Tehnike korišćenja i odrzavanja klima uređaja

prethodna tema - sledeća tema

zac

Da, kompresor moze da radi i u rezimu hladjenja i grejanja... sto se tice niskih temperatura, trebalo bi svaki kompresor da ima termo zastitu, tako da i ako je preveliki minus a vi ukljucite kompresor na dugme AC..on se nece ukljuciti ako je to za uredjaj nebezbedno . Tako je bar kod automatskih klima, a verovatno i ova manuelna ima zastitu kompresora.

VaskezNS

Citat: silent poslato 18.11.2013. - 18:05
Ja nisam razumeo, da li se kompresor klime pali i kada se uključi grejanje? Da li klima pritom greje?

Ne. Pali se samo ako "klimu" (kompresor) ti uključiš na taster "AC", a "klima" uvek hladi, nikada ne greje. Uz to, klima isušuje vazduh pa je dobra za brzo odmagljivanje stakala, čak i u hladnijim danima.

Grejanje kabine je nezavisno od hlađenja i njega daje toplota iz sistema hlađenja motora (hlađenje motora nema nikakve veze sa "hlađenjem" od klime).
Ovo je mesto za sLogan ;-)

vujanovgoran

#47
Nisam siguran, ali na prethodnom Loganu 1,5dci 2006god. sam video jedan kabl debljine olovke (ne razumem se u presek  :whistling: ) koji se nalazio kod papuce gasa, ali blize rucici menjaca, tu su i cevi od klime, mislim da je bio crvene boje.U nekim skicama ventilatora i radijatora kabine ovde na forumu, sam video da postoji i elektricni grejac. Sve u svemu, zimi kada su minusi, upalim auto i kada upalim klimu, ne cuje se skljocanje, ali u roku 5-10 sekundi pocne da duva mlako i odledjuje soferku. Mozda ce neko ovo bolje objasniti, ali da deluje, deluje.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Loganovac

Da skratimo priču,  AC klima u našim vozilima ne greje. Štaviše, hladi i dok je uključeno grejanje,  čime zapravo isušujemo vazduh jer se vlaga iz njega kondenzuje na hladnim lamelama isparivača.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Taj princip je valjda na svim..  na Audiju jeste..nema razlike, klima uvek hladi, to jest isusuje vazduh.,..zato i odmagli brzo...nikada nisam ni cuo da neka auto klima ima dodatni grejac za grejanje... mislim da se uvek  koristi toplota motora preko rashladne tecnosti i grejaca kabine.

Loganovac

Citat: žac poslato 18.11.2013. - 18:27
Da, kompresor moze da radi i u rezimu hladjenja i grejanja... sto se tice niskih temperatura, trebalo bi svaki kompresor da ima termo zastitu, tako da i ako je preveliki minus a vi ukljucite kompresor na dugme AC..on se nece ukljuciti ako je to za uredjaj nebezbedno . Tako je bar kod automatskih klima, a verovatno i ova manuelna ima zastitu kompresora.

Posle izjave iz prethodnog posta i ove citirane pitam se šta je pisac hteo da kaže? Posle ovakvih odgovora ljudi još manje znaju nego pre.

Rekao sam da AC klima u našim vozilima ne može da radi u modu grejanja. Grejanje se vrši isključivo zagrejanom tečnošću iz rashladnog sistema motora, dakle motoru se oduzima toplota za zagrevanje kabine, a njemu baš to i treba. iz tog razloga nema grejanja dok se motor ne zagreje. Sve teoretičare koji misle da bi neki elektro grejač mogao da zagreje kabinu molim da objasne odakle će ga napajati, za iole neki efekat bilo bi potrebna snaga jednaka snazi anlasera (svima je poznato koliko se može verglati do uginuća akumulatora). Dalje, za odmagljivanje stakala bez smrzavanja noseva najbolje je uključiti grejanje na maksimum i klimu zajedno - iz sistema će duvati zagrejan ali suv vazduh, prozori se odmagljuju za nekoliko sekundi. Ono što ne valja je činjenica da kondenzovana vlaga ostaje na lamelama isparivača, pa će posle isključivanja klime ponovo pod dejstvom forsiranog toka vazduha ispariti i ponovo donekle zamagliti staklo. Znači, odmereno i sa razumevanjem. Nisam praktikovao da u toku odmagljivanja zatvorim cirkulaciju unutar kabine, verovatno zbog loših iskustava sa tim modom u toku leta (neprijatni mirisi i magljenje stakala posle nekog vremena).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

vujanovgoran

@Loganovac  :jea:
Ovo sam sada potpuno skapirao  :lazy:  Thank you  :aplause: :aplause: :aplause:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

