Blizi mi se servis na 90.000 km.
Koliko sam video u servisnoj knjizici, predvidjena je zamena antifriza, ulja za kocnice, pored redovnih servisnih radova (stelovanje ventila, ulje, filter ulja, filteri goriva i vazduha, svecice).
Nigde se ne spominje zamena ulja za servo, pa me zanima, da li se ono menja i na kojoj kilometrazi.
Ne navode u servisnoj... ?!
Moj komsija kamiondzija pre neki dan menjao to ulje na kamionu. Pitah ga jel treba i rece mi da je obavezno i da on menja na kamionu na svakih 15.000 km.
Mozda je na kamionima drugacije predvidjeno :huh:
Mislim da tvoj komsija, ti i ja ne mislimo na isto kad kazemo "servo ulje".
Ulje u menjacu i servu nikad nisam menjao, a i ne pada mi na pamet,jer je ono mnogo kvalitetnije od svih delova sa kojima je u kontaktu.Sve to teram dok ne procuri,a onda se menja pumpa i naravno ulje :hihi1:.ulje u motoru mora cesto da se menja ali ovde to nije slucaj.Ako zelis da produzis vek servo pumpe nikad ne motaj volan u mestu,nego dok je auto u pokretu pa makar 0,1 km na sat :smu:
To vazi za dobrobit letve i kad nemas servo. Ipak nekad mora.....
Cemu li sluzi servo nego da ti olaksa motanje u mestu (olaksa parkiranje).
Da ga navedes u spisku opreme kad prodajes auto.
:to: :Smiley:
Da da, to mu dize cenu.
Ej, ima bre servo :D
Zamena ulja je po preporuci majstora na 90000km ili četiri godine.Po njegovom mišljenju isti je interval zamene kao i za kočiono ulje.
Planiram da uradim zamenu na sledećem redovnom servisu, odnosno na 70000km.
Koliko ulja ide u servo? Hteo bih da ga zamenim. I jel' zna neko gde mogu da nabavim Elf Renaultmatic D2 ulje. Niko ga nema (TTD, Lav auto, AP sport, Torex co). Ima Kompresor, ali samo od 2l (894din/l) :banghead:
@Keka: Hvala, zovem sutra da se raspitam.
Bilo koji krsten Dexron II.
http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/1061.pdf
http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/1192.pdf
http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/1195.pdf
Pozovi Profaco u Beogradu +381 11 213 08 40; 214 67 12; 311 36 82; 213 43 84 ; 311 90 68
http://www.profaco.rs/proizvodi/ulja-za-menjae/renault-matic-d2.html
Na okupljanju u Niskoj banji Kiconix mi je pokazao da mi fali ulje za servo i da treba da dosipam. Sutradan sam otisao do mog majstora i kod njega i kupio 1l ulja po ceni od 700din i na licu mesta dolili oko 100ml.
(http://j.imagehost.org/t/0494/IMG_1682.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0494/IMG_1682)
(http://i.imagehost.org/t/0381/IMG_1683.jpg) (http://i.imagehost.org/view/0381/IMG_1683)
Jesi li utvrdio zbog cega ti nedostaje 100ml ulja?
Peja
Nisam utvrdio a sve sam gledao. Falilo je mozda 50ml ali je majstor nalio malo vise tako da je sad nivo iznad maximuma 1cm. Ako su tacni podeoci na ambalazi dosipano je oko 80 ml. Inace po recima majstora u ceo sistem serva staje oko 700ml. Od sad cu cesce da proveravam nivo, pa cemo videti.
Ljudi isao sam na reglazu trapa skoro i cini mi se da mi je volan po malo tezi sada i kada ga motam u mestu cini mi se kao da zatrese u jednom trunutku*kao da zastuca. Proverim nivo ulja i stoji kod maximuma kada gledam sa strane, medjutim kolega mi otvri posudu i ona crna mala posudica unutra je prazna i on kaze da to ne sme da bude. Zanima me na kraju sto mi mogao onako da stucka i da li da crna posudica mora da se napuni sa uljem ili ne???!!! Odgovor mi treba sto pre, molim vas.
