Neki filteri imaju feder koji se lepo vidi u dnu filtera. Malo sam se raspitivao i saznao da je feder deo neke vrste nepovratnog ventila koji sprečava ulje da iscuri nazad u karter dok je naravno motor ugašen. Tako je filter uvek pun ulja i umanjuje koliko-toliko štetnost hladnog starta. Ima neke logike,ali ajd sad...
Da u pravu si ... to je "feder" sa kuglicom koji pravi nepovratni ventil
Navedeni ventil ima više funkcije. Prvu ste objasnili i ona zavisi od načina montiranja filtera na motoru. Ako filter stoji uspravno on je uvek pun sa uljem pa je nepovratni ventil praktično nepotreban.
Druga funcija je da otvori direktan protok ulja u slučaju kada je otežan protok ulja kroz filtar i tada je filter praktično van funkcije. Ovo se može desiti u slučaju velike zaprljanosti filtera ( kod onih koji štede na zameni ulja-filtera ili se koristi ulje lošeg kvaliteta) i zaleđivanja filtera pri ekstremno niskim temperaturam.
Treća funkcija je da onemogući povećanje pritiska ulja preko dozvoljene granice.
Ja bih dodao (koliko znam) da pored toga ventil otvara i direktan protok ulja preko 3000 rpm radi boljeg podmazivanja motora.
Ovo je direktno vezano za Krletovu "drugu funkciju", a da li je baš na 3000 rpm - ko zna...
Slžem se sa Krletom da je ovakav ventil nepotreban ako se filtar nalazi u odgovarajućem položaju. S druge strane, ako se i ne nalazi (recimo stoji ugrađen vertikalno sa otvorom nadole - a koja bi ga budala tako ugradila?) siguran sam da ovaj sklop ventila ne bi mogao da spreči ulje da iscuri jer em na zaptiva 100% plus što zatvara samo centralni kanal (potisni deo) pa bi se ulje ipak slilo kroz izlazni deo filtra - znači, po meni, prva funkcija otpada.
Druga funkcija i treća funkcija su u direktnoj vezi (pritisak će porasti uvek kad god bi protok ulja napravio preveliki pad pritiska na filtru a to je u slučaju bilo zaprljanosti filtra bilo na velikim obrtajima kada pumpa tera toliko veliku količinu ulja da nema šanse da prođe čak i kroz čist uložak filtra bez nedozvoljeno velikog pada pritiska.
Ispada da ovaj sklop ima samo jednu funkciju - da obezbedi dovoljnu količinu ulja za podmazivanje motora u svim režimima i sa bilo kakvim stanjem zaprljanosti uloška filtra, odnosno da ga bajpasuje kad je to neophodno.
Menjajte filtar redovno.
Filter za ulje ima nepovratni ventil koji zatvara povrat ulja kroz ulazne rupe tj. sve rupe oko centralne koja ima navoj.
Zoran
Mladene, komentarisao si da ti je ulje curilo na filteru. Da li je crveni? Znam da boja nema veze, pitam s razlogom.
Najčešći razlog curenja ulja na filteru je ako on nije dobro stegnut (većina filtera koji su pristupačni steže se rukom) ili je gumeni dihtung spao iz ležišta prilikom montaže.
Uzrok može biti i u ložem kvalitetu dihtunga, međutim sa poznatim proizvođačima filtera ovo nikada nije bio problem. Ako su se pojavili filteri iz PRC ne bi me iznenadilo da i u dihtungu može biti problem.
Pitao sam za boju, posto bi to bio treci crveni za koji sam cuo da je procurio. I sam imam takav. Kako sam shvatio, kad je auto topao, sve bi bilo O.K., ali se dihtung deformisao kada se ohladi i tada je dolazilo do curenja.
Ko je proizvođač tog filtera i gde si ga kupio?
Kupio sam u TTD-u. Ne mogu da procitam sta pise na filteru. Meni nije procurio. Kiconixu jeste, a on je isti dan bio upoznat sa jos jednim slucajem. Mislim da je kasnije u istoj prodavnici kupio plavi za zamenu. Da ne pisem umesto njega, sacekacemo do prekosutra, pa nastavljamo.
Kica stigao.
Procureo je, ili bolje receno otpustio :ces:, elem, kad je auto hladan iscuri dosta ulja, kad se zagreje, valjda se gumica naduje od toplote i zadihtuje.
Na moje oci je filter dotegnut prilikom zamene, a ja sam ga odvrnuo sa dva prsta. Odmah sam narucio drugi i krenuo na put, do sada, posle 1500 km, sve ok.
Da li je to onaj crveni sa fotografija koje si svojevremeno postavio?
Ušteda od 200-300 dinara na filter ulja nepoznatog proizviđača mogla je izazvati i veći problem.
Kod Žive ugrađuju Purflux i nisam imao problema.
To je taj.
Ah, pa nisam ni ja do sada, za sve ove godine voznje.
Moram da napomenem da je takav filter vec koriscen, ovo nije prvi put. Uvek je pitanje, ja vise ne verujem nikom u ovoj zemlji, pa nek pise sta hoce na njemu.
Jeste crveni,naručen kod Željkor-a pre par meseci.Sreća moja pa imam maniju zavirivanja pod kola inače bi radio generalnu motora.Filter se toliko otpustio da si mogao da ga vrtiš prstima,a o bari ulja ispod da ne pričam.Inače uvek uzimam MANN filtere i ne znam šta mi bi da uzmem nešto neprovereno.
:shit:
Bar je bilo jeftino :Smiley:
Dobro sam prošao. :bliss: Sad znam zašto majstori u servisu onako manijakalno stežu filter i šraf kartera.Preporučujem svima da vire pod kola da ne bi virili u novčanik.
samo da skrenem pažnju to se događalo i sa UNICO filterima (proizvodnja BIH). konkretno na opel korsi
kada je hladan probije ulje po obodu filtera iako deluje da je pritegnut. kada se ugreje sve ok nigde ne
curi. posle skidanja na oko sve deluje ok niti je gumica oštećena ni prignječena.
To zavirivanje oko i ispod kola je nešto najbolje što može jedan mladi vozač naučiti.
Zoran
Pogledajte filter ulja koji našao na rumunskom sajtu. I onda domaće ne valja :)
http://www.conexdist.ro/index.php?page=produse&special=1&limit=8
Na prethodnoj strani tog sajta je i Fradov filter za gorivo :D
Original filter i kopija.Jutros slikano kod RENO-SAVE.
:offtopic:
Zasto nisu presekli Purflux?
E to već ne znam,eto možeš ti kad skineš stari filter pa da vidimo i uporedimo? Možda nije loša ideja...i mene zanima unutrašnjost. :ces:
Citat: ivan-bgd poslato 11.01.2014. - 12:30
Original filter i kopija.Jutros slikano kod RENO-SAVE.
Pa dobro, ja ne vidim šta je ovde loše :ne:
Filter za Corsu (koji nema metalno kućište) ima isto saće kao i filter sa slike levo. Ne mora talasasto saće da znači bolji filter.
Ima fora i u ,,ventilu,, na dnu filtera.Kod nekih je duži pa začepi dovod ulja u filter i napravi zajebanciju.Ovo mi je upalo u oko pa sam iskoristio da uslikam.
Citat: ivan-bgd poslato 11.01.2014. - 13:33
E to već ne znam,eto možeš ti kad skineš stari filter pa da vidimo i uporedimo? Možda nije loša ideja...i mene zanima unutrašnjost. :ces:
Talasast materijal (veca povrsina na istom prostoru) je zastitni znak Purflux filtera, sto se vidi i na njihovom logo-u. http://www.purflux.com/en/index.html
Sto ce reci da je to purflux sa reno znakom
Na prvom menjanju ulja u sopstvenoj reziji posto sam raskrstio sa hit autom
ustanovio da na filteru pise purflux a ne renault.
