Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

lovac

Teoretski, da: šira guma više opterećuje servo sistem. U praksi ne verujem da ima neke osetne razlike u opterećenju, ako je razlika smo u jednom broju (veličini). Sve to zavisi i od specifičnog trenja guma, to nije isto kod svih tipova, šara, brendova i sl.

Ja leti vozim 195, a zimi 205, pa ne osetim baš nikakvu razliku na volanu! 

Loganovac

Citat: Lazar@ poslato 24.02.2013. - 16:40
...i guma ne voli da slajfuje,posto sam vozio par guma koje vole dosta gasa,tek onda pocinju da grabe

:nono:  Ne biva, utisak te vara. Kad jednom prokliza, gotovo je.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Lazar@

#1307
:Ne kapiram zasto bi auto bio pola santimentra visociji?Guma je sira 10mm a ne visocija,visina je ista(55) a sirina je razlicita 195-205
Loganovac
kad pocne da proklizava gotovo je ili manji gas(da se vrati trakija) ili se zaglavi...sa pojedinim gumama recimo kad naletis na dubok neutabani snijeg,pocne da proklizava dodas gas slajfuje ali se u dalje kreces,sa tigrom kad dodas gas samo jos vise usporavas i zakopavas se dublje sto mozes vidjeti i po sari gume(nije neka,nije agresivna kao na michelin,continental,fuldu)...ali sam ipak odusevlje  kako idu gume...dokle god se vozi oprezno sibaju kao i svake druge... :lux:

Ps sad se sjetih da pitam,imali smo malo snijega u pg,vozio sam daciju i usao sam malo brze u krivinu i auto je proklizao i primijetio sam da  volan nece sam da se vrati u centralnu poziciju...nije neko zestoko proklizavanje ali sam ocekivao da ce se volan sam vratiti...zeznuta je za voznju po klizavom,em proklizava kao luda em kad prokliza sam moram da vracem volan(ne mislim na ydaranje kontre,ali volan umjesto da se ispravi ostane skrenut)

DarioGTI

Citat: Lazar@ poslato 24.02.2013. - 20:00
:Ne kapiram zasto bi auto bio pola santimentra visociji?Guma je sira 10mm a ne visocija,visina je ista(55) a sirina je razlicita 195-205

55% od 195 nije isto kao 55% od 205. Odnosno visina bočnice na 195/55R16 je 107mm dok je na 205/55R16 visina 113mm.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Lazar@

  :to:
ja sam mislio da se to mjeri u milimetrima a ne u % od sirine

nik

Citat: Lazar@ poslato 24.02.2013. - 20:00
Ps sad se sjetih da pitam,imali smo malo snijega u pg,vozio sam daciju i usao sam malo brze u krivinu i auto je proklizao i primijetio sam da  volan nece sam da se vrati u centralnu poziciju..

Odgovor si sam dao
Citat: Lazar@ poslato 24.02.2013. - 16:40
Doduse nisam isao sa Stepway-om jer su na njega ipak polovne Michelinke sa 4mm mesa,

Geometrijom prednjeg trapa je postignuto kod svih automobila da sile koje deluju na točak pri skretanju teže da ga vrate u "centralni" položaj, medjutim, kada nema trakcije (klizavo, loše gume...)  nema ni sile da vrati točak u pravac.

svrle

Novim GY UG8 zimskim pneumaticima, montiranim krajem novembra 2012, presao sam do sada 6000 km (nedostaje jos 10-tak km).

Vozeno je uglavnom po suvom, mokrom i poledici. Onaj sneg iz decembra sam igrom slucaja preskocio, te od snega ovi pneumatici su videli samo ono par dana vlaznog snega, kada ga je bilo i koliko ga je bilo. Stim u vezi, o ponasanju po snegu  i ne mogu da dam neki sud. Ponasanjem pneumatika u voznji u ostalim uslovima sam veoma zadovoljan. Dubina sare je sada 7mm napred i za nijansu malo vise na zadnjim pneumaticima (jedva primetno). U voznji sam ih 'pazio i mazio' ali 1 mm je otisao u zaborav. Da li je to normalno ili ne, ne znam, ali sa ovakvom zimskom kilometrazom, izdrzace 3 a verovatno i 4 sezone sto je po meni sasvim dovoljno.

ppejic

Uporedicu buku koju pravi Winter1 i Sava S3.

