Skorašnje poruke

#1
Ako te baš zanima kakav ti je akumulator,svrati kod bilo kog auto-električara da ga ispita.To je brz i jeftin postupak,meni su to radili odmah i bez zakazivanja.
Drugo,zavisi čime i gde meriš napon,nije svajedno.Tako su rekli meni,a ja kažem tebi,čisto da si miran.

Ja imam voltmetar u upaljaču.Ujutro,pre paljenja pokazuje 12,2 do 12,4.Ako je toplo vreme,onda je ova više vrednost.U vožnji je 14,0 do 14,3.Sa farovima je 13,7 do 13,8.Ovo uzimam da su normalne,relativne vrednosti.
Preko 12,5 u mirovanju nikad nisam imao,čak i sa novim,tek napunjenim akumulatorom.Verovatno je i do voltmetra,zato ovo uzimam samo kao relativne vrednosti.
#2
DACIA / Odg: Sistem aktivnog kočenja
Poslednja poruka Veterinar - danas u 11:09
Mislis? Kako?
  Verujem da to ima veze sa homologacijama, bezbednosnim normama, tako da mislim da moze da se uradi nesto (poput postavljanja necega preko, sto je moje neinvazivno resenje), ali da ce svakako da se ukljuci upozoravajuca lampica na displeju. Ukljucivanje iste ne utice na performanse vozila.
#3
Delovi i održavanje / Odg: Odrzavanje akumulatora
Poslednja poruka Andrix - danas u 10:26
Jos jednom pa necu vise, jutros bio 12.2 v. Auto se juce vozio krace relacije 3-4 km. Nakon toga posle 3 km stigao do 12.4v, a posle opet 3 km 12.6 v. Mereno sa ugasenim autom pre i posle voznje. Inace start/stop radi, mislim gasi auto na semeforu, sto znaci da po njemu potrosenost akkua je u granicama. Inace s/s sistem gasim, cisto zbog ustede agregata. Negde sam slucajno nasao da se sa s/s stedi oko 0.8 l/100 km ako je sve grad, i ne znam koliko grama otrovnih gasova.
#4
DACIA / Odg: Sistem aktivnog kočenja
Poslednja poruka Andrix - danas u 10:24
Mislim da moze da se iskljuci.
#5
DACIA / Odg: Sistem aktivnog kočenja
Poslednja poruka dekiv68 - juče u 21:09
Može li taj sistem na neki način da se isključi :conf:
#6
DACIA / Odg: Sistem aktivnog kočenja
Poslednja poruka Goky - juče u 21:02
Ja sam nekih mesec dana nakon kupovine doživeo aktiviranje sistema kočenja. Bili na groblju i kad smo sišli sa glavnog puta na makadam kako smo se približili kontejneru koji je bio sa moje desne strane zapištao je i ukočio u mestu. Baš smo bili iznenađeni (što reče žena, kakvu si zbunjenu facu složio)... nakon toga još dva puta ali oba puta opravdano i nikad nije kočio u mestu, samo zapištao i malo prikočio...
#7
Delovi i održavanje / Odg: Odrzavanje akumulatora
Poslednja poruka slavko_bgd - juče u 20:32

A koliki ti bude napon kad sedneš u auto posle dužeg stajanja, recimo prenoći auto, i daš kontakt? 
I da li ti napon pada ispod 12,5V u vožnji, npr kad vučeš punu prikolicu uzbrdo? Da li raste na blizu 14,5V kad kočiš motorom?  Ili ti je napon u vožnji uglavnom konstantan u rasponu između 13V-14V?
#8
Delovi i održavanje / Odg: Odrzavanje akumulatora
Poslednja poruka Zoran - juče u 17:34
Imam voltmetar u autu.
Najveći napon je na mrazu izutra poslije palenja oko 14.5V. A najmanji u danu na vrućini poslije cijelodnevne vožnje malo ispod 13V. Mjereno za vrijeme rada motora.
#9
Delovi i održavanje / Odg: Odrzavanje akumulatora
Poslednja poruka Andrix - juče u 14:30
Znam za max napon, ali mi je ovaj nesto nizak od 12.2 v-12.3 v. Mislim da mu je to normala, mada nisam merio kada je bio nov - pre 2 god. Ali po nekim tablicama je tuga. Mada nasao sam bas za EFB tablicu gde je ovaj napon 75 % napunjenosti i to je ok. Kaze da cak ni u kolima se ne puni do 100 % vec do nekih otprilike 80 %, pa cak i kad se puni na smart punjacima idu do 80 %.
#10
Delovi i održavanje / Odg: Odrzavanje akumulatora
Poslednja poruka slavko_bgd - juče u 13:51
Teško da će da mu skoči napon sam od sebe. 
Inače, pišem za Dacia i Renault vozila, je normalno da u prvih 11 minuta nakon zaustavljanja motora i zaključavanja vozila normalno je da opada napon zbog aktivnih potrošača. Posle 11 minuta vozilo je u tzv "power latch" ili "sleep" modu kada je aktivan samo UCH zbog HF sistema odnosno zbog daljinskog otključavanja.  
Sa ovim naponima koje si napisao da si izmerio mislim da ti je akumulator ispravan i da su to normalne vrednosti. I ako nekada budeš merio u vožnji, nemoj da te iznenadi ako vidiš da napon varira između 11,5V i 14,8V. I to je normalno danas. 

Nova normalnost :)