Zdravo drugovi,
pozdrav iz Sarajeva za svu raju...
Moj Sandero 1.4 Laureate je prekjuce napunio mjesec dana :lux:, bog mu dao lijepo zdravlje, i presao je 1400km... Prvi utisci su odlicni :too:. Stvarno sam prezadovoljan, uopste nije bucan (kao sto sam ocekivao citajuci neke testove)... udoban je, nudi dosta prostora... jedino me nerviraju brisaci koji skripe, nema mi druge nego kupovati nove... Znaci, Sandero je za preporuciti - odlicno auto za te pare... Mada, iskreno govoreci - ja jos nisam sreo covjeka koji ce reci da je nezadovoljan kupljenim a pogotovo polovnim autom... Interesantno, uvijek polovnjake iz uvoza (citaj Njemacke) voze neke doktorice i to samo od kuce do posla... Jos nisam cuo da je neko kupio auto od mesara... :bonk:
Da ne duzim previse, pitam se koji benzin da koristim - i BMB 95 i 98 su dozvoljeni... Ali, vjerovatno je jedan od ova dva ipak bolji - a koji je bolji - recite mi vi!
Unaprijed hvala,
dobronamjerni
Probaj i jedan i drugi pa sam proceni.
Ja tipujem na 98.
S obzirom na postojeću kontrolu kvalliteta u BiH teško je reći da li ono što sipamo ima naznačeni broj oktana, mnogo zavisi od mjesta gdje kupuješ. Ja lično vozim na 95 jer je malo jeftiniji iako to ne znači da sam nešto i uštedio, 98-ica bi po logici trebala davati veću snagu.
Po kojoj logici? :ces:
Drugovi,
Upravo sam upoznao covjeka koji vozi isti Sandero 1.4 kao ja vec godinu dana i iskljucivo sipa bezolovni benzin 98 - kaze da je znacajno bolji od 95 (bolje vuce, startniji je, i ne znam sta sve...) - i kao dokaz prstom obrise sa izlazne cijevi auspuha fini sivo-bijeli ''film''. Ja tu radnju ponovim kod mene (sipao sam bezolovni 95) i prst mi je bio skoro crn. Mislim da me je ubijedio da predjem na bezolovni 98 :aplause:
A sto se tice kvaliteta goriva - u Sarajevu ima nekoliko pumpi gdje sipa pola grada, tako da je to gorivo zaista solidnog kvaliteta
Razvuci ga par stotina kilometara auto putem i biće i kod tebe belo.
A čovek neka ga pali par puta dnevno i vozika gradom po desetak minuta, pa onda uporedite...
Sipam stalno 95 zadovoljan sam i nikada nisam čuo kliktanje koje se može čuti kada je motor vreo na malo obrtaja pod većim opterećenjem.
Zoran
Keka u pravu si to je više mit.
postoje motori koji su pravljeni da rade na 92 / 95 oktana.
dacia motori su pravljeni da rade na 95 / 98 oktana.
istina je da gorivo nema pravu oktansku vrednost koju bi trebao da ima (znam da u Srbiji BMB 95 gorivo realnih ima 86 - 93 oktana)
Inace vas je izbor koje ce te gorivo sipati...dal ono jeftinije i slabije ili bolje a skuplje
:banghead:
Aman ljudi, zapamtite jednom za uvek da oktanska vrednost (otpornost na detonacije) nema veze sa snagom (energetskom vrednosti) goriva!
I da je fora uglavnom u stepenu kompresije dotičnog motora, jer se kompresijom podiže temperatura smeše toliko da kod goriva nedovoljne oktanske vrednosti dolazi do samozapaljivanja u toku sabijanja, znači pre nego što svećica baci varnicu. Ovo ima veoma nepovoljan uticaj na motor jer takt sagorevanja počinje ranije, još za vreme sabijanja, dok se klip još uvek kreće "nagore", prema GMT, i sve vreme dok klip ne pređe GMT teži da zaustavi obrtanje radilice umesto da ga potpomaže. Znači, problem je ako je gorivo manje oktanske vrednosti od deklarisane za dati motor.
Ovo u teoriji je 100% tacno ali sa nasim gorivom prica je nazalost tuzna i otuzna.... :bullshit:
Da skratim pricu, sipaj bezolovni :laugh:
BMB95
Da li je neko sipao onaj novi bezolovni - euro premijum bmb (ima ga na nekim nis-ovim pumpama)? Ima li neke razlike u ponasanju motora/potrosnji?
Sipao ja, cini mi se da manje trosi, ali ne vozim dovoljno na benzin da bih doneo konacan i pouzdan sud.
Videcu koliko je otporan na stajanje u rezervoaru.
Jedina razlika koju sam primetio je da pri tocenju nema onaj karakteristican miris koji ima BMB95 kao i da ujutro vise ne smrdi sumpor-vodonik iz auspuha.
Da, to mu je izgleda i zvanicno jedna od glavnih karakteristika, manji sadrzaj sumpora (i ostalih necistoca). Pretpostavljam da bi makar to moglo da opravda njegovo koriscenje tj. nesto vecu cenu (litar na nis-u je oko 127 din.) Jos ako je i potrosnja manja :too:
Euro premijum bmb sam sipao na AP kada sam isao na GO u HR pre granice. Dosuo sam 10L cisto da dopunim rezervoar pre nego udjem u HR tako da neznam sta da kazem o njemu a ovde kod nas u SP ga nema a ako bude sipati cu pun pacu znati...
