Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

595 700 km.
Postavljene zimske gume
Nasuto ulje Optima Magnum 5w 40
Filter ulja MANN
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Izgleda da cu se i ja malo zanimati sam oko kola. Na putu do Zlatibora vidim slabo mi greje auto. Posto moj auto nema fabricki pokazatelj temperature, odmah po kupovini kola sam instalirao Enelov. I sad se isplatio jer na A-putu je kostantno  t bila oko 45-50 C sa ukljucenim grejanjem, dok je spoljnja t bila oko 5 C. Iznenadio sam se da termostat nije nesto skup, a i po izgledu ne bi trebalo da bude problem zameniti. Samo mi treba sat vremena da nije kisa, rekao bih....Neka peporuka za novi? Sreca pa je zaglavio na otvoreno....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Ja sam na 1.4 zamijenio relativno lako za jedan sat rada.Sretno sa poslom i čestitka za termometar  :ziveli:
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Kakav je to Enelov pokazivac temperature? Gde se kupuje i sl.

saša61beograd

Citat: Andrix poslato 03.12.2021. - 21:14
Posto moj auto nema fabricki pokazatelj temperature, odmah po kupovini kola sam instalirao Enelov. I sad se isplatio jer na A-putu je kostantno  t bila oko 45-50 C sa ukljucenim grejanjem, dok je spoljnja t bila oko 5 C.
I mene ovo jako zanima.Gde je postavljena sonda u motoru?Ovo 45-50 stepeni mi deluje neverovatno malo.

Andrix

I jeste malo 50 C, mislim da sam ga uzeo preko neta pre 9 god, stiglo postom, bio je oko 3000 d a ugradio mi elektricar. sonda je stavljena spolja negde na blok motora, i laze za oko 15 C, a pali se kad i auto-na kontakt.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

glavonja3

Imas li jos koji podatak o tome, sajt, model, racun, kutija?

Loganovac

Nikakva korist od takvog merenja. Druga stvar bi bila da je "zaboden" u rashladnu tečnost ili u ilje, opet nije svejedno gde da bi bilo merodavno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ja sam imao na APN 6 samo gurnuto pod kapu pored svjećice i lijepo se moglo očitati kretanje temperature. Kod Fiće je tvornički samo naslonjeno na glavu motora.
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

Nije potpuno sopstvena režija, ali obavljen mali servis, ulje u menjaču, ja zamenio kablove i dopunio akumulator preventivno.

Sve ostalo provereno, ispravno, radi. Što bi Veterinar rekao u oglasu za svog starog MCV-a, svi tasteri i sve lampice rade, menjao loše diodice novim i boljim. Šta treba podmazati, podmazao, sta treba obrisati, obrisao.

Auto pali, radi i ide kao prvog dana i vozi se više nego ikad.

Sitnice i potrošni delovi se polako javljaju na 125.000 km i tu je bitno ne fušeriti sa delovima, već kupiti najbolje što se može. Ako ne original, onda makar najbolji zamenski.

Ma koliko u suštini želeo standard da ostavim auto u servisu i dok popijem kafu da se sve završi, ova staromodna briga o autu ima svojih draži.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

saša61beograd

Citat: LeNgenda poslato 05.12.2021. - 11:54


Ma koliko u suštini želeo standard da ostavim auto u servisu i dok popijem kafu da se sve završi, ova staromodna briga o autu ima svojih draži.
Slažem se 100%!

glavonja3

Ja sam brigu o kolima podelio na:

  • sam odrzavam
  • kod majstora

Prvo je tacno ovo sto spominju dvojica pre mene - uzivam u tome, cak i ustedim koji dinar. A ono drugo me uvek oderu u servisu, najcesce ovlascenom, ali gledam da to predstavlja uzivanje tipa "nije beg cicija". Sve to jer ne znam sam da odrzavam i popravim kola za pojedine intervencija   :glare:

LeNgenda

Ajde realno, koliko je komplikovano uraditi mali servis na K7J na parkingu ispred zgrade?

Jeste cimanje, ali nije nemoguće i nije preteško.

Ali zato Hobijev hirurški tim ima rutinirano oko i ruku, zna gde će sa starim uljem, pregleda i možda primeti iz kanala/ispod dizalice što ja ne bih, ima foru i zez da zaobiđe neku zavrzlamu koju Marfi uvek može da nam priredi. Ima znanje i ima alat.

Na kraju krajeva, ja uvek provedem prijatnih par desetina minuta ili čak i neki sat sa sjajnim, vedrim ljudima i od srca platim njihov trud.

Održavanje u sopstvenoj režiji? Zašto da ne, ali ja nekako radije biram da svako radi svoj posao.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Capriolo

Sa ranijim vozilima, čim izadju iz garancije, obično sam sam radio "mali servis", jer najviše verujem sebi. A često bih ( u garaži ) ostavio i otvoren čep kartera preko noći, da se lepo iskaplje ulje, pa tek ga ujutro zavrnuo i nasuo novo ulje. Onda sam uzeo "prokletog fiata", kome servisni interval ne može da se resetuje bez dijagnostičkog aparata. I odustao sam kod njega od malog servisa u sopstvenoj režiji. Ali, npr, diskove, pločice ili ulje kočnica, to i dalje menjam/radim sam (osim pri zameni ulja kočnica, jer treba "drukač").

Andrix

Evo sad stigoh sa Zlatibora. Meni je dobro poluzio pokazivac temp. Kartonom i vezicama sam pokrio rupe na masci, ostavljajuci oko 10x10 cm da moze da dise hladnjak. Sa tim prirucnim sredstvima odrzavao sam temp na oko 80 c, sto mislim da je ok, za date uslove i spoljnu temp oko -2 do 5 c. Sutra idemo dalje u akciju.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari