Katalizator

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Ja koliko znam, benzinac ne moze proci tehnicki pregled bez katalizatora.(bar kod nas u CG)
Dizel moze, jos uvijek.
Na tehnickom pregledu prvo ide sonda na auspuh, izduvni gasovi pa mjerenje decibela.

Medjutim ne znam koliko dugo ste planirali jos da vozite ta auta, ali vrlo brzo ce se i u nasim divljim zemljama balkana uvesti da auto ne moze proci tehnicki pregled bez DPF i EGR pa ce nastati karambol.


Sto ne nadjes polovni katalizator na otpadu?
Mislim da pasuje i od bilo kojeg renoa sa tim motorom, a gomile ih ima.
Mozda taman naletis na svoj ukradeni  :bonk: :D

Loganovac

Svaka Dačija, od prvih Logana naovamo, ima ECU.
29.8. u emisiji SAT Alvirović je detaljno pojasnio šta se sve gleda i zahteva na tehničkom pregledu i to na licu mesta, na kanalu.
https://www.youtube.com/watch?v=9X2lu1gYNAc
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

fillip

Hvala Loganovac.

Pitano u dva servisa. Kazu da ne gledaju da li ima katalizator i da li pokazuje gresku zbog toga, vazno da ne pravi buku.

Evo i ovo "Ministarstvo saobraćaja je objavilo da merenje emisije izduvnih gasova počinje 5. jula ove godine. Vozila koja su prvi put registrovana u Srbiji pre tog datuma, i koja fabrički dolaze sa ugrađenim katalizatorom, a sada ga nemaju, imaće rok do 5. jula 2023. da ga ugrade."

Keka

A samosvest zbog ekologije? Nista?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Imaju li samosvijest termoelektrane, avioni, brodovi a ovamo još malo pa će motorna testera morati imati katalizator.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ako si mu rekao Zoki!  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#51
Citat: Keka poslato 16.09.2021. - 19:43
A samosvest zbog ekologije? Nista?
Ne samo ekologija.Na tržištu polovnih,kradenih katalizatora u Evropi okreću se milioni.Jedni kradu,drugi kupuju zamenske,treći recikliraju,para se vrti.Katalizator je odličan i za ekologiju i ekonomiju.Da ga nema,trebalo bi ga izmisliti.
Još bolje bi bilo da se legalizuje krađa katalizatora,pa da sve dobije novi zamah,za dobrobit svih.

kiconix

Daj taj podatak za Evropu.
Ziv nisam da procitam.

fillip

#53
@Keka

Sto se tiče zagađenja od saobraćaja, prošle godine za vreme policijskog časa tokom vikenda, bilo je zagađenje pritom bio prolecni sunčan dan, nije bilo loženja mnogo. Država teško da može da zabrani nešto što ona ni ona sama nije regulisala kroz termoelektrane, fabrike itd. koji su glavni zagađivači.

Dosta sam čitao o lambda sondi posle katalizatora. U opisu za Logan-a piše da ona vrši sekundarno (fino) podešavanje za razliku od sonde pre kataliz. koja direktno određuje smešu i obaveštava o stanju katalizatora. Rešenja koja sam našao čitajući na netu: softverska, mehanički podici sondu posle kata, čak i elektronska pločica koja imitira signal sa sonde. Na kraju je ipak najsigurnije iz iskustva ako neko zna kako uraditi. Čini mi se najlakse sa tom mehanickom varalicom, tj dodatnim navojem da izdigne sondu i skloni je sa puta izduvnih gasova.Ako se to ne uradi pokazivaće sigurno grešku jer nema katalizatora da prečisti.

Čak i sa univerzalnim katom niste sigurni hoće li biti sve ok. Možda samo sa proverenim univerzalnim. Mislim da se ne isplati da se stavi nov kat. pa čak i polovni jer opet će ga neko ukrasti Ako budem stavljao nekad to će morati neka zaštita da se doda.

saša61beograd

#54
Citat: kiconix poslato 17.09.2021. - 09:58
Daj taj podatak za Evropu.
Ziv nisam da procitam.
Koristi internet i Google pa ćeš neke podatke,ili bar procene dobiti,kao što sam ih i ja dobio.Makar okvirne i nezvanične,ali dovoljne za ćaskanje na forumu .Samo ne očekuj da ti matorac od 60 godina,informatički polupismen,objašanjava kako se to radi.
Samo da te podstaknem na istraživanje,a po informacijama sa interneta:u svakom katalizatoru ima 2-5 grama paladijuma i isto toliko platine.Cena paladijuma je oko 55 evra za gram i za pet godina je skočila za oko 300 posto!Na tržištu polovnih i kradenih katalizatora cene su mnogo manje zbog troškova reciklaže,ali može se pristojno živeti od toga.Ko je vredan i kome nije teško da se noću zavlači pod tuđa kola.Zato očekujem dalji rast ove privredne grane.
Živ nisam oko cele priče,tu se slažemo.

kiconix

Necu da koristim google ako sam te pitao.
Znam ja sta se nalazi u katalizatoru i zasto je cena ta koja jeste.

Keka

Za bolje i nismo ako drzava treba da nam uteruje pamet u glavu...kakav narod takva i drzava i obrnuto.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


fillip

#57
Stavljena cev danas. Majstor se nalazi na Miljakovcu ka Rakovici. Trajalo je 10 min maks zavarivanje i manje mislim, cena 10e.
Morao sam da pričvrstim cev kad sam vozio do majstora, držalo se na kablu od sonde, srećom nije pokidan kabl.
Moja iskustva da ima puno bezobraznih majstora. Konkretno sa ova dva što sam pričao kazu jednu cenu i kad ih zovem da zakažem kažu veću. Izmišljao treba lonac zbog pritiska ili kaže ima tu posla zbog krivine itd. Naravno lako provalim te nepoštene majstore jer se generalno ne zalećem da popravim nešto.

Interesuje me koja je fora, neko naplaćuje i 30e zavarivanje cevi. Da li ima razlike u kvalitetu ili jednostavno može im se ? 

Raja

Stvar pogodbe (pa ko koga zajebe).  :)

Loganovac

Nanjuše oni, ako si preterano fini cene da ćeš da odrešiš kesu!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.