Ja sam ga koristio, za potrosnju nisam siguran da je manja ali ventili mi sa njim ne zvece.
Izvinite na offtopicu, ali kakav je to benzin kad se sumpor čuje i zveckaju ventili? Ja sipam euro 95 (bezolovni) i ne zveckaju mi ventili iako je auto (zastava) namijenjeno za 98 oktana, a auspuh klasično smrdi.
Speedo, ne zezaj, to je Srpski benzin.
Ja sam sipao euro 95 na EKO pumpi, nisam neshto bash mnogo primetio razliku, ali cu sad da odem do NIS-ove pumpe, prvi put posle 10 godina da sipam taj famuozni benzin shto se posle njega ne oseca onaj smrad jaja iz auspuha...
...valjda cu onda moci da idem u rikverc sa otvorenim prozorima :Smiley:
Citat: Keka poslato 08.09.2010. - 05:31
Speedo, ne zezaj, to je Srpski benzin.
Ne zezam, ali zar je stvarno tako loš.
Nedavno su kod nas uveli benzin iz Brodske rafinerije (bezolovni 95) koji kako kažu ima povišenu količinu sumpora, ali je i jeftiniji 10 feninga. Naravno da njega sipam i auto se za sada ne buni, premda se osjeti lijepa promjena sa provjerenim bmb 98 benzinom.
Ako je tolika razlika u ceni i kvalitetu, onda ne razumem zasto ne sipas 98 :ne:
Na našim (srpskim) pumpama kvalitet benzina varira od sipanja do sipanje. Ja se kao nešto malo nerviram što je 1.4 motor trom, ali sam poslednji put sipao na OMV standardni BMB95 (koji i inače sipam) i auto ideo oooosetno bolje, kao da sam dobio par konja pod haubom. Na pola rezervoara, koliko sam do sada potrošio, vidi se i da nešto manje troši. Jedva čekam ukudanje monopola, valjda će onda da dođe do nas i neko kvalitetnije gorivo.
Citat: Keka poslato 09.09.2010. - 14:33
Ako je tolika razlika u ceni i kvalitetu, onda ne razumem zasto ne sipas 98 :ne:
98 ipak ima na manjem broju pumpi i skuplja je 15-18 feninga otprilike od cijene po kojoj sipam 95 iz Broda, a 95 iz uvoza je skuplji 10 feninga od brodskog.
Ne tražim neke brzinske performanse od auta, meni je sasvim dovoljno da ide i ovako kako sada ide.
Sa novim autom (tj. Dacijom) naravno da ne dolazi u obzir brodski benzin.
Sve zavisi ko je proizvodjač i da li benzin odgovara specifikacijama. Nema uopšte potrebe sipati 98 umjesto 95. Treba znati da se radi samo o otpornosti na detonaciju (samozapaljenje) a ne o "jačem" gorivu, prema tome snaga oba benzina (ako odgovaraju specifikaciji) je ista. Euro benzin ili premum ili... samo je gorivo sa niskim udjelom sumpora, negdje ima i oznaku BS 95, što bi značilo bez sumpora.
Pitanje za Gendera. Kažeš da ti ventili sada "ne zveče". Vjerovatno si ranije sipao veoma loše gorivo, ali me interesira da li si vozio na plin kada si imao probleme sa ventilima, jer sam vidio oznaku LPG?
Pre 3 dana napokon istrosio ceo rezervoar (ostalo 5 litara) i sa nestrpljenjem otisao da sipam bezolovni na NIS-u. Dosao do kuce i parkirao i tada sam se setio da pomirisem izduvne gasove iz auspuha. EXTRA, kao kada sam ga kupio, izduvni gasovi su imali miris vodene pare. Nisam verovao da na NIS-ovoj pumpi ima takav benzin sa manje sumpora, jer posle OMV-a i EKO-a iz auspuha mi je smrdela kanalizacija i pokvarena jaja....kao da sam drzao 50 jaja pod haubom 3 meseca.
Sada napokon mogu da idem u rikverc i da ostavim otvorene prozore i da se ne gusim sa smradom :too:
NIS ima od mene +1 za kvalitet
Cini mi se da je i OMV poceo da toci ovaj euro bmb, ima ga na njihovoj pumpi u Jurija Gagarina.
Jeste, vec sam ga sipao kada sam isao u Grcku...mada nisam mirisao auspuh, ali mislim da je isto smrdelo kao i sa ovim obicnim, samo je malo cistiji....i samo skuplji za 10 dinara :rtfm: .
Nase gorivo ...koje dobijamo ...Premium BMB95 ...je gorivo od 95 oktana...jel.
Drugar koji mi radi u rafineriji pa dovozi nama gorivo na istakanje po nekad (kazem po nekad jer mi imamo nase cisterne)
mi je pokazao pravu vrednost oktana koje ima nas BMB95. Ima prelnih 92 Oktana.
Ovo novo gorivo,kako ce ga zvati EuroPremium BMB je gorivo od 98 Oktana.
Jos ne znam njegovu pravu vrednost u oktanima ali sumnjam da je stvarnih 98.
Dacia motori su pravljeni da torse gorivo BMB od 95 ili 98 Oktana. Nista iznad..nista ispod.
