Skorašnje poruke

#1
Počeće da pada jer mora da pada.Isparljivost je normalna osobina ulja,neko je isparljivo više,neko manje.A što je starije,isparava i troši se sve više.Zato što je ulje tečnost koja se u otvorenom sudu "kuva" 300-400 sati od zamene do zamene.Nema sile da nivo ostane isti između dve zamene.Ako nivo ostane isti ili se poveća,onda je u ulju nesagorelo gorivo.
#2
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka Zoran - danas u 18:24
Dešava se, sve je za ljude, neka nema povrijeđenih. Nešto mi to skupo. Koje je godište auto?
#3
Delovi i održavanje / Odg: zamena stakla
Poslednja poruka mladja73 - danas u 17:58
Pri parkiranju u rikverc oslonio sam se na senzore parkiranja. Nisam video izbocinu u gornjem delu. Samo sam se prislonio i staklo je puklo u hiljadu komada.
Prijavio osiguranju. Platicu 150 EUR ostatak oni. Jedino sto moram cekati do petka 24-og. Sta da se radi. Sreca pa u novoj firmi imam garazu pa ce logan na mali godisnji odmor a ja vozila gradsog prevoza.

#4
Ja ću pomalo Slavkovim stopama po više osnova, pošto u ovaj K4M koji imam odnedavno nameravam da sipam Kroon Emperol 5w40, kao i njihovo menjačko ulje 75w80, pa ću da javim šta se tu dešava.

Za sada ovaj Elf 5w40 sipan pre 5000 km na velikom servisu i dalje stoji na istom nivou, a očekujem da za par meseci vrele gradske vožnje polako počne da pada.
#5
Da, to je frustrirajuće kada na svoj upit ne dobiješ nikakav odgovor. Možda samo nema ko da ti trenutno odgovori. Možda si poslao upit na neku "korporativnu" mejl-adresu koju niko ne otvara. A možda je politika rafinerije da ne rade sa fizičkim licima, što ne znam i samo nagađam. U ovom poslednjem slučaju lično bih očekivao takav odgovor i prihvatio bih ga. Veliki plus i aplauz za Ininu laboratoriju. Ovom prilikom bih na osnovu ličnog iskustva izuzetno pohvalio laboratorije SGS u Staroj Pazovi ( i osoblje sa Novog Beograda takođe) i laboratoriju RNB. Izuzetan ljudski i profesionalni odnos prema inače jednom za njih beznačajnom klijentu.

Citat: slavko_bgd poslato juče u 17:56Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati.
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena.
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :).


Sad vidim da sam zaboravio najvažnije: trenutno ulje je Total Quartz 9000.
Možda ću ostati na tom ulju a možda ću preći na Shell Helix Ultra 5W40 ili na KroonOil Emperol 5W40. Emperol 10W40 sam već koristio i to ulje tadašnji motor praktično nije trošio do 15kkm, znači vozio sam bez dolivanja dok nivo ne padne na MIN, i kada padne na MIN tada sam ga i menjao. Gotovo da nije bilo oksidacije ulja, onako laički koliko se moglo proceniti i siguran sam da je moglo da gura i do 20000km. Za razliku od prethodnog Elfa 10w40 kojem je potrošnja u istom motoru i uslovima vožnje rapidno počinjala da raste već posle 8-9000km i počinjalo je da smrducka onako na izrabljeno ulje. 
Helix nikada do sada nisam koristio ali za sve postoji prvi put. Pa ako bude Shell, dogodine prenesem iskustva. 
#6
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka Capriolo - juče u 19:12
Citat: dekiv68 poslato juče u 11:08Kupovina nove Dačije, doduše u Rumuniji
Koliko košta najjeftinija Dacia Logan u Rumuniji?
https://autorepublika.com/2024/05/12/koliko-kosta-najjeftinija-dacia-logan-u-rumuniji/

Biće dobro ako i na sve Dačije koje se prodaju u Srbiji bude u celosti primenjen "General Safety Regulations 2".
Na primeru ovih cena iz Rumunije vidimo da cena vozila uopšte ne mora da bude divlja (ni da ide na gore) samo zato što u Rumuniji čak i osnovna verzija Logana sada ima svu aktivno bezbednosnu opremu koju nalaže GSR2, a koja je do sada bila potpuno nezamisliva za Dačiju.
#7
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Zoran - juče u 18:24
Pisao sam INI nešto vezano za Millennium 5w40 oni su mi ponudili besplatnu analizu rabljenog ulja. U Zagrebu nisam bio 25 godina i neznam kada ću ići te sam se obratio Rafineriji u Modriči. Poslao sam 2 mejla i moje pitanje je bilo, dali bi mogli uraditi analizu rabljenog Optima Magnuma 5w40 i koliko bi me koštalo? Nisam dobio ni jedan odgovor na ta dva pitanja.
 Šta reći? Kakav bi bio vaš komentar?
#8
Današnja sintetička ulja su odavno "long life" i mogu da izdrže 500-600mč (motočasova) prosečne eksploatacije, što je prosek brzine od 50-ak km/h. 

Zvanično, Maretov auto je na intervalu svakih 30kkm ili 12M, koji uslov prvi bude ispunjen. To je uslov Proizvođača i njegov skalkulisani rizik. Preporuka majstora za prepoloviti interval je sasvim ok ako Mare želi da zadrži svoj auto još koju godinu. I verovatno će dobra servisna istorija značiti za rezidualnu vrednost i kasniju prodaju vozila. A ako se zna da je prosek brzine većine nas koji najviše vozimo po gradu oko 25km/h i ako znamo da ulje traje oko 500mč, onda tačno dođemo na cifru od 15000km za zamenu ulja i filtera ulja. 

Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati. 
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena. 
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :)

#9
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka glavonja3 - juče u 12:42
Znaci nikad  :Smiley:
#10
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka Mare - juče u 12:23
Biće i kod nas kad budemo deo EU.