Tigar je izmislio tisinu,

Loganovac

Ne viči! Na ovim Fuldama ručni sat je zaglušujuća buka...  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Pretpostavljam da je tako, na zalost nema ih u pogodnoj dimenziji za 14"

hobbista

#1315


Tumacenje

CitatOsiguravajuća drušva neće priznavati štetu u udesima iako vozač nije kriv, ukoliko nema zimske gume na svim točkovima.

Prema tome, dok Zakon ne kaze da moze, ne menjam zimsku obucu.

EDIT: mozda sam malo promasio temu :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

saša61beograd

U reviji Sat u vezi sa ovim piše:"iako su tokom zime na automobilu bile letnje gume,osiguravajuća kuća nema prava da ospori polisu ako je ispunjen neki od sledećih uslova:
-na putu nije bilo snega,leda ili poledice
-udes nije posledica smanjenog kontakta točkova sa podlogom."Citat.
Po izmenama zakona zimske gume su obavezne od 1.11.do 1.4.samo ako na kolovozu ima snega, leda i poledice.Prema tome mogu se skinuti zimske gume,ako ne očekujete još neki sneg u martu.Osiguravajuće kuće idu verovatno na "ako prođe,prođe",i prave se naivni.

Loganovac

Pa i na tarabi piše...

Ali, koliko je udesa gde će se u zapisniku konstatovati da nisu izazvani smanjenim kontaktom točkova sa podlogom? - mesto za muvanje i vaćarenje. Ne verujem da će bilo koji veštak da stane iza toga, pogotovo znajući da je i po propisu još uvek period u kome je obavezna upotreba zimskih pneumatika.
Ne daj Bože da se desi!

Čak me i ove čeličane ne svrbe, vozim zimske dok mora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

alexv011

Postoje ocigledne situacije u kojima uzrok udesa sigurno nisu bile gume odn. nesreca bi se desila u svakom slucaju, sa ili bez zimskih pneumatika. Osiguravajuce kuce to ignorisu i svejedno osporavaju pravo na nadoknadu stete.
U ovom slucaju iz SATa, prof. Vujanic je lepo nesto uocio. Ako je uzrok nesrece neosvetljen i neobelezen autobus na mestu gde vrsta pneumatika na puntu ne pravi razliku, onda bi mogli samo da raspravljamo o visini naknade, kalkulisuci o velicini stete koja bi nastala sa jednom ili drugom vrstom guma. Medjutim Osiguranje je zbog letnjih pneumatika isplatilo stetu autobusu, uzrocniku nesrece, a onda tereti osiguranika cija je krivica diskutabilna da plati kompletnu stetu ? Jos kad uzmemo u obzir da ce "mucenik" iz Punta iduce godine, platiti 5 x vecu premiju obaveznog osiguranja  :woo-hoo: Pri tom je covek imao i KASKO  :banghead: :bonk:

Prosle godine sam uplatio KASKO za auto. Oko cene mozete da se cenjkate. Cak cete od dva agenta iz iste kuce dobiti razlicite ponude, ali oko ugovora nema price. Uzmi il ostavi. I tako je kod svih. A u ugovoru citav spisak situacija u kome osiguranje ne vazi : alkoholisanost (OK) ali i prolazak kroz crveno, prelazak preko pune linije, .... citav niz saobracajnih prekrsaja. Ne vazi ukoliko je steta nastala od NN lica. Udari me neko na parkingu, => nikom nista. Pa cemu onda sluzi osiguranje ? i zasto se onda tako zove.

Gde macke nema, misevi kolo vode ili gde drzave nema osiguranja rade sta hoce.

hobbista

alexv011:
Upravo je to poenta. Može Zakon da ti dozvoli da voziš letnje gume zimi, ali ako osiguranje ima stavku u Ugovoru kojim te obavezuje da imaš zimske gume u navedenom periodu onda je to merodavno. Odnosno, neće te država goniti za nepropisnu opremu na vozilu, ali ti osiguranje neće isplatiti štetu  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D