Zato se za nase gorivo kaze da je lose. Nema 95 oktana kako bi trebao da ima vec ima 92. Naravno...od desetak tocenja nece mu biti nista..ali ucestalo tocenje..loseg goriva...vremenom dovodi i do raznih problema..kao sto znate i sami.Tu pomazu oni aditivi...ali...ovo je ipak Srbija :)
Moj moze da pije i 92 oktana, pise na nalepnici na poklopcu gde je cep za tocenje. Proveri sta pise kod tebe, nisam siguran da su pravljeni samo za 95 i 98.
Euro BMB ima isto 95 oktana (na papiru).
:aplause:
Sve piše, samo treba pročitati.
Citat: Keka poslato 18.09.2010. - 17:48
Moj moze da pije i 92 oktana, pise na nalepnici na poklopcu gde je cep za tocenje. Proveri sta pise kod tebe, nisam siguran da su pravljeni samo za 95 i 98.
Znam da na starijim tj. prvim mmodelima dacie logan pise 92 / 95 .
Na novijim Logan i Sandero vozilima,motori su pravljeni od 95 do 98 oktana.
CitatEuro BMB ima isto 95 oktana (na papiru).
E vidis.,..i ja sam isto pitao jednog coveka ...zasto na Mol pumpi (cini mi se da sam za tu pumpu pitao )
zasto njima pise da je ovo novo gorivo od 95 oktana.
On je odgovorio u fazonu... ma kakav 95 ... lazu ljude dok im ne dodje pravo gorivo ...
Inace ...novo gorivo koje treba doci mora da ima od 98 Oktana. Ja mislim da oni jos nisu ni pokrenuli isporuku novog goriva :S
Mada i ja sam video da ga neke pumpe imaju...
bas cu ih otom potom proveriti o cemu se radi ...pa cu vam detaljno javiti sta sam saznao
Sipao juce evro bezolovni 95 na OMV pumpi na Cukarickoj padini i imam utisak da se auto manje cuje, jednostavo je tisi. Potrosnju jos nisam merio.
Niko od mojih jos ne zna sta je u stvari taj Euro BMB 95 ...jer kao sto gore napisah....novo gorivo treba da bude od 98 oktana.
Jedan misli da je to u stvari Super bez olova.
Posto je Super ( Premium MB 95 ) od sastava sadrzi olovo,
jedan misli da je olovo izbaceno pa da stavljaju nesto drugo na mestu olova sto bi zamenilo olovo.
Znaci nesto novijeg standarda.
Licno...nismo sigurni u tu teoriju. Dok zvanicno ne dodje pravo gorivo ( Euro Premium BMB 98 [ u Hrvatskoj se zove EuroSuper 98] )
mozda bi bilo najbolje da i dalje tocite standardni Belozlovni.
Naravno..kad nisam siguran ni u sta...ne mogu vam ni reci sta je najbolje.
Kad i ako saznam vise...javljam vam.
Parametri kvaliteta goriva
Bezolovni motorni benzin EVRO PREMIJUM BMB 95 u potpunosti odgovara kvalitetu Bezolovnog motornog benzina sa istraživačkim oktanskim brojem od najmanje 95 oktana, koji se prodaje na tržištu Evropske Unije. Kvalitet ovog goriva zadovoljava sve parametre iz važećeg evropskog standarda EN 228 : 2008 Automotive fuels – Unleaded petroleum.
U odnosu na Bezolovni motorni benzin premijum BMB 95 ovo gorivo ima:
• znatno manji sadržaj sumpora (najviše 10 mg/kg),
• smanjeni sadržaj olova (najviše 5 mg/l),
• manji sadržaj olefina (najviše 18 %(V/V)),
• aromata (najviše 35 %(V/V)) i
• benzena (najviše 1%(V/V)).
Namena goriva
Bezolovni motorni benzin EVRO PREMIJUM BMB 95 je namenjen:
• za pogon benzinskih motora u vozilima koja imaju najmodernije uređaje za obradu izduvnih gasova, a za koje proizvođač vozila propisuje upotrebu bezolovnog motornog benzina sa istraživačkim oktanskim brojem 95 oktana ili niže
• u slučajevima kada proizvođač automobila zahteva upotrebu bezolovnog motornog benzina BMB 95, čiji je kvalitet definisan evropskim standardom EN 228 : 2008 Automotive fuels – Unleaded petroleum
• može se koristiti i za sve ostale automobile koji zahtevaju bezolovni motorni benzin sa istraživačkim oktanskim brojem IOB od 95 oktana.
Zadovoljenje evropskog emisionog standarda EVRO 5
Evropski emisioni standardi definišu granične vrednosti za izduvne emisije za nova vozila koja se prodaju u zemljama EU.
Odstupanje od idealnog sagorevanja goriva u motoru vozila dovodi do stvaranja štetne emisije prvenstveno: ugljen monoksida (CO), ugljovodonika (CH), azotovih oksida (NOx) i čestica (PM).
Napredak u dizajnu motora i uvođenje novih tehnologija za kontrolu emisije štetnih gasova, jedino uz korišćenje Bezolovnog motornog benzina Evro premijum BMB 95 omogućava potpunu efikasnost uređaja za obradu izduvnih gasova i ispunjenje zahteva emisionog standarda Euro 5 za putnička vozila.
Pozitivan uticaj goriva na zaštitu životne sredine
Upotreba Bezolovnog motornog benzina Evro premijum BMB 95 povoljno utiče na smanjenje štetnih izduvnih emisija motornih vozila, a samim tim i na smanjenje zagađenja vazduha i emisija gasova staklene bašte nastalih sagorevanjem goriva.
