Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Cekaj bre, il sam ja slep ili ti namerno ne vidis tvoju sliku.
Da si pandur i da zastuvis vozilo sa ovakvim svetlima, sta bi video?
Mene ne interesuje zakon, u ovom slucaju moze i da pise da je zuto dozvoljeno ali da ga jebem na slici je Sandero Stepway za zutim farovima.
Raspravljao se ti sa nama ili ne ja opet vidim zuto, zuto i zuto.
E sad, mozda sam ja obican gradjanin pa ne vidim da car seta go al barem na lekarskom pregledu mi rekose da mi je vid besprekoran, imam i lekarsko uverenje.
Ja vidim da su ti farovi ZUTI.

Keka

Opet da ponovim, nije tvoje (ni moje) da pravno sudim sta je zuto, a sta belo.

Doticne sijalice nisu homologovane. Tacka.

A jesu zute.

Ne osecam se uopste prozvan, u sustini bas me briga sta drzis u farovima sve dok ne smetas i ne ugrozavas druge, a kaznjavanje puni budzet iz kojeg primam platu, tako da uvek podrzavam tu opciju.

Zasto stalno moras da soras uz vetar je sasvim drugo pitanje, koje prevazilazi okvire ove diskusije i foruma.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

Nema potrebe za nepotrebnim polemisanjem.

Zakon, odnosno, ako hoćemo da budemo precizni Pravilnik o podeli mot. i priklj. vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, jeste nedorečen sa stanovišta sa kog @lovac navodi. Nigde nije navedeno kakva je to boja svetlosti, u ovom slučaju sijalice glavnog fara.
Medjutim, to i ne treba da stoji u navedenom pravilniku jer je isto precizno definisano u Pravilnicima za homologaciju izvora svetlosti kroz vrednosti u trihromatskim koordinatama svake vrste (boje) svetla koja se koristi na vozilima.
U prevodu, ako Pravilnik o teh. uslovima kaže da može samo sijalica sa tim i tim svetlom, navedeni standard ispunjavaju samo homologovane sijalice te i te boje svetlosti, u skladu sa propisanim hromatskim karakteristikama.

Svako odstupanje od upotrebe homologovanog proizvoda nosi sa sobom rizik od sankcionisanja nadležnih organa. Kako bi sirotinja raja bila zaštićena od proizvodjača i trgovaca - prevaranata, uvedena je obaveza da svaki proizvod tog tipa mora da na sebi ima podatke o homologaciji (kao i o tome da nije homologovan sa važećim standardima). Imajući ovo u vidu, sirotinja raja mora samo da zna da čita (zastupnik - prodavac je dužan da obezbedi prevod deklaracije proizvoda u prodaji na lokalnom jeziku).
Pravila su jasna, ko god zanemari ovo i ugradi nehomologovan izvor svetlosti, pa i ako isti ispunjava sve propisane karakteristike, može da očekuje da ga nadležni organ sankcioniše.
Žalopojke tipa ko je gornji, a ko donji i kome je šta dozvoljeno nemaju veze sa upotrebom homologovanih proizvoda, već sa korupcijom i nefunkcionisanjem sistema protiv čega se gradjani bore na izborima, ponekad i na ulici (videti aktuelne vesti iz ponekih zemalja), nikako na forumu ubedjivanjem da je nešto ispravno, što de fakto i de jure nije. Ukoliko se smatra da propis nije dobar, opet ima mogućnosti delovanja preko obraćanja nadležnim državnim organima i institucijama za promenu, peticijama i sl.

Da me ne shvatite pogrešno, i sam koristim nehomologovane LED H4 sijalice, LED prednje pozicije (jbg, da se slaže sa H4), LED dnevna svetla i još krš i lom naknadno ugradjenih LED. Svestan sam da nisam "po pravilniku" i nije mi svejedno kada prolazim pored organa reda i zakona, ali sam svestan da, ako me zaustave i kazne/isključe iz saobraćaja sam sam kriv za to. Ne kukam da je pravilnik loš i nedorečen iako ništa od navedenog ugradjenog ne narušava bezbednost saobraćaja jer je izradjeno/doradjeno u skladu sa standardima koja važe za homologovane proizvode (uspeo sam doradom čak da snop oborenog LED svetla bude u granicama koje propisuju propisi i do sada mi se nije desilo da mi neko blica jer ga zaslepljujem).

