Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

nik

Ima odvojene izvore svetla za kratka i duga svetla.  LED čip kratkih svetala se nalazi ispod reflektujućeg senila koje u potpunosti zatvara sijalicu sa gornje strane, dok je LED čip dugih svetala sa donje strane otvoren ka faru.



Kratko svetlo ne koristi optiku fara za usmeravanje svetlosnog snopa, već samo svoje reflektujuće senilo i sočivo. Dok radi kratko svetlo, pošto se senilo prostire celom dužinom sijalice sa gornje strane do sočiva, minimalno je osvetljena unutrašnjost fara (spreda gledano jače svetli poziciono svetlo od ostatka fara).
Dugo svetlo koristi isključivo optiku fara za usmeravanje. 

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Lazar@

#692
@nik
Odlican posao! Svidja mi se sto si odmah zamijenio termalnu pastu  :to:

Tvoje sijalice su malo novija revizija od mojih.
Kod tebe je led dioda za dugo bolje postavljena nego kod mene :hihi1:

Uglavnom, vozim ih vec ravno godinu dana.
Zimi -10c ljeti +45c sijalice svijetle istim intezitetom.
Nisu izgubile na jacini kao jeftine led diode.

Prije par dana sam radio tehnicki, pa sam vratio halogenke na dan, razlika je ogromna.
Halogen ima drasticno manje lumena, cut off nije hasno definisan a i snop nije usmjeren toliko, kao kroz socivo od ovih led dioda.

Rekao bih da u 95% slucajeva ovo bolje svijetli i manje smeta od fabrickog halogena.Plus izgleda mnogo modernije.
Probao u svim uslovima, kisa-snijeg-magla, nema nikakvih problema.
Nema rasipanja svijetla, a ni "upijanja" (kao kod losih ksenona, kad po kisi ne vidis prst pred oko)

LeNgenda

Aaaaaali, ako Nik kaže da se spreda primećuje slabije od pozicije, zar to ne privlači pažnju murije kao da nisi upalio svetla?

Ne znam za druge krajeve, ali od vanrednog stanja pa naovamo u Beogradu je saobraćajna policija aktivnija nego ikad, stacionarno i na motociklima, pa i na biciklima.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

nik

Citat: LeNgenda poslato 16.08.2020. - 09:02
... zar to ne privlači pažnju murije kao da nisi upalio svetla?

Ovo definitivno može biti problem, ali samo danju ako se koriste glavni farovi kao dnevno svetlo. Noću se sasvim lepo vidi da far radi, a i osvetljen je put neposredno ispred auta (vidi sa najbolje na poslednjoj slici da osvetljenje podloge počinje već na manje od 2m od farova).

Za drugi deo komentara o povećanju intenziteta kontrola saobraćajne policije, potpisujem.

gagi82

Jel probao neko od vas Auxbeam led sijalice? Čuo sam za njih prije par godina i po raznim recenzijama sam vidio da su jako dobro ocjenjene. Proizvod nije baš generički kinez pa ni cijena nije takva, ali mislim ako su stvarno dobre da nisu toliko ni skupe.
Druga stvar vidim da su već i ovi renomirani proizvođači počeli da izbacuju svoje varijante led sijalica ali ih nisam vidio nigdje kod nas, mislim konkretno na philips, osram, tungsram.

Lazar@

#696

Auxbeam u praksi nista specijalno.


Philips, Osram, i ostale brendove mozes naci na Ebay-u.
Takodje bih rekao da nisu bolji od ostalih random kineza, jer gotovo sve te sijalice prodaju kao "off road use only"  tj nisu legalne za normalnu voznju, kako bi izbjegli razne tuzbe.
Preporuka za GTR Lighting brend.
https://gtrlighting.com/

saša61beograd

Redovna zamena sijalica na dve godine.Ovog puta umesto Osrama H4 original,stavljene Philips Vision 30% plus.Cena ima je ista,315 dinara.Sledeći nivo je bio duplo skuplji,bilo mi to nešto mnogo (Philips vision 60% plus i Osram NB silver su tu oko 650 din komad).
Na mesto prednje pozicije stavio sam Led T10 sijalice Narva,550 dinara,par.Made in Taiwan.6000 K i 0,6w,to su jedini podaci na pakovanju.Svetle fantastično u odnosu na klasične sijalice,pa će sad da mi glume dnevna svetla.Ionako najčešće po danu i u gradu i ne palim svetla.Imam utisak da to više niko i ne gleda,uostalom,na gorivu sam verovatno uštedeo za neku buduću kaznu.

silent

Саша, да ли су то можда ове сијалице? Изгледају врло интересантно, а и цена је прихватљива.

http://www.autosijalice.rs/?wpsc-product=auto-sijalice-narva-12v-led-0-5w-w2-1x9-5d-ubodne-svetlo-6000-k-2




п.с. Ја сам помало резервисан у вези са стављањем лед убодних сијалица у фар, виђао сам случајеве да се сијалица одломи од вибрација и заврши на дну фара, још увек имам више поверења у стара опробана решења. Али за светло кабине, гепека, таблице, мислим да нема дилеме.



saša61beograd


silent

Одлично, хвала ти  :to:

LeNgenda

Iz mog iskustva sa LED sijalicama za poziciju napred, toplota od halogene sijalice koja je odmah iznad im jako skraćuje vek.