Kakvi su ovi FILTRON filteri? http://en.filtron.eu/index.php/cat/view/cars?cb1=&cb2=&cb3=&v1=8009&v2=19607
Navodno Profaco ih drži, pa kad budem išao po ulje da i njih uzmem ako su ok?
Citat: Keka poslato 11.01.2014. - 13:56
Talasast materijal (veca povrsina na istom prostoru) je zastitni znak Purflux filtera, sto se vidi i na njihovom logo-u. http://www.purflux.com/en/index.html
Da li neko zna ko je uvoznik za Srbiju Purflux filtera?
http://www.panter.rs/onama.htm
Da li je neki od ponudjenih filtera ok solucija?
-KNECHT-MAHLE OC467 ----- 500 din.
-BOSCH 0.451.103.336 ---- 500 din
-CHAMPION F136 ---------- 370 din
-SWAG 60927155 ---------- 350 din
Uporedi u Unico katalogu sa LI 750/3
ovi su odgovarajuci, zanima me sto se tice kvaliteta da li su ok. Nemam u blizini da uzmem meca ili purflux filter pa bih uzeo neki od ovih ako su ok
Prvi i treći sam ugrađivao u druge aute i bili su ok...
Ako se ne varam, KNECHT-MAHLE je vrh.
Citat: Rimad poslato 06.02.2015. - 07:23
Ako se ne varam, KNECHT-MAHLE je vrh.
ne varaš se zaista je najbolji koji može da se nadje kod nas, a i šire
ja koristim Mann, nemam pritužbi
Potpisujem za mann,jos ima i upustvo za ugradnju.
@ logan bg:
Zabranjeno je citiranje prethodnog posta u celini
U prodavnici su mi dali Mecafilter ELH4196, ali u Meca catalogu, za moj Logan je preporuka ELH4391. Filteri su isti, jedino im se dužine razlikuju za 2 mm.
E, sad ovaj što su mi dali, Meca preporučuje za Dokker i Lodgy (2012 pa nadalje).
Kada u MANNovom i Unicovom catalogu potražim crossreference za ovaj koji sam dobio, izbaci mi MANN W75/3 i Unico LI 750/3, što jesu odgovarajući filteri za moj Logan.
E, sada, da li mogu koristiti ovaj što su mi dali ili da vraćam?
Da li je bitno (pretpostavljam da jeste, iz nekog razloga) koji se filter uzima, ili je dovoljno "da se samo može navrnuti"?
Izmedju filtera za dizela i benzinca postoji razlika u pritisku na kojem otvara unutrasnji ventil.
Nisam uspeo da pronadjem u cemu je razlika izmedju filtera za benzince.
I ja sam primetio razliku u dužini kod različitih proizvođača(dubini lončeta) što naravno neznači da ne vrše istu funkciju,čak mi se čini da je renoov originalni najkraći od svih(plitak je ko narezak od 150 gr).
Za ove duže imaće te problema kod demontaže, ako neće rukom tj. ako zapekne, pristup ključem je tad otežan, ako možete uvek idite na kraće! :wave:
Ovo vazi za vecinu, ali ne i za moj osnovni model koji nema dodatne opreme pa ima dovoljno prostora. Meni odgovara sto veci (dublji), jer ako zapekne onda imam vecu povrsinu za hvatanje/trenje.
Znači, da navrćem.
Ne zanm za koloko je taj filter vece zapremine od onog manjeg, ali stoji da je uvek bolji onaj koj je po zapremini veci.. Ako odgovara navoj i dubina nepovratnog ventila ne beri brigi...stavljaj i vozi.