Ta crna posudica je filter-sito . Bitne su oznake "min" i "max" .
Na kamionu (MB L508DG) ulje u servo volanu mijenjam jednom godišnje na otprilike 30000 km i mislim da je to prečesto. Smrt za sve pumpe je kada volan dodje do kraja i počne da cvili. Tada je pritisak u sistemu maximalan i veći od radnog bar duplo.Nkada volan ne vrtim ako vozilo totalno stoji niti je kočnica stisnuta. To nije nikakvo umjeće treba samo malo vježbe i sve je ok.
Zoran
Pozdrav,
Na samoj posudi za ulje serva sa spoljne strane ima oznake min-max.Medjutim nemoguce je utvrditi stvarno visinu ulja u posudi posto je plastika neprozirna.Unutrar posude se vide zarezi kao podeoci, pa me interesuje kako vi kontrolisete ulje u cantri i da li se ti zarezi koriste za merenje.
Ja malo zaljuljam rukom posudicu - onda se vidi nivo ulja. Treba da bude između oznaka, imaju one svoju svrhu.
Ja sam imamo problem sa servom, odnosno negde mi je izcurelo ulje već posle 5000 km. Manifestovalo se tako što je cvilelo kad motam u mestu i sl. I naravno posudaje bio skoro prazna. Opravili su mi za 2 sata u servisu.Nisu mi rekli gde je curilo (crevo ili sud). Uglavnom spada u garanciju.
Miller, malo češće zaviruj ima li fleka ispod auta ili na gumama sa unutrašnje strane. Ovaj put si dobro prošao...
@Loganovac
zaljuljao sam i ja posudicu ali i dalje ništa ne vidim. kada sam otvorio čep video sam da mi onja graničnik (ili šta je već) viri 1 cm iz ulja
počeo je volan da mi škripi kada motam pun
@zoran
sve je to u redu, ali probaj da paralelno parkiraš u gradu bez motanja volana u mestu. nekad i pod kočnicom...
@ljutikrilo: Mislim da tu fali ulja, kod mene se vidi povrsina ulja u toj casici sa filter-mrezicom. Dolij ga! :kava:
Sto se tice:
Citat: ljutikrilo poslato 13.05.2012. - 12:06
sve je to u redu, ali probaj da paralelno parkiraš u gradu bez motanja volana u mestu. nekad i pod kočnicom...
90% vozim po gradu, i nikada mi se nije desilo da moram motati volan u mestu, to jest, uvek pustim da mi auto malko mili. :to:
Nedavno mi je majstor koji mi je radio veliki servis (zaposlen u ovlašćenom servisu) rekao da je njihov standard provere da ulje taman malo pokriva tu filter mrežicu u posudi servo ulja. To je prema njihovoj obuci dovoljan nivo ulja.
To i jeste jedan vid indikatora nivoa ulja. Normalno je da se ne vidi kad je nivo ulja na maksimumu.
Slicna indikacija postoji i u posudi za antifriz ispod cepa.
A koje ulje za servo koristite? I ja mislim da bi moglo kod mene da se malo dosipa, tu se negde vrti oko minimuma.. Ja imam logana 1.6 '05 god..
Elf Renaultmatic D2 http://www.profaco.rs/proizvodi/ulja-za-menjae/renault-matic-d2.html (http://www.profaco.rs/proizvodi/ulja-za-menjae/renault-matic-d2.html)
ili
bilo koje drugo ulje za automatske menjace koje zadovoljava specifikaciju Dexron II
Ako do sada nije mijenjano ulje prvo zamijeni ulje pa prati situaciju.
Koliko staje ulja je potrebno, 750 ml? Najverovatnije cu tako uraditi, bas me interesuje gde je nestalo tih 50ak ml..
@ljutikrilo
Identicna situacija sa nivoom ulja i kod mene, samo sto nista ne skirpi, a na posudi za ulje posmatrano spolja postoji crni trag od nivoa ulja kao i zeleni marker flomaster (MAX)
Promuckao sam, a nivo ulja ne mrda. Otvaranjem posude utvrdio sam da je ulje na dnu sita.
