Skorašnje poruke

#11
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka slavko_bgd - 12.05.2024. - 17:56
Današnja sintetička ulja su odavno "long life" i mogu da izdrže 500-600mč (motočasova) prosečne eksploatacije, što je prosek brzine od 50-ak km/h. 

Zvanično, Maretov auto je na intervalu svakih 30kkm ili 12M, koji uslov prvi bude ispunjen. To je uslov Proizvođača i njegov skalkulisani rizik. Preporuka majstora za prepoloviti interval je sasvim ok ako Mare želi da zadrži svoj auto još koju godinu. I verovatno će dobra servisna istorija značiti za rezidualnu vrednost i kasniju prodaju vozila. A ako se zna da je prosek brzine većine nas koji najviše vozimo po gradu oko 25km/h i ako znamo da ulje traje oko 500mč, onda tačno dođemo na cifru od 15000km za zamenu ulja i filtera ulja. 

Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati. 
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena. 
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :)

#12
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka glavonja3 - 12.05.2024. - 12:42
Znaci nikad  :Smiley:
#13
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka Mare - 12.05.2024. - 12:23
Biće i kod nas kad budemo deo EU.
#14
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Andrix - 12.05.2024. - 11:53
Ja sam neku nasu polusintetiku sipao u Ladu Samaru, koju sam novu kupio. Islo bez pbroblema pre 20 + god.
Samo ne znam koja je razlika za nova kola na 30000 da se menja a posle 90000 na 15000. To mi nema smisla. Lepo sam napisao ima i na netu, zbog turba cesce menjati...
#15
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka dekiv68 - 12.05.2024. - 11:08
Kupovina nove Dačije, doduše u Rumuniji
Koliko košta najjeftinija Dacia Logan u Rumuniji?
https://autorepublika.com/2024/05/12/koliko-kosta-najjeftinija-dacia-logan-u-rumuniji/
#16
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Vladan P - 11.05.2024. - 22:25
Citat: Zoran poslato 11.05.2024. - 21:44U to doba se pojavila Optima Sint ( polusintetika) na svakoj reklami je preporuka bila 20 000 km zamjena.

 :)

#17
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Zoran - 11.05.2024. - 21:44
Ulje mijenjam na 15 000 km ( sintetika).
Nekada sam imao Reno 4, sipao INA Delta 5 ( mineralno) , mijenjao na 10 000 km i prešao 200 000 km bez ikakvih problema i mogao je bar još 3x toliko. U to doba se pojavila Optima Sint ( polusintetika) na svakoj reklami je preporuka bila 20 000 km zamjena.
#18
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Mare - 11.05.2024. - 20:06
Danas sam uradio servis na 90000km - sledeći je na 105000 ili interval
do 15000km i to je preporuka ovlašćenog servisa. Ali samo za zamenu ulja i filtera ulja, ostalo može na 30k km.
Iz ličnog iskustva, na modernim motorima optimalno je zameniti ulje na 10000-15000 km.
#19
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Andrix - 11.05.2024. - 11:03
Samo jos da se usaglase proizvodjaci kola i proizvodjaci ulja na koliko koje menjati...Gledam spec. Castrola rn17 nigde nema period zamene, a Dacija kaze na 30000 km.
Gledam po netu najcesce u Americi, ljudi koji naravno imaju kuce, garaze, dvorista sami menjaju ulje. I to pre propisanih km i vremena. Neki optimum im je oko 5000 milja, sto bi bilo oko 8000 km. To cak rade i sa novim kolima u garanciji, pa ispada da jednom sami promene a drugi put idu u ovl.servis na redovnu zamenu kada pada.
#20
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka saša61beograd - 11.05.2024. - 10:52
Citat: Lazar@ poslato 10.05.2024. - 23:01Ili samo iskulirati i voziti
Ja bih ovako uradio sa tim uljem kad se već pokazalo kao dobro.
U Evropi ima samo nekoliko proizvođača baznih ulja,a na desetine proizvođača gotovih motornih ulja.Oni kupuju bazna ulja kao sirovinu,dodaju aditive i na kraju potpišu to što su napravili,a u skladu sa traženom specifikacijom.
Što se tiče aditiva,svetskim/evropskim tržištem dominiraju dva proizvođača,Lubrizol i Infineum.Može se reći da su oni gospodari cele industrije.Ostali su samo "mešači" i "pakeri" uz male razlike i varijacije,a u granicama propisanih normi.Te razlike su samo u kvalitetu upotrebljenih baznih ulja,odnosno njihove mešavine i u preciznosti u proizvodnji.Ako se poštuju norme,razlika među uljima ne sme biti prevelika.Velika razlika u ceni,nekad duplo,je stvar marketinga i pohlepe više nego što je neko ulje bolje od drugog ulja iste gradacije i norme.
Odgledao sam na desetine analiza korišćenog ulja i moj zaključak je:ako se ulje zameni na vreme,ili malo pre vremena,onda je svako ulje dobro.Ako se ne zameni na vreme,onda ne valja ni jedno.