Ja sam na svog Sandera stavljao filtere koji su mi onomad ostali od Renoa 5 mislim da su bili LI 958/3, jedno 4 - 5 komada. Svaki put saam skidao štitnik od auspuha jer su bili većeg prečnika.Nisam osjetio nikakve promjene (kasnije gašenje lampice, žmirkanje na leru i sl,...)
Ipak ne bih ja to radio. Ne znam finoću filtra, ne znam maksimalni protok i pad pritiska, ne znam pritisak otvaranja klapne, a nisu isti motori u pitanju :ne:
Ne kažem da ne može, svašta može, ali nije preporučljivo bez gornjih podataka. Moguće da ti motor neće sastaviti milion kilometara zbog toga :whistling:
Sve si u pravu do poslijednjeg slova...
Na Purflux-ovom on line katalogu za Logana 1,4 je propisan LS218,a za Sandera 1,4 je LS932.Zna li neko zašto je tako.
LS932 je duži od LS918 za oko 5mm.
Nema ama bas nikakve razlike u motorima, izduvu, motornom prostoru izmedju Sandera i Logana sa 1.4 motorom...tako da mislim da je to samo bezvezna zavrzlama u kataloskim brojevima.
Yup - koristio LS932 na Loganu 1.6 brez problema... :kava:
Kupio sam originalni reno filter pre jedno godinu dana,koji po karakteristikama i dimenzijama odgovara purflux-u LS 932.
Onda sam provalio da u moje dizlo ide purflux LS 933 i taj sam filter i koristio,a predhodni stavio sa strane i zaboravio na njega.
Pre neki dan zena trazila nesto i iskopa filter.Moje pitanje da li mogu ja to da turim na avto bez nekih posledica.
"Da se ja pitam, ja bih autobus tuda proterao!"
Evo gde sve ide 932. Razlika je u 1cm visine. Moguće je da su različiti filteri u zavisnosti od opreme, pa samim tim i rasporeda pratećih elemenata oko filtera ulja :ne:
Ranije sam negde u cross reference nasao podatak kod drugog proizvodjaca da je razlika u pritisku otvaranja by-pass ventila, ali sad ne mogu da se setim gde sam to video :doh:
To je nevazno.... ko redovno menja ulje, filter, i pod uslovom da je filter ispravan i dovoljno kvalitetan...Baj-pas sluzi kada je filter skroz zaprljan-zacepljen...da motor ne ostane bez cirkulacije ulja a samim tim i bez podmazivanja...
Ok hvala,cu ga turim pa sta bude. :)
Nek se metalni ljubimac obraduje oridjinale filteru.
Pre par godina odustao sam od Purflux filtera,iz nekoliko razloga.Počeo sam da koristim Mann (košta isto kao Purflux).Na prvi (i drugi pogled)deluje vrlo solidno.Jedino što je izazivalo neku sumnju je to što nije Made in Germany,već Made in BA.Ali,ok,Mann-ova fabrika u Tešnju je uredno prezentovana na zvaničnom sajtu Mann-Humela-a i verujem da je kvalitet standardan.Istraživajući sve ovo u dugim zimskim večerima naletim na klip gde se detaljno prikazuju prednosti Mann filtera u odnosu na neke "no name".Zanimljivo je da je prikazan baš filter koji se koristi za Reno-Dačiju,W75/3.Na par kadrova se vidi da je ovaj ugledni primerak upravo Made in BA.
Klip je malo dosadan i razvučen,ali poučan,koga ne mrzi neka pogleda.
https://www.youtube.com/watch?v=rKwmk1RYHpk
Tešanj je grad vrijednih i stručnih ljudi. Oni proizvode svjetski poznate svjećice, uljne pumpe, vodena pumpe, kočione sisteme i filtere.
A ja pljuvao po servisu sto su mi u gar.roku stavljali mannov filter...
