Rezerva

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

#15
Citat: krle poslato 14.12.2009. - 13:04
Senzor detonacije bi trebao ovu pojavu da spreči, pod uslovom da je uvezan na plinski ECU. U svakom slučaju ECU za benzin će odraditi posao.


Izvini, nisam najbolje razumeo, možeš li malo da pojasniš?

Pozdrav!

krle

#16
K7   motori imaju  senzor detonacije, koji je ujedno i senzor kliktanja motora. Signal sa senzora ide na ECU kako bi se prekinuo rad motora u slučaju  pojave kliktanja motora, a u normalnim uslovima služi za automatsko podešavanje ugla pretpaljenja. Ako je ovaj senzor prilikom ugradnje plina spojen i na ECU za plin onda bi prilikom pojave  kliktanja trebalo da se odmah motor prebaci na rad sa benzinom (teoretski). Međutim ako ovo i nije urađeno nije problem, prekid rada motora uradiće postojeći ECU.

Izvini što sam bio nerazumljiv, samo sam hteo da potvrdim  da se ništa što je štetno za motor neće desiti u slučaju nestanka plina. Očekivao sam odgovor da li se   senzor detonacije spaja na ECU za plin, odnosno da li je to uopšte moguće uraditi i da li je  to potrebno.

slavko_bgd

Gasni ECU ne koristi signal sa knock-sensora(KS).
Tačno je da benzinski ECU na osnovu signala KS reguliše ugao predpaljenja,tako da motor uvek radi na granici lupanja jer je tada najveći stepen iskorišćenja goriva i motora.Granica detonacije na TNG je nešto šira(treba ranije predpaljenje) tako da taj posao opet odrađuje sprega ECU-KS, pa je kod savremenih motora maksimalno iskorišćenje TNG-a. Samo u ekstremnim slučajevima (kvar) kod sekvencijalnog sistema može doći do detonacije, kada većina benzinskih ECU isključuje problematični cilindar i dijagnostikom obaveštava o grešci (P0300,P0301,....P030x);Inače, ova greška (Random/multiple MISFIRE detected cyl 1,2...8) se javlja i u slučaju mehaničkih kvarova na motoru (pad kompresije, zazor u mehanizmu klip-klipnjača-radilica,itd).

Detonativno sagorevanje u cilindru je nešto sasvim drugo.To je pojava kada ostaci goriva nekontrolisano spontano i burno sagorevaju,odnosno kada je brzina sagorevanja mnogo veća od normalne. Slikovito rečeno, to je pojava kada "oblačići" mešavine eksplodiraju u maloj zapremini(tzv."end-gas effect"), a lokalne temperature mogu biti i do 6500C! Uzroka ove pojave ima više a najčešći je siromašna smeša. Kada se dešava ova pojava, KS ne reaguje jer je cilindar već "odradio" takt paljenja a ove detonacije se javljaju posle toga,kada klip već krene na dole.
Drugim rečima, bilo koji motor koji je radio sa "zavrnutim gorivom,nije vuk'o,аl nije ni trošio", kad mu se skine glava,čelo klipa,kompresiona komora,obod klipa imaju tragove razaranja metala usled visokih temp na maloj površini.U ekstremnim slučajevima gore i izduvni ventili. Video sam više ovakvih slučajeva. Zato se kod starih "slavinaša" preporučuje da se boca ne prazni do kraja i ne vozi na isparenja.
Kod ispravno ugrađenog i podešenog sekvencijalnog plina ova pojava nije moguća i možete trošiti gas  dok ne "zapišti" i ne prebaci na benzin.

Pozdrav!

krle

 :aplause:  Hvala na detaljnim  objašnjenjima.



VeDuS

 :respect: Vala....svaka ti dala !  :dobro:

slavko_bgd

Citat: VeDuS poslato 15.12.2009. - 22:21
:respect: Vala....svaka ti dala !  :dobro:

Hvala Kolega, i tebi takođe!!!