Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

mali.alen

Nakon dvije godine i prijeđenih nekih 40000 km morao zamjeniti diskove. Počeli tresti jako, a na desnom se pojavile mikropukotine. Sada stavljeni ATE i diskovi i pločice pa ćemo vidjeti kako će se pokazati. Ovi stari bili neki najjeftiniji kinezi.

stalker

#811
Nakon punih 17 godina i nešto više od 208000 km i ja sam zamijenio diskove. Nabavio sam TRW diskove i pločice i sam ih ugradio. Stari diskovi su bili istrošeni na oko 9 mm dok je debljina novih 12 mm. Bili su malo valovito potrošeni ali nije bilo dubokih brazda. Samo dan prije zamjene Logan je bez ikakvih problema prošao tehnički pregled a razlika u sili kočenja je bila zadovoljavajućih 8 % .
Do sada sam potrošio tri seta disk pločica a ove prethodne još nisu bile potrošene do granice zamjene. Na lijevoj strani je unutrašnja pločica bila evidentno potrošenija od vanjske.
Sada bih što se kočnica tiče trebao biti miran izvjesno vrijeme  :to:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Zoran

Ooooo, kako su kod tebe lijepi stari diskovi. Mene moji podsjećaju na grnčarsko kolo.
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Citat: speedo poslato 19.06.2021. - 12:41Na malo preko 60.000km zamijenjeni diskovi i pločice, oboje po prvi put. Pločice potrošene oko 60%, diskovi ispod minimuma. Narednu rundu voze Comline diskovi i Delphi pločice. Po preporuci mehaničara Delphi pločice su mekše, a ova kombinacija ne proizvodi zvukove (tako kažu). Ceh sa zamjenom oko 85€.

Da se "pohvalim". Diskovi ozbiljno tresu pri iole jačem kočenju, trenutna kilometraža je 88.000km. Ne pamtim da sam ih negdje pokrivio.... Pločicama nisam zadovoljan nikad ni bio. Hajde što prljaju točak, to je i sitnica, ali pište čim su malo tople i to pri nekoj srednjoj jačini kočenja. Lagano ako se pipne kočnica ili ako se jako zakoči ništa...  Epilog ostaje da se vidi, naizgled diskovi nemaju onu karakterističnu ivicu, ali kao da su pomalo poplavili od nekog pregrijavanja. Pločice takođe nisu nešto posebno potrošene.

nik

Proveri da li ti se greju prednji točkovi posle vožnje bez kočenja (ja probam na autoputu, vozim par km bez kočenja i zaustavim ga u zaustavnoj  kočenjem motorom i na kraju ručnom, pažljivo izadjem i pipnem felne).
 S obzirom na plavičastu boju diskova vrv pregrejani, pa se zbog toga pokrivili.
Razloga može biti više, loša zamena diskova (nisu lepo nalegli na glavčinu), krivi diskovi u startu, loše postavljene pločice, neočišćena i nepodmazana ležišta pločica, zaribavanje čeljusti ili vodjica, loš glavni kočioni cilindar...
Da ne bi škriputale, mora da se podmaže zadnja strana pločica ka čeljustima adekvatnom mašću (bakarna ili spec. masti za tu namenu)

speedo

Obraćao jesam pažnju, nevezano za ovu situaciju, da li neki točak blokira i nisam primjetio neke simptome. Hvala na prijedlogu, isprobaću već sutra to.
Isplati li se zezati sa obradom diskova ili su to bačene pare?

Mare


MitarMrgulic

Heh, sjetim se kad je nekad prije 20 i kusur godina, kod moje komšinice, planula VW Jetta 1.

Kad je radjen uviđaj, bilo je evidentno da je požar krenuo negdje od prenjeg lijevog točka. Nije bilo tragova namjernog paljenja zapaljivom tekućinom ili sl.

Zaključak je bio da je vjerovatno bilo u pitanju ekstremno pregrijavanje prednjeg kočionog diska, od kojeg je na neki način planula guma, pa se vatra proširila.

Meni nije bilo vjerovatno da je nešto tako moguće, ali to je bio zaključak...

Jetta je imala cca 20-ak godina, bila ona lijepa metalik smedja boja, i mislim da je tako havarisana i prodata.

slavko_bgd

Citat: speedo poslato 17.10.2023. - 20:15Obraćao jesam pažnju, nevezano za ovu situaciju, da li neki točak blokira i nisam primjetio neke simptome. Hvala na prijedlogu, isprobaću već sutra to.
Isplati li se zezati sa obradom diskova ili su to bačene pare?
Zavisi. Ako nije pregrejan disk i nije potrošen toliko da nema "mesa" za obradu, obrada može da pomogne.
Ako je pregrejan i ima tamno plava "ostrva" ili "fleke" po sebi, nemoguće ga je pravilno poravnati i za bacanje je.

saša61beograd

#819
I kod mene su se pojavile sitne vibracije na pedali  kod jačeg kočenja pri većim brzinama.Inače,u sporijoj, gradskoj vožnji vibracija nema.Tačno na 90.000 km od zamene diskova i pločica.I prva,fabrička garnitura je trajala toliko.
Koliko vidim,cene diskova i pločica se nisu mnogo promenile od prethodne zamene,2015.Ali su majstori mnogo skuplji.
Nije mi palo na pamet da pogledam da li mi se diskovi greju (blokiraju).To mi se jednom davno,na drugim kolima desilo i osetio sam to na volanu.Osetio bih i sada,nadam se,nisam valjda toliko otupeo.
Na proleće,pred registraciju,potrošiću oko 100 evra,za narednih 90.000 km.Ako izdržim toliko.
PS Vozim Delphi diskove i pločice i zadovoljan sam,praštam im ove vibracije posle toliko km.


speedo

Hvala svima na sugestijama. Danas sam isprobao po @nik-ovom savjetu i nakon 40-tak kilometara vožnje autoputem bez diranja kočnice diskovi su hladni kao led. Takođe i na par uzbrdica/nizbrdica auto odmah kreće po puštanju kočnice, ne bih rekao da je problem u blokiranju.

Nažalost cijena obrade ovdje kod mene je 25€ po komadu diska i to mi se slabo isplati...koliko se sjećam Comline diskove sam platio oko 50€ par, a Delphi pločice oko 20€.

Zagledaću diskove malo bolje kada budem nabacivao zimske točkove, možda okinem i koju sliku, pa da vidite i sami.

LeNgenda

Posle cca 30.000 km kombinacija Jurid diskova i Renault pločica se odlično drži, nečujno, fino, odlično koče, ravnomerno se troše i sada ima mesa za bar još toliko kilometara.

Moja iskrena preporuka, naravno, Auto Extra.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

dekiv68

Juče na 89.000 km prvi put zamenih fabričke diskove i drugi put kočione pločice. Cena za diskove 9.800 dinara i za pločice 3.500 dinara. Prethodna zamena fabričkih pločica bila na 46.000 km. Prošli put kad sam menjao pločice (april 2020.) zamenih i kočiono ulje, sada ne. Nadam se da nisam puno pogrešio.

Veterinar

Iskoristio sam lep slobodan dan za zamenu sezonskih guma. Fabricke plocice su na 54000km i dobre su i pored slabog kocenja motorom i prilicne mase Joggera.




saša61beograd

Kako savršeno uredno uglačan disk.Ovo će da ide preko 100.000.
Moji diskovi,ni prvi ni drugi,nikad nisu ovako izgledali.Verovatno je do kvaliteta pločica.