnoj konzoli table, kada se skine ukrasni poklopac koji drži prekidače.


Nakon toga je portrebno izvući metalne cevi iz radijatora u smeru prikazanom na slici (crvene strelice) i uz oslobađanje od plastičnih jezičaka (zelene strelice, potrebno koristiti obe ruke) izvući radijator iz kućišta povlašenjem u smeru nožnih komandi.


Pre odvajanja metalnih cevi, potrebno je podmetnuti posudu da se ne prospe rashladna tečnost koja ističe iz cevi (oko 300 ml).

Sklapanje izvesti obrnutim redosledom. Pre vraćanja metalnih cevi u ležišta na radijatoru, potrebno je zameniti prstenaste gumene dihtunge koji dodju u kompletu novog radijatora. Ja dihtovanje malo pojačam stavljanjem male količine termootpornog diht silikona u kanale na ležištima cevi na radijatoru.
Nadam se da ne treba da napominjem da se ovo ne izvodi sa zagrejanom rashladnom tečnošću.
:ziveli: 

Jelenko

Ovo i mene sleduje,nasao sam hladnjak po cijeni od 13 eura samo ne znam kakav je kvalitet za te pare..
Slabo ih ima ovde u ponudi,ako nista ne nadjem uzecu taj pa sta Bog da..
Kod mene je problem sto nemam grijanja,ne curi nigdje nista,ali grijanja nema.Ispirano dva puta ali kratkog vijeka trajalo tako da ne gine zamjena..

Bata83

Ja sam kod mene isto to odradio jedino sto nisam otpustao srafove na tabli niti dirao oblogu volana  (jbg nisam citao uputstvo) samo sam izvadio vozacevo sedite.  "Hladnjak" sam izvukao bez problema rastavio i ocistio, grejanje sada ubija jedino nisam vratio spirale nazad u njega posto nisam imao zivaca.