Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

svrle

Evo i ja danas obukoh novu zimsku obucu. GY UG8. 185/65R15

Narucene preko interneta (5% popusta), a placene i montirane u servisu (Beoguma).
Guma 7115 dinara, ventil i balansiranje 408 dinara. Uz to dobio sam poklon OMV vaucer na 1000 dianara i karticu za jedan besplatan tehnicki pregled (taman za narednu registraciju).

bind

#1171
Citat: ivan-bgd poslato 26.11.2012. - 20:06
Ja winteru kupujem godinama i zadovoljan sam kako cenom tako i performansama a i kvalitetom.Kako god da bilo posle treće sezone su za menjanje koja god da je marka.....a možda i pre.Zavisi od vozača ili vozačice  :D


Zimska guma podrazumeva šaru dubine od najmanje četiri milimetara. Stručnjaci procenjuju da kvalitetna guma može trajati čak šest godina.

Pumpanje guma azotom i zašto ga preporučuju?
Azot se već duži niz godina primenjuje za naduvavanje guma na putničkim automobilima. Njegova primena kod putničkih vozila proistekla je iz dugogodišnje upotrebe u Formuli 1. Prvenstveno zbog čega se počeo primenjivati je gubitak vazduha kroz određeno vreme u pneumatiku (gumi), koji se dešava zbog toga što još uvek nije nađena takva tehnologija koja bi u potpunosti, u dužem roku, sprečila gubitak vazduha kroz gumenu masu.

Prednosti pumpanja guma azotom su mnogostruke:
• prilikom udaranja po rupama mekše ih absorbuje nego običan vazduh, i vožnja samim tim postaje mnogo udobnija
• niža radna temperatura i stabilniji pritisak vazduha, sto cuva gume, ali i smanjuje potrosnju goriva (do 3%)
• bolje podnosi veliku temperaturnu razliku,
• ne oksidiraju felne i čuva ventil
• sprečava truljenje gume jer nema vlage u gumi
• vozilo se brže zaustavlja (pri vožnji od 80 km/h skraćen je zaustavni put za 2-3m)
• guma duže traje i za 30%
• čuva ostale delove (amortizere, lagere itd.).

Inace juce skinute letnje i stavljene, celicne felne i 15 Miselin Alpin 4 ovo ce im biti druga sezona (zamena sve 4 kod Macure Tosin Bunar placeno 600 din).

zac

Aj da kazemo da je sve ovo tacno, ali mi nije jasno kako azot utice na skracenje zaustavnog puta..2-3 m.
I druga stvar, kako "cuva"  lzajeve tockova i amortizere???  :ces:

I nije mi jasno kako u azotu nema vlage...pa moze da bude, zar ne... guma ne truli zbog odsustva kiseonika...valjda, a vlaga moze da zaostane u samoj gumi...

VaskezNS

Citat: lovac poslato 28.11.2012. - 21:14
Zimzelena, je li u tu cenu ulaze i 15 colne felne, ili si ih dodatno platila?

Felne posebno:

CitatNije tajna cetiri felne sa  10% popusta su 22680, bez popusta jedna 6300din ( ranije sam pisala o tome).

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=535.msg108696#msg108696
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

@Bind: odakle ti onaj tekst o azotu u gumama? Neko je tamo nadrobio svašta, opet mrmot uvija čokoladu...

@Zimzelena: u zdravlje da se vozite, super su gume. Međutim, cena je lopovska. Baš gledam, 20.9.2010. sam te gume plaćao 5300 dinara (1EUR=105 din, izlazi 50,5EUR), sadašnjih 7000 dinara je 62 EUR, čak i kad odbiješ balansiranje mnogo je...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bind

Citat: Loganovac poslato 29.11.2012. - 00:02
@Bind: odakle ti onaj tekst o azotu u gumama? Neko je tamo nadrobio svašta, opet mrmot uvija čokoladu...

http://www.beoguma.com/saveti/

zac

Lazu druze, da navuku...jedino je tacno da guma sa unutrasnje strane manje oksidira, posto je rec o inertnom gasu.... sve drugo je sarena laza.   :wave:

alexv011

Citat: bind poslato 28.11.2012. - 22:31

Prednosti pumpanja guma azotom su mnogostruke:
• prilikom udaranja po rupama mekše ih absorbuje nego običan vazduh, i vožnja samim tim postaje mnogo udobnija
• niža radna temperatura i stabilniji pritisak vazduha, sto cuva gume, ali i smanjuje potrosnju goriva (do 3%)
• bolje podnosi veliku temperaturnu razliku,
• ne oksidiraju felne i čuva ventil
• sprečava truljenje gume jer nema vlage u gumi
• vozilo se brže zaustavlja (pri vožnji od 80 km/h skraćen je zaustavni put za 2-3m)
• guma duže traje i za 30%
• čuva ostale delove (amortizere, lagere itd.).