Citat: Loganovac poslato 30.10.2010. - 16:07
Ja malo zaljuljam rukom posudicu - onda se vidi nivo ulja. Treba da bude između oznaka, imaju one svoju svrhu.
Proveri ovu tvrdnju.
Neka ga ovde, kad zatreba.... Pejo. :nami:
Nemoj tako klot, napisi i proceduru.
Procedura kad budem probao na svom autu , uz svoj tutorijal... :D :friends:
Ovaj dečko mi deluje smotano do bola...
Ne bi' ja ovako menjao ulje...bar ne bih sam... :ces:
Uz to, fali i poneko prateće objašnjenje..da li se nakon skidanja creva sa posude volan mota u mestu kako bi se iz sistema izguralo preostalo ulje..a što je možda bio i uzork pada teglice :whistling:
Citat: žac poslato 02.12.2012. - 08:29
Procedura kad budem probao na svom autu , uz svoj tutorijal... :D :friends:
...uzgred, da volan treba motati u mestu sa ugasenim motorom.
Najlakše je prednji kraj dići i onda motanje od kraja do kraja ide glatko a staro ulje sve iscuri...
@ppejic
kod mene je ova posudica izgleda od neprovidne plastike, šta znam
inače majstor mi je rekao da je to škripanje volana od toplote, tj kad mi auto predugo ostane na jakom suncu... u svakom slučaju kupio sam odgovarajuće ulje u profaco i dosuo.
nisam posle imao problema sa škripanjem volana
Škripanje može biti i od lagera u šoljama amortizera.
može biti, ali kako su prestale vrućine nisam imao taj problem... a i trudim se da ne motam previše u mestu
zar nije trebalo skidati crijeva i sa letve da dole iscuri staro ulje? Ajde napravite jedan pošteni tutorijal, vrti mi se u glavi od ovih treskavih snimki iz Rumunjske
Snimio sam pre izvesnog vremena da mi je nivo ulja negde na minimumu, što vidim da je izgleda uobičajena stvar, pa još neću da dižem neku dževu, ali ću prvom prilikom malo da zagledam tamo dole, odozgo se ništa ne vidi. Odem do prodavnice Renault i Dacia delova da kupim ulje, nemaju Renaultmatic nego nude Total. Turim cvikere i pročitam da je u pitanju Dexron II (čak na nemačkom piše da može da se meša sa drugim Dexron II uljima, ako se ne varam), kupim i dolijem malo iznad maksimuma (krenula me karta :c: , ne pada mi na pamet da vadim višak). Videću šta će dalje da se dešava sa nivoom, ovo je prvi put da dolivam, 60.000km. Slike u prilogu.
Citat: PPejic poslato 01.12.2012. - 17:08
Proveri ovu tvrdnju.
Ostao sam Peji dužan sliku na kojoj dokazujem tvrdnju da se nivo ulja vidi spolja, pa sam škljocnuo još jedanput.
:to: Nivo se video spolja i na mom Loganu dci (2006), kao i na Stepwayu 1.6 (2009). Identične su posudice, hidraulični servo uređaji.
Danas sam video kako izgleda situacija kod Stepwaya 1.6 (2012). On ima električni servo, a posuda je smeštena ispod levog fara, na nepristupačnom mestu, tako da se stanje sa strane nikako ne može proveriti.
Verovatno može pomoću ogledalceta i baterijske lampe.
I ja se pridružujem,i meni je nivo pao na pola između min/max,a prve četiri godine nije mrdao sa max.
I ja sam dolio malo davnih dana, od onda ne mrda, a ne znam sta cu sa kanticom od kile ulja :Smiley:
Citat: Veterinar poslato 30.01.2013. - 17:48
.... električni servo, a posuda je smeštena ispod levog fara, na nepristupačnom mestu, tako da se stanje sa strane nikako ne može proveriti.