Upotreba Bezolovnog motornog benzina EVRO PREMIJUM BMB 95 doprinosi zaštiti životne sredine i zdravlja ljudi.
Pozitivan uticaj goriva na vozilo
Upotreba Bezolovnog motornog benzina Evro premijum BMB 95 osigurava efikasan i siguran rad motora, racionalnu potrošnju goriva, kao i potpuno očuvanje funkcije, trajnosti i efilasnosti uređaja za obradu izduvnih gasova savremenih motornih vozila.
Izvor:
http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?p=286933&sid=25b5d0bbc800b5fa10f9cfb97031f0da#p286933
Prelazim na evro premijum 95! Sipao sam i jedan i drugi i činimi se da sa evro premijumom radi tiše i bolje vuče (subjektivna ocena, priznajem). Uostalom od Nove godine će izbor biti veći, a razlika u ceni manja.
Ne bih da mnogo mudrujem ali : manji oktanski broj goriva ipak utiče na snagu motora !!! Savremeni motori (a takvi su valjda i u našim Dacijama) imaju senzor kliktanja ventila i automatski pomeraju ugao predpaljenja; nema kliktanje ali je snaga nešto manja. Zato evro premijum od sada.
Krenula i prodaja benzina od 98 oktana.
http://www.motorblog.rs/ostalo/servis-info/na-pumpama-kvalitetnije-gorivo-iz-uvoza/
Mi to imamo odavno - marketing...
Pisao sam da sam ga probao u Grčkoj pretprošlog leta - skoro litar veća potrošnja!
Logično - kao bolje ide,bolje stiskaš,bolje troši...
Bar da je to, nego ista vožnja, 120 autoputem pa opet...
Moj moze da pije i 92 oktana, pise na nalepnici na poklopcu gde je cep za tocenje. Može i 95 oktana.
Euro BMB ima isto 95 oktana , ali ima i onaj od 98 oktana , dali sme i on da se sipa iako nije naznačeno?
Višak oktana neće oštetiti motor samo novčanik jer je skuplji.
Meni se cini da kod mene na nalepnici poklopca rezervoara pise da moze da se koristi (bezolovni) benzin od 95 i 98 oktana.
Sta bi ste preporucili za stepway 1.6, 95 ili 98-icu?
Gde je na Novom Beogradu ta Eko pumpa sto ima bezolovni od 98 oktana?
Neću da ti kažem....ćelavi! :Smiley:
@Keka
Trebalo bi da ga ima na Eko pumpi u Tosinom bunaru, preko puta IMT-a. U svakom slucaju, drugi link vodi na njihovu stranicu gde je naveden broj telefona, pa mozes i da proveris.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Belgrade,+City+of+Belgrade,+Central+Serbia,+Serbia&ll=44.813004,20.388989&spn=0.001926,0.006866&t=h&z=18
http://www.ekoserbia.com/gs.aspx?name=sr_sr_Beograd_6.gs.jpg&lan=1
Edit: Sad sam pronasao i ovo:
http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?p=389162#p389162
Nasao sam, uz malo muke, posto se vodi kao Tosin Bunar bb. Zabaceno je. Sipao za 2500 din na prazan rezervoar sa upaljenom rezervom.
Subjektivni osecaj-bolje povlaci i sa manjih obrtaja. Uzbrdo pored Vojne Akademije, u drugoj, po vlaznom kolovozu, pocinje da se otima :bliss:
Izgleda da si smetnuo sa uma da sve vreme voziš na TNG... :hihi:
Dobro bre...jesam blesav ali nisam bas toliko blesav da ne iskljucim TNG.
Citat: Keka poslato 09.02.2011. - 22:18
pocinje da se otima :bliss:
E, to bih voleo da osetim jednom...
Jel sipao Neko do sad Maxx Motion 95 ili 100. na OMV pumpama? Kakve su performanse?
Ja sam jednom sipao maxx motion 100, koji provereno dolazi iz Austrije i cini mi se da auto bolje ide i vuce ali potrosnja je otprilike ista. Za 20 din vise bi trebalo da mi trosi litar manje sto bas i nije tako, sada testiram Ekov 95, pa javljam. Inace sam sipao i Ekov 98 i isto kao i OMV/ov.Neki drugari se kunu u OMV 95, pa je to sledece na testu....
Ja sam pre par meseci sipao maxx motion i činjenica je da auto malo bolje vuče, malo je startniji. Ali nije to baš nešto mnogo bolje. Kod tog koriva je poenta i u aditivima koji bi trebalo sveukupno da doprinesu mirnijem i kvalitetnijem radu motora bla, bla... Tada je cena bila samo 2-3 dinara veća od evropremium 95. Ako je cena mnogo veća onda se baš i ne isplati.
Ja sam par puta napunio rezervoar sa Super 100 (98 oktana) i ide kao zmaj u odnosu na 95-icu. Lepše se čuje motor i ima veću snagu, odnosno ubrzanje. Poslednji put sam napunio sa maxx motion 95 da budem siguran da mi se nije učinilo. :) Sad više ne znam šta da sipam pošto mi se nikuda ne žuri, pa bih izabrao jeftiniju varijantu, a nisam siguran s kojim bih trošio manje para po kilometru.
Edit: super 100 me prosto izaziva da legnem na gas iako nema realne potrebe za tolikom brzinom.
Sto se tice ekove 95, nije mi se nesto pokazala, od cepa do cepa, sa predjenih preko 300 km po gradu potrosnja preko 9 l/100, sto je enormno. Sledece sipanje OMV a 95, neki se kunu u nju pa i to da probam...
