Antifriz

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

ja sam isto primetio da mi u odnosu kad je hladan i vruc motor, antifriz osciluje, ali sve i okviru min/max, i mislim da je to ok
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

 Do nekuh 5 mm je ok(vruć - hladan). Ako je više od toga ima zraka u sistem...
Sam svoj gazda - vazda.

mik

Pozdrav svima.
U servisu su mi rekli da u Sandera (1.2 benzinac) ide antifriz G12 (zuckasto-zelene boje). Kad sam danas otisao u prodavnicu auto opreme, pokazali su mi "Total"-ov antifriz G12 koji je crvenkaste boje. Prodavac mi je rekao da su svi G12 antifrizi crvene boje. Pokazao mi je "Valeo Protectiv 100", koji nije G12 ali je isto zuckasto-zelene boje kao i onaj koji je fabricki sipan u Sanderu. Dali smeju da se mesaju antifrizi razlicitih proizvodjaca ?
Uzeo bih 1l antifriza, da imam u kolima samo kad idem na duzi put (za nedaj boze) - inace cu ga menjati samo kad idem na servis.
Koji antifriz da uzmem - pomoc/help.
Pozdrav

Raja

Uzmi litar destilovane vode za put i za dolivanje (da bi bio miran). Ne kažeš koliko ti rashladne tečnosti fali u ekspanzionoj posudi, što je bitno.
Lično smatram da nema razloga za brigu, dešavalo se svima nama da usfali malo tečnosti. Prati izvesno vreme nivo, pa ako ne valja, žali nam se.
Sistem otvaraj i dolivaj isključivo na hladan motor.

saša61beograd

O tome da li smeju da se mešaju antifrizi postoje razna mišljenja (verovatno mogu,ja ne bih ako baš ne moram).
Fabrički je Glaceol RX D.Imali su ga u Kompresoru u Bg.Uzmi to za dolivanje,a kad dođe vreme za kompletnu zamenu uzmi Total koji je dosta jeftiniji i ima da se kupi svuda.

mik

Antifriz je na nivou koji je i bio kad je auto kupljen - ne opada mu uopste. Nema nikakvih problema, nego sam to mislio da ponesem iz ciste predostroznosti a i u slucaju da moram da stanem u neki servis, da mi ne uvale neku njihovu "brlju" od antifriza.
Zato me zanima koji antifirz uzeti.
Hvala.

Veterinar

Kao sto rece Raja, ponesi destilovanu vodu.

Inače, danas sam u programu održavanja Stepwaya video da se antifriz menja na 90000 km ili 3 godine. Ranije je (kod Logana) pisalo 4 godine. Vidjao sam kod majstora male hladnjake zapusene delicima ekspanzione posude i antifrize sa velikom količinom taloga. Smatrate li ovo razlogom preporuke za raniju zamenu?

Loganovac

Posude ili antifriza? Dobro si me setio, planirao sam  (a u međuvremenu i zaboravio) da zamenim posudu...  :conf:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Kad kazes 'posudu', misli se na onu belu plasticnu koja se nalazi na vrhu tog sistema, u koju se kroz cep sipa antifriz i dest. voda?

Zasto bi se ta posuda menjala zbog prljavstine? Da li moze nekako da se skine (verovatno moze) pa ispere? Ili ona bude propala (a kako se to vidi) pa se zato stavlja nova?

Veterinar

Mislio sam na antifriz. Posudu ne bi bilo lose preventivno menjati (ali to je vec stvar sopstvene filozofije), jer je dokazano da se posle nekoliko godine pocinju kruniti. Pisano je o tome, Kiconix je imao probleme zbog delica posude u sistemu.

speedo

Citat: speedo poslato 06.07.2011. - 13:20
Od kako sam preuzeo auto nivo antifriza je na istom nivou, otprilike na polovici između oznaka min i max. Gledano na hladan motor, kada auto prenoći. Do sada dva puta sam primjetio da ventilator radi i nakon gašenja auta, oba puta nakon dužeg uparkiravanja. Skala dosta brzo dođe na četiri crtice i tako stoji, a nikakve promjene ne očekujem duži niz godina, ipak je novo.

Sam sebe sada da pobijem. Danas kontrolisan nivo antifriza (na hladan motor) i manje je od 1cm iznad oznake minimuma. Od ovog stanja novog auta kada je antifirz bio na polovici skale, prvo se spustilo na recimo 1/3 skale iznad minimuma, medjutim danas izgleda opet smanjena količina antifriza. Od zadnjeg kontrolisanja prešao sam otprilike 2500km. Plin nemam, nigdje se vizuelno ne primjećuje trag antifriza da curi. Auto normalno radi, dvije pa četiri crtice kao i prvog dana.

Da li se ovo može smatrati normalnom pojavom ili ne?

Zna li neko koliko je količinski razmak izmedju oznaka min i max?

zac

Normalan je mali gubitak tecnosti, posebno u vrelom letnjem periodu, kao sto je bilo ovo.
Voda isparava kroz sigurnosni ventil na posudi...antifriz ne isparava, samo voda iz njega, tako da slobodno mozes doliti destilovanu vodu.  :wave:

speedo

Hvala puno, vruće jeste bilo ovog ljeta. Sutra ću dosuti dest. vode pa ću upratiti situaciju u sljedećih par hiljada km.

saša61beograd

Mislim da se može smatrati normalnim.
Prvo,nivo se kontroliše na hladan motor (na temperaturi spoljne sredine);a spoljna temperatura može biti -10 ili +40 i to ima uticaja.
Drugo,tečnost je nepogrešiva libela;nagib koji oko ne primećuje,tečnost primećuje.Hoću da kažem da ti je auto možda bio malo nagnut.
Treće,čini mi se da čep posude ima neku odušku i da pusti malo vodene pare a to se u dužem vremenu primeti na posudi.Posebno ako pratiš nivo u milimetar.
Antifriz uvek ostavi trag curenja.

Zoran

Speedo, i kod mene je nivo blago opadao vremenom. Kada sam radio veliki servis vodena pumpa je bila bez tragova curenja. Znači samo isparavanje, dospi i vozi  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.