I ne samo to, nego moraš da imaš tanku a jaku ruku, da bi mogao da odvrneš poklopac.
Ja, od promene serva (kod Martina u Jakovu, pre više od godinu dana), nisam uspeo da ga odvrnem,a živo me zanima nivo!
drustvo, kako bi to u nekoliko koraka trebalo izvesti (zamena ulja servo volana),
ih bin dci
Proveravo sam i ulje pored ostalog sto me muci. Kad izvadim sito i unutar boce posvetlim lampom sa telefona, vidim da je nivo malo ispod oznake MIN. Bio je sumrak pa sam lepo mogao da vidim i ocitam nivo. E sad, verovatno tako pravim gresku, jer kad izvadim sito, nivo ulja opadne. Svakako fali mi oko 1cm ulja do MAX.
Ako je nivo ispod oznake MIN , obično pumpa počima da "reži" zbog pojave mjehurića u ulju. Vidno se osjeti da u jednu stranu ide lakše nego u drugu...Ide lako pa malo zastane pa opet normalno.
dobro, Zoka, a je l zna neko proceduru ispustanja ulja kod nas sto imamo posudu u braniku iza tocka, hvala
Danas sam dosuo malo ulja u servo, negde oko 50 do 100ml. Vidim da pise DEXRON II pa reko to je to, a i nisam ga kupovao nego pozajmio od burazera.
Rok trajanja je 5 godina u ambalaži... To sam viđao na biorazgradivim uljima (lancol)? Šta li je ovde u pitanju?
Pošto mi je nivo stalno na minimumu,rešio sam da kupim ulje i dolijem.Nisam osetio do sad nikakve nedostatke.Prodavac mi je prodao total fluide g3,na njemu je naglašeno gm dexronIII.Da li smem da dosipam ovo ulje,buni me to što je to za automatske menjače(tako piše u deklaraciji)?
Koliko znam na tvom Logani je Dexstron II... nadam se da ta dva ulja mogu da se mesaju u smislu dolivanja-kompatibilnosti.... to sto pise za automatske menjace, nemoj da te zbunjuje, jer isto ulje se koristi za servo pumpe i automatske menjace...
Sam prodavac je rekao da je ovo ulje novije generacije,i da moze da se meša.
Jel ima nekoga da predlozi neko konstruktivno resenje za proveru nivoa kod onih srecnika kojima je posuda nabudzena ispred prednjeg levog tocka?
Planiram mijenjati servo ulje (imam više razloga za to, da ne idem off topic).
Na stranici Motula, za moje auto, preporučuju Multi ATF i Dexron III.
Multi ATF:
- 100% synthetic,
- zadovoljava Elfmatic J6, Renaultmatic D2, Renaultmatic D3 (i neke druge standarde).
Dexron III:
- technosynthese (mješavina sintetičke i mineralne baze)
- ne spominje renault po pitanju standarda.
Koja od ova dva je bolje ili nije bitno? Kako god, ovlašteni uvoznik nema Dexron na stanju, tako da, vjerovatno ne gine Multi ATF, ali dobro je da čujemo mišljenja.
Čime mogu isprati posudu za ulje i filter u posudi? Neki kažu da se može koristiti benzin.
P.S. Vezano za miješanje različitih ulja. Evo šta piše u specifikacijama ove dvije vrste:
Multi ATF: "Can be mixed with similar lubricants."
Dexron III: "MOTUL DEXRON III can be used (and mixed) for applications where "DEXRON", "B DEXRON",
"DEXRON II D", "DEXRON IIE", or "DEXRON III" is required."
Mislim da je bolje ne ispirati nego ispirati benzinom :wave:
Ako sam dobro razumeo, nameravas isprati samo posudu? Ako je tako, moze benzinom ali je skini sa instalacije volana...u suprotnom ce benzin otici tamo gde ne treba. :wave:
@žac
Da, mislio sam izvaditi posudu, pa isprati.
Pa onda slobodno peri bilo cim.... Zoran je verovatno mislio da ne sipas benzin dok je boca na cevovodu do serva...inace ovako nema razloga da je operes benzinom ili cak i nekim deterdzentom...mozes i Axel..i cetka za flase.. :wave:
Ali je dobro osuši pre ugradnje.
:baeh:...I na kraju dezinfekcija u autoklavu..... :dobro:
ma najbolje je da kupiš novu, mada možda bi bilo dobro i nju oprati :Smiley:
Drago mi je da sam vas razveselio, .....
Negdje sam našao, da se neko žalio da mu je filter bio toliko prljav, da je novo ulje jedva prolazilo kroz filter, pa je oprao posudu benzinom.
malo šale nije na odmet
da se ulje za servo toliko zaprlja moralo bi da se vozi par stotina hiljada km, računam da prljavština spolja ne bi
trebala da završi u posudi. pranjem posude nećeš ništa upropastiti, tako da slobodno peri (skinutu sa instalacije)
Zamijenio servo ulje, ali ne sve, jer ne mogu motati volan bez kontakta, pa nisam istjerao svo ulje (izbacio sam oko 5-6 dl starog ulja i nasuo tačno 6dl novog ulja). Vidjeću slijedeće sedmice da izbacim još 4 dl i naspem 4 dl novog.
Ono što me interesuje je da li je normalno da ne mogu motati volan (prednji točkovi su bili podignuti), ako nema kontakta?
Druga stvar, da li sam smio dati kontakt ključem (bez startanja motora) i motati volan lijevo desno, da bih izbacio staro ulje?
Kad izvadis kljus volan se zakljucava. Kad ubacis kljuc, dovoljno je prvi zubac (pre kontakta) da se volan otkljuca, i onda mozes da motas normalno, samo sto ne radi servo. Tj, tako bi trebalo, kako si ti objasnio nisi uspeo.
Znaci, tek kad se auto upali onda se pali i servo, do tada moras da mozes da motas (teze ide ali mozes) . Ako je to ono sto si pitao :wave:
@miki-bgd
:too: hvala
htjedoh jučer nakon 352.000 km i 16 godina da zamijenim ulje u servu. Kaže majstor ne diraj ništa, procurit će ti na dihtunge
Ulje u servu treba mijenjati na oko 100 000 km.
Glavni razlog je što taj sistem nema filter pa opiljci unište pumpu.
Nema tu mnogo opiljaka, odnosno kada krenu opiljci onda je već blizu kraj.
Servo krug nije izložen visokim temperaturama, pa samim tim nema značajnije degradacije ulja.
Mislim da su male šanse da semerinzi procure zbog novog ulja :ne:
Jedna od uloga tog ulja valjda i jeste da te gumene semeringe održava u što boljem stanju. Negde sam pročitao da za osvežavanje starih gumenih delova koriste baš ulje za hidrauliku, tj. premaže gumene delove ovim uljem. Tako da novo ulje može samo da koristi.
Ko ima običaj da drži volan namotan do kraja a pumpa da cvili svakako treba ulje mijenjati.
Ko je vozio auto bez serva, a koji se teško namotava ( 125p, Golf 2, FAP 13...) ima naviku da vozilo uvijek pomalo pomjera dok mota i taj nikada ulje ne treba mijenjati...
Da li mogu da zamenim servo ulje sa elfmatic g3 uljem? logan 2007 godiste je u pitanju
Zasto bi sipao to kad imas ovo:http://www.profaco.rs/proizvodi/ulja-za-menjae/ulja-za-automatske-menjace/renault-matic-d2.html
Nekidan iz znatiželje otvorim bočicu od serva i izvadim onu plastiku s filterom. Na filteru bilo kao nekog crnog mulja, ne puno ali bilo je. Sad razmišljam o ispiranju sistema i zamjeni ulja. Zna netko možda koja količina ulja ide u Sandero 2010. godište. Pretpostavljam oko 1 litre ali ne mogu naći točan podatak
Ide oko 0,75l ulja.
Hvalaa
Ја пре неку годину питах у Рено Сави да ли треба да мењам серво уље, они рекоше да није предвиђено...