Da skratim priču, pika se samo ono što piše na deklaraciji. Ko ne želi da rizikuje neka koristi homologovane proizvode.



Lazar@

#633
Da je nelegalno, nelegalno je...
Preslo mi je u hobi da isprobavam sijalice...

Zadnjih par godina sam vozio vise nelegalnih sijalica nego legalnih i nisam imao problema uopste.
Nula zaustavljanja, nula kazni...Cak sam prosao tehnicki pregled sa 6000k ksenon sijalicama i sa DRL led maglenkama od 5W(daleko manje od fabrickih 50w)...
Samo je problem sto vecina toga nije pravljena za far sa reflektorom i sto svijetli svuda osim na asfalt.

Xenon sam vozio dc35w 6000k, AC55w 4100k, u maglenkama 55w 5000k

Od halogena sam probao Osram Cool Blue, Osram Cool Blue Intense, Osram Silverstar 2.0, Narva Range Power Blue, Xenc Diamond Light 5000k, Hella OE,Philips Vision+30 i sad ovaj zuti spektrum Fog Breaker...

U maglenkama i pozicijama izmijenjao tone i tone led sijalica

E sad, moze da mi pise kaznu, moze da me posalje na vanredni tehnicki itd...Ali kazem da me nisu dirali zbog svijetala zadnjih 5 godina  :ne:
Ako me kazne sa ovim sijalicama, napisacu post  :rtfm:
Generalno kad vide daciju na put, znaju da je jad neki u pitanju  :D

Planiram da kupij jos dva fara i da ugradim led sociva sa laserskim dugim svijetlom  :hihi1:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1EQPndCtYBeNjSspaq6yOOFXaH/HENVVEI-2-5-3-0-Inch-Bi-LED-Projector-lens-Head-lamp-Retrofit-H4-H4-3.jpg_640x640.jpg

i sta rekosmo, koje su boje sijalice?

(objektiv flare-uje, farovi ne biju u nebo  :D )



(garaza desno i kuca lijevo su inace svijetlo zuckasto okrecene)


jasho

Sinoć vraćajući se sa slave, primetim da je nakon 85000 km ispustila dušu desna (do akumulatora) Bosch H4, večeras ide zamena obe, stavljam opet iste....

Aleks

#635
Citat: lovac poslato 16.12.2018. - 21:46
Znam da na forumima nije preporučljivo upustiti se u diskusiju sa moderatorima, ali, pokušaću još jednom da dokažem svoju tvrdnju.... .
https://www.osram.asia/am/ecat/FOG%20BREAKER%20-%20OFF-ROAD-Halogen%20headlight%20lamps-Cars-Automotive%20Lighting/asia/en/GPS01_1089212/PP_APAC_Asia_eCat/ZMP_1087164/

...
These products do not have ECE approval. This means they must not be used on public roads in any exterior application. Use on public roads leads to cancellation of operating license and loss of insurance coverage. Several countries do not allow sale and use of these products....

Pametnom dosta.  :kava:


Erazmo

Svašta nešto se prodaje - a nije u skladu sa propisima - pa ko šta voli. Ja sam terao i sijalice od 100W, i od 170W, jurio dielektričare da stave relej da nešto ne pregori, ali sada sa novim pravilima na tehničkim pregledima - ne stavljam više ništa što nije po PS-u.  :c:

A hvala bogu, Sandero ima dobre farove - za razliku od BX-a čiji su farovi loši i kad su novi.
Iz čiste radoznalosti ću staviti i Cool Blue i Nightbreaker-e, čisto da uporedim, jer sam ih imao na BX-u

Zoran

Jasho, do akumulatora ti je lijeva strana. Nije bitno za sijalice ali ako nekada naručivao blatobran, poluosovinu. . . Trebaš paziti.
Sam svoj gazda - vazda.