Mislim da sam na drugom servisu, malom, za zamenu kupio Mannove filtere, ulja, vazduha i goriva. Već godinu dana kasnije nisam mogao naći Mann već su tu bili Purflux. Sećam se odlično, samo nisam mogao naći sada tu fotografiju, da je na kutijama Mannovih filtera stajala kataloška oznaka i odmah ispod kataloška oznaka Purfluxovog zamenskog filtera. Na kutijama Mannovih filtera su preporučivali Purflux filtere kao zamenske.
Danas sam preko druga koji radi u veleprodaji autodelova, uzeo delove za mali serivis( on je birao proizvodjace filtera) pa me zanima kakva su iskustva sa Champion filterima za ulje, kupio sam ga za svega 189 din, pa me zanima da li je kvalitet u skladu sa cenom ili se dobija nesto vise?
Champion je vrlo "šaren" po pitanju kvaliteta svega,a cena je neverovatna.
Možda je ok,ali ja bih se usudio da stavim samo Purflux,Mann,Mahle i Meca koji koštaju 450-500 din u maloprodaji.
Dobro na cenu je uticalo 30% popusta, ali videcu mozda ipak da uzmem neki od krstenijih proizvodjaca.
Ja bih poslušao Sašin savet, vrlo je verovatno da je cena merilo kvaliteta.
I sam kupujem isključivo Purflux ili Mann filtere ulja. Mala je razlika u ceni.
Lekac, pitaj druga da li ima i koliko reklamacija na tu marku filtera.
Kada sam u Kragujevcu gledao koje filtere da kupim naleteo sam na firmu koja je generalni distributer za Champion, mislim da se zovu AS autodelovi, znam da je firma sa sedištem u Kragujevcu. Čovek koji tu radi mi je rekao da su filteri italijasnki, da nema žalbi kupaca, da ti filteri postoje još iz doba dok je Zastava radila i da su sarađivali i sa njima. Sećam se da su bili izuzetno jeftini, mislim da su filter ulja, vazduha i kabine sveukupno koštali manje od 1.000,00 dinara. Ja sam se odlučio za skuplju varijantu i za Mann filtere, ali na Champion filtere nailazim svuda.
Meni se nešto javlja da je taj Champion Italijanski taman koliko je i Breckner Nemački.
Gledao sam neke ruske forume,pa sam došao na ideju da stavim Purflux ls 932 umesto ls 218 ili mann w75 (koji su "propisani").Kakva su vaša iskustva,ako ikoga uopšte zanimaju ovakvi detalji.
Razlog mog eksperimenta je što je ls 932 veći i ima više filtrirajućeg papira,cena je ista.
Imao sam par puta takav filter i nikakvu razliku nisam primjetio
Hvala!
Sećam se da sam za prvi mali servis van ovlašćenog kupio Mannove filtere za ulje, vazduh i gorivo. Na svakoj kutiji pored kataloškog broja je stajao kataloški broj odgovarajućeg Purflux zamenskog filtera.
Napravio sam presjek starog filtera od ulja. Prijatno sam se iznenadio. Nikakvih naslaga iznutra po kućištu.
:worthless:
Citat: Zoran poslato 19.06.2023. - 06:52Napravio sam presjek starog filtera od ulja. Prijatno sam se iznenadio. Nikakvih naslaga iznutra po kućištu.
Opr'o ga benzin :)
Šalim se. Ispravan motor, kvalitetno ulje i redovna zamena ulja i - nema problema.
Koji filter ulja ide na logan 3 sa plinom ? Gledao sam videa na kome menjaju filter koji je negde klasican a negde kao ulozak pa se preko srafi kapa. Ne bih bas da skidam ^sus pleh^ samo da bih utvrdio.
https://www.sogefifilterdivision.com/catalogues/FO/scripts/cat_fich_filtre.php?zone=FR&catalogue=PFX&lang=GB&ref_filtre=L441 (https://www.sogefifilterdivision.com/catalogues/FO/scripts/cat_fich_filtre.php?zone=FR&catalogue=PFX&lang=GB&ref_filtre=L441)
Renault oznaka: 152095084R
fala