Sve apsolutna glupost osim MOZDA "stabilniji pritisak vazduha".
Od kada vozim zimske i letnje gume, menjam i ventile, prakticno na 6 meseci pa nisam siguran je li to posledica anota ili novih ventila.

zimzelena

#1178
@ lovac Gore navedena cena je za četiri gume 28000dinara i 400din za četiri ventila.
Felne i srafove za njih sam kupila odvojeno.

@loganovac Hvala! Tacno tako, moj muz je Fuldu Kristal pre cetiri godine platio 210 € to je bila cena za cetiri gume sa balansiranjem i ventilima.

ivan-bgd

Znači 500 evrića da se obuju zimske čizme... :bonk:

lovac

Kad već pričamo o zimskim gumama:

Zamena 4 gume i balansiranje kod nas u HN košta 20 evra.
Sad kada je novi zakon o zimskoj opremi na snazi, zamenu guma treba vršiti dva puta godišnje - u novembru i u martu.
To znači da je kućni budžet opterećen sa dodatnih 40 evra na godišnjem nivou!

Vulkanizeri trljaju ruke!

Ljuba82

Ozbiljno razmisljam o kupovini SAVA ADAPTO 205/55 R16 all season guma. Odstupanje je 1.77%, nije idealno, ali bi trebalo da bude ok po tabelama. Verovatno bih prodao maltene nove Continentalke 195/55 R16, jer mi je u ovom trenutku preskupo da imam 2 seta tockova alu 16-cama, a nesto mi zao da skrnavim auto sa celicnim 15-icama. Takodje ne bih menjao samo gume sezonski....jer se ostecuju, krive felne + troskovi montiranja, balansiranja 2X godisnje sl nekoliko godina + cela zezancija oko toga.

Ako imate neku ideju, savet, zamerku zasto to ne bi trebalo da uradim, recite ovih dana (ili cutite zanavek  :too:).

ppejic

Ako vozis traktor, stavi te gume. Zar ne vidis kolike krampone imaju. Bolje stavi GOODYEAR Vector 4Seasons. To vec lici na nesto.

miki-bgd

@Ljuba82
Ako mene pitas, nije strasno 15-ice staviti. Javi na PP da organizujemo mini susret susret sutra, prekosutra, da vidis kako cuce 15ice na stepi  :wave:  :ziveli:

mladja04

#1184
Zamenio i ja!
Kupio sam 4 polovne felne 16", polovne a kao nove, neogrebane, sa sve deklaracijom nalepnicom zalepljenom na felni koja je stojala unutar gume, skinute sa megana ili scenica (odgovaraju po specifikaciji i za Dacia vozila - 6 1/2 Jx 16 H2), placene po 15e sto je povoljno ako uporedim sa cenom od 5500 din.koju su mi trazili u ovlascenom servisu a na njima je bilo i ventila.
Uzeo sam polovne gume sa sarom od oko 7mm, odlicno izgledaju, nadam se ca ce sluziti. S obzirom da sam ih platio 25e po gumi, nije lose, opet ako se uporedi sa novima koje su preko 5-6-7-8000 minimalno! U cenu je uracunato i balansiranje i zamena.
Kako je imalo samo dve polovne gume (Matador) po merama 195x55 r16 dve sam (Pirelli) uzeo 195x60 r16 i njih stavio pozadi. Moze li stetiti nesto kolima ova razlika visine od 1cm prednjeg i zadnjeg trapa? Sa radnikom u radnji sam razmenio misljenja i kazao mi je da nema nikakvih problema, da je to razliak koja nije uocljiva niti moze predstavljati problem.

Srafove takodje nisam nove kupio vec su mi stavili postojece koji su bili na originalnim Alu felnama.

Logicno gledano ne moze nista, ali zelim savet strucanjaka ili ako je neko imao iskustvo sa necim slicnim.

Hvala i pozdrav, Mladen