Daniel

 Najtbrejkere stavi ako zelis da povecas osramu prodaju sijalica. :-)1
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

jasho

Citat: Zoran poslato 20.12.2018. - 14:27
Jasho, do akumulatora ti je lijeva strana. Nije bitno za sijalice ali ako nekada naručivao blatobran, poluosovinu. . . Trebaš paziti.

:dobro:

Keka

#640
Citat: Daniel poslato 20.12.2018. - 20:30Najtbrejkere stavi ako zelis da povecas osramu prodaju sijalica. :-)1

Po novoj klasifikaciji, Osram proizvodi dva tipa Nightbreaker sijalica:

1.
CitatNIGHT BREAKER LASER - the brightest halogen automotive light from OSRAM! Using an innovative laser ablation technology these headlight lamps shine up to 150% brighter compared to the minimum legal standard. The highly engineered filament ensures an extra light output. Thus, the lamps provide an up to 150 meter long beam and up to 20% whiter light compared to the minimum legal standard.
CitatLifespan
Lifespan B3 80 / 200 h 1)
Lifespan Tc 160 / 240 h 1)

2.
CitatNIGHT BREAKER SILVER generates up to 100% more brightness compared to the minimum legal standard and a beam which is up to 130 meters long
Ovaj proizvod je zamenio Silverstar liniju.   
CitatLifespan
Lifespan B3 250 / 400 h 1)
Lifespan Tc 500 / 900 h 1)

U poredjenju sa ORIGINAL LINE sijalicom, odnosno ULTRA LIFE sijalicom:
CitatLifespan
Lifespan B3 250 / 400 h 1)
Lifespan Tc 500 / 900 h 1)

CitatLifespan
Lifespan B3 300 / 2000 h 1)
Lifespan Tc 700 / 3000 h 1)

Vidimo da je Nightbreaker Silver postigao trajnost standardnih sijalica, Laser traje 3,5x krace, dok je Ultralife maratonac koji traje 3,5x duze od standardnih sijalica. Za svakog po nesto.

Sa druge strane Philips ima mnogo siru ponudu. Na zalost, nisam ih video u prodaji kod nas.

1.
CitatX-tremeVision Up to 130% brighter light
CitatLifetime
Life time
Up to 450 h

2.
CitatVision Plus will allow your car to project 25 m more light than a standard bulb
CitatLifetime
Life time
Up to 400 h

3.
CitatWhiteVision ultra is designed for drivers who are looking for an upgrade with the style and appearance of LED lighting but drive a vehicle with halogen technology. A longer beam pattern, with up to 60% more vision compared to the legal minimum standard
CitatLifetime
Life time
540 h

4.
CitatWhiteVision is ECE certified and the first road-legal intense white light. It gives you the ultimate visibility without compromising safety by dazzling the car in front.
CitatLifetime
Life time
Up to 400 h

5.
CitatX-tremeVision G-force boosts your visibility with up to 130% more brightness.
CitatLifetime
Life time
450 hrs

6.
CitatPhilips RacingVision headlamps boost your visibility with up to 150% more brightness.
CitatLifetime
Life time
Up to 200 h

7.
CitatWith Philips LongLife EcoVision, drivers don't have to worry about changing a headlamp.
CitatLifetime
Life time
Up to 3000 h

Ponuda siroka, ali se svodi na nabudzene varaijacije na temu, manje ili vise skracenog zivotnog veka, i maratonca u rangu Ultralife sijalice. Standardne nema u ponudi.

Postaje malo zbrka, Nightbreaker Silver deluje primamljivo, ali je cena svakako presudna.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd


Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


silent

Može mala pomoć oko zamene sijalice prednje pozicije, nisam odavno menjao  :c:

Da li moram da skidam onu gumu koja zatvara sijalicu dugog/kratkog svetla, ili je pozicija dostupna nezavisno? Kako beše, kućište pozicije treba da zakrenem za 90 stepeni i izvučem?



mali.alen

Ne skida se guma. Pozicija je posebno. Grlo se zakrene i izvuče van.