Skorašnje poruke

#1
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Zoran - danas u 18:24
Pisao sam INI nešto vezano za Millennium 5w40 oni su mi ponudili besplatnu analizu rabljenog ulja. U Zagrebu nisam bio 25 godina i neznam kada ću ići te sam se obratio Rafineriji u Modriči. Poslao sam 2 mejla i moje pitanje je bilo, dali bi mogli uraditi analizu rabljenog Optima Magnuma 5w40 i koliko bi me koštalo? Nisam dobio ni jedan odgovor na ta dva pitanja.
 Šta reći? Kakav bi bio vaš komentar?
#2
Današnja sintetička ulja su odavno "long life" i mogu da izdrže 500-600mč (motočasova) prosečne eksploatacije, što je prosek brzine od 50-ak km/h. 

Zvanično, Maretov auto je na intervalu svakih 30kkm ili 12M, koji uslov prvi bude ispunjen. To je uslov Proizvođača i njegov skalkulisani rizik. Preporuka majstora za prepoloviti interval je sasvim ok ako Mare želi da zadrži svoj auto još koju godinu. I verovatno će dobra servisna istorija značiti za rezidualnu vrednost i kasniju prodaju vozila. A ako se zna da je prosek brzine većine nas koji najviše vozimo po gradu oko 25km/h i ako znamo da ulje traje oko 500mč, onda tačno dođemo na cifru od 15000km za zamenu ulja i filtera ulja. 

Moj kriterijum za zamenu ulja je kada uočim da potrošnja rapidno raste i da ga treba sve češće dolivati. 
Na trenutnom automobilu u trenutnim uslovima vožnje sa trenutnom sintetikom 5W40 (ACEA A3/B4 API SN/CF i najvažnije MB229.3) ta pojava je uočena na oko pređenih 12000km i uskoro na 15000km sledi zamena. 
Bez obzira što je ulje čisto i žuto kao dukat i mogu se peći krofne na njemu :)

#3
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka glavonja3 - danas u 12:42
Znaci nikad  :Smiley:
#4
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka Mare - danas u 12:23
Biće i kod nas kad budemo deo EU.
#5
Ja sam neku nasu polusintetiku sipao u Ladu Samaru, koju sam novu kupio. Islo bez pbroblema pre 20 + god.
Samo ne znam koja je razlika za nova kola na 30000 da se menja a posle 90000 na 15000. To mi nema smisla. Lepo sam napisao ima i na netu, zbog turba cesce menjati...
#6
DACIA / Odg: Kupovina nove Dacije
Poslednja poruka dekiv68 - danas u 11:08
Kupovina nove Dačije, doduše u Rumuniji
Koliko košta najjeftinija Dacia Logan u Rumuniji?
https://autorepublika.com/2024/05/12/koliko-kosta-najjeftinija-dacia-logan-u-rumuniji/
#7
Citat: Zoran poslato juče u 21:44U to doba se pojavila Optima Sint ( polusintetika) na svakoj reklami je preporuka bila 20 000 km zamjena.

 :)

#8
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Zoran - juče u 21:44
Ulje mijenjam na 15 000 km ( sintetika).
Nekada sam imao Reno 4, sipao INA Delta 5 ( mineralno) , mijenjao na 10 000 km i prešao 200 000 km bez ikakvih problema i mogao je bar još 3x toliko. U to doba se pojavila Optima Sint ( polusintetika) na svakoj reklami je preporuka bila 20 000 km zamjena.
#9
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Mare - juče u 20:06
Danas sam uradio servis na 90000km - sledeći je na 105000 ili interval
do 15000km i to je preporuka ovlašćenog servisa. Ali samo za zamenu ulja i filtera ulja, ostalo može na 30k km.
Iz ličnog iskustva, na modernim motorima optimalno je zameniti ulje na 10000-15000 km.
#10
Samo jos da se usaglase proizvodjaci kola i proizvodjaci ulja na koliko koje menjati...Gledam spec. Castrola rn17 nigde nema period zamene, a Dacija kaze na 30000 km.
Gledam po netu najcesce u Americi, ljudi koji naravno imaju kuce, garaze, dvorista sami menjaju ulje. I to pre propisanih km i vremena. Neki optimum im je oko 5000 milja, sto bi bilo oko 8000 km. To cak rade i sa novim kolima u garanciji, pa ispada da jednom sami promene a drugi put idu u ovl.servis na redovnu zamenu kada pada.