Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

dusan.mrkic

 Obzirom na vremenske prilike ovo će verovatno sačekati proleće.
Danas sam malo imao vremena.
Merio sam kod haube sa spoljne strane u leru 65db, kada na isto mesto stavim azmafon 60db. Nije malo. Ipak ima uticaja.

miki-bgd

Nije malo. Smanjenje za oko 3dB = smanjenje jacine za duplo.

Loganovac

Nije da nešto zakeram, ali tek 6dB je duplo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd

Hvala, naterao si me da razjasnim pojmove  :dobro:

Bice da smo svi u pravu, i da niko nije u pravu  :D 
Dupliranje jacine zvuka koju percipiramo je 10dB.

Citat

Ratio doubling means:
− a power level of +3 dB, or a sound intensity level of +3 dB
− an electric voltage level of +6 dB, or a sound pressure level of +6 dB
− a loudness level of about +10 dB
http://www.sengpielaudio.com/calculator-levelchange.htm

Loganovac

Lepo što si malo kopao i tačno je da niko nije bio u pravu. :to:

+6dB je duplo veći SPL (sound pressure level). Navedenih i široko prihvaćenih +10dB se odnosi na neki potpuno subjektivni osećaj koji nemam pojma kako je izmeren, povećava se valjda nivo zvuka dok slušalac ne proceni da je zvuk duplo jači.
Međutim, većina običnih smrtnika reći će da su dva zvučnika duplo glasnija od jednog, a to bi bilo +6dB.

Najbolje da se nađemo na sredini, neka bude 8dB. Može? :lau:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd


szs

Prema ličnom iskustvu sa 2 "peglice"
Svi projekti akustičke izolacije kabinskog prostora bi trebalo da se zasnivaju na deadweight dumping
Lepljenjem bitumensko-gumene izolacije na limene površine
Bez toga je slabo
Džabe je smanjenje prolaska buke ako nema prigušenja rezonantne limene površine masom (glupom masom)
1mm na damping masi je najmanje 10 ili 20 na akustičkom prigušenju/utišanju
Nakon lepljenja bitumenskih traka dobio sam znatno utišanje
Daleko bolje nego pre dok sam samo stavljao kamenu vunu
(tada nije bilo baš da se bira)
A kombinovano naravno najbolje
Tako je odradjen friewall, hauba motora, zadnja krila iznutra, vrata, pod i nebo
Auto za neprepoznati
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kovdejan

Ja sam nešto poredio, ili probao da uporedim buku u novoj Koroli u odnosu na MCVa. Na iznenađenje, nije neka velika razlika. Iako je Korola poprilično tiša, očekivao sam "vau" efekat što je izostalo. Možda bi merodavnije bilo da sam mogao istom deonicom da provozam jedan, pa odma drugi auto.

Subjektivno, zvuk od puta je poprilično isti, a ono što pravi razliku je buka od vetra. Tu je korola tiša, da ne ocenjujem sad za koliko nijansi. U MCV u se ta buka stvara čini mi se najviše od retrovizora, A stuba. Tačno se od  oko 110 km/h počinje čuti kao šištanje, sečenje vazduha, tako da ga opišem.

Da li može samo ta buka ciljano i na koji način da se umanji bez rasturanja celog auta? Tipa da se ojača izolacija stubova? Da li bi montaža vetrobrana pomogla ili odmogla?

LeNgenda

Sticajem okolnosti, u takvoj Corolli Hatchback provodim značajnu kilometražu svakog dana. Kad uzmeš da zagledaš detaljno, ona ima milion zvrčki i kvrgica koje su dodate na razna mesta na karoseriji i ispod auta tokom ispitivanja u aerotunelu i vetar je baš, baš utišan.

Osim kad sediš pozadi, zadnje kvake zvižduću pored glave vrlo upadljivo.

Isto je i sa motorom (1.2 litra, turbo-benzin, 4 cilindra), on se ne čuje u kabini uopšte ispod 4000 obrtaja i najveću razliku čine gume, koje se najviše čuju.

Aerodinamička buka se ne može utišati, ako mene neko pita, dokle god se ne promeni način na koji vazduh struji oko auta i vrtloži se i direktno zavisi od brzine. Štednja na razvoju je Dačijin glavni argument i sigurno neće provesti ne znam koje vreme u aerotunelu. Bočni vetrobrani će samo pogoršati stvari.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Capriolo

Da, gume znaju biti veliko zlo za buku u kolima. Ako su široke i/ili niske, tada unutra zna za putnike zna baš biti veselje - ako je lošija zvučna izolacija podvozja. A uticaj guma (širih i nižih) se posebno primeti kod vozila koja koriste više dimenzija, zavisno od paketa opreme. A tu je i corolla. Jer ako ne grešim, npr. corolla 1,2 T iz 2019. ona koristi četiri dimenzije ( 195/65X15, 205/55X16, 215/45X17 i 225/40X18) i nikako ne može da u kolima bude ista akustička udobnost sa svim tim dimenzijama.

DrJekyll

#535
Citat: kovdejan poslato 13.10.2021. - 18:53
Tipa da se ojača izolacija stubova? Da li bi montaža vetrobrana pomogla ili odmogla?

Na prvo pitanje mogu da ti delimicno odgovorim. Tj, ako nemas izolaciju izmedju A stuba i krila, iliti ako je rupa kad otvoris vrata, onda mozes da stavis neku izolaciju celom duzinom spoja krila i A stuba...ja sam u sandera 1 stavljao izolaciju cevi klima uredjaja i pasovalo je taman. Razlika je bila velika (moj subjektivni osecaj), a pogotovo kada se predje 100ka.
Recimo na starim dacijama toga nije bilo, a na novijim sam video da su stavljali plasticnu pregradu...verovatno su i oni skapirali da je bolje ipak malo uloziti zarad "kvalitetnijeg" automobila.

Za drugo pitanje cu ti reci samo da vetrobrani dodatno stvaraju buku, tj sum vetra, ali ga isto tako i smanjuju kada je malo otvoren prozor...ali po meni je veca dobit nego sto se to malo, ali vrlo malo vise cuje vetar.
P.S.
Pogoootovo ako si pusac, a napolju je kisa  :wink:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...