Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Najprije provjeri kaiš, punjenje, struju pražnjenje...
Sam svoj gazda - vazda.

Batakole

Preporuka za dobrog elektricara koji to moze da proveri

saša61beograd

Punjenje (alternator) može da ti proveri svaki električar.
Ako ti je akumulator stariji od 4-5 godina,verovatno je za zamenu.
Preporučujem bilo koji 55-60 Ah sa startnom strujom 480-600 A.Brend je relativna stvar,desi se da skupi brzo propadnu,a da neki jeftiniji neočekivano dugo potraje.
Bitno je da je što svežiji.U prodavnici CIAK (ugao Despota Stefana i Cvijićeve) mom drugaru je prodavac proverio stari akumulator,a za svaki akumulator u radnji je pročitao šifru koja označava datum proizvodnje.Pa je taj moj drugar kupio najsvežiji.Drugde obično ili ne znaju ili neće da kažu datum proizvodnje. 

Veterinar

Uz isti motor sam koristio akumulator od 45Ah dve godine i sve  je bilo sasvim u redu. Zbog cene najviše pišem.

Batakole

Upravo sam merio napone na akumulatoru, nakon 12h posle gasenja napon na akumulatoru je 12,25V. Palim motor i posle par minuta napon je 14,25V ukljucujem kratka svetla i ventilator napon pada na 14,10V sa ukljucenom klimom varira od 13,5 do 14V sto je prilican pad. Kad prebacim pogon na gas napon je 13,8V. Klima i pogon na gas prilicno obaraju napon kao da alternator ne radi kako treba. Molim nekoga ko se razume da mi objasni merenja

Zoran

Ja imam voltmetar u kabini i napon se mijenja zavisno od opterećenja. Čak se napon povećava kada je hladno a smanjuje kada je vruće. Prije jutarnjeg paljenja je 12,8 V.
Sam svoj gazda - vazda.

Batakole

Mora da je nov akumulator cim je skroz pun-12,8V

Zoran

Star je 4 - 5 godina i jednom su ostala svjetla upaljena 12 sata ali se oporavio.
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Kod mene na obe Dacije (1.4 i 1.5) se voltaza krece od 12 i nesto kada se startuje do 14 i nesto kada je najvisa. Cesto pada i raste u tom rasponu, zavisno da li je nesto ukljuceno ili ne. Isto tako ima nelogicnih stvari na prvi pogled, tipa ukljuceno nesto a volataza najvisa. Zakljucujem da je sve to u redu, kao i kod tebe BataKole.

Batakole

Kad se vratim kuci napunicu akumulator na punjacu pa cu opet proveriti. Strucnjaci za akumulatore su me savetovali da dopunjavam akumulator na 3 meseca zbog pretezno gradske voznje. Iako je akumulator star 34meseci ,varta silver , dosta mu je pao kapacitet. Po tabelama je sada na 55%  kapaciteta.

glavonja3


Zoran

Izmjeriš napon nakon 12 sati stajanja.
12,8 - odličan
12,7 - 90%
-
-
-11,8 - za otpad
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Moze li to merenje da se izvede sa voltmetrom u upaljacu pre nego zavergla?

saša61beograd

#448
Ja koristim taj voltmetar na mestu upaljača par godina.Mislim da to nije precizno kao kad se meri na klemama ozbiljnim voltmetrom,ali je ipak neki pokazatelj.Rezultati takvog merenja:ujutro je 12,3 -12,5.U toku vožnje je 14,1-13,6 (u početku je ovaj viši napon,posle padne).Svaki uključen potrošač u toku vožnje (svetla,ventilator) obori napon za oko 0,1V.Posle vožnje,na ugašen motor,pokazuje 12,8-12,7.Ovakvi rezultati su već par godina,pa pošto akumulator nije "crkao" do sada,pretpostavljma da su ovo neki normalni brojevi.Makar kao relativne vrednosti.
Procenu stanja akumulatora može da uradi autoelektričar,brzo i za sitne pare.

Zoran

Mjerenje u upaljaču je dosta pouzdano, jer nema pada napona na vodovima pošto nisu pod opterećenjem.
Sam svoj gazda - vazda.