Nisam jos sracunao, od prvog cu, ali poslednje sipanje na Jugo-petrolu (poslusao savet kolega) , izgleda da mi je potrosnja enormno mala.... :woo-hoo:
Misliš na NIS-u? Taj se pravi u super modernoj rafineriji po evropskim standardima.Zatim,verovatno je uvek svež ako ga kupuješ na nekoj pumpi sa velikim prometom.I pri tom je Made in Srbija.Onda mora da je dobar!Meni jeste.
Da NIS...kupujem na Zmaj 1. ...ovo je prvi put posle 5-6 godina...dobro se pokazao.
A ovi ostali kupuju u Turskoj bajat benzin pa ga dovlace u Srbiju?
Sve je to iz iste rafinerije.
U svakom slucaju, taj novi Europski benzin mi mnogo brze izvetri nego onaj stari sumporni.
Da li je neko probao novo gorivo od 98 oktana iz Nis-a?
http://www.nispetrol.rs/sr-lat/goriva
Na nase makine neces dobiti/osetiti nista....na novcanik mozda i bude neki manji udar.
Elem, prvo pogledaj sta ti pise na poklopcu rezervoara, da li uopste tvoj hardver podrzava taj softver.
Da, na nalepnici poklopca rezervoara je navedeno da se moze koristiti 95 ili 98.
Onda se otvori i probaj, ali u strogo kontrolisanim uslovima, da bi zakljucak bio relevantan u odnosu na BMB95 :D
Sipao sam za potpalu Maxx motion 98 ili kako se vec zove, izvetrio je za 3 nedelje.
U gradu ista potrošnja, na otvorenom malo manja, auto malo živahniji. Nevredi tolike razlike u ceni....
to ti je sexy gluma isti benzin placas skupije ili marketinski trik bar kod nas je tako kad nema zastita potrosaca i stroge kontrole..
Da se vratimo da osnove-da li je to isti benzin ili nije?
U sustini osnova je ista, samo ima malo vise aditiva koji povecava oktansku vrednost.
, što je dobro za... :ces:
Sipao sam ponovo 98-icu do vrha i vozio sam nas 5-oro (~ 450 kg) i ne može da se poredi sa gorivom od 95 oktana. Ubrzava sasvim normalno dok u istim uslovima sa 95-icom kao da vozim pretovaren kamion.
Nevredi tolike razlike u ceni....rekoh. A kada sam u Beču sipao Shellovu 100tku e to je vec razlika...
Citat: Keka poslato 10.12.2013. - 21:50
Da se vratimo da osnove-da li je to isti benzin ili nije?
U sustini osnova je ista, samo ima malo vise aditiva koji povecava oktansku vrednost.
100% je ovako.A to što nekome bolje auto ide sa 98 ili 100 oktana, imam dve teorije.Prvo,u pitanju je subjektivan osećaj bez realnog pokrića.
Drugo,kad sam devedesetih u Juga sipao razna s-anja od benzina motor je ludeo od kliktanja ventila.Tada sam,onako po osećaju,okretanjem razvodnika menjao,smanjivao ugao pretpaljenja i došao bih da neke vrednosti kad je kliktanja bilo mnogo manje,ali je motor bio tromiji.Moguće je da kompjuter na našim Dačijama sa senzorom kliktanja po malo smanjuje predpaljenje kod većeg opterećenja sa ovim 95 benzinom pa motor slabije vuče.Kod 98 toga nema pa je motor zaista živahniji.
Znači da su benzini isti,a više oktana (aditiva) menja na bolje rad motora (???).
za tih deset posto koliko je skuplji neće smanjiti potrošnju za deset posto, eventualno za 5.
letos probao u sloveniji 100 oktana, smanjio potrošnju sa 7,5 na otvorenom na 7.1 (po bordu)
u okruženju je razlika u ceni oko pet posto, valjda će i ovde pasti na toliko
Podržavam! :to:
Ipak nije lud Loganovac kad kaže da je bolje napuniti gume azotom, više se uštedi... :hihi:
Ako smanji potrošnju za 5%, to je super, e sada da li je to isplativo, to je drugo pitanje. Kako ko voli!!!
Ja sam skoro mesec dana (u avgustu) sipao Evo 95 na Mol pumpi i nisam primetio nikakvu razliku u odnosu na NIS-ov Evro Premium 95...
Mislim da je to isto gorivo, samo razlicite reklame :laugh:
Shell V-max od 100 oktana koje u prilici neka proba. Dosta kosta ali je razlika ogromna/
Sipao sam danas NIS-ov 98. Košta 164,90 din/l. 95 je 149,9.
Testiranje in progress :)
off: Potrošnja po gradu mi se inače kreće oko 7,5l. Zadnji put sam sipao Q-max 95 na Petrolu i ode potrošnja na 8,8 (doduše, čista gradska zimska vožnja.)
Odlicna potrosnja. :to:
I ja sam probao sa 98 , ovo NISovo, reko da probam pošto i onako firma plaća. Apsolutno ništa nisam osetio osim da sam za iste pare sipao manje goriva (95 bi sipao) prešao 550 Kilometara jedva, znači 100 manje od inače punog sa 95com, odprilike. Što bi se reklo Jedan probo pa se us..o. A u sloveniji sam video da imaju taj od 100 i mislio sam da probam, međutim nisam bio siguran dal bi to bilo dobro za motor jer piše na čepu 95, 98 a neverujem da je slovencima to ko nama 100 =93, ili ovaj 98 = 95,2 :-)1
Ja sam bogami primetio razliku otkad koristim 98. Motor radi mirnije, pogotovu kad je hladan. Potrosnju jos nisam merio :)
slovenci imaju ok gorivo, al rumuni su najbolji... tocim redovno i kod nas i u ove dve zemlje i to je utisak na duze staze
Ecto 95 na Luk Oilu odličan ili Euro premium 95 aditivirani na Eko pumpi (Tošin bunar Beograd)
sipao par puta ecto nisam primetio nikakvo poboljšanje, doduše vozi se uglavnom na gas
Ali zato ono što sam primetio jeste kad su ukunili običan 95 i uveli evro 95. Ogromna razlika i na sluh i na snagu. Ne čuje se ni jedna mikro detonacija iz ventila sa evro 95. Hvala bogu da su ukinuli onaj običan.
Bilo koje benz je dobar, jer od pouzdanog izvora sa saznao da je sav benz u Srbiji iz Panceva, samo sto ga EKO aditivira sa 1l aditiva na 2000 l benz. Covek nije znao da mi kaze vrstu aditiva jer ga dobija od njih i mesa u cisterni pre istakanja.
Niste se najbolje razumeli....98 iz rafinerije izlazi kao 98....ovo aditiviranje rade sve pumpe, ali time ne povecavaju oktansku vrednost.
I 95 i 98 izlaze kao klassika iz Panceva a po neka pumpa dodaje svoj aditiv, ocu reci da je sav benz isti, zanemarujuci aditive...
95 i 98 nije i ne moze biti isti.
Dodavanjem aditiva 95 ne postaje 98.
Dodavanjem aditiva 95 postaje Ecto 95 (Lukoil)/ Maxx motion 95 (OMV)/ Evo95 (Mol)/ Formula plus 95 (Eko)...
Ama mislio sam da obe vrste goriva /95 i 98/ izlaze iz Panceva, a neke pumpe mu dodaju aditive, u sustini sa istog mesta se sve pumpe snabdevaju benzinom, osim 100/ka koju OMV uvozi.
Eko sipa aditiv basf u evropremijum 95, a Lukoil uvozi benzin ecto iz svoje rafinerije iz Rumunije. Obe vrste benzina su dobrog kvaliteta. Ja sam pre sipao na Nisu običan bezolovni 95 pošto vozim na gas pa su se pojavili problemi pri radu na benzin, benzinske dizne su počele da prave probleme, čim sam prešao prvo na Eko evro premium 95 aditivirani a kasnije i na ecto problemi sa diznama su stvarno nestali, motor radi mirno.
Nemo' se ljutite, ali ja ih probah skoro sve i neku znacajnu razliku ne primetih.
jbg, takav sam utisak stek'o. :c:
To je zbog toga što ti je auto ispravan. :cool:
Deluje ok ovaj BASF aditiv na eko/u, a koliko koristi koce ga znati, sto je gore napisano moj auto ide isto na svako gorivo, samo sto mi je 98 vise trosio...
Da li smem da sipam gorivo koje (navodno) ima 100 oktana, obzirom da na poklopcu rezervoara piše 95 i 98 ?
Jednostavno, radi testa, da isprobam potrošnju i ponašanje vozila.
Video sam da OMV to prodaje, ali su ga čudno nazvali ?? MAXX MOTION SUPER 100 - EVRO PREMIJUM BMB 98
Možda je u pitanju zakonska odredba o obeležavanju goriva kod nas, negde sam to davno pročitao, da valjda zakon ne poznaje gorivo od 100 i više oktana?
Više oktana ne šteti motoru samo novčaniku, jer je skuplji.
Danas gledoh na diskaveriju emisija 5.brzina, radili uporedjivanje performansi auta u odnosu na gorivo. Test auto neki golf od oko 240 ks, merili snagu na valjcima, koristili najjeftiniji 95 benz koji su nasli i kao najbolji shell v power od 98 oktana / razlika u izmerenim snagama manje od 5 ks. Zakljucak = zanemarljivo, pa izvolte bacajte pare na skuplje gorivo ....
Da ponovimo po ko zna koji put: oktanski broj nije merilo energetske vrednosti, vec otpornosti na detonaciju.
Samo kazem sta su ljudi merili i premeravali, sto bi iko onda kupovao vise od klassic 95, koji je najjeftiniji....??
Sada Eko koristi Totalove aditive za evro premijum 95 economy, benzin odličan.
Odakle vam samo te informacije? :ces:
(Da ne bude ono: medicinska sestra od strica moje komšike ima ortaka čiji burazer radi na Eko pumpi...)
Samo kucaš na pretraživaču "eco economy gorivo".
:hall:
I ja sipam najcesce na Eku, najbliza mi je pumpa, i ide auto. Rekao bih da je bolji /95/ od OMV ovog. A ranije sam pisao o aditivima na Eku, sto mi rece covek iz Knez petrola koji za njih prevoze gorivo, da u cisternu kada stigne na pumpu dodaju aditiv, i to oko 2.5 l na celu cisternu, mada ne znam kako to sada prolazi sa markerima...
Posto mi se ubajatio benzin po ovim vrucinama, pa je duze verglao i anemicno palio, potrosio sam postojeci benzin i dosuo BMB98 za 2500 din, u okviru neke akcije. Jos mi drhti ruka, novcanik se grci, to je pun rezervoar TNG.
Posle sam na benzin presao nekih stotinjak km, malo ga przio na autoputu, u sustini nisam primetio nikakvu razliku u odnosu na 95 i TNG, jedino sto je svez, pa sad pali normalno.
Biti ce da je jedina razlika na papiru, tu mislim i na papirne pare...
Eh, kad bi motor znao da prica,....... znali bi razliku! :ces:
Je l' probao neko da koristi G-Drive 100 benzin koji se prodaje na Gazprom benzinskim stanicama?
Ili je to samo re-brendirana NIS-ova 98-ica ?
Ja sam sipao, oko 70 l.
Realno cini mi se da je bolji od 98 sto su imali.
Al da je papren, jeste.
Motor 1.4 MPI ne pruza to zadovoljstvo da se moze osetiti razljika izmedju 95 i 98-ce! Pre ce se osetiti razlika izmedju dobrog i losijeg benzina iste kategorije! :write:
Stiglo mi je u NS 40 litara benzina iz Srpske po ceni 100din/litar.
Kad isprobam, javljam utiske.
Benzin iz Srpske je meni trošio nešto manje nego iz Srb ( na Loganu 1.4 ) ali je dosta opet lošiji od Austrijskog i bar 1 lit.vise troši. Prednost benzina iz Srpske je ako se živi u pograničnom delu i isključivo sipas pun rezervoar i na tank od 50 l uštediš nekih 10 e.
Vidim da je NIS polako izbacio BMB 98 sa skoro svih pumpi. Zamenio ga je G-Drive 100 (oktana).
Je l' neko probao ? :)
Sipam od kad se pojavio. Cini mi se da je ostriji na gasu i mislim da malo manje trosi. I od drugih ljudi koji ga koriste sam cuo da im je bolji od 98-ce.
Odlično, hvala ti.
Znači probam ga, sledeće sipanje :to:
Razlika u ceni ?
Mislim da je 100 oktana skuplji 2-3din od 98-ice.
Ili oko 8-9 din. od 95-ice, čini mi se.
9 din...nije malo. U ovonedeljnom SATu kratak opis proizvodnje /i razlika/ goriva...Mozda i ima znacajnih razlika 95-100/adit/
Ako motor troši pola litra manje na 100km, isplati se ta razlika u ceni u bukvalnom smislu. Odnosno, dobiju se bolje performanse, ako je zaista tako, a isti je utrošak novca.
Ako je potrošnja ista, a vozač prelazi desetak hiljada kilometara godišnje, trošak je veći pedesetak evra godišnje ako se koristi gorivo od 100 oktana. :ne:
Pa ga sad sravni...
Jel NIS-ov gdrive 100 zaista ima 100 oktana ili je tu ista prica kao sa maxx motionom 100?
...ili bi trebalo da ima 100 oktana ali zapravo to nije slucaj kod nas :ces:
A ko ovde moze da ti kaze tacnu informaciju?
Mozemo samo da se nadamo da to sto napisu zaista i jeste.
:cry:
U svakom slucaju nista ne znaci, jer ni jedan od motora u ponudi nije konstruisan da radi na 100 oktana.
Mislim da je čisto bacanje para sipanje bilo kojeg benzina osim standardnog BMB95. Nisam sigurna ali mi se čini da na nalepnici u prostoru tj. na vratancima rezervoara goriva piše da se koristi benzin 92-95 oktana
95-98
Mislim da smo n puta raspravljali o tome i da nije tako jednostavno kao što dekiv68 napisa. Prijavljene su značajne razlike u potrošnji sa različitim vrstama benzina, i pri tome ne mislim samo na oktanski broj. Oni koji voze samo na benzin možda bi trebalo da se rukovode kriterijumom din/km. Ja koristim benzin samo za potpalu i kupujem najskuplji jer samo sa njim i posle par meseci motor pali na pola ključa (EKO Racing 98). Nisam, doduše, probao OMV-ov, iako neko vreme kupujem gas isključivo kod njih.
Imate test fifth gear-a, ako se dobro secam, kada probaju razlicite vrste benzina, mere snagu na dyno masini, i mere potrosnju, dolaze do zakljucka da razlike ima tek na nekom 2.0 turbo motoru, od 250+ ks, a na atmosfercima da nema nikakvih benefita
Slazem se, u kantu je sve jedno sta sipas! :ne:
A vredi li sipati one aditivirane 95-ice? Verujem da stave 5 litara aditiva na celu cisternu :D
Citat: silent poslato 21.12.2017. - 18:17
A vredi li sipati one aditivirane 95-ice? Verujem da stave 5 litara aditiva na celu cisternu :D
rekao bih vrlo malo stavljaju aditiva. Bio sam prisutan jednom i vozac cisterne mi objasnio, mesaju aditiv u samoj cisterni neposredno pre istakanja u rezervoar pumpe, u pitanju su kolicine ne vise od litre na cisternu-sleper, da ne bi poremetili markere, ali i to, kao, deluje...
Meni je od samih oktana i aditiva bitnije kakav je benzin sam po sebi (oktani i aditivi nisu jedino merilo kvaliteta goriva).Standardni 95 je uglavnom iz Pančeva,ovi drugi su uglavnom uvozni.Pa ako neko sumnja u NIS-ovu tehnologiju može da proba nešto uvozno.Ako ima razlike,one su u nekoliko procenata gore-dole.Da bi se utvrdila razlika u potrošnji (performansama) treba baš uporno koristiti jednu određenu vrstu benzina,voditi tačnu evidenciju i tako mesecima.Šta god da se utvrdi neće biti spektakularno.