zac

#52
Loganovac. ne razumem sta nije jasno...rekao sam da kompresor moze da radi i ako pustis grejanje i bez grejanja...kakve veze ima ima kompresor da li si ti odvrnuo grejanje ili ne... i posle sam lepo napisao da bi trebalo svaki kompresor da ima termo zastitu, jer je pitanje bilo do koje spoljne temperature je bezbedno paliti kompresor a da se freon (isparivac)  ne zaledi...
i ja lepo napisao da verovatno svaki ima termalnu zastitu od zamrzavanja...i ako je napolju toliko hladno da je nebezbedno ukljucivanje kompresora...mozes pritiskati AC do sutra...elektro kvacilo nece prespojiti kompresor u pogon...ne vidim cime sam ja zbunio citaoce???  :ne:

hobbista

Citat: žac poslato 18.11.2013. - 18:27
Da, kompresor moze da radi i u rezimu hladjenja i grejanja...
Ovo je unelo zabunu - kompresor (kao takav) je samo u rezimu hladjenja. I kada ga pustis uz grejanje sa malog hladnjaka, on je i dalje u rezimu hladjenja  :lazy:

Nisi bio precizan, pa neko moze da pomisli da moze da radi kao kucna (invertorska) klima  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

#54
Mozda sam se lose izrazio, mislio sam da SVI znaju da grejanje ide od motora i da kompresor nema veze, (ON ne zna ) da li ste ukljucili grejanje ili ne...on uvek hladi i nema veze sa klapnom ili ventilom grejanja... u zavisnosti cime je automobil opremljen...kod nas je klapna.  :wave:

Loganovac

Citat: žac poslato 19.11.2013. - 17:21
...kakve veze ima ima kompresor da li si ti odvrnuo grejanje ili ne... i posle sam lepo napisao da bi trebalo svaki kompresor da ima termo zastitu, jer je pitanje bilo do koje spoljne temperature je bezbedno paliti kompresor a da se freon (isparivac)  ne zaledi...

Žac, prijatelju:

1) isparivač se ne nalazi napolju, na spoljnoj temperaturi, nego u kabini vozila.
2) samim tim još kako ima veze da li si odvrnuo grejanje ili ne.

Čak i zimi nema problema pustiti klimu u rad do nekih razumnih minusa, ako se ispoštuju gore date preporuke, odnosno ako se koristi za sušenje stakla. Tada je ono što se u radu hladi (isparivač) u kabini, u struji toplog vazduha, koji uprkos njegovim naporima da ga rashladi i dalje ostaje topao. S druge strane, kondenzator (ono što se zagreva) je napolju na ladovini, njegova temperatura j uvek veća od temperature okoline jer joj predaje energiju. Najveći problem je sami start kompresora na ekstremno niskim temperaturama, tipično ispod -10 stepeni upravo zbog problema sa podmazivanjem kompresora, ne zbog toga što će se freon zamrznuti već zbog problema sa rastvaranjem ulja u rashladnom fluidu.

Hobby, ne mora split klima da bude invertorska da bi i hladila i grejala. Režim rada određuju ventili koji menjaju tok rashladnog fluida. Razlika između "obične" i invertorske klime je ta što standardna klima radi sa kompresorom u ON-OFF režimu, odnosno kompresor se pali kad je potrebno hladiti, a po dostizanju nekog od uslova (dostignuta temperatura ili aktiviran neki od sigurnosnih presostata) on se isključuje. U invertorskim klimama brzina (a time i rashladni kapacitet) kompresora menja se invertorom, baš kao i svakom drugom AC motoru. Na ovaj način upravlja se rashladnim kapacitetom da ne bi dolazilo do nepotrebnih startovanja kompresora - poznato je da kompresori ne vole startovanje, baš kao ni SUS motori.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.


vujanovgoran

@Loganovac
Ovo mi je drugi Logan 1,5dci. Kod prvog je klima radila stisnes dugme ona napravi skljoc i hladi  :lazy: , ali kod Logana II je isto to ali se posle izvesnog vremena (oko par minuta) na svakih 30-tak sekundi cuje nesto kao sigurnosni ventil (slicno kao kod kamiona kocioni sigurnosni ventil, samo tise), To nesto se cuje kod kompresora. Da li moze neko prosvetljenje toga  :ziveli:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

silent

Evo upalih klimu jutros, doduse prozori nisu bili zamagljeni pa nisam mogao da proverim efikasnost odmagljivanja, ali nisam primetio neki pad snage i tromost motora kao npr. leti kad su visoke temperature, a klima ukljucena. Da li je to zato sto nije bila opterecena visokom spoljnom temperaturom ili je klimi svejedno koliko ima stepeni napolju?

Ivan91

Kolko aj kontam pricu, nasi kompresori imaju dva stanja, iskljucen i ukljucen, tako da ako je ukljucen isto utice i leti i zimi