U Kit komercu Osram obične ubodne su možda 40 dinara komad.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

LeNgenda

Čisto da podelim utiske sa publikumom.

Vozio Osram original godinama, vremenom slabile, žutele, ali nikako da crknu.

Uzmem u Lidlu komplet od 2xH4 za oko 600 dinara i budem vrlo zadovoljan, solidno jako, malo belje od novog običnog Osrama, dobar snop. Posle dva meseca jedna crkne, ja je zamenim nekim antičkim Tunsgramom od pre 20 godina.

Onda dođem u posed jednog para Bosch Gigalight 120, one su u rangu od oko 800 dinara za komad ako se ne varam, trebalo bi da su u rangu sa Silverstarom. Jače malo jesu, belje od običnog Osrama definitivno jesu, odličan snop, može se reći da je osetno poboljšanje u odnosu na standardne sijalice krštenih proizvođača od 250-300 dinara za komad.

Ne znam koliko će trajati.

Zaključak je da pojačana halogenka realno i ne vredi više para i češće zamene. Nisu toliko bolje koliko u zbiru više koštaju ako moraju da rade po ceo dan.

Sašina preventivna zamena običnih halogenki na tri godine kad počnu da žute ima mnogo više smisla.

Aaaaaaaali, za auto sa DRL koji 80-90% vremena provodi od 08:00-18:00 i tek zimi vidi malo više mraka, uzeo bih najjače, najskuplje i najnamunjenije halogenke koje postoje samo zato što ne moraju da gore danju, ali da noću bude bal maskenbal.

I tako...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

saša61beograd

Da,tako je.Mnogo njih,i ja među njima,uzeli bi bolje sijalice za noćnu vožnju kad ne bi bilo obaveze da se "osvetljavamo" i po sunčanom danu.Neki naš genije prepisao je nekritički nečiji tuđi zakon,opalio da to važi cele godine i otišao na viši položaj kao stručnjak za bezbednost.Zanima me ima li neka statistička potvrda da su upaljeni farovi danju nešto kao podigli nivo bezbednosti?

Keka

#704
Ima, nasi geniji samo slede preporuku EU, ako su oni u krivu, onda smo i mi. A svi proizvodjaci na nova kola stavljaju DRL samo da bi nama napakostili i podigli cenu. I potrosnju goriva. Dok se mi bavimo teorijama zavere i iznosenjem nicim utemeljenih teorija, dokoni stranci sprovode studije https://www.ibiblio.org/rdu/DRLs/studies.htm

Malo detaljnije kopanje po karakteristikama H4 sijalica moze da iznenadi, kako prijatno, tako i neprijatno. U pitanju su podaci proizvodjaca, postoji nesklad u nacinu deklarisanja proizvoda. Cene su iz Lav auta, kao orijentaciona vrednost.

Osram-svetlosni fluks, zivotni vek, nema podatak o boji svetlosti:

H4 original line:  1650/1000lm   B3 250/400h   Tc 500/900h   (500-600 din/par)
H4 ultra life:     1650/1000lm     B3 300/2000h  Tc  700/3000h  (600 din/par)
H4 night breaker silver:    1650/1000lm   B3 250/400h   Tc 500/900 (1240 din/par)
H4 night breaker laser:   1650/1000lm   B3 80/200   Tc 160/400   (2800 din/par)


Philips-zivotni vek B3 ili Tc?:

Vision:  1815lm   do 3200K, do 500h
Vision plus:   1650lm. do 3250K, do 400h   (790 din/par)
Longlife Ecovision: 1650/1000, do 3100K, do 1500h (1060 din/par)
Xtreme vision i Xtreme vision g-force:  1650/1000lm, do 3500K, do 450h (2550 din/par)
Xtreme vision Pro 150: 1650/1000lm, do 3600K, do 540h


Zakljucak: sto je jaca i hladnija svetlost, to je kraci zivotni vek. Ultralife sijalice su zuckaste ali zato traju. Philips je daleko skuplji, ali krace traju.  Nightbreaker silver ima istu trajnost kao obicna sijalica ali kosta duplo vise.

Ultralife po ceni obicne, ako nije greska, jeste bestbuy.

U protivnom, standardna sijalica i mir u kuci.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!