Citat: saša61beograd poslato 22.12.2017. - 11:00
Da bi se utvrdila razlika u potrošnji (performansama) treba baš uporno koristiti jednu određenu vrstu benzina,voditi tačnu evidenciju i tako mesecima.
Hehe, kad bi oni zadržali isti kvalitet mesecima...
Nažalost,tako je.
Подижем тему из мртвих :)
Годинама сипам Нис-ов Г драјв 100 бензин, и пре месец дана одлучим да сипам 95 (исто Нис-ов), реко' хајде да видим да ли ће можда да ми угаси чек енџин лампицу (није), помислио сам да се 100 ређе сипа због цене, па се можда и убајати на пумпама...
Куку, наопако, ја нисам могао да препознам ауто :ljut: Звечи мотор од детонација, кликће на свакој дужој узбрдици на око 2500 обртаја, не реагује на додавање гаса, само још јаче кликће...
Потрошим тај 95 и сипам нових 47 литара 100, и ауто поново као стари, лети узбрдо, прима гас, нема да звецне.
Да ли је могуће да је толика разлика у квалитету и карактеристикама горива? Или је можда мој ауто неисправан, а 100 само пегла грешке... :ces:
Razlika svakako postoji između benzina. Ja sam u zadnjih pola godine znao nasuti nekada 98 ili 100 oktanski benzin. Malo bolji odziv na gas (žustriji) pri manjim obrtajima (od 1500 do 2500) i možda malo manja potrošnja. Sipao sam benzin sa više oktana jer je bio jeftiniji, a cijene su šarale, pa kako kada... Moj auto radi normalno i na benzin od 95 oktana.
Pisao je i Keka nedavno, a i ja se sa tim slažem (iz ličnog iskustva), benzin sada baš brzo ostari. Imam osjećaj da sve preko mjesec dana u spremniku od auta počinje da bude sporno po tom pitanju.
Pošto sam pročitao i tvoju poruku u drugoj temi (o problemu sa paljenjem ček endžin lampice i upitnom katalizatoru) mišljenja sam da se problem tu krije. Stavio bih nov ili polovan katalizator, ali onaj koji je propisan za naše 1.4 motore, poništio greške i onda probao.
Citat: silent poslato 25.08.2022. - 09:26
Подижем тему из мртвих :)
Куку, наопако, ја нисам могао да препознам ауто :ljut: Звечи мотор од детонација, кликће на свакој дужој узбрдици на око 2500 обртаја, не реагује на додавање гаса, само још јаче кликће...
.
"Еј ђетићу, какав ти је тај бензин, ваља ли што? "
" Еј соколе, тај ти је набољи на васцијели свијет, нема бољи. Угасиш мотор и возиш још 3-4 километра! "
:Smiley:
Ja sam isto probao 100-tku, ali mi se cinilo da vise trosi auto. Bilo je i nekih skoro epizoda Sat-a, pa pogledajte, nema razlike, osim cene, samo kod jacih kola mozda neki konj se dobije vise
Nema razlike u vožnji između 95 i 100.Ali pod uslovom da 95 zaista ima 95 oktana.Nisam u to ubeđen.Sipam onaj od 100 već godinama,a svaki put kad sam probao 95,pokajao sam se.Ovaj od 100 oktana mi omogućuje da vozim ekonomično,na niskim obrtajima i u visokom stepenu prenosa,bez ikakakvih neželjenih zvukova i efekata.Nisam radio direktno poređenje,ali mogiće je da je ovaj skuplji zapravo isplativiji od onog od 95.
Moguće je da ima motora koji podnose i ovaj od 95,ali mom motoru smeta.Moguće je i da ima vozača koji ne čuju i ne osećaju kada je gorivo lošije.Stvar izbora i shvatanja toga šta je isplativije.
Tačno tako, stvar izbora. Koristim isključivo 95icu i nikada do sada nisam osetio da slabije vuče ili "klikću" ventili. Zašto? Stvar je tehnike vožnje. Ne davim motor
niskim obrtajima u visokom stepenu prenosa. Vozim u nekom optimumu 2500-3500 obrtaja, često i više (onako kako situacija nalaže). Auto je i dalje živahan ,
onoliko koliko 75ks dozvoljava i 167000km.
Šta je ulenjen motor najbolje je (nehotično) objasnio Sir Oliver u jednom od svojih postova gde kaže da auto ne može da prepozma kako dobro ide nakon ture
do mora i nazad sa prikolicom. Pa naravno, izduvala se makina i prodisala te sad piči k'o oluja.
Moje je mišljenje da možete sipati i kerozin u rezervoar ali ulenjen auto neće da poleti. :Smiley:
Da rezimiramo: vožnja sa optimalnim obrtajima u odgovajućoj brzini i nema potrebe sipati bilo šta drugo osim 95ice.
Upravo. Današnji haos, ušao u Beograd sa 3.7 potrošnjom kod Skode, relaciju Cukarica-Karaburma prešao za nepun sat (haos u vidu petka) i vožnju završio sa 4.4 potrošnjom. Ne mogu da zamislim nizu potrošnju, a obična 95-ica je samo i uvek u pitanju. Nije Sandero, ali poenta je tu. Tako je kod mene. :ne: